luzy zaworowe

Posty: 96   •   Strona 5 z 7   •   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Avatar użytkownika
mr073k
 
Posty: 910
Dołączył(a): 2009-01-25, 19:48
Lokalizacja: Barczewko k.Olsztyna

przez mr073k » 2009-04-23, 16:02

Damian84, to twoje prawo fizyki jest złe, na zimnym sie reguluje dlatego ze po nagrzaniu luz sie kasuje, jak sie cos nagrzewa to i zwieksza swoja objetosc, a jako ze trzonek zaworu nie moze zwiekszyc srednicy to sie wydłużna i po to jest luz zaworowy i na ciepłym silniku luzu nie ma praktycznie a nie jak piszesz ze sie zwieksza. Luz jest po to aby po nagrzaniu zawory sie domykały a nie były cały czas otwarte, jak bys ustawił luz na ciepłym to by klekotał ale by nic sie nie stało, ale jak bys zrobił luz na zero na zimnym to na ciepłym nie domykały by sie zawory i upaliły by sie grzybki zaworów tyle z teorii, a praktyka taka ze ustawiasz na zimnym zgodnie z manualem :)

Avatar użytkownika
Damian84
 
Posty: 463
Dołączył(a): 2009-03-03, 18:46
Lokalizacja: EL

przez Damian84 » 2009-04-23, 16:09

spoko spoko - mechaniki nie kończylem - tylko to co mi sie o uszka obiło... czyli generalnie zimny silnik i dopiero regulujemy zawory :)
Bóg dał nam nogi po to, abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie...

forum/viewtopic.php?t=32775&highlight=renaisanse+model - moje ED9

kocham VTI...oglądać w tylnim lusterku :D

c00li
 
Posty: 160
Dołączył(a): 2009-08-22, 18:30
Lokalizacja: Sopot

przez c00li » 2009-08-23, 01:21

Pozwolę sobie odgrzebać temat sprzed 4 miesięcy, żeby dolać oliwy do ognia :diabelek:
mr073k napisał(a):Damian84, to twoje prawo fizyki jest złe, na zimnym sie reguluje dlatego ze po nagrzaniu luz sie kasuje, jak sie cos nagrzewa to i zwieksza swoja objetosc, a jako ze trzonek zaworu nie moze zwiekszyc srednicy to sie wydłużna...

To ja napiszę, że to nieprawda, że luz się zmniejsza na ciepłym silniku. Luz na ciepłym jest większy. Sam w to nie wierzyłem jak mi powiedział znajomy mechanik, więc musiałem sobie poparzyć łapy i zmierzyć luzy na ciepłym D16Z2.
Tajemnica polega na tym, że trzonki zaworowe nie są zawieszone w przestrzeni, tylko są osadzone w głowicy zrobionej z aluminium. Aluminium też się nagrzewa i puchnie, a na dodatek ma lepszą rozszerzalność temperaturową od stali. W ten sposób luzy na ciepłym są większe, bo głowica rozszerza się bardziej niż trzonki zaworów.

Avatar użytkownika
przema72
 
Posty: 2251
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2009-08-23, 01:42

To ja napiszę, że to nieprawda, że luz się zmniejsza na ciepłym silniku. Luz na ciepłym jest większy. Sam w to nie wierzyłem jak mi powiedział znajomy mechanik, więc musiałem sobie poparzyć łapy i zmierzyć luzy na ciepłym D16Z2.
Tajemnica polega na tym, że trzonki zaworowe nie są zawieszone w przestrzeni, tylko są osadzone w głowicy zrobionej z aluminium. Aluminium też się nagrzewa i puchnie, a na dodatek ma lepszą rozszerzalność temperaturową od stali. W ten sposób luzy na ciepłym są większe, bo głowica rozszerza się bardziej niż trzonki zaworów


wystarczy dodać gazu , egt rośnie rozgrzewając zawory do temperatur rzędu 400-500st i już twoja teoria leży w gruzach
następna sprawa to zawory nawet ssące pracują w komorze spalania i ich temperatura będzie większa niż aluminiowej głowicy bo zawory chłodzone są tylko na końcach trzonków przez głowice , dlatego też będą sie luzy kasować po nagrzaniu

Avatar użytkownika
mr073k
 
Posty: 910
Dołączył(a): 2009-01-25, 19:48
Lokalizacja: Barczewko k.Olsztyna

przez mr073k » 2009-08-23, 09:39

dokladnie to ze silnik cieply i patrzysz luzy i sa niby wieksze to nie ma nic do tego, bo luzy musial bys pomierzyc na pracujacym silniku, ale tak sie nie da, i tak jak przema72, pisze podczas zaplonu grzybki rozgrzewja sie do wyskokiej temperatury, i cieplo oddaja po przez swoj obwod do gniazda i po przez trzonek powodujac ze sie wydluza :)

c00li
 
Posty: 160
Dołączył(a): 2009-08-22, 18:30
Lokalizacja: Sopot

przez c00li » 2009-08-23, 10:28

przema72 napisał(a):następna sprawa to zawory nawet ssące pracują w komorze spalania i ich temperatura będzie większa niż aluminiowej głowicy bo zawory chłodzone są tylko na końcach trzonków przez głowice , dlatego też będą sie luzy kasować po nagrzaniu


Jest jeszcze taki drobny szczegół, że komora spalania znajduje się w głowicy więc też się nagrzewa. Aluminium ma bardzo dobrą przewodność cieplną, a do tego dużą masę, więc dużą bezwładność.
Myślę, że nie ma znaczenia czy mierzę na pracującym silniku, czy 5 minut po jego wyłączeniu, bo i tak nie zdąży na tyle ostygnąć.

Avatar użytkownika
mr073k
 
Posty: 910
Dołączył(a): 2009-01-25, 19:48
Lokalizacja: Barczewko k.Olsztyna

przez mr073k » 2009-08-23, 14:57

o chlopie to mnie zalamales, jesli silnik nie stygnie to jestes w bledzie, zawor ktory rozgrzewa sie podczas zaplonu do 400 stopni, chlodzi sie w czasie ssania, czy sprezania, trwa to ulamki sekund ale chlodzi sie o conajmniej polowe, zeby silnik sie nie chlodzil to glowica rozgrzana by byla non stoper do 1000 stopni, ale ze alu dobrze oddaje cieplo to szybko ta temperatura sie rozchodzi i odbiera ja ciecz, prosty przyklad silnik diesla, zeby temperatura byla czaly czas taka sama to by nie pracowal :)

bigos83
 
Posty: 280
Dołączył(a): 2008-10-28, 18:45
Lokalizacja: Poznań

przez bigos83 » 2009-09-07, 22:48

czy pod ostry wałek od Grabowskiego dedykowany pod z2 ustawienia zaworów mają być takie same w jak w standardzie ? Czy ktoś się orientuje albo ma coś na ten temat do powiedzenia ?
bigos83

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9791
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2009-09-08, 00:07

najlepiej jakbys zadzwonil do wykonawcy tego oto walka
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

koki811
 
Posty: 14
Dołączył(a): 2010-01-30, 14:11

przez koki811 » 2010-01-30, 15:41

witam ja mam silnk d16z6 jakie maja byc luzy ??

Krzysiek_NS
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2009-12-25, 22:01
Lokalizacja: Nowy Sącz

przez Krzysiek_NS » 2010-02-10, 12:45

A ja mam inne pytanie odnośnie klekotania zaworów. Ostatnio słyszałem opinie że nie ma sensu ustawiać zaworów w okresie zimowym (ze względu na ujemne temp) gdyż jak przyjdzie lato i zrobi sie ciepło to i tak będzie "klekotać". Co o tym myślicie ? Faktycznie tak jest ? Pytam bo lepszy ze mnie kurzach niż mechanik ;)

Avatar użytkownika
przema72
 
Posty: 2251
Dołączył(a): 2006-12-08, 08:19
Lokalizacja: Włoszczowa

przez przema72 » 2010-02-10, 13:33

nieprawda

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9791
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2010-02-10, 20:48

no teoretycznie jakbys ustawial na -40 i silnik faktycznie tyle by mial :-) to moglyby byc latem za ciasne lub po nagrzaniu, ale raczej blok takich temperatur nie osiaga, a mysle ze 20 stopni roznicy lato/zima nie ma az takiego wplywu na rozszerzalnosc materialu
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
mlody.majonez@op.pl
 
Posty: 49
Dołączył(a): 2009-12-02, 01:12
Lokalizacja: Warszawa-Mokotow

przez mlody.majonez@op.pl » 2010-05-23, 18:27

Mam pytanie czy ktos wie ile mozna splanowac glowice w d16z5 ,i jakie pozniej ustawic luzy zaworowe? Dzieki za pomoc.

Avatar użytkownika
mr073k
 
Posty: 910
Dołączył(a): 2009-01-25, 19:48
Lokalizacja: Barczewko k.Olsztyna

przez mr073k » 2010-05-23, 18:55

luzy ustawiasz normanie, nic sie nie zmienia po planowaniu, zgodnie z malualem ostawiasz

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 96   •   Strona 5 z 7   •   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest 2017-11-19, 15:45