Uczenie się komputera - MIT

Posty: 58   •   Strona 1 z 4   •   1, 2, 3, 4
miska
 
Posty: 151
Dołączył(a): 2004-11-13, 00:35
Lokalizacja: Olsztyn

Uczenie się komputera - MIT

przez miska » 2007-06-21, 22:04

" W jaki sposób komputer się UCZY " ????

Brak mu pamięci RAM - a to chyba jedyna możliwość aby się czegoś nauczył. EEPROM`ów nie jest w stanie w locie programować ;)
Ostatnio edytowano 2007-06-22, 10:17 przez miska, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
rudzinski
Moderator
 
Posty: 3264
Dołączył(a): 2004-05-24, 17:47
Lokalizacja: Kielce

przez rudzinski » 2007-06-21, 22:25

sama odpowiadasz sobie na pytanie a jednak sie pytasz...

moze inaczej... komputer sie nie uczy. ma jedynie mozliwosc minimalnego dostosowywania sie w ramach z gory zaprogramowanego schematu, biorac pod wzglad rozne czujniki przy silniku.

miska
 
Posty: 151
Dołączył(a): 2004-11-13, 00:35
Lokalizacja: Olsztyn

przez miska » 2007-06-21, 22:35

rudzinski właśnie o to mi chodzi ;) dla mnie był to pytanie retoryczne ale dla innym ...
... miało uświadomić że sami sobie jakieś teorie tworzymy.


Nie ma nawet minimalnej możliwości dostosowywania oczywiście przy wszystkich sprawnych czyjnikach. Nie doszłem jeszcze do tego czy ma tryb awaryjny ale dojdę.

Temat miał na celu uświadomić że TO co do tej pory było mówione o resecie kompa na ODB0 nie ma najmniejszego sensu.

NIKT NICZEGO GO NIE NAUCZY !!

Bajki o jeździe do 3000 obrotów nie mają najmniejszego sensu.

Dla kompa jest to obojętne i tyle ma swój program i nic nam do tego.

Resetu wymaga tylko jakis błąd i to w celu jego kasacji.
Ostatnio edytowano 2007-06-21, 22:38 przez miska, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
rudzinski
Moderator
 
Posty: 3264
Dołączył(a): 2004-05-24, 17:47
Lokalizacja: Kielce

przez rudzinski » 2007-06-21, 22:38

wiem ale kazdy sie na to lapie (lacznie ze mna bo tez kiedys temu holdowalem)
komp ma zapisane mapy i koniec. jedyne co sie zmienia to sygnaly z czujnikow do ktorych ECU sie dostosowujew celu optymalizacji pracy silnika

ps. na przyszlosc pisz na PW ja chcesz zebym otworzyl jakis temat ;)

miska
 
Posty: 151
Dołączył(a): 2004-11-13, 00:35
Lokalizacja: Olsztyn

przez miska » 2007-06-21, 22:41

rudzinski napisał(a):wiem ale kazdy sie na to lapie (lacznie ze mna bo tez kiedys temu holdowalem)
komp ma zapisane mapy i koniec. jedyne co sie zmienia to sygnaly z czujnikow do ktorych ECU sie dostosowujew celu optymalizacji pracy silnika

ps. na przyszlosc pisz na PW ja chcesz zebym otworzyl jakis temat ;)


OKI spoks

Ja tej teorii hołdowałem do wczoraj ;) ale zastanowiło mnie jedno dataloggingu nie ma a pamięć jest ?? .. rozebrałem ... i figa

Avatar użytkownika
kukus
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2007-06-21, 22:44

tryb awaryjny ma
i obajawy sa rozne
ecu 3 map sensor - 1500obr i nie podaje paliwa przy wciskaniu przepustnicy
ecu 4 - max paliwa i nie wiem czy robi cos z zaplonem czy cos ale EGT siega zenitu :) i gasnie
ecu 16 czy 17 ten od wtryskow - sika wiecej paliwa ale normlanie gania i nie wiem czy cos jeszcze ale moc z 180km spada na 175 koni

tak wiec do wyboru do koloru :)
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
rudzinski
Moderator
 
Posty: 3264
Dołączył(a): 2004-05-24, 17:47
Lokalizacja: Kielce

przez rudzinski » 2007-06-21, 22:56

to sa bardziej efekty kolejnych bledow niz tryb awaryjny ;)

na przykladzie Civic 7gen EP2 (1,6 SOHC VTEC) - tryb awaryjny powodowal ze silnik nie wkrecal sie ponad 4000 rpm a bylo to skutkiem bledu ktory wyswietlal sie na kompie i powodowal przejscie wlasnie w/w tryb

Avatar użytkownika
Krychu
 
Posty: 2660
Dołączył(a): 2005-07-01, 19:16

przez Krychu » 2007-06-21, 23:39

jest wieczór, jestem troche zmeczony i troche gorzej pojmuje niz za dnia ;)
konkretnie to te całą kalibracje kompa mozna olać ?
te ustawianie map paliwa jezdzac najpierw spokojnie do tam 3k rpm, a pozniej na kazdym biegu do odcinki mozna za przeproszeniem o dupe rozczaś ?
Jedzie tir, a w środku świr.

miska
 
Posty: 151
Dołączył(a): 2004-11-13, 00:35
Lokalizacja: Olsztyn

przez miska » 2007-06-22, 15:57

Krychu napisał(a):jest wieczór, jestem troche zmeczony i troche gorzej pojmuje niz za dnia ;)
konkretnie to te całą kalibracje kompa mozna olać ?
te ustawianie map paliwa jezdzac najpierw spokojnie do tam 3k rpm, a pozniej na kazdym biegu do odcinki mozna za przeproszeniem o dupe rozczaś ?


TAK JAK NAJBARDZIEJ - MOZNA OLAC

TO JEST POPROSTU MIT

Avatar użytkownika
Sebastian_O
 
Posty: 658
Dołączył(a): 2005-10-02, 19:33
Lokalizacja: podkarpacie

przez Sebastian_O » 2007-06-22, 19:03

a dlaczego twierdzisz że nie ma pamięci RAM ????

Skoro jest procesor (czy mikrokontorler) to RAM ma bo mieć MUSI.
Tą pamięć ma wewnątrz scalaka...

Na dowód tego chociażby fakt, że pamięta kody błędów...
Procesor ma cały czas zasilanie, bez względu na włączenie czy wyłaczenie zapłonu.

Ciekawe tylko jak wytłumaczysz, że komputer bez prawidłowego resetu pali na początku sporo więcej, niż zresetowany zgodnie z prawidłami.

Avatar użytkownika
rafisz
 
Posty: 2319
Dołączył(a): 2005-11-26, 14:47
Lokalizacja: okolice Rzeszowa

przez rafisz » 2007-06-22, 20:35

no wlasnie seba, jezeli jest jakis mikrokontroler to musi miec pamiec RAM aby mogl sobie cokolwiek zapisac chocby wskaznik stosu, zawartosc jakiegos rejestru czy cos, bez RAMu nie da sie wykonywac zadnego algorytmu, tak dzialaja procesory

Avatar użytkownika
dymek1988
 
Posty: 3865
Dołączył(a): 2007-01-08, 22:28
Lokalizacja: Warszawa

przez dymek1988 » 2007-06-22, 21:19

to mit czy nie bo chce zrobic tego reseta i mzoe mi pomozesz bo troche zbyt duzo pali :nieok:
..::Dymek1988 ::..
ED9 B16A2

Virus12 jest ciągle z nami i się śmieje :x

Avatar użytkownika
wonski
 
Posty: 353
Dołączył(a): 2005-08-25, 15:17
Lokalizacja: Rodem z Ingolstadt

przez wonski » 2007-06-22, 21:21

ja zawsze robiłęm resety normalnie czyli reset i później normalna jazda( pełna pi..zda) i nigdy ale to nigdy nie palił mi za dużo ani nie był jakiś zamulony czy coś w tym rodzaju więc atak jak MISKA napisał MIT!!!!!!!
POWRÓT DO KORZENI CHCĘ 1 GEN!!! :)
SPRZEDAM CZĘŚCI DO CIVIC V GEN
blok i głowica d16z5
SZYMANY
et 15.527s
było mokro :/

miska
 
Posty: 151
Dołączył(a): 2004-11-13, 00:35
Lokalizacja: Olsztyn

przez miska » 2007-06-22, 21:38

Mapy kompa sa wgrane tylko i jedynie dla danych obrotów czy to się zgadza ?
Nie ma kilku kilkunastu mam w kompie ani nie ma możliwości komputer samemu aktualizowania map więc dla mnie uczenie się komputera TO JEDEN WIELKI MIT.

jeśli ktoś sądzi inaczej niech powie dlaczego i w jaki sposob komp zapisuje sobie dane.
Dokładnie gdzie.
Mikroprocesor ma pamięć oczywiście ale jest ona przeznaczona na dzielanie procesora a nie na zapis danych zewnetrznych

Avatar użytkownika
DŻEJKU
 
Posty: 687
Dołączył(a): 2005-03-08, 20:04
Lokalizacja: Jarosław

przez DŻEJKU » 2007-06-22, 22:04

hmm a powiedzcie mi dlaczego są takie różnice w spalaniu crxów? ja tam nie wierze w uczenie kompa zabardzo ale zawsze mnie ciekawiło czemu mój zawsze pali w okolicach 7,5L/100 w mieszanej jeździe mimo że nie oszczędzam go a wiele osób płacze że z 10L nie schodzi... mowa o d16z5 - ktoś tu tak wytłumaczył że to kwestia kompa...
mi to bardziej pachnie kwestią stanu tech silnika i jego regulacją ale nie kumam tych rozbieżności
był crx ed9, del sol, AR 156 , coupe ej6 jest prelude bb9:)

  Następna strona
Posty: 58   •   Strona 1 z 4   •   1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest 2017-11-20, 09:23