hamulce!?
Wszystkie sprawy techniczne dotyczące naszych kochanych ceerek.

Posty: 29   •   Strona 2 z 2   •   1, 2
Avatar użytkownika
kukus
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2006-05-17, 22:20

Panie Merfi to czy mozna prosic step by step w 10 krokach co i jak? Mysle z ekilka osob na tym skorzysta chcac samemu zorbic ta naprawe.
I jeszcze jedna sprawa... czy gumki musza byc do CRX ed 9? bo moze ich akurat nie byc:) w delsolce pompa wyglada tak samo czy jakby nie bylo mozna brac od innych modeli?
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
merfi vtec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 2004-03-22, 01:24
Lokalizacja: www.merfiebay.com

przez merfi vtec » 2006-05-17, 22:51

gumek do ED9 nie brakuje do vteca byl wiekszy problem bo jest ciut srednica wieksza.
niektore pompy maja mocowanie do serwa w lustrzanym odbiciu wiec trzeba uwazac co sie bierze.

zmiane gumek robilem 3 lata temu ale napisze co pamietam :)

1. wypompowujesz caly plyn strzykawka ze zbiorniczka i odkrecasz go.

2. odkrecasz przewody hamulcowe od pompy kluczem porzadnym bo moze byc ciezko. (zapuscic wczesniej wd)zabezpieczasz przewody koreczkami od odpowietrznikow zaciskow.

3. wykrecasz 2 sruby od serwa i wyciagasz uzywajac troche sily pompe wsunieta w serwo( uwaga na uszczelke)

4. szczypcami sciagasz pierscien segera uwazajac zeby ci nie wyskoczyly bebechy z pompy. aha jest srubka jeszcze krotka z boku pompy, ktora blokuje pierwsza sekcje i trzeba ja wykrecic

5. sa 2 sekcje ze sprezynkami. rozloz je tak zeby nie pomylic sprezynek, ktora ma isc gdzie bo potem bedzie zonk. najlepiej zrobic zdjecie cyfrakiem po wymontowaniu bebechow.

6. do kazdej sekcji jest bodajze po 2 gumki i oring uszczelniajacy cala pompe, zakladac gumki dokladnie tak jak przed demontazem. sekcje sie rozkreca na drobny mak.

7. po zalozeniu gumek na tloczyska skladasz sekcje smarujac gumki np wd40 ale nie plynem hamulcowym bo gumki od plynu pecznieja i potem moze byc juz zonk !!

8. po zlozeniu i zabezpieczeniu segerem montujesz pompe w serwo

9. zakladasz zbiorniczek wlewasz plyn do zbiorniczka i czekasz az zacznie wyplywac z obu otworow pompy, mozna w celu odpowietrzenia pompy przed zakreceniem przewodow jeszcze powoli depnac na hamulec aby wypchac powietrze ale naprawde ostroznie bo sika po oczach, najlepiej w szmate.

10. zakrecic przewody hamulcowe do pompy i potem odpowietrzyc zacisk ten przy kole kierowcy.
najlepszy patent jest taki ze odkrecamy odpowietrznik przy kole i grawitacja robi za nas odpowietrzanie a lapac nalezy plyn zakladaja wezyk na odpowietrznik i do butelki.
przeleje sie caly zbiorniczek i tak najlepiej dla bezpieczenstwa przelac na kazdym zacisku, nie trzeba nic pompowac samo sie leje i wypycha powietrze.

8)
Ostatnio edytowano 2006-05-17, 22:55 przez merfi vtec, łącznie edytowano 1 raz
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata
---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com

Avatar użytkownika
kukus
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2006-05-17, 22:55

niezla zabawa.
jestes mistrz... bede miec co robic w weekend :rotfl:

dzis od 9 rano jezdze po znajomych i pomagam a juz sie martwilem ze ebde sie nudzic :ok:
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
merfi vtec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 2004-03-22, 01:24
Lokalizacja: www.merfiebay.com

przez merfi vtec » 2006-05-17, 23:11

oczywiscie czesc czynnosci moze sie roznic z mojego opisu bo juz cos moglem pominac ( 3 lata temu :)) ale mniej wiecej taka procedura. najwazniejsze jest dobrze poskladac gumki i ich za gwaltownie nie wpychac uzywajac smarowidla przy zakladaniu tloczysk w pompe, no i nie wolno sie bawic na sucho zlozona pompa. :diabeleknie:

powodzonka :ok:
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata
---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com

papa82
 
Posty: 48
Dołączył(a): 2006-04-16, 16:39
Lokalizacja: Ruda śląska

przez papa82 » 2006-05-18, 08:59

No to sie narobiło troche roboty.....narazie zostawie bo moge jeszcze całkiem zdupić... :razz: ale kiedyś będe to musiał zrobić :)

Avatar użytkownika
VEN
 
Posty: 910
Dołączył(a): 2005-04-12, 16:51
Lokalizacja: Kraków

przez VEN » 2006-06-15, 13:33

aby dokończyć ten temat. Po zakupie pompy która dotarła ładnie zapakowana do mnie do domku - na drugi dzień wsiadłem jak zwykle do autka i szok - wpadanie pedału ustąpiło - ale umówiłem sie i tak z mechanikiem - sprawdził co i jak i stwierdził - skoro trzyma to ok - ale na jesien masz wstawić auto i wymienimy pompe i płyn hamulcowy co byś w zimie nagle się nie zdziwił że coś przestaje działac jak to potrzebujesz.
Więc prawdopodobnie musiał dostać się jakiś paproch i przepuszczało pod uszczelką pompy.

Avatar użytkownika
kukus
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2006-07-06, 20:52

kupilem zrobilem

i jest zle :rotfl:

Wyjalem rozebralem no i.... gumki jakies siakies troche inne byly ale podobne ilosc i ksztalty sie zgadzaly wiec poskladalem. zanim zalozylem nalalem plynu do tych przegrodek co sa na dnie zbiorniczka i ponaciskalem "spust" sprawdzic czy sika - czy gumki nie sa za luzne i nie ma cisnienia. jako tako psikalo poskladalem zalalem popompowalem hamulce poodpowietrzalem i.....
sa dwa zonki :)
zebym nie wiem ile plynu przelal to i tak jakies powietrzel leci i co dziwne takie drobne spienione no i coooo efekt... kola zablokuje ale pedal mieciutki do tego stopnia ze moge dokonca docisnac :(
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
merfi vtec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 2004-03-22, 01:24
Lokalizacja: www.merfiebay.com

przez merfi vtec » 2006-07-06, 23:11

widzisz no nie tak hip hop bo plyn hamulcowy musi sie unormowac i babelki wszystkie wyplynac do gory dlatego plynu przed nalaniem nie wolno wstrzasac itp.

musisz sie uzbroic w cierpliwosc i odpowietrzac tak dlugo az bedzie dobrze. pojezdzic troche i dalej odpowietrzyc po paru takich zabiegach bedziesz mial hamulec na zero.
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata
---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com

Avatar użytkownika
kukus
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2006-07-06, 23:15

napis zmi prosze jeszcze merfi prosze jakie moglyby byc objawy zlych gumek tzn co bedzie gdy te co zalozylem sa zle?
slabo bedzie hamowac cos bedzie sie przelewac? bo jak psialem te gumki nie dokonca byly takie same ;)
jak mozesz to napisz jeszcze jak szybko i skutecznie plyn hamulcowy z kostki zmyc bo dzis mi stary nie darowal i byl opierdziel za podjazd niebieski plamisty :dupa: <- o tu mnie bil ;)
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
merfi vtec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 2004-03-22, 01:24
Lokalizacja: www.merfiebay.com

przez merfi vtec » 2006-07-06, 23:28

jesli wcisniesz pedal choc miekki ale czuc opor znaczy ze gumki trzymaja tylko plyn sie sciska.

karcher tylko cie moze uratowac a moze proszek do prania i szczota :rotfl2:
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata
---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com

Avatar użytkownika
kukus
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2006-07-07, 00:24

nie no jak psialem nawet kola blokuje wiec wnioskuje po tym co piszesz ze gumy mimo iz inne to dobre. reszte zobaczymy. gumy sie uloza... plyn troszke poprzeciskam po warszawce i odpowietrze i oby bylo dobrze bo juz mam dosyc miekiego pedala. jeszcze tylko tloczek sobie zorbie i bedzie gicior :)

gdyby ktos sie rbal za to to jak merfi pisal dorbze zrobic zdjecia cyfrakiem obu sekcji w pompie ktora gumka w ktora strone i jak no albo bystry umysl. ja zdalm sie na to II i jakis niepewny jestem ;)
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

bobas
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2005-12-17, 17:07
Lokalizacja: Mielec/Krk

przez bobas » 2007-05-18, 12:16

U mnie niestety problem miękkiego pedału i łapania przy samym dole nie ustał po wymianie uszczelek w pompie oraz wszystkich uszczelek w zaciskach. Odpowietrzane bylo z 5 razy standardową metodą oraz wg manuala. Nadal jest to samo. Jak gwałtownie nacisnę pedał to łapie dosyć dobrze ale na postoju jak wciskam to schodzi do samego dołu, ciężko ale schodzi. Obstawiam jednak, że moja pompa już jest do bani. Pytanie jest takie czy ktoś wymieniał pompę w EE9/EE8 na jakąś nową lub używkę nie z tego modelu i może powiedzieć od czego podpasuje. Czy np. z DC2 podejdzie tylko tu jest ABS wiec nie wiem czy to będzie miało jakiś wpływ wielki? Czy lepiej szukać czegoś o zbliżonej średnicy bez ABSu np. ze starego accordeona z 91r jest prawie taka sama. Średnia różni się o 0,4 mm

Avatar użytkownika
kamilos
Moderator
 
Posty: 1888
Dołączył(a): 2005-04-21, 12:01
Lokalizacja: Lublin

przez kamilos » 2007-05-18, 14:35

tu jest ciekawe rozwiazanie. gosc mial problem z wpadajacym pedalem po wymianie pompy ...

http://board.hondacrx.co.uk/phpbb2/view ... hp?t=58759

a konkretnie ten post:

jinjur napisał(a):PROBLEM SOLVED Very Happy .....Thanks for all the help guys, but the final credit has to go to Mike (Mic maybe) the technical chap in Brakes International.
I cannot emphasize just how nice these guys were (took the piss outta me proper though for being a "paddy" Laughing )
For the record, and one i have never heard before. Here is how i fixed it as advised by Mike.
1.) As the m/c had come out, with the nature of the design of the m/c, it will always airlock if dry emptied. This requires pressure bleeding. (which i had already done)
2.) When i replaced the seals in the calipers, i should have done so WET. Wet in the sense that i should have filled the seal space with fluid first. As i didnt, they were filled with air which was not getting displaced by bleeding. (I hadnt done this)
3.) As i had my car up on 4 axle stands and not jacked, it was dead level. Generally speaking, the bleed nipples are pretty poorly placed and as it was level, they were still leaving air pockets. Jacking corner by corner may be different) (sounds likely)
I took the calipers off one by one, front AND rear as advised by Mike and clamped them using clamps so that the bleed nipple was pointing straight up and was well above the flexible hoses.
Each caliper was bled again with Helens help on the pedal and what do you know.......each one had about 3 full pedal presses in it before the bubbles stopped.
The pedal is now good and after a small bit of travel with servo assistance the bite is back.
I hope this helps someone in the future. Was really bugging me.
And just to emphasize it again, thanks for all your input guys and thanks to Mike and James at Brakes International. TOP LADS.
Jinj


jesli ktos mialby problemy z tlumaczeniem to moge wieczorem poswiecic chwile i przetlumaczyc na tyle na ile znam angielski :)

Avatar użytkownika
merfi vtec
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 2004-03-22, 01:24
Lokalizacja: www.merfiebay.com

przez merfi vtec » 2007-07-06, 13:44

pompa hamulcowa do EE8 pasuje od crxa np ed9.
ale jesli gumki przepuszczaja to trzeba kupic inny zestaw gumek.
najlepiej kupic sobie druga pompe zregenerowac i miec na podmianke.
najczesciej pompa pada jak zaleje sie nowy plyn hamulcowy, bardziej zadki.
ja mialem wczesniej dot5,1 zmienilem na dot 4 i czuje ze delikatnie mi przepuszcza.
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata
---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com

  Poprzednia strona
Posty: 29   •   Strona 2 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest 2017-11-19, 03:02