Strona 1 z 1

Hamulec ręczny

PostNapisane: 2014-05-19, 00:29
przez saviola93
Witam chciałem rozpocząć tu dyskusje na temat ręcznego bo jak wiadomo w kjs'ach często się on przydaje na ciasnych nawrotach itp a nasze tylne zaciski nas nie rozpieszczają. nawet po regeneracji po jakimś czasie znacznie słabną i skuteczność zablokowania tylnych kół strasznie spada. Założenie Hydraulicznej homologowanej łapy nie jest możliwe w naszych crx. a jak ktoś założy hydro łapę to czasami na bk są problemy. może założenie z tyłu bębnów rozwiązuje problem bo wiadomo na bębnach ręczny jest mocniejszy z powodu dźwigni,
A może skonstruować wielką wajchę w kabinie która będzie ciągnęła linki z duża siłą. za pomocą dźwigni.
Jak wy macie to u siebie rozwiązane, czy to się sprawdza, jakie napotkaliście problemy ile was to kosztowało, czy ktoś się czepiał na bk lub przeglądzie ? napiszcie jak to u was jest.

PostNapisane: 2014-05-19, 01:43
przez sebas
U mnie są tarcze 260mm na tyle i ręczny bez problemu blokuje na suchym R1R ;) Porządnie zregenerowane zaciski, trochę przedłużone te dźwignie od linek ręcznego i linki mocno naciągnięte i daje rade ;)

PostNapisane: 2014-06-03, 20:25
przez saviola93
A aby założyć na tył 260mm do ed9 wystarczą zaciski z jarzmami od CIVIC VI tarcze i klocki ? wszystko jest plug&play ?

PostNapisane: 2014-06-03, 22:49
przez atom1
ta

PostNapisane: 2014-06-03, 23:12
przez sebas
Nie od Civica VI tylko od VII i nie jest całkiem plug & play bo zaciski trzeba zakładać na odwrót lewy z prawym. Przez to są założone do góry nogami i trzeba je demontować i odwracać wkładając coś w nie zamiast tarczy w celu odpowietrzenia.

Ja u siebie mam zaciski z Integry Type R i one są p&p.

PostNapisane: 2014-06-04, 11:28
przez Dymek
Ewentualnie, zrobić drugi, hydrauliczny obieg ręcznego zamiast linki, albo na dodatkowych zaciskach :) ale to już kombinowanie :)

PostNapisane: 2014-06-04, 18:36
przez saviola93
tylko teraz pytanie czy mając z przodu orginalne hamulce a z tyłu wieksze (260mm) to zaburzamy siłę hamowania przód-tył

PostNapisane: 2014-06-04, 18:54
przez Dymek
Nie, bo rozkład sił hamowania jest ten sam. Tyle, że są skuteczniejsze.

PostNapisane: 2014-06-04, 19:44
przez Maniek93
Ale jak to nie zaburzamy? Większa tarcza to większa siła hamowania - większa siła hamowania - zmieniają się proporcje udziału przód/tył..

PostNapisane: 2014-06-04, 20:38
przez saviola93
no właśnie o te proporcje przód/tył się zmieniają ? bo seryjnie jest chyba 70/30 a po zamontowaniu większych tarcz z tyłu to się zmieni ? bo na chłopski rozum korektor siły hamowania będzie nadal tak samo podawał ale tył będzie skuteczniej czyt. (mocniej) hamował niż na seri.teoretycznie jeśli na seri przy hamowaniu na łuku, zakręcie przód hamuje mocniej a tył słabiej to tył łatwiej ucieka, a jeśli tył będzie hamował tylko troszkę gorzej niż przód to tył będzie bardziej dociążony i nie będzie tak uciekać przy hamowaniu na łuku, zakręcie oczywiście
trochę to zawiłe ale dobrze kombinuje czy może ktoś ma inne zdanie . bo po zamontowaniu 260 na tył to z tyłu mam większe tarcze niż przodu ale kolektor siły hamowania nadal mniej będzie podawał na tył.

PostNapisane: 2014-06-04, 21:56
przez sebas
Nie potrzebnie sobie tym głowę zawracasz. Będzie dobrze.

PostNapisane: 2014-06-04, 22:15
przez atom1
co to ma do rzeczy jak tyl sprawny a tarcze potrafia rdzewiec bo tak slabo bierze:D- na bank taka operacja nie utrudni hamowania

PostNapisane: 2014-06-05, 11:21
przez Dymek
Rdzewieją, jak się jeździ powoli i tył nie pracuje. Jak się jeździ szybciej i mocniej hamuje i nadal rdzewieją, no to coś wtedy jest nie tak. A przy zmianie z 239 na 260 na tyle, zmieni się to, że ręczny ma większą powierzchnię tarcia, a tarcze 260 lepiej magazynują i oddają ciepło, co na przodzie ma znaczenie, na tyle średnio... bo tyłu nie jesteś w stanie aż tak przegrzać w crx żeby były potrzebne tarcze 260. Ale rozkład sił hamowania się nie zmieni, zacisk nie będzie mocniej naciskał na klocek, zostanie rozkład 80/20 :)

PostNapisane: 2014-06-05, 12:04
przez wrobellos
przegrzac jak przegrzac ale zaciski z crxa sa tak zjebane ze dziwie sie ze fabrycznie ktos je tam zalozyl, wszystkie bolaczki zacisku crx sa wyeliminowane w 262 z ep/mc/dc, jak masz 282 na przodzie to rozklad sie nie zmienia, a jak twierszisz ze sie zmienia to masz jeszcze korektor sily hamowania ktorym tez mozna sobie podlubac, co do P&P zacisku z EP, polecam nabyc jarzma z ep3 i zacisk z MC2 wtedy otrzymujemy taki hebel jak ma sebas (zaciski sa te same ale maja odpowietrzniki po ludzku a jarzma po to bo te z mc maja kijowe osadzenie)

u mnie na 262 reczny blokuje przy kazdej sytuacji na 3cim zabku i to przy pelnym srodku

PostNapisane: 2014-06-05, 12:35
przez Dymek
tak czy siak chcesz lepszy ręczny ? :D

Obrazek