ekonomia
Wszystkie sprawy techniczne dotyczące naszych kochanych ceerek.

Posty: 87   •   Strona 4 z 6   •   1, 2, 3, 4, 5, 6
Avatar użytkownika
Vtec
Forumowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2004-03-20, 14:39
Lokalizacja: Bangladesh

przez Vtec » 2006-02-05, 14:23

przepraszam ale 5bieg przy 50km/h :D paranoja :D

w sumie to zasada jest prosta

autko musi miec ciag, obroty takie , ktore nie sa uciazliwe dla pracy i sil jakie na silnik dzialaja, rozped auta

wiec

biegi powinno sie zminiac w zakresie 2800-3300 obrotow - po zmianie biegu, obroty spadaja o jakies 600-800obr, wiec jak zejdzie nizej 2000 silnik bedzie musial wykonac prace by wyjsc na predkosc obrotowa, ktora pozwoli na swobodna jazde, spalanie wtedy jest znaczne, po wyzej 2000obr silnik nie traci tyle sily i lekko wyciaga do gory

do tego hamowanie silnikiem, wtedy pobierane jest az 0.2l benzynki (a w zasadzie 0L), silnik nie pracuje na sile tylko spada z obrotow, wiec nie potrzebuje paliwa do pracy

nie nalezy tez hamowac przesadnie biegami, wystarczy powiedzmy ze zejdzie w zakresie 1400-1800obr. i redukcja na nizszy

srednie ekonomiczne obroty to tak jak pisalem wyzej 2800-3300, gora 3500.

zreszta sprawdz sobie jakie masz obroty przy najbardziej ekonomicznej jezdzie 90km/h, a bedziesz wiedzial o co chodzi :)


po tych nawykach w miescie bez zabawy moja BL spala jakies7.5-8ll nawet moze mniej

generalnie w miescie mozna nie uzywac 5biegu , bo jak ktos napisal 5 i 50km/h to nieporozumienie, silnik potrzebuje do pracy benzyny, a przy zbyt niskich obrotach musi pompowac tego paliwa by pociagnac autko

pobaw sie, pjezdzij roznymi stylami , na roznych predkosciach obrotowych i zobaczysz kiedy auto bedzie jezdzilo bez wysilku, a przy tym jego apetyt na paliwo bedzie mniejszy

nie wiem 3 to jasno napisalem, ale chyba da sie cos z tego wy3tac :D
<<< CRX to CRX >>>

Avatar użytkownika
gros
Forumowicz
 
Posty: 154
Dołączył(a): 2005-12-08, 00:07
Lokalizacja: Słupsk/Rumia

przez gros » 2006-02-05, 14:49

palicho ze zmiana na 5 bieg,ale nie moge słuchac jak ktos pisze ze nie oszczedza wcale,depie ile wlezie a zima na miescie pali mu 9l,chyba ze to depnięcie to jazda do 4tys obrotów

Avatar użytkownika
Majlo
Forumowicz
 
Posty: 1965
Dołączył(a): 2004-12-26, 23:15
Lokalizacja: BHW

przez Majlo » 2006-02-05, 16:06

Vtec, czyli jadac np. w korku lepiej jest trzymac nizszy bieg np. 3000 obrtow na 2 niz wrzucac 3 bieg??
bo kurde sam nie wiem jak juz teraz mam jezdzic.
TAJPAR in da haus

Avatar użytkownika
Vtec
Forumowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2004-03-20, 14:39
Lokalizacja: Bangladesh

przez Vtec » 2006-02-05, 17:26

w miescie w korku predkosc ile wynosi?

jak jest dosc dobrze to gora 30-40 wiec na jakim biegu jedziesz? na 5?

chcesz dodac gazu i co i auto zaczyna sie zbierac jak traktor :)

ja opisalem podczas w miare plynnej jazdy

w sumie w korku to sie tez przydaje
<<< CRX to CRX >>>

Avatar użytkownika
szumal
Forumowicz
 
Posty: 273
Dołączył(a): 2005-06-23, 11:31
Lokalizacja: łorsoł

przez szumal » 2006-02-05, 18:47

Vtec napisał(a):generalnie w miescie mozna nie uzywac 5biegu , bo jak ktos napisal 5 i 50km/h to nieporozumienie, silnik potrzebuje do pracy benzyny, a przy zbyt niskich obrotach musi pompowac tego paliwa by pociagnac autko


Paliwa pompuje sie tyle ile jest otwarta przepustnica. Wiec jak masz delikatnie otwarta przy 1500obr na 5 to ile pompuje wg Ciebie?? Silnik musi miec odpowiednie AFR i nie spala samej banzyny.
Do przyspieszania 2800 3300 obr sie zgodze, ale do utzrymywanie stalej predkosci moga byc nizsze. Poza tym spojrzcie sobie na wykres momentu obr dla ed9 : przy 2250 obr ma ok 130 Nm wiec jest to wystarczajaca sila zeby móc napędzić 900 kg samochod.

BACA co do hamowania silnikiem to to co napisaleś jest prawda. Ale tak jak napisał merfi
przy hamowaniu silnikiem jesli obroty silnika spadna ponizej 1 tys /min wtryski sa wlaczane przez kompa,

I wszystko jasne :D

Avatar użytkownika
merfi vtec
Forumowicz
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 2004-03-22, 01:24
Lokalizacja: www.merfiebay.com

przez merfi vtec » 2006-02-05, 20:51

Co do AFR to wskazania sondy sa usredniane przez komputer a istnieje cos takiego jeszcze jak mapy paliwa. jesli ktos jezdzi spokojnie to te mapy moga byc oszczedne a jesli ktos jezdzi dynamicznie to mapy sa "bogatsze".
stad sie mowi ale masz zamulone auto i ze od czasu do czasu trzeba wymiesc pajaki z wydechu, bo auto jezdzi na ekonomicznych mapach i zuzywa mniej paliwa.
Dlatego AFR jest brany glownie pod uwage wtedy kiedy predkosc jest stala i przepustnica ma stale polozenie, wtedy sonda wylicza taka dawke ze auto jest oszczedne.
jesli ktos ma zepsuta sonde to auto kopci i mieszanka jest za bogata a paliwo dopala sie w katalizatorze i stad problemy z zapchanym katalizatorem i bla bla bla... ksiazke mozna pisac
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata
---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com

Avatar użytkownika
Endrju
Forumowicz
 
Posty: 674
Dołączył(a): 2004-07-03, 18:02
Lokalizacja: Częstochowa

przez Endrju » 2006-02-05, 21:03

Nieźle się rozpisaliście... :) Aż mi się nie chce czytać wszystkiego.

Moja recepta na sukces to - nie wciskać gwałtownie gazu, utrzymywac stałe obroty w zakresie 2500-4000 rpm, wykorzystywać spadki drogi do swobodnego toczenia się samochodu, jeździć na podciśnieniu w zakresie -0.5/-0.6 bar, nie pałować na zimnym, lać dobre paliwo, sprawdzać ciśnienie w oponach, nie zaciągać ręcznego jak samochód ma stac długi okres czasu, i coś tam jeszcze...

Pozdrawiam :)
ARG Performance
Mechanika, tuning, serwis. Przygotowanie samochodów do sportu i na ulicę.

Telefon - 790-898-832

fotolog.argperformance.pl

Avatar użytkownika
merfi vtec
Forumowicz
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 2004-03-22, 01:24
Lokalizacja: www.merfiebay.com

przez merfi vtec » 2006-02-05, 21:09

a najlepiej to po prostu zamontowac lpg i cieszyc sie z taniego paliwa :D

polecam sekwencje :ok: 8)
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata
---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com

Avatar użytkownika
lukas.elk
Forumowicz
 
Posty: 912
Dołączył(a): 2007-01-24, 23:04
Lokalizacja: Olsztyn/Ełk

przez lukas.elk » 2007-03-09, 00:00

A ja mam cos nie tak z furka i musialem zmienic styl jazdy tak jak mnie kumpel nauczyl - podstawa to zmieniac biegi tak zeby jesli osiagniemy porzadana predkosc to wrzucic wyzszy bieg i na ok 2000obr sie toczyc. Nie przyspieszac nie zwalniac itp po prostu sie toczyc redukcja tylko jesli zwolnimy i obrotki spadna ponizej tych 2000 wtedy KONIECZNIE redukcja bo przyspieszanie na takich obrotach to jak juz inni pisali katorga dla silnika. Nie spadamy ponizej 2000 no chyba ze jedziemy na 2 to wtedy mozemy jechac nizej ale to wiadoma sprawa... Co prawda i tak mi ostatnio wzielo 14l/100 ale walcze z tym ;) i boje sie myslec ile by chlapał jak bym jezdzil bardziej agresywnie :nieok:
Jeśli ci pomogłem kliknij "pomógł" pod moim postem.
--
Sprzedam:
-przepustnica ED9 (czujnik polozenia nietkniety)
-alternator do D16Z6/Civic 5 gen

Avatar użytkownika
qba_21
Forumowicz
 
Posty: 1786
Dołączył(a): 2007-02-17, 21:09
Lokalizacja: Ołobok/Świebodzin
Samochód: CRXEE8

przez qba_21 » 2007-05-03, 20:03

odświezajac temat napisze moją receptę na ekonomiczna jazdę ;)

gwałtownie nie przyśpieszać,płynna jazda to podstawa, trzymać silnik miedzy 2tys a 3,5tys. Jadąc po trasie 120km/h z górki wbijam luz aż do spadku prędkości ok 90km/h wbijam 5 i spokojnie przyśpieszam do 120. Dodam że solka jest idealna do jazdy na luzie przy równej drodze(opływowa i dość masywna) potrafi przejechać z 2 km na luzie zmniejszające prędkość o 30km/h(wszystko zależy od nachylenia drogi).
W mieście jak dojeżdżamy do świateł i widze czerwone puszczam gaz hamując silnikiem i staram sie dojechać tak aby sie nie zatrzymywać na czerwonym.

w sumie oszczędzam po to by móc czasami zdrowo wdepnąć :razz:
Najpiękniejszy widok dla oka.......... piękna kobieta w CRXie...... a jaka kobieta w CRXie nie jest piękna:D

Avatar użytkownika
lukas.elk
Forumowicz
 
Posty: 912
Dołączył(a): 2007-01-24, 23:04
Lokalizacja: Olsztyn/Ełk

przez lukas.elk » 2007-05-03, 21:14

A ja dodam tylko ze poza plynnym rozpedzaniem podstawa jest hamowanie silnikiem ;)
Jeśli ci pomogłem kliknij "pomógł" pod moim postem.
--
Sprzedam:
-przepustnica ED9 (czujnik polozenia nietkniety)
-alternator do D16Z6/Civic 5 gen

Avatar użytkownika
Haro
Forumowicz
 
Posty: 1008
Dołączył(a): 2007-02-09, 11:50
Lokalizacja: Inowrocław

przez Haro » 2007-05-03, 21:47

qba_21 napisał(a):odświezajac temat napisze moją receptę na ekonomiczna jazdę ;)

gwałtownie nie przyśpieszać,płynna jazda to podstawa, trzymać silnik miedzy 2tys a 3,5tys. Jadąc po trasie 120km/h z górki wbijam luz aż do spadku prędkości ok 90km/h wbijam 5 i spokojnie przyśpieszam do 120. Dodam że solka jest idealna do jazdy na luzie przy równej drodze(opływowa i dość masywna) potrafi przejechać z 2 km na luzie zmniejszające prędkość o 30km/h(wszystko zależy od nachylenia drogi).
W mieście jak dojeżdżamy do świateł i widze czerwone puszczam gaz hamując silnikiem i staram sie dojechać tak aby sie nie zatrzymywać na czerwonym.

w sumie oszczędzam po to by móc czasami zdrowo wdepnąć :razz:


Z tego co wiem to jazda na luzie jest niedobra dla silnika. A tak tematycznie to mi auto pali bardzo malutko. Jezdzę i w mieście i w trasie. Ostatnio za 30zł zrobiłem 130 kilometrów więc spalanko wyszło koło 6.2 litra. Podstawa to nie jeżdżę na zimnym silniku, nie jeździć na ssaniu, nie schodzić poniżej 2000rpm i powyżej 3500. Osobiście jeżdżę w przedziale 2000-3000 EKONOMICZNIE. Dynamicznie trochę wyżej. Jazda ekonimiczna wcale nie oznacza wolnej jazdy of course. Silnikiem nie hamuję.

Avatar użytkownika
/\/\|/\/(-_-)$
Forumowicz
 
Posty: 365
Dołączył(a): 2006-01-18, 18:31
Lokalizacja: Europa

przez /\/\|/\/(-_-)$ » 2007-05-04, 23:18

Biedne to twoje EE8 Haro nie dajesz mu pobrykać na wyższych obrotach i nie da się jeździć ekonomicznie 150 czy 190 km/h bo jak ??:P

Avatar użytkownika
Haro
Forumowicz
 
Posty: 1008
Dołączył(a): 2007-02-09, 11:50
Lokalizacja: Inowrocław

przez Haro » 2007-05-05, 00:15

/\/\|/\/(-_-)$ napisał(a):Biedne to twoje EE8 Haro nie dajesz mu pobrykać na wyższych obrotach i nie da się jeździć ekonomicznie 150 czy 190 km/h bo jak ??:P


Ale skad wiesz, ze nie daje ? Masz pewność ? Temat jst o jezdzie ekonomicznej, a to koliduje w wysokimi obrotami. Rozumiesz ?

Avatar użytkownika
qba_21
Forumowicz
 
Posty: 1786
Dołączył(a): 2007-02-17, 21:09
Lokalizacja: Ołobok/Świebodzin
Samochód: CRXEE8

przez qba_21 » 2007-05-27, 18:38

Haro możesz mi powiedzieć czemu jazda na luzie jest niedobra dla silnika??

zrobiłem 377km w cyklu mieszanym starajac sie jeździć tak jak napisałem (chociaż nie zawsze wytrzymuje ;) ) i weszło mi 28L paliwa pod sam korek. wychodzi około7.1L na 100km
Najpiękniejszy widok dla oka.......... piękna kobieta w CRXie...... a jaka kobieta w CRXie nie jest piękna:D

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 87   •   Strona 4 z 6   •   1, 2, 3, 4, 5, 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Teraz jest 2024-03-28, 10:18