Strona 1 z 1

Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-10-20, 20:10
przez siwy85
Witam, mam problem z którym nie mogę sobie poradzić. Mianowicie po odpaleniu auta silnik chodzi nierówno. Jest problem z wtryskiem na drugim cylindrze. Napięcie jakie wychodzi z kompa na ten wtrysk to +/- 8,5V, przy czym na pozostałe trzy komp podaje +/- 13,5V.
W skrócie o silniku. Lekko doprężone B16B. Wystrojone z dwa lata temu(OBD1). Wtryski z H22A z rezystor boxem.
Przedzwoniłem przewody od kompa do wtrysków z wtrysków do rezystor boxa, z rezystor boxa do kompa i wszystkie są ok. Rezystancja na każdym obwodzie z wpiętymi wtryskami jest taka sama. Wtryski sprawne, z resztą dla pewności je podmieniałem miejscami ,a napięcie na drugim wtrysku 8,5V. Rezystor box sprawny i dla pewności podpiąłem od znajomego-bez efektu, komp nadal podaje 8,5V na drugi wtrysk. Podmieniłem kompa (mapę oczywiście przełożyłem) i też bez powodzenia.
Co może powodować taką przypadłość? Może coś z mapą paliwa???
Z zjawisk, które przyuważyłem. Przed odpaleniem, gdy stacyjka jest w pozycji 2, napięcie z kompa na każdy wtrysk ok. 13V, a za raz po odpaleniu na drugi wtrysk daje +/- 8,5V.
Liczę na Wasze rady, podpowiedzi.
Z góry dzięki ;-)

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-10-20, 20:36
przez newuser
A czy przekaźnik pompy paliwa nie miesza nic we wtryskach? Może on albo stacyjka, chociaż wątpliwe że to ona. Mapa chyba też by raczej odpadała w.g mnie. Innych pomysłów nie mam.

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-10-20, 21:46
przez atom1
zmien na serie kompa i bedzie git, podejrzewam ze cos sie jeblo w mapie, u mnie tez tak bylo i ginal mi w ogole zaplon

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-10-21, 08:26
przez siwy85
newuser napisał(a):A czy przekaźnik pompy paliwa nie miesza nic we wtryskach? Może on albo stacyjka, chociaż wątpliwe że to ona. Mapa chyba też by raczej odpadała w.g mnie. Innych pomysłów nie mam.


ciśnienie paliwa jest ok, bo sprawdzałem, więc nie sądzę żeby to był przekaźnik paliwa

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-10-21, 08:33
przez siwy85
atom1 napisał(a):zmien na serie kompa i bedzie git, podejrzewam ze cos sie jeblo w mapie, u mnie tez tak bylo i ginal mi w ogole zaplon


problem w tym, że nie mam seryjnego kompa, bo silnik składałem od zera, przyjechał człowiek od strojenia,wystroił i cieszyłem się bezawaryjnością przez 2 lata, no i teraz taki problem wyszedł

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-10-21, 09:27
przez atom1
no to znajdz, na probe, ja tez tak mialem, wsadzilem serie i problem zniknal, potem przeszedlem na obd1 i nie dowiedzialem sie dokladnie co bylo nie tak ale raczej eprom

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-10-21, 09:54
przez siwy85
ok spróbuje i dam znać

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-10-23, 15:14
przez c00li
Co ma mapa do napięcia na wtryskiwaczu? W mapie jest zapisany czas otwarcia wtrysku, a nie napięcie. A poza tym to wtryskiwacze są sterowane masą, a napięcie mają na stałe po załączeniu się przekaźnika (tzw. przekaźnika pompy paliwa). Z przekaźnika wchodzi jednym przewodem do resistor-boxa i dopiero tam jest rozdzielenie na 4 wtryski. Ja bym zmierzył rezystancję przewodów idących do tego wtryskiwacza i kostki (skoro wtryskiwacz był podmieniany).

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-10-25, 20:24
przez siwy85
przewody przedzwoniłem i jest wszytko ok

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-11-05, 20:43
przez siwy85
Komp podmieniony i bez zmian, ale przyczynę już znam :D
Odpiąłem sondę i silnik zaczął równiej pracować, a napięcie na drugim wtrysku było takie same jak na pozostałych. Przedzwoniłem kabelki i okazało się, że przewód żółto/czarny sondy jest zwarty (ma pełne przejście) z przewodem czerwono/czarnym wtyczki drugiego wtrysku, czyli z przewodem, który idzie do rezystor boxa.
Dlaczego tak się stało nie mam pojęcia. Pozostało mi wyjąć wiązkę silnikową, rozpruć i znaleźć miejsce zwarcia

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-11-05, 22:07
przez atom1
niezle jajca w takim razie :-))) jak do tego doszedles, probowales omijac na krotko?

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2015-11-06, 16:06
przez siwy85
atom1 napisał(a):niezle jajca w takim razie :-))) jak do tego doszedles, probowales omijac na krotko?


trochę na zasadzie "metodą prób i błędów"
jako że przewód z rezystor boxa i z grzałki sondy mają wspólny pin A25, postanowiłem odpiąć sondę i zobaczyć co się wydarzy...
i w ten oto sposób wymacałem usterkę :rotfl:

Re: Niższe napięcie na drugim wtrysku-CRX OBD1

PostNapisane: 2017-04-17, 12:09
przez Kudłaty
Witam Kolego czy kiedy miałeś te zware na wtrysku samochod szarpał podczas hamowania silnikiem?