Pomarańczowy ED9 na tor
Tu opisujemy nasze Hondy CRX

Posty: 13   •   Strona 1 z 1
KarmelWro
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-07-14, 22:38
Samochód: ED9 1992

Pomarańczowy ED9 na tor

przez KarmelWro » 2017-05-15, 21:59

Witam,
Jest to mój pierwszy post na forum więc proszę o wyrozumiałość i jak coś jest nie tak to upomnienie a nie kasowanie, poprawie.
Mój crx to ed9 z 92r.
Auto kupiłem dwa dni przed sylwestrem 2016/2017 w Szczecienie. Była to zwykła seria, przemówiła do mnie blacha, od spodu prosta i bardzo ładna, buda ma ma mankamenty choć była robiona 3 lata temu. Na drzwiach jest trochę szpachli która pęka, gdzie nie gdzie schodzi klar, ale rdzy jako takiej nie widać.
Auto z przeznaczeniem do upalania na torze i jeździe w KJSach, ale tylko po asfaltach.

MODEL: ED9 1992
SILNIK: D16Z5
UKLAD DOLOTOWY: stożek
UKLAD WYDECHOWY: 4-2-1, przelot i końcowy
ELEKTRONIKA: światła
UKLAD NAPĘDOWY: niestety seria
ZAWIESZENIE: żółte poliuretany po całości z olkusza, amory i sprężyny MTS -35
UKLAD HAMULCOWY: klocki ferodo, tarcze jakieś są
BODY-KIT: maska laminat
ŚRODEK: kubły,kierowca MOMO, pasażer Bimarco, szelki, kierowca MOMO, zegary temperatury i ciśnienia oleju (dodatkowe)
CAR-AUDIO: D16Z5
KOŁA: 195/50/15, przód kończące się r1r, tył rsr 595
MOC: 125 + stożek i wydech
PLANY: wygrywać i mieć frajdę ;)
ZDJĘCIA:

Pierwsze co jak kupiłem auto poszła kapitalka silnika, splanowanie głowicy, nowe panewski, wszystkie uszczelnienia, zrobione tak żeby mieć spokój na dłuższy czas
Obrazek
Obrazek
Później zrobiłem całe zawieszenie plus rozpórki przód i tył oraz cały środek, wszystko co zbędne wyleciało.
Poniżej zdjęcia z moich startów
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Jak na razie sukcesów brak.
Borykam się z problemami początkującego KJSowca.
Największy to totalny brak trakcji na przedniej osi na wyjściu z zakrętów i dłuższych prostych (nawet na 2ce). Jeżdzę na ciśnieniu z przodu 1,9 a tył 1,7.
Bardzo proszę o wszelkie porady, z chęcią przyjmę wszystkie cenne uwagi.
Pozdrawiam, Kornel.

Mat3usz
 
Posty: 57
Dołączył(a): 2015-10-17, 11:55
Lokalizacja: Strzelin
Samochód: CRX ED9

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez Mat3usz » 2017-05-16, 06:54

Fajny, a co to za tor na zdjęciach? Niskie Łąki? Jeśli tak to jak się tam teraz jeździ przez te opony dookoła toru?
CRX ED9: http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=72324

Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 190
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez yoyek » 2017-05-16, 11:15

bardzo fajnie działasz, dawaj znać z postępów prac - kibicuję
Ostatnio edytowano 2017-05-16, 13:28 przez yoyek, łącznie edytowano 1 raz

kid
 
Posty: 204
Dołączył(a): 2015-02-20, 09:25
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ED9

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez kid » 2017-05-16, 11:36

moim zdaniem do crx bardziej by siadły rsr na przód i r1r na tył

Avatar użytkownika
Hitman
 
Posty: 199
Dołączył(a): 2013-05-22, 18:41
Lokalizacja: Tarnów
Samochód: Zelazko

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez Hitman » 2017-05-16, 17:25

Dokładnie tak, ale federala tak czy siak ciężko będzie Ci dogrzać tymbardziej z tyłu biorąc pod uwage ze jest lekki, albo najlepiej zapodać 4x R1R i nie powinno być żadnych problemów z trakcją :D

KarmelWro
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-07-14, 22:38
Samochód: ED9 1992

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez KarmelWro » 2017-05-16, 18:37

Tak, tor to niskie łąki. Generalnie opon nie ma ciasnych nawrotach czy zakrętach, są tylko na długich prostych, tak aby wyznaczały trasę, więc źle nie jest. Co do opon to docelowo zarówno na przodzie jak i na tyle będą r1r, na razie jest jak jest, niestety przyoszczędziłem na kapciach. Generalnie federale miałem na poprzednim aucie (toyota celica Vi GT) ale nie byłem zbytnio zadowolony, to co kolega wyżej napisał, dopiero po jakichś 3-4 minutach upalania zaczynały kleić. Z r1r jestem o wiele bardziej zadowolony. Obecne r1 mają już 8 lat i były już docinane więc są na granicy końcówki, może to jest przyczyna problemów z przodem ? Nie wiem, przekonam się jak założę (mam nadzieję że szybko) nówki ;)
I jeszcze jedno małe pytanie, czy ktoś korzystał z czegoś takiego ?
Obrazek
Działa to w ogóle ? Niestety na razie nie stać mnie żeby wywalić 4-5k na mfactory czy grippera.

Avatar użytkownika
akMe
 
Posty: 1760
Dołączył(a): 2009-03-19, 17:43
Lokalizacja: Tyś jest?

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez akMe » 2017-05-16, 22:18

z tego co pisza w necie to jest stracone 40euro na ten system, sam kiedys o tym myslalme
Obrazek

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9791
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez atom1 » 2017-05-16, 23:04

40 samo ustrojstwo, a wyjecie i rozlozenie skrzyni kolejne 150
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 190
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez yoyek » 2017-05-17, 08:05

@atom1 i po tygodniu znów trzeba zrzucać skrzynie i wywalać ustrojstwo :)

tez kiedys bylem zainteresowany i takie opinie wyczytałem, ale sam nie probowałem. pewnie wiele osób tylko powiela wyczytane opinie, ale watpie zeby cos za taką kasę dobrze działało

KarmelWro
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-07-14, 22:38
Samochód: ED9 1992

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez KarmelWro » 2017-05-17, 18:03

Ok, a jest jakieś rozwiązanie na zeszperownianie skrzyni od d16 ale nie za parę tyś ?

Avatar użytkownika
Ptasior
 
Posty: 1790
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WZ
Samochód: BB9, ED6, EP1

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez Ptasior » 2017-05-19, 11:22

KarmelWro napisał(a):Ok, a jest jakieś rozwiązanie na zeszperownianie skrzyni od d16 ale nie za parę tyś ?


W zasadzie to nie. Takie rozwiazania nie sa tanie i jesli chcesz dzialajaca szpere to musisz sie liczyc z wydatkiem. Z hondowskich rozwiazan do D jest tylko torsen z D15 JDM (niektore wersje miały LSD, potrzebujesz sama szpere + wałek).

Jeśli chodzi o aftermarket to najtansza bedzie OBX ale jakość nie powala w stosunku do lepszych producentów -> http://forums.hybridz.org/topic/57834-obx-vs-quaife-with-pixors/
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> GF8 -> ED6 + BB9
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
yoyek
 
Posty: 190
Dołączył(a): 2014-02-23, 21:27
Lokalizacja: Sopot/Jelenia Góra
Samochód: ED9 D16Z6

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez yoyek » 2017-05-19, 12:37

mysle ze realnie podchodzac do sprawy to tylko aftermarket bo jak kiedys szukalem szpery z d15 to byla prawie niedostepna

KarmelWro
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2015-07-14, 22:38
Samochód: ED9 1992

Re: Pomarańczowy ED9 na tor

przez KarmelWro » 2017-06-19, 20:48

Po chwilowej przerwie wrzucam filmik z mojego przejazdu. Auto na razie w miejscu, nic się nie działo poza uszczelnieniem szybera sylikonem.
https://www.youtube.com/watch?v=6ao-FrB ... e=youtu.be

Posty: 13   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Teraz jest 2017-11-19, 02:55