Masney's Honda CRX 1991
Tu opisujemy nasze Hondy CRX

Posty: 354   •   Strona 1 z 24   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 24
Avatar użytkownika
Masny
 
Posty: 625
Dołączył(a): 2015-01-05, 16:32
Lokalizacja: Chełmża
Samochód: CRX 91'

Masney's Honda CRX 1991

przez Masny » 2015-01-05, 17:52

Siema!

Obrazek

O samochodzie:
MODEL: Honda CRX ED9 1991
SILNIK: D16A9 na osprzęcie od D16Z5
UKLAD DOLOTOWY: OEM z rezonatorem
UKLAD WYDECHOWY: Standard
ELEKTRONIKA: odb0
UKLAD NAPĘDOWY: Prawie standard. Założony short-shifter
ZAWIESZENIE: H&R
UKLAD HAMULCOWY: Tarcze i klocki BREMBO
BODY-KIT: BRAK. Planowana lotka mugena i dokladka js
ŚRODEK: Standard, nie planowane żadne zmiany poza odświeżeniem, cupholderem i może jakimś lepszym oświetleniem
CAR-AUDIO:
Tył- Dwa głośniki 16,5cm JBL
Przód - Alpine 10cm
Radio: Sony Xplode
KOŁA:
Zima- 14'' ATP założone nowe opony Uniroyal MS PLUS 77 175/65 R14 82 T
Lato - 16'' ATP włoskie; wyprostowane, wypiaskowane i polakierowane na połyskliwy czarny. Do tego opony 205 45 16r Goodyeara Eagle Asymmetric F1 86Y
MOC: Nie mierzona
PLANY: Szczerze mówiąc to już niewiele, kupic porządny wydech.wygłuszyć matami wnętrze i założyć pół klatkę.

Co zostało zrobione:
- kupiony 11 Listopada 2014r;
- pozszywałem rozdarte fotele; aczkolwiek i tak szukam foteli ze skóry z EE8
- dałem rozdarte obicie kanapy do tapicera, teraz wygląda lepiej niż nowe;
- wpadło radio Pioneera, bo samochód nie miał żadnego //sprzedane bo brak Bluetooth wkurzał
- kupiłem z internetu wszystkie cztery oryginalne koszyki na głośniki - w przednich umieściłem 10cm Alpine z serii G. Tylne koszyki przerobiłem na takie w których zmieściły się 16,5cm głośniki JBL.
- usunąłem problem z obijającym się drążkiem skrzyni biegów;
- naprawiłem tylne hamulce <bębny> bo były zapieczone;
- naprawiłem prędkościomierz wraz z obrotomierzem, bo zupełnie nie działały.
- kupiłem z internetu mnóstwo brakujących zaślepek, plastików oraz dykte do bagaznika;
- nowy rozrząd bo stary zalał się olejem i było niebezpieczeństwo, ze może wyskoczyc
- wymiana WSZYSTKICH uszczelek w silniku oraz okolicach
- wysprzątałem też cały samochód, ale to chyba oczywistość :)
- Reperaturki progów i nadkoli
- Nowe panewki ACL
- Nowa maska, od Civica IV (bardziej mi się podoba)
- Nowe drzwi pasażera, bo stare były spawane w połowie :ok:
- Nowy lakier - czarna baza ze złotą perłą
- Nowe kierunki, pomarańczowe DEPO
- Nowe postoje białe DEPO
- Nowy aparat zapłonowy, bo stary wywalał check-engine
- Nowe wahacze przód
- Wszystkie nowe gumy z tyłu [zawieszenie]
- Nowe alufelgi 16'' ATP przemalowane na czarno (proszkowo)
- Zakonserwowane podwozie, reperaturki nadokli od środka równiez
- Swap z D16Z5 na D16A9 bo wyzionął ducha na autostradzie :lol:
- Nowy czujnik ciśnienia oleju
-
Zdjęcia:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek




link do starego tematu:
http://imgur.com/4NNbaI5
Ostatnio edytowano 2017-10-22, 11:37 przez Masny, łącznie edytowano 25 razy

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3628
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx ed9 b18c

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez wrobellos » 2015-01-05, 18:02

fajne, czy auto czasem nie pochodzi z lodzkiego ? bo takie same felgi z mojego pierwszego sprzedalem kolesiowi do czarnego rexa
czesci ee8ed9
lekkie laminaty-maski klapy dokladki ed9ee8ed7ee9
budowa hybryd skrzyn biegow
tarcze pod swap 282mm
swap hamulca big brake przod tyl
regeneracja zaciskow
swapy hkbd
montaz turbo kompresor
custom wydechy doloty kwas
reperaturki progow nadkoli

Avatar użytkownika
Masny
 
Posty: 625
Dołączył(a): 2015-01-05, 16:32
Lokalizacja: Chełmża
Samochód: CRX 91'

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez Masny » 2015-01-05, 18:14

A i owszem, książeczka pojazdu mówi mi, ze pierwszą właścicielką w Polsce była kobieta ze Zgierza w woj, Łódzkim a zaraz po nią był jakiś inny pan z tej samej miejscowości. Natomiast od września 2012r auto śmiga już na blachach Kuj-Pom.
Niezła spostrzegawczość swoją drogą!

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3628
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx ed9 b18c

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez wrobellos » 2015-01-05, 18:21

dokladnie ze zgierza, facet byl kierowca na tirach w rosmanie, troche tam mu robilismy przy tym aucie, ale wyjechalo bez bledow :)
czesci ee8ed9
lekkie laminaty-maski klapy dokladki ed9ee8ed7ee9
budowa hybryd skrzyn biegow
tarcze pod swap 282mm
swap hamulca big brake przod tyl
regeneracja zaciskow
swapy hkbd
montaz turbo kompresor
custom wydechy doloty kwas
reperaturki progow nadkoli

Avatar użytkownika
Masny
 
Posty: 625
Dołączył(a): 2015-01-05, 16:32
Lokalizacja: Chełmża
Samochód: CRX 91'

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez Masny » 2015-01-05, 18:28

A to dopiero przypadek ,świat jest maly!
To Wy założyliście mu Short Shifter?

Avatar użytkownika
Tobiaro_delsol
 
Posty: 270
Dołączył(a): 2009-04-08, 20:36
Lokalizacja: Żywiec
Samochód: EE8

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez Tobiaro_delsol » 2015-01-05, 20:39

Ładny ED :) dbaj, szanuj i ciesz się z jazdy :ok:, a jestem przekonany, że będziesz miał z niego dużo radochy :rotfl: powodzenia w modach ;)

Avatar użytkownika
ptyk05
 
Posty: 937
Dołączył(a): 2013-08-01, 15:23
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec
Samochód: Honda CRX ED9

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez ptyk05 » 2015-01-06, 16:57

Niezła sztuka, jeśli przez zimę użytkujesz to auto to radzę uważać i jeździć raczej ostrożnie :)

Avatar użytkownika
bar_oo
 
Posty: 3612
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez bar_oo » 2015-01-06, 17:09

fajnie, że pokazałeś auto swiatu :) gratulacje pierwszego i pewnie wymarzonego wozidła, jak wróbellos przy nim grzebał to pewnie masz kawał dobrego auta :) dbaj o niego , a tablice rej bardziej ci do CIVA pasują :) ale zawsze to honda :)
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
Masny
 
Posty: 625
Dołączył(a): 2015-01-05, 16:32
Lokalizacja: Chełmża
Samochód: CRX 91'

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez Masny » 2015-01-06, 18:17

Ano, staram się uważać jak tylko mogę; samochód potrafi zaskoczyć nawet na suchej nawierzchni (pewnie przez to zwalone zawieszenie, brak mu stabilności), dlatego trzeba jeździć grzecznie ;)
Mimo wszystko, radość z jazdy jest ogromna! Zarówno dla kierowcy jak i pasażera - jak na razie każdy kto śmigał moim autkiem jest zdecydowanie na TAK (no, poza dwoma typkami - bracia - obydwoje jeżdżą Fiatem Punto, więc dla mnie nie jest zaskoczeniem, ze nie spodobał im się samochód "z charakterem").

Avatar użytkownika
bar_oo
 
Posty: 3612
Dołączył(a): 2006-11-13, 00:29
Lokalizacja: ZABRZE
Samochód: CRX EE8 B16A1

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez bar_oo » 2015-01-06, 22:18

nie wpuszczaj takich do auta ( pewnie zazdrośni ) :) na auto uważaj jest poprostu nieobliczalne bo krótkie :) ale jak się polubi i nie szaleje kiedy nie trzeba zawsze dojedzie do celu :)
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE

Avatar użytkownika
dj-napster
 
Posty: 895
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice
Samochód: szukam czarnego EE8

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez dj-napster » 2015-01-06, 23:10

Masny napisał(a):Ano, staram się uważać jak tylko mogę; samochód potrafi zaskoczyć nawet na suchej nawierzchni (pewnie przez to zwalone zawieszenie, brak mu stabilności), dlatego trzeba jeździć grzecznie ;)


krążą plotki że CRX jest zdradliwy itp a to nie prawda, dzieje sie tak tylko dlatego że ludzie jeżdżą złomami które maja luzy, nieodpowiednie ET i sprężyny low budget na seryjnych amorach,

miałem podobnie po zakupie CRX'a, ale jak ogarnąłem luzy i zmieniłem koła na seryjne to auto jeździło jak każde inne w tej klasie, nic się nie działo nawet przy gwałtowniejszych zmianach pasa ruchu (oczywiście w granicach rozsądku),

P.S. tesknie za rexem ;(
mój były ED9 -> www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=50579&p=471686#p471686

Avatar użytkownika
Masny
 
Posty: 625
Dołączył(a): 2015-01-05, 16:32
Lokalizacja: Chełmża
Samochód: CRX 91'

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez Masny » 2015-01-06, 23:27

Mógłbyś trochę rozwinąć myśl "ogarnąłem luzy"? Na co konkretnie uwagę zwrócić?

Avatar użytkownika
eithray
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2011-10-13, 15:53
Lokalizacja: Okolice ZG/Gliwice
Samochód: EE8 1.8i-VT

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez eithray » 2015-01-06, 23:34

Na początek warto zwrócić uwagę na drążki kierownicze, sworznie, później na gumy w zawieszeniu i geometrię. Warto z tym udać się na jakieś trzepaczki, zdiagnozują tam szybko problemy.

Dodać mogę, że przed wszystkimi tuningami itp warto dwa razy się zastanowić i poczytać. Unikniesz tak wielu problemów :)

Avatar użytkownika
dj-napster
 
Posty: 895
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice
Samochód: szukam czarnego EE8

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez dj-napster » 2015-01-06, 23:36

Masny napisał(a):Mógłbyś trochę rozwinąć myśl "ogarnąłem luzy"? Na co konkretnie uwagę zwrócić?


wszystko, całe zawieszenie czyli tulejki, końcówki drążków, drążki i sworznie, tylko nie jedź sprawdzać ich na stacje diagnostyczna bo tam pracują amatorzy którzy mówią "jest ok", nie potrafią wykryć luzu. Jak zdemontujesz sworzeń który jest niby dobry to okazuje się że jest już do wymiany bo za luźno chodzi.
ja osobiście jak bym miał teraz rexa to wymienił bym wszystko na poliuretan bo dobra cena i wytrzymałe to jest, do tego nowe sworznie 4 szt i masz sztywną zawieche pod warunkiem że amory i sprężyny to nie jakiś zużyty kibel

maglownica z luzem to kolejny problem z trzymaniem auta w koleinach, polecam usunięcie z niej luzu jesli wystepuje, u mnie po zmianie magla na bez luzowy rex prowadził sie jak nowy :ok:
mój były ED9 -> www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=50579&p=471686#p471686

Avatar użytkownika
Masny
 
Posty: 625
Dołączył(a): 2015-01-05, 16:32
Lokalizacja: Chełmża
Samochód: CRX 91'

Re: Masney's Honda CRX 1991

przez Masny » 2015-01-06, 23:53

Dzięki! Ja niestety jestem laikiem jeżeli chodzi o "sprawy samochodowe", wiec sam chyba niewiele zdziałam z zawieszeniem, przynajmniej na razie. Dlatego właśnie wolałbym się wybrać do jakiegoś serwisu(?) który by mi to zawieszenie przetestował i ogarnął.
Chociaż z drugiej strony - kusi mnie, żeby wymienić praktycznie całe zawieszenie na coś nowego, zrobionego z lepszych materiałów niż oryginalne. Jak już wspominałem wcześniej - mam w planach kupić gwint (tylko jakiś porządniejszy, nie chiński badziew), ale wiadomo, sam gwint wiosny nie czyni. Szkoda, ze nie ma w internecie gotowych "kitów" kompletnego zawieszenia ;/

O własnie, miałem też pisac o koleinach - wyprzedzając pojazdy i co za tym idzie - przedostając sie przez koleiny samochód zmienia się w istną galaretę ;/

A odnośnie tuningu - wiadomo, niczego nie kupie tak hop siup - bo to jednak spore pieniądze. 100 razy się zastanowię, tu podpytam, tam doczytam... nic nieprzemyślanego :)

  Następna strona
Posty: 354   •   Strona 1 z 24   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 24

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Teraz jest 2017-11-20, 09:32