Strona 4 z 7

PostNapisane: 2008-07-20, 22:58
przez elmer
Już w tym temacie pojawiło sie pytanie o luzne popychacze, ale nikt na nie nie odpowiedział. Czy to normalne w D16Z5 ?

Następna sprawa:
To kwestia ustawienia luzu zaworów i odpowieniego połozenia walkow rozrządu.
Wg manuala z tego linku:
forum/portal.php?show=27
najpierw ustawiamy kola zebate od walkow rozrzadu w polozeniu napisami UP do góry i tak, żeby wewnetrzne kreski na tych kolach spotkaly sie. Wtedy ustawiamy luz na pierwszym cylindrze od strony kola pasowego. I uwaga: w tym polozeniu krzywki walkow sa na boku. czy to normalne ?

PostNapisane: 2008-07-20, 23:22
przez badam
wazne by krzywka nie naciskala akurat moze byc wychylona na boki i do gory.

w ustawieniu z manuala w takim ustawieniu na obu walkach masz obie krzywki na bok. czyli mozesz ustawic wszsytkie 4 zawory na danym cylindrze.

PostNapisane: 2008-07-21, 07:22
przez elmer
A te luzne popychacze w polozeniu ustawienia zaworów danego cylindra ?

PostNapisane: 2008-08-13, 20:08
przez piotrwicha
mam takie pytanie czy jak ustawie wałki tak jak na foto czyli od siebie to mam tak ustawić wszystkie zawory?
bo patrząc na inne fora to trzeba kęcić kołem i ustawiać kułka rozrządu inaczej do każdego cylindra 8)

PostNapisane: 2008-08-14, 07:17
przez rafisz
piotrwicha napisał(a):ustawiać kułka rozrządu inaczej do każdego cylindra

i tam masz robic :) zgodnie z manualem

PostNapisane: 2009-01-29, 16:08
przez wojtas44
dobra rto ja poprosze o luzy zaworowe jakie powinny byc, wedlug ksiazki serwisowej dla silnika D16Z5 bo jedni pisza ze ssacy 0,15 wydech 0,17 a drudzy ze ssacy 0,20 wydech 0,25 sorki ale chcem sie upewnic zeby nie placic dwa razy.

PostNapisane: 2009-01-29, 17:51
przez mr073k
to ja ci proponuje kupic syczeliniomierz i zrobic to samemu. nie jest to trudne, wystarczy plaski srubokret, klucz oczkowy 12, albo 10 nie pamietam, ale chyba 12, szczeliniomierz i do dzieła.
A jaki powienien byc luz, powienien zmiescic Ci sie w tych wartosciach, ssacy 0,15-0,20 wydech 0,17-0,25, nigdy nie da sie ustawic tak zeby bylo co do wartosci szczeliniomierza, zawsze beda jakies odchylki, dlatego jak ustawiasz ssacy na 0,15 to nie wyjdzie ci tyle, wyjdzie albo 0,16 albo 0,15555 powiedzmy,
ja proponuje ci samemu ustawic, nie jest to ciezkie, a pieniadze zostaja w kieszeni, a przy okazji mozna sie czegos nauczyc samemu ;)

Re: silnik Z6

PostNapisane: 2009-02-15, 13:04
przez beata22staw
Szukam i nie mogę znaleźć potrzebuje schemacik a był bym szczęśliwy jak by było foto do stargania jak ustawić zawory w (sohc) Z6 w jakim położeniu jest wałek do danego ustawienia zaworu??znalazłem foto ale od Z5
wiem ze ustawić trzeba na 0.20 i 0.25 bo coś mi na moim nie pasi bo ustawiałem na pałę
dzięki

PostNapisane: 2009-02-15, 13:09
przez redbul
beata22staw, polecam jakiegoś manuala jednak

PostNapisane: 2009-02-15, 20:28
przez Bonusss
jak ustawilem u siebie 0,15mm i 0,13mm to byla sieczkarnia . teraz mam ustawione 0,08mm i 0,10mm i jeszcze delikatnie klekocza ... czym moze byc to spowodowane ??? bo luz jest duzo mniejszy niz ma byc

PostNapisane: 2009-02-16, 13:16
przez Paszczak
sam sobie odpowiedzialeś na pytanie...

PostNapisane: 2009-02-16, 18:35
przez tecno
Bonusss napisał(a):jak ustawilem u siebie 0,15mm i 0,13mm to byla sieczkarnia . teraz mam ustawione 0,08mm i 0,10mm i jeszcze delikatnie klekocza ... czym moze byc to spowodowane ??? bo luz jest duzo mniejszy niz ma byc


nie poupalaj zaworow tak przy okazji.

PostNapisane: 2009-04-23, 09:39
przez Damian84
a zawory reguluje sie na zimnym silniku czy na ciepłym? bo jak wiadomo na ciełym luzy sie zwiekszaja - prawa fizyki :)

PostNapisane: 2009-04-23, 10:24
przez Kaspol
na zimnym

PostNapisane: 2009-04-23, 10:28
przez Damian84
hmmm no ok... bo mnie kiedys jeden koles powiedział ze na ciepłym, gdyz jak wiadomo luzy sie zwiekszaja... przy regulacji na zimnym było ok, a na ciepłym było słychac kal klepia delikatnie... wiec generalnie zgłupiałem w temacie :szok: :szok: