Witam.Mam budę mb2 z d14a7 pracuje to na obd2a.Na palecie stoi juz wyremontowane d16a8,które jest na obd0.Moze ktos z forumowiczów moze mi pomoc i doradzić,jak to razem skleic.Jakies wskazówki w przejściu z obd2 na obd0.Naprawde juz nie wiem gdzie szukac.Bede bardzo wdzięczny za pomoc
a na jakim kompie chcesz to zapalic? ja przeszedłbym na obd1 i kompa p28 lub 2 opcja cała wiązka obd0 plus oryginalny komp do tego. OBD1 bardziej rozwojowe.
Ostatnio edytowano 2016-04-11, 12:50 przez simsonek51, łącznie edytowano 1 raz
Szczerze to obojętne mi juz to,czy odpalę to ba odb1,czy odb0.Mam do dyspozycji 3 kompy p1k,seryjny z obd0 októrego oznaczenie nie jestem teraz w stanie podać i p1j który jezdzi obecnie w aucie z d14a7.Czy to co w aucie to na pewno obd1,bo naczytałem sie,ze to te same złącza co w obd1,ale piny sa pozamieniane,przez co jest to obd2.Jesli sie mylę to mnie poprawcie.Jesli miałbym przejść na te obd1 to co musialbym zmienić,czy ktos dysponuje jakimiś schematami? rady i kazda pomoc mi się przyda.Z góry dziekuje za odpowiedzi i cieszę się z zainteresowania tematem
obd0 odpalasz od razu na seryjnym kompie obd1 nowa mapka co się wiąże z kosztami bo trzeba jechać na strojenie no chyba,że masz gotową pod ten silnik obd2 odpada bo do strojenia się zbytnio to nie nadaje, trzeba kombinować przez ecu mastera itp świnie.
Gdybym miał to odpalić na obd0 to masz może schematy jakies jak wpiąć sie w wiązkę kabinowa.Moze pisze chaotycznie,ale nie bardzo wiem jak to jest.Wiazke silnikową musze się połączyć z kabinową i od niej do kompa,tak?
Nakierujcie mnie,bo zaraz tu oszaleje.Cały dzien kminie i nie moge do niczego dojść.Może dla tego,ze za szybko się denerwuje i goni mnie czas.Rozumiem,że wygląda to tak - Podpinam wiązke silnikową z d16a8 w silnik.Przeciagam ją do budy i tam łaczę ją z wiązka kabinową (kostkami,które są takie same,jak moje w budzie ? ) Potem z kostki która jest w budzie i prowadzi do kompa wycinam kable i łączę je według schematu z kostką obd0 i wpinam w kompa,tak ? Próbuję sobie rozrysować odpowiedniki kabli obd2 w kostce obd0,jednak zastanawia mnie chciażby pole ,,main relay' w obd0 są takie aż 4 pozycje i kompletnie nie wiem co z nimi zrobić.Wiem,że pewnie część z was uzna,że zadaję zbyt głupie pytania,by to ogarnać,jednak nie potrafie nic sensownego znaleźć a forum jest po to,by sobie pomagać.Wiec zrozumcie mnie troszkę
Tutaj masz schemat d16z5 i tego sie trzymaj.Możesz zostawić swoją wiązke silnikową. Najważniejsze żeby były połączenia z komputera do każdego czujnika, wtrysków, aparatu. Miernik w ręke i sprawdzasz przejścia jak ci pasuje to ok jak nie to musisz przerobić kostki od czujników lub je wymienić od d16a8 bo nie wiem czy są takie same w twojej budzie. Kostki przy kompie też zmień lub zrób przejściówkę obd2 na obd0.