Brak ssania B16a1

Posty: 12   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
mateuszx47
Forumowicz
 
Posty: 356
Dołączył(a): 2009-12-20, 00:59
Lokalizacja: Elblag
Samochód: Lancer CS9 4G63

Brak ssania B16a1

przez mateuszx47 » 2015-11-07, 18:54

Siema panowie , mam problemy ze ssaniem a raczej jego brak
Kiedy odpalam zimny silnik - nie wchodzi odrazu na ssanie tylko jest na normalnych obrotach jak na cieplym co powoduje dosc nierowna prace...,
musze chwile gaz przytrzymać żeby nie zgasł (około 30 sek.) puszczam gaz obroty schodzą na 850 i po około minucie zalacza się ssanie
Kiedy odpalam go w ciagu dnia jak nie zdazy ostygnac tak jak przez noc - wtedy nie ma problemu - wchodzi na automatyczne ssanie samemu.
Ssacy + przepustnica oraz krokowy były czyszczone jakiś czas temu, dziś wymieniłem czujnik temp. plynu i dalej to samo , bledow na kompie brak
Może ktoś miał taki problem i udało mu się go zlikwidować
Pozdro
Było ---- Ed9 1990r.-->D16Z5-->B16A1
Było ---- Ep2 2004r.-->D16V1
Jest ---- CS9 Mitsubishi Lancer 2006r. 4G63

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

Re: Brak ssania B16a1

przez atom1 » 2015-11-07, 22:09

a sprawdzales krokowca na krotko czy mruczy ;-)?
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
mateuszx47
Forumowicz
 
Posty: 356
Dołączył(a): 2009-12-20, 00:59
Lokalizacja: Elblag
Samochód: Lancer CS9 4G63

Re: Brak ssania B16a1

przez mateuszx47 » 2015-11-07, 22:57

atom1 napisał(a):a sprawdzales krokowca na krotko czy mruczy ;-)?

jak to zrobić?
Było ---- Ed9 1990r.-->D16Z5-->B16A1
Było ---- Ep2 2004r.-->D16V1
Jest ---- CS9 Mitsubishi Lancer 2006r. 4G63

Avatar użytkownika
orzech007
Forumowicz
 
Posty: 640
Dołączył(a): 2011-05-06, 23:17
Lokalizacja: Warmia Mazury
Samochód: CRX EE8

Re: Brak ssania B16a1

przez orzech007 » 2015-11-07, 23:39

Wyjmij i podepnij pod aku/prostownik
Części EE8/EE9

Avatar użytkownika
mateuszx47
Forumowicz
 
Posty: 356
Dołączył(a): 2009-12-20, 00:59
Lokalizacja: Elblag
Samochód: Lancer CS9 4G63

Re: Brak ssania B16a1

przez mateuszx47 » 2015-11-08, 01:08

orzech007 napisał(a):Wyjmij i podepnij pod aku/prostownik

Jak go podpiac, kabel z plusa dotknąć do kostki od krokowego czy jak? jestem slaby z mechaniki
A czy po wymianie tego czujnika temp. trzeba zrobić reset kompa/??
Było ---- Ed9 1990r.-->D16Z5-->B16A1
Było ---- Ep2 2004r.-->D16V1
Jest ---- CS9 Mitsubishi Lancer 2006r. 4G63

vit
 

Re: Brak ssania B16a1

przez vit » 2015-11-08, 15:55

Silnik krokowy nie odpowiada za ssanie a za wolne obroty. Wg mnie może byc problem z zaworem FITV który jest pod przepustnicą .Na ssaniu podaje on dodatkowe powietrze gdy plyn chłodzący jest zimny ,pozniej ze wzrostem temp sie domyka .Może on szwankuje chociaz to po prostu bimetal niby nie ma sie co popsuć a może ?

Avatar użytkownika
mateuszx47
Forumowicz
 
Posty: 356
Dołączył(a): 2009-12-20, 00:59
Lokalizacja: Elblag
Samochód: Lancer CS9 4G63

Re: Brak ssania B16a1

przez mateuszx47 » 2015-11-08, 20:45

Watpie żeby to była wina tego FITV , ponieważ ssanie się zalacza ale nie od razu po odpaleniu , tylko po jakiejś 1min. pozniej ze wzrostem temp obroty schodzą na 850 , silnik ladnie pracuje nie ma problemów z odpaleniem
Było ---- Ed9 1990r.-->D16Z5-->B16A1
Było ---- Ep2 2004r.-->D16V1
Jest ---- CS9 Mitsubishi Lancer 2006r. 4G63

vit
 

Re: Brak ssania B16a1

przez vit » 2015-11-09, 00:00

Tak czy inaczej możesz to łatwo sprawdzic .Przed przepustnicą sa dwa otwory .Górny leci do krokowego dolny do tego zaworu .Zobacz czy w momencie odpalenia na zimnym powietrze jest zasysane do tego dolnego

Avatar użytkownika
mateuszx47
Forumowicz
 
Posty: 356
Dołączył(a): 2009-12-20, 00:59
Lokalizacja: Elblag
Samochód: Lancer CS9 4G63

Re: Brak ssania B16a1

przez mateuszx47 » 2015-11-09, 15:28

vit napisał(a):Tak czy inaczej możesz to łatwo sprawdzic .Przed przepustnicą sa dwa otwory .Górny leci do krokowego dolny do tego zaworu .Zobacz czy w momencie odpalenia na zimnym powietrze jest zasysane do tego dolnego

Gdzie te otwory, możesz na jakims foto pokazac?
Było ---- Ed9 1990r.-->D16Z5-->B16A1
Było ---- Ep2 2004r.-->D16V1
Jest ---- CS9 Mitsubishi Lancer 2006r. 4G63

vit
 

Re: Brak ssania B16a1

przez vit » 2015-11-09, 16:27


Avatar użytkownika
mateuszx47
Forumowicz
 
Posty: 356
Dołączył(a): 2009-12-20, 00:59
Lokalizacja: Elblag
Samochód: Lancer CS9 4G63

Re: Brak ssania B16a1

przez mateuszx47 » 2015-11-11, 21:25

vit napisał(a):Tak czy inaczej możesz to łatwo sprawdzic .Przed przepustnicą sa dwa otwory .Górny leci do krokowego dolny do tego zaworu .Zobacz czy w momencie odpalenia na zimnym powietrze jest zasysane do tego dolnego


Dzis znalazłem trochę czasu i wyrwałem się do garażu, najpierw sprawdziłem te otwory powietrze było zasysane przez dolny otwor
Rozebralem cale to FITV , wyczyscilem choć nie było zbyt brudne, skrecilem spowrotem ten bialy plastik do końca tak jak był ale wyczytałem na innym forum ze ludzie go cofaja o 1i 4/5 obrotu, ja cofnelem o poltora obrotu i skrecilem wszystko do kupy
odpalam auto po 5h od razu wlacza się ssanie obroty wchodzą na 1750 i spadaja po rozgrzaniu na 850
Problem rozwiązany DZieki kolego VIT
Na koniec jeszcze dwa pytania
jakie obroty na ssaniu na samym początku ma B16A1?
i czy jak się już nagrzeje obroty sa na 850 to czy dolna dziura w przepustnicy powinna dalej zasysać powietrze? Bo może ten plastik ma być wkręcony do końca a nie cofnięty
Pozdro :ok:
Było ---- Ed9 1990r.-->D16Z5-->B16A1
Było ---- Ep2 2004r.-->D16V1
Jest ---- CS9 Mitsubishi Lancer 2006r. 4G63

vit
 

Re: Brak ssania B16a1

przez vit » 2015-11-12, 14:23

Więc tak .Obroty na ssaniu własnie zależą od tego zaworu a on z kolei zależy od temp otoczenia .Im temp jest niższa te obr będą wyższe czyli bimetal bardziej zawór otworzy ,jesli temp będzie wyższa -zamknie w czym pomoże mu ogrzewający sie płyn chłodniczy .Działa tu na bimetal zjawisko rozszerzania i kurczenia się metali pod wpływem temp .Jak zauwazyłem u siebie te obr przy np ok 20 st są ok 1600 a jak poniżej zera to nawet pod 2000 .
Po rozgrzaniu nie powinien już tamtędy zasysac dodatkowego powietrza bo i po co
Pierścien ten plastkiowy mam dokręcony do konca i jest ok .Jesli bedzie bardziej wykręcony dłużej bedzie pracował na ssaniu ,w dodatku może sie jeszcz beardziej sam odkręcic a wtedy obr w ogóle nie spadną a nawet jescze wzrosną .Chyba temat wyczerpany :)

Posty: 12   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Teraz jest 2024-04-19, 15:59