ekonomia
Wszystkie sprawy techniczne dotyczące naszych kochanych ceerek.

Posty: 87   •   Strona 5 z 6   •   1, 2, 3, 4, 5, 6
Malcolm Feth
Administrator
 
Posty: 2740
Dołączył(a): 2004-02-03, 19:07
Lokalizacja: Emigrant!
Samochód: Honda Civic Type-R

przez Malcolm Feth » 2007-05-27, 18:45

na luzi silnik spala 0.5 do litra paliwa na godzine
na biegu, zwalaniajac, nie powinno nic palic :)

Val23
Forumowicz
 
Posty: 119
Dołączył(a): 2004-03-26, 08:51
Lokalizacja: Kraków

przez Val23 » 2007-05-27, 19:18

nie zgodzę się z przedmówcą napewno silnik Crx`a nie pali na luzie 0,5L/Hna luzie.
Skłonny bym był bardziej do 1L/H
A prędkość naj ekonomiczniejsza nie wynika z tego ile dane auto ma na zagarze i brać z tego jakieś dziwne wyniki.Kluczową sprawą do najekonomiczniejszej jazdy z maxymalna predkością jest współczynnik Cx czyli oporu powietrza. Zakładając że Crx ma Cx=0,35 maxymalna najwyższą ekonomiczną prędkością jest ok 90 KM/H .
Co to obrotów do jakich powinno sie kręcic silnik żeby było ekonomicznie to ja zalecam do 3000 obr/min najlepiej 2900 zmiana biegu.Ale mozna to jeszcze kiedyś sprawdzić w prosty sposób odkręcamy dolot, zapalamy silnik, przekręcamy ciegienko akceleratora i patrzymy na jak najmniejsze wychylenie przepustnicy.
Pzdr

Avatar użytkownika
rafisz
Forumowicz
 
Posty: 2289
Dołączył(a): 2005-11-26, 14:47
Lokalizacja: WPR
Samochód: accord 8 gen CW2

przez rafisz » 2007-05-27, 19:22

val23 a przeczytaj dokladnie pierwsza linijke tekstu malcolma: 0,5 do litra tam jest napisane ;)

Malcolm Feth
Administrator
 
Posty: 2740
Dołączył(a): 2004-02-03, 19:07
Lokalizacja: Emigrant!
Samochód: Honda Civic Type-R

przez Malcolm Feth » 2007-05-27, 19:37

jesli chodzi o najekonomiczniejsza jazde
zasada jest zawsze prosta
najmniejsze obroty = najmniejsze spalanie

jesli bedziesz jechac crxem ze srednia predkoscia 60km/h
spali on mniej niz jak bedziesz jechac ze srednia predkoscia 90km/h
aczkolwiek w ktoryms momencie (mimo spadku obrotow) moze nie wystapic juz spadek spalania.

Avatar użytkownika
qba_21
Forumowicz
 
Posty: 1786
Dołączył(a): 2007-02-17, 21:09
Lokalizacja: Ołobok/Świebodzin
Samochód: CRXEE8

przez qba_21 » 2007-05-27, 20:07

hmm Malcolm nie dokońca sie z toba zgadzam, spróbój jechać np. na roweże na najwiękrzym przełożeniu pod górke, obciążenie jest wiekrze i potrzebujesz wykonać więkrzą prace mimo wykonania mniejszej ilości obrotów. trzeba znaleśc optymalne porzełożenie(bieg) by wykonać jak najmniejszą pracę przekładajac na prace silnika musimy mieć odpowiednią ilość obrotów.

przynajmniej ja tak to widze(jak sie mylę wyprowadźcie mnie z błędu ;) pozdro)
Najpiękniejszy widok dla oka.......... piękna kobieta w CRXie...... a jaka kobieta w CRXie nie jest piękna:D

Avatar użytkownika
lukas.elk
Forumowicz
 
Posty: 912
Dołączył(a): 2007-01-24, 23:04
Lokalizacja: Olsztyn/Ełk

przez lukas.elk » 2007-05-27, 20:44

qba_21, jazda pod gorke to juz inna sprawa...
Jeśli ci pomogłem kliknij "pomógł" pod moim postem.
--
Sprzedam:
-przepustnica ED9 (czujnik polozenia nietkniety)
-alternator do D16Z6/Civic 5 gen

Malcolm Feth
Administrator
 
Posty: 2740
Dołączył(a): 2004-02-03, 19:07
Lokalizacja: Emigrant!
Samochód: Honda Civic Type-R

przez Malcolm Feth » 2007-05-27, 20:45

qba_21, faktycznie tak jest... pod warunkiem ze chcesz utrzymac ciagle ta sama predkosc :)

to co zakladamy to nie jest pod gorke, z gorki itd.. tylko prosta
jadac pod gorke jesli nie wcisniesz wiecej gazu to sila rzeczy pojazd zwolni - wiec juz z tego wynika ze bedzie musial palic wiecej pod gorke :) (nie wazne na ktorym biegu)
jesli zrzucisz bieg na nizszy, bedziesz musial trzymac gaz mocniej i wyzsze obroty zeby miec ta sama predkosc :)

qba_21, PROSZE uzywaj czegos do weryfikacji Twojej pisowni !!!

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-27, 21:13

Odnośnie obrotów to trzeba zerknąć na wyniki badań silnika na hamowni (nie chodzi tu o hamownie podwoziową i moc) i wykres zużycie paliwa/obroty. Wiem że to słaby przykład ale na laborce badaliśmy silnik 700 i wyszło że najmniej spala przy 3000 obr/min powyżej i ponizej palił więcej. Silniki w rexach są mocniejsze więc zakładam że ten oszczędny zakres jest niżej, choć niekoniecznie.

Oprócz obrotów ważne jest płynne operowanie gazem, bez nagłych przyspieszeń.

Bardzo ważne jest też aby jak najmniej urzywać hamulców :rotfl:

Avatar użytkownika
lukas.elk
Forumowicz
 
Posty: 912
Dołączył(a): 2007-01-24, 23:04
Lokalizacja: Olsztyn/Ełk

przez lukas.elk » 2007-05-27, 21:15

Zapewne chodzi tutaj po prostu o to zeby znalezc najnizsze obroty na ktorych jest wysoki momen obrotowy. Jak patrzylem na wykresy z hamowni tutaj na forum o pratycznie u kazdego sensowny moment czyli taki powyzej 100Nm był przy ok 2900obr...
Jeśli ci pomogłem kliknij "pomógł" pod moim postem.
--
Sprzedam:
-przepustnica ED9 (czujnik polozenia nietkniety)
-alternator do D16Z6/Civic 5 gen

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-27, 21:19

Zapewne nie mi ale to co mówisz ma sens.

Avatar użytkownika
Haro
Forumowicz
 
Posty: 1008
Dołączył(a): 2007-02-09, 11:50
Lokalizacja: Inowrocław

przez Haro » 2007-05-27, 21:57

qba_21 napisał(a):Haro możesz mi powiedzieć czemu jazda na luzie jest niedobra dla silnika??

zrobiłem 377km w cyklu mieszanym starajac sie jeździć tak jak napisałem (chociaż nie zawsze wytrzymuje ;) ) i weszło mi 28L paliwa pod sam korek. wychodzi około7.1L na 100km


W kilku mądrych ksiażkach to przeczytałem i na logikę ma to sens. Słabe smarowanie po prostemu

Avatar użytkownika
qba_21
Forumowicz
 
Posty: 1786
Dołączył(a): 2007-02-17, 21:09
Lokalizacja: Ołobok/Świebodzin
Samochód: CRXEE8

przez qba_21 » 2007-05-27, 23:52

kamilos napisał(a):
natomiast myślę ze spore błędy wynikaja właśnie podczas hamowania silnikiem - bo komp pokazuje 0 a zeczywiscie jest spalanie wiekrze niz przy jeździe na luzie.

nie jest tak. jeśli puścisz pedał gazu to paliwo nie jest wsysane do komór spalania i zużycie paliwa wynosi 0 (słownie zero). na luzie jest około 2 litrów na godzine.


hmm kamilos to jak stoisz w miejscu na prostej i wbijesz pierwszy bieg i powoli zaczniesz puszczać sprzęgło niewciskając gazu to samochód ruszy czy stoi??? tak samo jest przy jeżdzie, jadąc powiedzmy 100km/h na 5 i puścimy pedał gazu to spalanie niby wynosi 0 :szok: ,
jest minimalnie mniejsze niż na luzie

Hero co do jazdy na luzie to mnie jakoś nieprzekonałeś ;)
Najpiękniejszy widok dla oka.......... piękna kobieta w CRXie...... a jaka kobieta w CRXie nie jest piękna:D

Avatar użytkownika
Haro
Forumowicz
 
Posty: 1008
Dołączył(a): 2007-02-09, 11:50
Lokalizacja: Inowrocław

przez Haro » 2007-05-27, 23:55

Pierwsza lepsza ksiażka co o tym traktuje w jakimś rozdziale to bodajze " Szybkość bezpieczna " Mistrza Zasady.

Malcolm Feth
Administrator
 
Posty: 2740
Dołączył(a): 2004-02-03, 19:07
Lokalizacja: Emigrant!
Samochód: Honda Civic Type-R

przez Malcolm Feth » 2007-05-28, 00:00

qba_21, zapraszam do pierwszego lepszego nowego samochodu z kompem
w kazdym jak jezdiesz na biegu i pusicisz gaz.... pokazuje spalanie zero
i znowu to co napisales jest racja ale z bledem :)

co innego ze stojacego - kiedy sie rozpedzasz
a co innego jak jedziesz i puszczasz gaz :)

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2007-05-28, 00:03

Haro napisał(a):Słabe smarowanie po prostemu


a tu sie nie zgodze, jazda na luzie jest jak najbardziej SI smarowanie jest takie samo jak na postoju wiec OCB ? przeciez silnik schodzi z obrotow i ma warunki jak na postoju, jednakze tutaj- wydaje sie byc lepsze hamowanie silnikiem bo wtedy dawka paliwa jest odcieta i auto jedzie za darmo (nie to co np w dwusuwie kiedy to wlasnie nie mozna hamowac silnikiem poniewaz nie ma smarowania i trzeba jechac na luzie- badz wolnym kole-specjalnym wynalazki stworzonym z mysla o 2 taktach)
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 87   •   Strona 5 z 6   •   1, 2, 3, 4, 5, 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Teraz jest 2024-03-28, 11:17