Strona 1 z 3

Napęd 4x4 civic RTSI

PostNapisane: 2014-01-03, 16:45
przez SKrK
ostatnio do znajomego blacharza trafił civic sedan V gen z napędem 4x4 :szok:
poszukałem trochę w necie i okazało się że jest to model RTSI
czy ktoś wie czy takie civici wychodziły również w hatchback i czy ewentualnie można to przenieść do del sola ?

PostNapisane: 2014-01-03, 17:20
przez Dymek
tylko sedan, poza tym w solce trzeba by połowę podłogi chyba wycinać z tyłu i spawać od nowa :D No i to nie 4x4, tylko dołączany, a weź do tego wał znajdź ...

PostNapisane: 2014-01-03, 17:45
przez emg
a po co szukać jak można skrócić i wyważyć?

PostNapisane: 2014-01-03, 18:03
przez Kodzak
Ktoś kiedyś sprzedawał cały kpl napęd za bodajże w tyś zł..

PostNapisane: 2014-01-03, 18:17
przez Mibars
Wszystko da sie zrobić, pytanie czy się opłąca?
Del Sol 4x4:
http://honda-tech.com/showthread.php?t=1708933

Ten civic ma chyba sprzęgło wiskotyczne. Lepsze, niż dołączane jak w CR-V, ale to ciągle nie jest dyferencjał rozkładający moment na stałe na przód i tył. Innymi słowy też tył zaczyna być napędzany, jak przód się ślizga, tylko robi to od razu, a nie po chwili.

PostNapisane: 2014-01-03, 22:53
przez Grochu_666
Wszystko da sie zrobic, tylko kwestia $$ i czasu...

zdaje sie, ze w civicka ktos w PL takie cos wkladal, ale czy ten projekt zostal skonczony nie mam pojecia bo nie sledzilem tematu.

Trzebaby poszperac.

PostNapisane: 2014-01-04, 02:12
przez sebas
Da się przełożyć bez problemu wszystko. Ostatnio była fajna wersja Intrac na allegro -> http://allegro.pl/honda-civic-rtsi-intr ... 62960.html . Pasują też napędy itp z Shuttle a tam występowało Realtime AWD.

PostNapisane: 2014-01-04, 02:52
przez akMe
Wał dorobic to chyba najmniejszy problem.
Przespawac kawalek podlogi tez.
Ja osobiscie problemu bym nie widzial zadnego jak masz samozapal i umiejetnosci ew kase zeby ktos inny zrobil.
ew kontowniki i jazda, przerobic zawias i napęd to zadna sztuka tak naprawde.
kiedys ludzie robili WOW na turbo a teraz turbo sie wsadza w 4h... ;)

PostNapisane: 2014-01-04, 14:24
przez Mibars
akMe, swego czasu strasznie podobała mi się wizja 4x4 w CRX i sobie starałem podsumować co trzeba by zrobić, aby wszystko działało:
-Skrzynia biegów z Shuttle (5 biegów), RSTI (6 biegów, z biegiem "low")
-Rzeźba z patykami, żeby wszystko się zmieściło
-Cały nowy wydech, żeby się w tunelu zmieścił obok wału
-Wał skrócić, wyważyć
-Wał ztcp jest dwuczęściowy i ma podporę, którą też trzeba zainstalować
-Bak w bagażniku, lub rzeźba z bakiem oryginalnym, bo nie ma wycięcia na wał
-Większość bagażnika out i wyspawana konstrukcja mocująca dyferencjał, w wersji minimum ucięte miejsce na koło zapasowe i tam szkielet zmieszczony
-Skrócić wahacze jakieś dobre 2cm
-Z tyłu mamy BĘBNY, więc wypadałoby przerobić korektor hamowania, by tył jakoś hamował

Uzyskujemy auto z pseudo 4x4, to jest do momentu poślizgu większość mocy idzie na przód, odrobinkę na tył ze względu na minimalną różnicę w przełożeniu przedniego i tylnego dyfra, tylny napęd ma półosie jak patyczki i raczej zbyt wiele nie przeniesie, po drodze jest nienaprawialna wiskoza (tzn są ludzie, którzy twierdzą, że udało im się wymienić olej na taki, że dalej wszystko działa, ale oficjalnie nie do naprawienia). Oczywiście obydwa dyfry otwarte. Dobra wiadomość, że podobno do tylnego idzie założyć LSD dedykowane do D serii, ale to znalazłem tylko w jednym miejscu, więc informacja bardziej jako plotka. Pod maską tylko D seria, bo taka jest skrzynia.

Da radę zrobić to na B serii, ale wtedy potrzeba skrzyni biegów z CRV, która na szczęście ma niemal identyczne przełożenie dyferencjału jak dyfer z shuttle. Reszta części z Shuttle/RSTI, bo CR-V ma coś a'la haldex, czyli dajemy gazu, nie działa, nie działa, jebut, napęd zapięty, bo musi się ciśnienie napompować, nim się zepnie sprzęgło. Ktoś w USA zrobił jajko właśnie z takim napędem i był zawiedziony, bo auto płużyło i dopiero po chwili tył się zapina. Oczywiście skrzynia z CRV ma inne mocowania, które trzeba wyrzeźbić, by pasowały do CRX, poza tym chyba wałek wychodzący jest w takim miejscu, że może być przyciasno zmieścić się pod maską. Chyba również przełożenia są przykrótkie, bo CRV ma większe koła, ale tego nie pamietam.

PostNapisane: 2014-01-04, 14:32
przez badam
Mibars, w miarę w miare masz poprawnie posortowane dane w głowie na ten temat:)

ale jedna uwaga

skrzynia 4x4 i D i B jest na linki, ktore idą kabiną :)

PostNapisane: 2014-01-04, 15:02
przez rollo
Jeżeli już ktoś tak rzeźbi, to myślę, że może się pokusić o adaptery B lub K do D serii. Za wielką wodą są w sprzedaży, np. silnik B seria ze skrzynią D serii. Nie wiem co prawda jak to się mieści... ale to już inna bajka;p

PostNapisane: 2014-01-04, 16:36
przez SKrK
Mibars czyli to takie ala 4x4 ?
po co jest 6 bieg low ?

PostNapisane: 2014-01-04, 18:17
przez wrobellos
SKrK, low to bieg pelzajacy

PostNapisane: 2014-01-04, 22:34
przez Mibars
badam, W CR-V wiadomo, ale w Shuttle jest na linki?!

[ Dodano: 2014-01-04, 21:37 ]
O cholera, fakt :)
http://www.lingshondaparts.com/honda_ca ... ck_03=9200

PostNapisane: 2014-01-04, 22:41
przez -venom-
Miałem takiego w wersji INTRAC, gdyby nie uszkodzona automatyczna skrzynia to trzymałbym do śmierci ;) Przekładać do solki się raczej nie opłaca, głównie z powodów $$, lepiej takiego sedana dmuchnąć ;)