CRX ED9 Turbo
Tu opisujemy nasze Hondy CRX

Posty: 31   •   Strona 1 z 3   •   1, 2, 3
empas
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2016-09-04, 00:24
Samochód: różne

CRX ED9 Turbo

przez empas » 2016-12-14, 00:58

CRX ma być typową zabawką, będę nim jeździł bardzo rzadko. Miałem wcześniej kilka mocnych Hond (i nie tylko :)), ale zawsze były to moje daily, więc prędzej czy później dochodziłem do wniosku, że muszę zmienić auto na bardziej "normalne". :D
Na razie Rex czeka aż skompletuję wszystkie części, ale już jestem na finiszu. Niedługo silnik będzie składany.
W międzyczasie będę miał pewnie kilka pytań i liczę na pomoc forumowych speców - między innymi dlatego zakładam ten temat.

CRX jest z 92 roku, buda była kiedyś robiona i nie jest nawet taka zła, chociaż przy wlewie już ruda trochę wyłazi. Z tych, które oglądaliśmy przed zakupem był zdecydowanie najlepszy. Auto miało służyć poprzedniemu właścicielowi do KJS'ów i wygrywania 1-wszej klasy, dlatego poskładał D13VTEC.

SILNIK:
- D16Y2
- tłoki Vitara
- kute korby (Maxpeeding) z ARP2000
- blockguard
- szpilki ARP
- Wtryski 560cc z EVO

UKŁAD DOLOTOWY:
- Duży IC z FMIC.pl
- BOV fejk HKS

UKŁAD WYDECHOWY:
- TD04HL-16
- Baran
- Wastegate FMIC.pl
- wydech 2,5"

ELEKTRONIKA:
- EBC Apexi AVC-R

UKLAD NAPĘDOWY:
- hybryda na bazie D13 - pewnie będzie za krótka i kupię inną...
- sprzęgło Exedy stage 2

ZAWIESZENIE:
- gwint AP
- poliuretany Energy Suspension

KOŁA:
- Kosei K4R
- R888 205/50 przód + KU36 tył

UKŁAD HAMULCOWY:
- przód zacisk EP3 + tarcza 280 mm, tył seria
- pompa 1"
- przewody w oplocie HEL

BODY-KIT:
- maska laminat EE-look

ŚRODEK:
- Personal Grinta "Miśki"
- kubły Mirco GT
- szelki OMP 4M
- rollbar


Obrazek
Obrazek
Od dawna szukałem tej kierownicy, udało się kupić od kolegi i jest to w tym momencie moim zdaniem najlepsza część jaką mam do rexa. :D
Obrazek
Obrazek

Silnik czeka na remont i kucie.
Obrazek
Trochę części, niektóre już nieaktualne. Na początku chciałem składać na korbach z B20, ostatecznie je sprzedałem i kupiłem kute chinole.
Obrazek
Obrazek
Trochę OEMów...
Obrazek

Postaram się w miarę możliwości wklejać tutaj relację z postępów w pracach. Powstaje z tego fajna pamiątka. Czasami przy piwku lubię poczytać sobie tematy moich poprzednich aut. Mam nadzieję, że za kilka lat tak samo będzie z tym. ;)
Ostatnio edytowano 2017-08-28, 21:34 przez empas, łącznie edytowano 2 razy

Avatar użytkownika
dawidcrx2
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 2007-09-30, 22:05
Lokalizacja: ZGY!

Re: CRX ED9 Turbo

przez dawidcrx2 » 2016-12-14, 01:18

jakie doładowanie planujesz? tuleje zostaja seryjne czy bedziesz wkladal cos mocniejszego?
CRX B18C T

https://www.facebook.com/Dawidcrx2-Garage-418968548231652/

empas
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2016-09-04, 00:24
Samochód: różne

Re: CRX ED9 Turbo

przez empas » 2016-12-14, 01:23

Zostanie seria. Z boostem zobaczymy, pewnie mniej niż 1,3 bara. Muszę jeszcze namierzyć jakiś mapsensor. Wiem, że pasują z VAGów 1.9tdi i Opli 2.0dti, ale tam jest kilka różnych i nie wiem który konkretnie mogę kupić. Doradzisz coś? ;)

Avatar użytkownika
dawidcrx2
 
Posty: 1105
Dołączył(a): 2007-09-30, 22:05
Lokalizacja: ZGY!

Re: CRX ED9 Turbo

przez dawidcrx2 » 2016-12-14, 01:32

zakladalismy kiedys do softa z opla gm ale nie pamietam juz ktorego :) jak cos ta mam do sprzedania mapsensor Aema :)

tak z doświadczenia radził bym zakołkować przynajmniej serynie tuleje, pewniejsze to niż blockguard
CRX B18C T

https://www.facebook.com/Dawidcrx2-Garage-418968548231652/

empas
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2016-09-04, 00:24
Samochód: różne

Re: CRX ED9 Turbo

przez empas » 2016-12-14, 01:39

dawidcrx2 napisał(a):tak z doświadczenia radził bym zakołkować przynajmniej serynie tuleje, pewniejsze to niż blockguard


Wiem o tym, ale nie znalazłem na miejscu nikogo wartego polecenia a nie mam czasu i chęci, żeby wysyłać blok gdzieś.
Nie planuję przecież mega doładowania, więc blockguard powinien dać radę.
Z mapsensorem chcę iść bardziej budżetowo, więc AEM odpada. ;)

Avatar użytkownika
eithray
 
Posty: 1041
Dołączył(a): 2011-10-13, 15:53
Lokalizacja: Okolice ZG/Gliwice
Samochód: EE8 1.8i-VT

Re: CRX ED9 Turbo

przez eithray » 2016-12-14, 16:02

Fajnie, że opisałeś tu swoje ED9 :) Bezawaryjności życzę.

empas
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2016-09-04, 00:24
Samochód: różne

Re: CRX ED9 Turbo

przez empas » 2016-12-22, 22:33

Kolejne części spływają. ;)
ARP do głowicy i chłodnica oleju 9-rzędowa + podstawka z termostatem.

Obrazek
Obrazek

Czy ktoś z Was ma doświadczenie w jeździe lekkim CRX'em z węższymi oponami z tyłu?
Przód 205/50, tył 185/55. Boję się, że w przypadku takiej różnicy dupa będzie uciekała...

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9791
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: CRX ED9 Turbo

przez atom1 » 2016-12-22, 22:57

dupa ucieka nawet jak opony sa takie same :-)
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

empas
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2016-09-04, 00:24
Samochód: różne

Re: CRX ED9 Turbo

przez empas » 2016-12-22, 23:27

Tak, ale czy setup, który podałem nie spotęguje tego?

Avatar użytkownika
kiba22
 
Posty: 223
Dołączył(a): 2014-11-02, 20:28
Lokalizacja: Chrzanów
Samochód: Del Sol D16Y8t

Re: CRX ED9 Turbo

przez kiba22 » 2016-12-23, 08:24

Gdzie kupowałeś chłodnicę i podstawę? Podstawa jest z termostatem?

Mat3usz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 2015-10-17, 11:55
Lokalizacja: Strzelin
Samochód: CRX ED9

Re: CRX ED9 Turbo

przez Mat3usz » 2016-12-23, 12:40

Możliwe że taka konfiguracja opon przód/tył jak podałeś może bardziej pomóc niż zaszkodzić jeśli chodzi o uciekający tył w CRXie. Kiedyś się tym interesowałem bo też zauważyłem że CRX lubi czasami polecieć bokiem w zakręcie.

foxbox napisał(a):Co do szerokości opon z ciekawostek wam powiem, że wyścigowy Civic Motul'a jeżdził na slickach 200 z przodu i 150-160 z tyłu
Przypominam, że tarcie to siła nacisku względem powierzchni, takżę im mniejsza powierzchnia opony tym teoretycznie tarcie wieksze.
Ale niechce mi sie wyliczać punktu skrajnego kiedy się opłaca szersza opona kiedy węższa względem masy lekkiego tyłu w crx. Ale warto to przemyśleć wg mnie.


Oczywiście nie jestem pewien więc sprawdź to dobrze zanim założysz takie koła. Ja zostałem jednak przy standardowym 195/50 i jedyne co robię to pompuję przód 2.4, tył 2.0 i jest trochę lepiej.
CRX ED9: http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=72324

empas
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2016-09-04, 00:24
Samochód: różne

Re: CRX ED9 Turbo

przez empas » 2016-12-23, 16:59

kiba22 napisał(a):Gdzie kupowałeś chłodnicę i podstawę? Podstawa jest z termostatem?


Tak, podstawka jest z termostatem (podróbka Mocala). Ja akurat brałem od chłopaka, który też jest zarejestrowany tu na forum, ale na allegro też znajdziesz.


Mat3usz napisał(a):Możliwe że taka konfiguracja opon przód/tył jak podałeś może bardziej pomóc niż zaszkodzić jeśli chodzi o uciekający tył w CRXie. Kiedyś się tym interesowałem bo też zauważyłem że CRX lubi czasami polecieć bokiem w zakręcie.

foxbox napisał(a):Co do szerokości opon z ciekawostek wam powiem, że wyścigowy Civic Motul'a jeżdził na slickach 200 z przodu i 150-160 z tyłu
Przypominam, że tarcie to siła nacisku względem powierzchni, takżę im mniejsza powierzchnia opony tym teoretycznie tarcie wieksze.
Ale niechce mi sie wyliczać punktu skrajnego kiedy się opłaca szersza opona kiedy węższa względem masy lekkiego tyłu w crx. Ale warto to przemyśleć wg mnie.


Oczywiście nie jestem pewien więc sprawdź to dobrze zanim założysz takie koła. Ja zostałem jednak przy standardowym 195/50 i jedyne co robię to pompuję przód 2.4, tył 2.0 i jest trochę lepiej.


Czytałem już, że sporo Hond z lekkim tyłem w Japonii jeździ z węższymi oponami z tyłu. Najprawdopodobniej zaryzykuję i też skompletuję taki setup. Na racingforum kiedyś też trafiłem na temat, w którym kilka osób pisało, że dobrze jest założyć węższe opony z tyłu do FWD.

Głodny
 
Posty: 355
Dołączył(a): 2013-01-10, 21:17
Lokalizacja: Skierniewice

Re: CRX ED9 Turbo

przez Głodny » 2016-12-25, 01:29

śruby głowicy śmiało możesz oryginalne wkładać, testowałem przy 1.5b przez długi okres i 0 problemów z wydmuchaną uszczelką.

empas
 
Posty: 29
Dołączył(a): 2016-09-04, 00:24
Samochód: różne

Re: CRX ED9 Turbo

przez empas » 2017-01-04, 18:16

Wczoraj sprzedałem moje Roty, więc kupiłem szybko inne felgi.
Kosei K4R 15x7. Waga 4,8 kg, więc już całkiem lekkie. TE37 to nie jest, ale i na nie kiedyś przyjdzie czas. :)

Obrazek

Avatar użytkownika
Hitman
 
Posty: 199
Dołączył(a): 2013-05-22, 18:41
Lokalizacja: Tarnów
Samochód: Zelazko

Re: CRX ED9 Turbo

przez Hitman » 2017-01-04, 21:02

Fajne kola, r888 wkladasz? Tamte roty mialeś włozony na seryjny hebel? jak tam z miejscem było od zacisku do ramienia

  Następna strona
Posty: 31   •   Strona 1 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Teraz jest 2017-11-20, 09:27