Dylemat z wyborem hamulców. POMOCY

Posty: 9   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
adasko2609
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2014-12-16, 23:21
Lokalizacja: Gleba/Ostrołęka
Samochód: Crx Ed9 , Civic Eg8

Dylemat z wyborem hamulców. POMOCY

przez adasko2609 » 2017-05-18, 19:36

Witam serdecznie !!! Przymierzam się brać udział w jazdach po torze dla dobrej zabawny. Nabyłem opony Yokahama Advan a048 z tym, że to r13. I tu moje pytanie. Kupić jakieś naprawdę dobre tarcze i klocki 242,jeśli tak to co możecie polecić. Czy robić swap na 262 i zrezygnować z wyżej wymienionych opon na tor ? Zależy mi żeby się nie gotowaly hamulce i po kilku mocniejszych hamowaniach nie były zwichrowane tarcze. Dziękuję i Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
Dzemor
 
Posty: 254
Dołączył(a): 2013-10-14, 19:22
Lokalizacja: Koszalin

Re: Dylemat z wyborem hamulców. POMOCY

przez Dzemor » 2017-05-19, 08:40

Zawsze możesz wyjeździć te opony a w międzyczasie kompletować graty. Przy seryjnej mocy wystarczy kupić jakieś klocki typu Ferrodo DS2500 i tarcze typu DBA albo EBC (mam teraz Turbo Groove i mogę z czystym sercem polecić). Pamiętaj też że tarcze o większej średnicy spowalniają auto :) Dlatego bardzo często rajdówki mają z przodu 242 a z tyłu bębny :)

Avatar użytkownika
Ptasior
 
Posty: 1776
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WZ
Samochód: BB9, ED6, EP1

Re: Dylemat z wyborem hamulców. POMOCY

przez Ptasior » 2017-05-19, 10:12

- gładka tarcza, moze byc jakas najprostsza, lepiej ładować kase w klocek niż tarczę
- wyczynowy klocek (moze byc Ferodo DS2500, na tor styknie, na ulicy zimny tez bedzie hamowal)
- płyn hamulcowy typu RBF (Racing Brake Fluid) bo zwykły ugotujesz, potrzebny Ci taki o podwyzszonej temp wrzenia (np Millers RBF 300+, Motul RBF600)

To taka wersja podstawowa na tor. Jak masz wiecej mocy i nieodelzone auto to szedłbym w 262, przewody w oplocie i wieksze serwo z pompą. U mnie taki setup był już nie do zajechania.

A co do zwichrowania - przy ostrej jezdzie torowej to praktycznie nieuniknione. Wieksza pojemnosc cieplna tarczy (srednica i grubosc) moze minimalizowac ten efekt.
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> GF8 -> ED6 + BB9
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
adasko2609
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2014-12-16, 23:21
Lokalizacja: Gleba/Ostrołęka
Samochód: Crx Ed9 , Civic Eg8

Re: Dylemat z wyborem hamulców. POMOCY

przez adasko2609 » 2017-05-19, 23:22

Ptasior napisał(a):- gładka tarcza, moze byc jakas najprostsza, lepiej ładować kase w klocek niż tarczę
- wyczynowy klocek (moze byc Ferodo DS2500, na tor styknie, na ulicy zimny tez bedzie hamowal)
- płyn hamulcowy typu RBF (Racing Brake Fluid) bo zwykły ugotujesz, potrzebny Ci taki o podwyzszonej temp wrzenia (np Millers RBF 300+, Motul RBF600)

To taka wersja podstawowa na tor. Jak masz wiecej mocy i nieodelzone auto to szedłbym w 262, przewody w oplocie i wieksze serwo z pompą. U mnie taki setup był już nie do zajechania.

A co do zwichrowania - przy ostrej jezdzie torowej to praktycznie nieuniknione. Wieksza pojemnosc cieplna tarczy (srednica i grubosc) moze minimalizowac ten efekt.

Możesz polecić jakieś tarczę i klocki? Żeby to ładnie pracowało razem i efekt był na 5. Motula RBF600 zamówiłem 1.5 litra, mam nadzieję,że wystarczy. Pozdrawiam

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
Ptasior
 
Posty: 1776
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WZ
Samochód: BB9, ED6, EP1

Re: Dylemat z wyborem hamulców. POMOCY

przez Ptasior » 2017-05-20, 07:21

Ale na jaka srednice? Gladkie Brembo i wspomniane Ferodo DS2500 beda dobrym wyborem. Co do plynu to i 1 litr by Ci wystarczyl.
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> GF8 -> ED6 + BB9
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
adasko2609
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2014-12-16, 23:21
Lokalizacja: Gleba/Ostrołęka
Samochód: Crx Ed9 , Civic Eg8

Re: Dylemat z wyborem hamulców. POMOCY

przez adasko2609 » 2017-05-20, 07:34

Seria ED9 , czyli nie kupowac nawiercanych... ?

Wysłane z mojego SM-G955F przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
Ptasior
 
Posty: 1776
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WZ
Samochód: BB9, ED6, EP1

Re: Dylemat z wyborem hamulców. POMOCY

przez Ptasior » 2017-05-20, 07:44

Nawiercane w teorii maja umozliwic szybsze studzenie ale w praktyce daja wieksze szanse pekniecia. Nacinane maja za zadanie zebrac warstwe z klocka, ma to sens gdy Ci sie zeszkla okladziny ale wiekszosc ludzi do upalania daje najtansze gladkie z wyczynowym klockiem.
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> GF8 -> ED6 + BB9
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
mały91
 
Posty: 261
Dołączył(a): 2010-07-08, 22:36
Lokalizacja: Poznań
Samochód: EE8 B20VTEC

Re: Dylemat z wyborem hamulców. POMOCY

przez mały91 » 2017-05-20, 13:03

Majac 262 tez mozna latac na 13 calach, trzeba tylko odpowiednie felgi kupic :-)
Mój CRX:
https://www.facebook.com/ee8b20vtec

Stosse
 
Posty: 75
Dołączył(a): 2014-06-15, 19:43

Re: Dylemat z wyborem hamulców. POMOCY

przez Stosse » 2017-06-01, 05:17

Podepne sie pod temat. W planach w najblizszym czasie szykuje sie wymiana tarcz przednich 262. Szukam cos dobrego trwalego i w miare ladnie hamujacego. Jaki zestaw tarcza + klocek zda egzamin?

Posty: 9   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Teraz jest 2017-07-24, 00:32