Zapytanie

Posty: 34   •   Strona 1 z 3   •   1, 2, 3
Moli1977
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2014-12-18, 10:29
Samochód: Honda CRX 91'

Zapytanie

przez Moli1977 » 2014-12-18, 11:06

NA wstępie CZEŚĆ!
Jako nowy na forum i znowym nabytkiem w postaci CRX-a z 91' już na wstępie mam pytanie.
Czy motor d16z5 można zastąpić lepszą, wydajniejszą jednostką napędową.
Czy ewentualnie sam motor, ktoś na forum ma do sprzedania? Bo podejrzewam, że moja jednostka jest padnięta :/

Pozdrawiam.

tytoos
Forumowicz
 
Posty: 540
Dołączył(a): 2008-12-06, 17:44
Lokalizacja: Poznań

Re: Zapytanie

przez tytoos » 2014-12-18, 11:49

jakie objawy - czemu padnięta?
możesz wymienić sam słupek na jakikolwiek inny D16 Z5 lub D16A9, lub D16A8.
Jeżeli chodzi o coś innego, mocniejszego to jest wiele tematów jaki najlepszy i jak zrobić swapa :) najczęściej chyba ludzie wymieniają na jakąś B-serię

Moli1977
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2014-12-18, 10:29
Samochód: Honda CRX 91'

Re: Zapytanie

przez Moli1977 » 2014-12-18, 13:22

Dzięki za info.wcześniej przed wymianami płynów oleju itd było tylko małe kopcenie na zimnym i mniejsze na ciepłym.teraz chyba wyszły przy wymianie wszystkie doktory z silnika i się zaczęło. Wczoraj kontrolka od smarowania nie zgasło po odpaleniu przez ponad 10 min.dopiero później po wkreceniu na wysokie zgasło.szukałem zdrowej.budy a chyba zbyt mało uwagi poświęciłem na silnik.

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: Zapytanie

przez atom1 » 2014-12-18, 22:22

no to jak sie cisneinie palilo tyle czasu to raczej juz trupek faktycznie, cale szczescie ze szukales dobrej budy bo taki slupek to 1000 zl wiec smiech w porownaniu do robienia blacharki kompleksowo, przechodzac do rzeczy: ile masz kasy i ile chcesz koni ;D?

budzetowo- kupic za 1000 slupek taki jak masz i przelozyc osprzet i miec to co masz
nowszy- z6 czy y8 na jednym walku- moc taka sama a troche wiecej gratow pozniej do kucia czy turbienia
b seria- czyli zupelnie inna bajka i to z czego honda slynie- ale cena na poczatek x2 czyli ok 3000 za swap plus robota
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
Maniek93
Forumowicz
 
Posty: 1076
Dołączył(a): 2013-03-29, 16:39
Lokalizacja: Kraków

Re: Zapytanie

przez Maniek93 » 2014-12-18, 23:14

Atom, z6 czy y8 chciales chyba napisac :)

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: Zapytanie

przez atom1 » 2014-12-18, 23:30

no raczej ;p
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
DeX
Forumowicz
 
Posty: 513
Dołączył(a): 2013-12-28, 09:10
Lokalizacja: Wrocław

Re: Zapytanie

przez DeX » 2014-12-18, 23:42

A ja mam sugestię, trochę off, ale można by wpisać bardziej wartościowy tytuł tego tematu niż "zapytanie" ;)

Moli1977
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2014-12-18, 10:29
Samochód: Honda CRX 91'

Re: Zapytanie

przez Moli1977 » 2014-12-19, 12:12

Cześć raz jeszcze ,

W nawiązaniu do tematu , od jakiegoś już czasu szukałem Rex'a o zdrowej budzie.
Za młodu miałem hanie i powstała chęć powrotu do korzeni .
Padło pytanie ile mam wolnej kaski ....?.....
miesiąc temu było jej znacznie więcej .Rozpocząłem remontowanie od podstaw , i to na własną rękę ( wszystko kupowałem w aso Honda).
Już teraz wiem że nie potrzebnie :-(
Przeglądam tematy związane z silnikiem , bo na chwile obecną jest to mechanicznie ostatnia rzecz do zrobienia .
Ktoś mi podpowiedział że może to być związane z zawieszającą się pompom oleju .... jakiś zawór bezpieczeństwa czy coś.
W odróżnieniu od Was jestem laikiem i........nie sprawnie poruszam się w temacie.
Jeden kolega pisał o słupku .... Cena jako za część nie wielka .Ale kupując oryginalne uszczelki w aso do obecnego d16z5 zapłaciłem majątek.
A wiem że montując całość z słupka jest tam tego dużo dużo więcej .
W silnik który mam władowałem z 1000 pln tak min( rozrząd kpl,oleje,uszczelki filtr,świece) , i zastanawiam się ( liczę na podpowiedz) jak to ogarnąć aby nie zbankrutować .
Jeśli ktoś w wolnej chwili coś podpowie to dzięki .
Prośba gadacie z laikiem .......Pamiętajcie o tym.

pzd,

tytoos
Forumowicz
 
Posty: 540
Dołączył(a): 2008-12-06, 17:44
Lokalizacja: Poznań

Re: Zapytanie

przez tytoos » 2014-12-19, 12:19

rozrząd jak masz świeżo wymieniony to ew. możn aprzełożyć. Przy przerzuceniu słupka również na sprzęgło można spojrzeć i zostawić to lepsze.
Świece - żaden problem przełożyć, filtry powietrza to inna bajka.
Wstawiając nowy słupe, musisz dać nowy olej i filtr oleju - filtr to jakieś 30-40 PLN, więc bez przesady z bankrutowaniem...
Mając na wierzchu silnik do włożenie grzechem by było nie wymienić uszczelniaczy wału korbowego - 2x po jakieś 20 PLN

A tak ogólnie to przed inwestycja w silink (rozrząd) dlaczego nie sprawdziłeś stanu silnika - z twojej wypowiedzi wnioskuję (może nieprawidłowo), ze już wcześniej kopcił, więc troszkę sam sobie jesteś winien... ALe cóż, za frycowe się płaci ;)

Moli1977
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2014-12-18, 10:29
Samochód: Honda CRX 91'

Re: Zapytanie

przez Moli1977 » 2014-12-19, 13:37

Koledzy ,
Mała poprawka , dziś przy odpaleniu zero problemu .Znaczy się kontrolka zgasła natychmiast .
Może wpływ na to ma temp zewnętrzna? a może jednak coś w tej pompie oleju się podwiesiło i wszystko będzie ok ? Hania tak naprawdę od 2 miesięcy nie jeździ tylko się leczy w warsztacie .
Dziś w Łodzi mamy 11 st+.
Ale wracając do tematu , jeśli jestem w stanie przeznaczyć na to max 2000pln i marzę o tym aby moc była ok 140 koników max , czy jest to możliwe do zrealizowania ? czy nadal marzenie ?
Zamysł jest taki aby Hania była zrobiona w oryginale i tym samym pod maską też bym o to zadbał na tyle ile to możliwe.
dzięki za pomoc, ;)

Moli1977
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2014-12-18, 10:29
Samochód: Honda CRX 91'

Re: Zapytanie

przez Moli1977 » 2014-12-19, 13:49

Tytoos,

Racja z frycowym....
Poddałem się tezie że jak,, Hania nie kopci to nie jedzie ''.. Oczywiście przenośnia .
Tak jak wcześniej pisałem liczyłem na to że Hania poradzi sobie z silnikiem jakiś czas , a jako priorytet potraktowałem zawieszenie,hamulce , ogólnie całą mechanikę i poprawki blacharskie i nowy lakierek .Może trochę od dupy strony ale tak to potraktowałem.
Rex będzie dla mnie week-end'owym oderwaniem od dnia codziennego , i licząc że przejadę miesięcznie z 300km liczyłem że na nowy silnik przyjdzie jeszcze czas.
A tu ..... sam nie wiem.
Liczę że znawcy tematu coś podsuną .....
pzd, :D

Avatar użytkownika
orowiok
Forumowicz
 
Posty: 1042
Dołączył(a): 2009-06-13, 21:36
Lokalizacja: z gór
Samochód: ed9

Re: Zapytanie

przez orowiok » 2014-12-19, 14:07

Tak na szybko :
- zrób remont silnika, albo sprawdź czy to czujnik od oleju szwankuje czy pompa oleju,
- zrób hybryde skrzyni, czyli załóż fd 4,25 lub 4,4 i załóż dłuższą piątkę
- lekkie koło zamachowe
- przepustica z h22, kolektor wydechowy 421, wydech na 2 cale albo 2,25


i pewnie milion innych rzeczy ale o tym znajdziesz na forum. Po tych rzeczach co napisałem to moc powinna wrócić do serii a może się uda ugrać 140km. Dzięki krótszej skrzyni i lżejszym kole zamachowym silnik szybciej będzie się wkręcał na obroty i szybciej się napędzał.

Moli1977
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2014-12-18, 10:29
Samochód: Honda CRX 91'

Re: Zapytanie

przez Moli1977 » 2014-12-19, 15:10

dzięki ,

O qrka dawno nie czułem się tak zmasakrowany , muszę trochę poczytać o tym by Ty mówisz a ja jak dziecko we mgle .... :zaskoczony:
Ale nie od razu.....
Poproszę mechanika aby skontrolował temat o którym napisałeś .
Zaberając się za projekt , przyznać muszę że nie wiedziałem na co się porywam .
dzięki,

tytoos
Forumowicz
 
Posty: 540
Dołączył(a): 2008-12-06, 17:44
Lokalizacja: Poznań

Re: Zapytanie

przez tytoos » 2014-12-19, 17:51

gdybyś sam robił, to pewnie by była sugestia, żeby rozebrać silnik i zobaczyć jak wyglada w srodku (pierscienie panewki itp, ale jak to mechanik robi to sporo byś zapłacił za samą wiedzę :)

Jak piszesz, zę możesz 2 tys. przeznaczyć na silnik, to wg mnie spokojnie ci starczy nawet biorąc pod uwage zakup nowego słupka i pod 140 km możesz dojść.
W sumie remont twojego silnika może wyjść niewiele więcej niż zakup słupka, ale będizesz wiedział co masz - ja raczej bym chyba robił remont za taką kwotę. Jeżeli znajdziesz tańszy słupek to wtedy możne bvyć warto brać słupek


A tak w ogóle skąd jesteś?? :)

Moli1977
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2014-12-18, 10:29
Samochód: Honda CRX 91'

Re: Zapytanie

przez Moli1977 » 2014-12-19, 18:35

Dzięki za podpowiedz,

Jestem z Łodzi , tak zrobię jak tylko auto wyjedzie od lakiernika policzę kaskę i zabieram się za serce.
Będzie pewność od początku do końca co tam się kryje .I tym samym jak powiedzieli w aso auto będzie na kolejne kilka set tyś km.
Mam nadzieje że już nic mnie nie zaskoczy . 18 lat temu przejechałem Bałkany rexem i mam zamiar to powtórzyć . 7 tyś km w 2 tygodnie. :)

  Następna strona
Posty: 34   •   Strona 1 z 3   •   1, 2, 3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Teraz jest 2024-04-19, 05:14