Budowa hybrydowej skrzynii biegów na linke

Posty: 327   •   Strona 1 z 22   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 22
Boci@n
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2007-08-31, 01:27

Budowa hybrydowej skrzynii biegów na linke

przez Boci@n » 2008-02-02, 01:28

Tekst ten dotyczy skrzyni biegów w Hondzie Civic 4g. Jednak będzie on prawie taki sam w crx-ie. Różnica to zastosowanie obudowy od rex-a zamiast od civic-a oraz mechanizmu różnicowego od ED9
Od jakiegoś czasu chodziła za mną myśl o budowie hybrydowej skrzyni biegów. Szukałem wszelkich informacji na ten temat, i dzięki mocy internetu pogłębiłem swoja wiedzę. Zaowocowało to podjęciem się tego oto zadania.
Przeróbka ta dotyczy tylko skrzyń na linkę bo ze skrzynią hydro różni sie w sumie dość znacznie i nie wiele części jest zamiennych.
Najlepszą opcją według mnie jest kupno skrzyni biegów od Hondy CRX oraz CONCERTO. Z crx-a będziemy potrzebować biegi 1-2-3-4 a z concerto przełożenie główne, fd.
concerto
Obrazek
crx
Obrazek
Obrazek
Przełożenia we wszystkich Civic-ach 4g SOHC są następujące:
I 3.250
II 1.894
III 1.259
IV 0.937
V 0.771
FD 4.250
Honda Crx:
I 3.250
II 1.944
III 1.346
IV 1.033
V 0.878
FD 3.888
Honda Concerto Sohc posiada przełożenia takie jak w Civicu Sohc ale fd wynosi 4.437. Dohc zawiera natomiast przełożenia jak w Crx-i ale fd równe 4.250. Do budowy hybrydy użyłem:
obudowy od skrzyni z civica, V bieg od civica (aby w trasie i na mieście nie mieć super wysokich obrotów) 1-2-3-4z crx-a oraz fd z mechanizmem różnicowym od concerto. Z pozostałych części można zbudować skrzynie do Concerto (przełożenia od Concerto plus fd z crx-a, będzie to bardzo ekonomiczna skrzynia) a sprzedać takie rzeczy jak wybieraki z crx-a, fd 4.250, obudowę z crx-a. Ogólnie pomniejszy to koszt budowy hybrydy do jakichś normalnych pieniędzy. Ok, to zaczynamy co i jak.
Skrzynia wygląda tak:
Obrazek
Odkręcamy: żółty-śruby łączące 2 części skrzyni, nasadka 12, 13szt.
czerwony-korek wlewu oleju
niebieski-korek do spuszczania oleju
biały-pod tą ,,nakrętką" (grzechotka 3/8 cala) jest pierścień zabezpieczający, który należy rozszerzyć
Obrazek
Tak wygląda pierścień:
Obrazek
Należy pierścień rozszerzyć a w szparę coś włożyć np. małą nasadkę
Obrazek
Bierzemy negocjatora
Obrazek
i staramy sie rozpołowić skrzynie. Trochę, stukania, pukania i naszym oczom ukazuje się to:
Obrazek
Odkręcamy 2 nakrętki (10) i wyciągamy zbędne elementy.
Obrazek
Odkręcamy nakrętkę (12) i imbus
Obrazek
Obrazek
Łapiemy za oba wałki oraz wybieraki i wyciągamy do góry wnętrzności. Naszym oczom ukaże się taki widok:
Obrazek
Wybijamy FD z mechanizmem różnicowym. Mamy już wszystkie elementy naszego lego.
Tak wyglądają wałki w skrzyni. Na dole wałek sprzęgłowy, u góry główny. *element fd.
Obrazek
Z ciągamy wałki z wybieraków i zaczynamy rozbierać pierwszy wałek. Najlepiej podzielić wałek na kilka części i odkładać je w kolejosci. Pamiętamy również który element jak jest ustawiony, góra, dół. Tak wygląda goły wałek od crx-a. Biegi 1,2,R są na stałe z wałkiem.
Obrazek
Zakładamy 3 bieg crx (26 zębów)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
4 bieg crx (30 zębów)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
5 bieg civic (35 zębów)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zakładamy łożysko i tak wygląda gotowy wałek:
Obrazek
Pora na wałek główny. Odginamy zabezpieczenie, odkręcamy nakrętkę (klucz 30),
Obrazek
Wybijamy łożyska. Najlepiej jakiś mały przecinak włożyć między dwa łożyska i delikatnie pukając, ściągnąć oba.
Obrazek
Rozkładamy wałek
Obrazek
Bierzemy wałek od concerto (16 zębów), na który zakładamy biegi
Obrazek
Obrazek
Zakładamy bieg 1 crx (39 zębów) oraz wsteczny
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zakładamy bieg 2 crx (35 zębów)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zakładamy 3 bieg crx (35 zębów)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zakładamy 4 bieg crx (31 zębów)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zakładamy 5 bieg civic (27zębów)
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zakładamy łożyska, podkładkę i przykręcamy nakrętkę. Zabezpieczamy ją przed odkręceniem. Mamy gotowy 2 wałek.
Obrazek
Obrazek
Tak wygląda nasza skrzynia. Zakładamy fd (71 zębów) z mechanizmem różnicowym. Pamiętajmy o 2 podkładkach od wałka sprzęgłowego.
Obrazek
Obrazek
Zakładamy wałki z wybierakami
Obrazek
Obrazek
Obrazek
I montujemy w skrzyni
Obrazek
Obrazek
Przykręcamy wszystko z powrotem
Obrazek
Obrazek
Zakładamy drugą część obudowy skrzyni (pamiętając o pierścieniu). Sprawdzamy czy biegi wchodzą bez problemów. Jeżeli wszystko ok, to uszczelniamy skrzynie sylikonem do wysokich temperatur i skręcamy ją. Potem do samochodu, 2l MTF-u i śmigamy :)
WNIOSKI
Budowa hybrydowej skrzyni nie jest super trudna lecz wymaga cierpliwości. Jestem osobą bardzo upartą więc się podjąłem tego. Nie jest to czysta robota, więc jak ci się nie chce samemu bawić to zleć to komuś. Tu podziękowania dla rem36 za pomoc. Łożyska biegów, synchronizatory, same biegi są wymienne między sobą. Miałem 3 skrzynie wiec złożyłem ją na najlepszych (moim zdaniem) częściach. Nie pisałem dokładnie gdzie mieszałem bo to zależy od stanu poszczególnych elementów w twojej skrzyni. To co się dzieje z autem teraz to masakra. Polecam wszystkim tą modyfikację.
P.S. Jeżeli są jakieś błędy, masz pytania, to daj znać. Chcę stworzyć jak najbardziej pomocny materiał. Thx
Ostatnio edytowano 2008-11-16, 14:34 przez Boci@n, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
tomex
Forumowicz
 
Posty: 306
Dołączył(a): 2006-07-11, 08:16
Lokalizacja: Bielsko-Biała

przez tomex » 2008-02-02, 14:08

za mną również chodził ten temat i jest to bardzo pomocny toturial :ok:
1) zastanawia mnie jaka będzie prędkość na 5 biegu przy około 3 tys.
2) czy nie lepiej skrócić 1 lub 1 i 2 bieg w stosunku do org. skrzyni z ED9 i jakie to przyniesie konsekwencje w prędkości na poszczególnych biegach, czy nie że będzie przepaść między 2 biegiem a 3
3)i z tego co pamiętam był ktoś w okolicy Krakowa co zajmował się przerabianiem skrzyń, ma ktoś namiary ?

Avatar użytkownika
w1c10
Forumowicz
 
Posty: 488
Dołączył(a): 2004-05-20, 21:10
Lokalizacja: Skwierzyna

przez w1c10 » 2008-02-02, 14:24

tomex napisał(a):2) czy nie lepiej skrócić 1 lub 1 i 2 bieg w stosunku do org. skrzyni z ED9 i jakie to przyniesie konsekwencje w prędkości na poszczególnych biegach, czy nie że będzie przepaść między 2 biegiem a 3

Jeżeli w skrzyni zostanie zmienione przełożenie główne FD to wszystkie biegi skrócą się lub wydłużą. Seryjnie w crxie w skrzynie L3 jest FD 3.888, po założeniu FD 4.250 wszystkie biegi skracają się o ileś tam %, czym większy bieg tym bardziej widać jego skrócenie.

Ja wziąłem FD 4.250 ze del solki ze skrzyni S20 i tak samo ostatni 5 bieg, aby w trasie obroty silnika były normalne, takie same.

Boci@n
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2007-08-31, 01:27

przez Boci@n » 2008-02-02, 14:48

3000 obr/min
seryjna skrzynia ed9 V=95km/h
seryjna skrzynia plus fd=4.25 V=88km/h
V bieg z civica plus fd=4.25 V=99km/h
moja hybryda czyli V bieg z civic-a plus fd=4.437 V=95/h
Kompromisem jest założenie fd-4.25 oraz V bieg z civic-a (0,771). W ten sposób całą skrzynie skrócisz a bieg na trasie będzie ekonomiczniejszy. Można też zostawić V z crx-a

Avatar użytkownika
Motyl
Forumowicz
 
Posty: 30
Dołączył(a): 2007-07-01, 15:57
Lokalizacja: JHM - Warszawa

przez Motyl » 2008-02-04, 10:33

dwie drobne rady ułatwiające zadanie:

1. klucz imbusowy najlepiej odkręcić jako pierwszy
Obrazek

2. jeśli chodzi o zbijanie łożysk z wałka głównego to najwygodniej jest oprzeć wałek tak, żeby swobodnie mógł sobie wypaść (kolor czerwony), złapać jedną ręką za wałek od dołu "(kolor zielony) i wspomnianym już "negocjatorem" uderzać od góry w wałek (kolor niebieski
Obrazek

powodzenia

Avatar użytkownika
Kicman
Forumowicz
 
Posty: 181
Dołączył(a): 2007-01-07, 21:15
Lokalizacja: Łódź

przez Kicman » 2008-02-06, 12:40

To dziwne ale cos mi sie tu niezgadza bo ja mam Civic ED7 DOHC znaczy D16A9 seryjnie i wszystko mam seryjne skrzynię też L3 od DOHC grube półosie no i koła równiez seria 185/60/14 i mam następująco:

5 bieg 3000obr. coś koło 90 ale niepełne zgadzało by się z tym 88 i przy tej samej prędkości na 4 biegu mam gdzies 3300 może 3350obr. i zeby nie było ze coś grzebane na 2 biegu odcinka przy 100km/h

I włąśnie będę miał do wymiany skrzynię bo szwankuja zarówno wybieraki jak i synchro napewno 1 i 2 biegu a co dalej to nawet nie wiem i chcę włąśnie kupic skrzynie i zapodać FD 4.250 do takiej samej i chyba jednak będe musiał szukać S20 bo odrazu mam tam 5 bieg dłuzszy lub doradxcie na czym to złozyć zeby było jak najtaniej i nie kupować kilku skrzyń.

Kolega ma przeswapowany D16Z5 do jajka i na skrzyni S20 to 1 i 2 bieg taki sam 3 bieg krótszy a 4 i 5 to chyba do polecenia w kosmos :rotfl: myślę że do 300 by się bujnał jakby budowa auta pozwoliła :D
DOHC VTEC POWER
Polecam>>www.tecnogarage.com

Avatar użytkownika
Bonczek
Moderator
 
Posty: 2805
Dołączył(a): 2005-09-22, 11:37
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ED9 K20

przez Bonczek » 2008-02-06, 13:06

Jak cos to bardzo mozliwe, ze bede mial na zbyciu taka hybryde, wszystkie bebechy wymienione na nowe, do tego spiek i fidanza ;) info na PW.

Avatar użytkownika
grom
Forumowicz
 
Posty: 413
Dołączył(a): 2005-11-19, 18:54
Lokalizacja: Poznań

przez grom » 2008-02-06, 15:58

w a9 na2 powinna lecieć 110-112 i odciąć na7800rpm (mowa o serii)
One Dream Team - HTP
HONDA TEAM POZNAŃ
www.htp.info.pl

Avatar użytkownika
karas81
Forumowicz
 
Posty: 78
Dołączył(a): 2006-06-28, 21:48
Lokalizacja: limanowa

przez karas81 » 2008-02-06, 17:30

ja mam a9 i 2 odcina mi przy 110

Avatar użytkownika
Kicman
Forumowicz
 
Posty: 181
Dołączył(a): 2007-01-07, 21:15
Lokalizacja: Łódź

przez Kicman » 2008-02-06, 18:16

Mnie chodziło bardziej o czerwone pole czyli 7200 to jest 100 z hakiem ale to jest wszędzie tak samo tu się rozchodzi o ten 5 bieg
DOHC VTEC POWER
Polecam>>www.tecnogarage.com

Boci@n
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 2007-08-31, 01:27

przez Boci@n » 2008-02-06, 19:51

jak chcesz mieć fd=4.25 i dłuższą 5 to kup skrzynie od civic-a sohc 4g i przełóż co potrzebne przy okazji remont swojej skrzyni walnij. Wyjdzie cenowo tak samo co zakup skrzyni od a9 ale masz pewność co masz.

siwas
Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2007-08-30, 15:57

przez siwas » 2008-03-26, 17:02

witam mam pytanko odnosnie zlozenia skrzyni do kupy...mianowicie nie moglem domknac obudowy,nie wiem czy bylem juz na tyle spiacy ze cos przeoczylem czy co?!
jak to jest z tym pierscieniem co go trzeba rozgiac na poczatku przy rozbieraniu skrzyni?mam go wyjac i czy jak?:(
z gory dzieki .pozdrawiam :rotfl:

Avatar użytkownika
rafisz
Forumowicz
 
Posty: 2289
Dołączył(a): 2005-11-26, 14:47
Lokalizacja: WPR
Samochód: accord 8 gen CW2

przez rafisz » 2008-03-26, 20:07

siwas, chodzi ci oten pierscien pod taka sruba? jezeli to ten to tak jak piszesz trzeba go rozchylic jak chcesz rozpolowic skrzynie (wyjmowac go nie musisz, zreszta nie wiem czy sie da... wystarczy rozchylic i targac te "gorna polowke" - napewno pojdzie), a jak skladasz to tez musisz go rozychylic bo inaczej nie da rady jej zlozyc

siwas
Forumowicz
 
Posty: 4
Dołączył(a): 2007-08-30, 15:57

e

przez siwas » 2008-03-26, 22:53

kurde problem w tym ze cos mi haczy przy wkladaniu...
zostaja 3 cm i dupa:( jak wkladam same walki razem z wybierakami w ta pokrywe wszystko sie miesci a jak zamontuje wybier i walki na swoim miejscu i wtedy naloze obudowe nie chce sie domknac:-(

Avatar użytkownika
rafisz
Forumowicz
 
Posty: 2289
Dołączył(a): 2005-11-26, 14:47
Lokalizacja: WPR
Samochód: accord 8 gen CW2

przez rafisz » 2008-03-26, 23:11

a jak robisz z tym pierscieniem?

  Następna strona
Posty: 327   •   Strona 1 z 22   •   1, 2, 3, 4, 5 ... 22

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości