Wymiana tulejki magla

Posty: 8   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
PifPafSratatata
Forumowicz
 
Posty: 645
Dołączył(a): 2009-09-10, 22:20
Lokalizacja: Szamotuły
Samochód: CRX ED9

Wymiana tulejki magla

przez PifPafSratatata » 2016-10-27, 22:05

Witam Panowie :poklony:

Mam pytanko odnośnie wymiany tulejki teflonowej magla, a dokładnie to jak to sie robi???? w zasadzie nigdy nie grzebałem przy maglu, najblizej końcówki drążków były robione i stad moje pytanie jak sie rozbiera drugi koniec drązka kierowniczego, jak wydostać starą i włożyć nowa tulejke zeby czegoś nie sp*****lić. Może gdybym robił to u siebie na warsztacie to bym sobie jakoś poradził, ale bede to robił u teścia bo u mnie jest taki głupi podział ze tesciu ma kanał, a ja mam porządne zestawy kluczy i wszelki inny sprzęt i chodzi o to zeby mnie coś nie zaskoczyło bo do tescia mam 35 km i nie podskocze rowerem bo jakieś szczypce potrzebne. Jest też druga kwestia, gdzie najlepiej kupic taką tulejke.
NO HONDA - NO LIFE

SĄ OSIĄGI - JEST IMPREZA:)

http://reksikk.fotosik.pl/zdjecia/8
http://www.youtube.com/watch?v=6jcBv0jrgHs&feature=related

Avatar użytkownika
ptyk05
Forumowicz
 
Posty: 990
Dołączył(a): 2013-08-01, 15:23
Lokalizacja: Korbielów/Żywiec
Samochód: Honda CRX ED9

Re: Wymiana tulejki magla

przez ptyk05 » 2016-10-27, 23:06

Wymieniałem tą tulejkę. Z tego co pamiętam to ze dwa śrubokręty płaskie, a najlepiej więcej, żeby było w czym wybierać i nasadka lub oczko 17, płaskie między końcówke drązka, a drażek jesli będzie trzeba rozkrecać. Normalnie demontujesz końcówkę drążka kierowniczego kluczem chyba 17 od zwrotnicy. Nie pamiętam czy coś jeszcze musisz demontowac, bo ze dwa lata temu to robiłem, ale na pewno musisz zdjąć osłonę drążka, pamiętam, że pomocna jest druga osoba, która będzie kreciłą kierownicą, a płaskim śrubokrętem zahaczysz o tuleje i jak ktoś będzie kręcił w lewo to uszczelka bedzie wyjeżdzała. Na samym początku to trzeba taki zaczep wsunąć do srodka, który jest od zewnętrznej strony obudowy maglownicy. Ogólnie to nie jest to trudna operacja. Z tym, że u mnie wymiana samej tulei nie pomogła w 100%. Był duży luz, teraz po wymianie jest minimalny, ale jednak jest :/

Avatar użytkownika
qba_21
Forumowicz
 
Posty: 1786
Dołączył(a): 2007-02-17, 21:09
Lokalizacja: Ołobok/Świebodzin
Samochód: CRXEE8

Re: Wymiana tulejki magla

przez qba_21 » 2016-11-05, 23:08

dobrze było by zdemontować całą maglownice, wyczyścić i przesmarować na nowo. Sama wymiana na aucie może nie zawsze zdać egzamin. W maglu jest 25 letni smar który już nie spełnia swojej funkcji. Wiadomo że jak listwa magla jest mocno wyrobiona to wymiana tulei i smaru nie pomoże. Jak masz możliwość to poświęć więcej czasu, ściągnij magiel wymień tuleje i przesmaruj.
Jak będziesz wyciągał na aucie to pamiętaj by zabezpieczenie tulei wdusić w listwie.(otwór w listwie w której jest zaczep tulei)
tuleje kupisz np. w JDMshop jak i innych sklepach z częściami
Najpiękniejszy widok dla oka.......... piękna kobieta w CRXie...... a jaka kobieta w CRXie nie jest piękna:D

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Re: Wymiana tulejki magla

przez dj-napster » 2016-11-05, 23:31

W rexie wymieniłem magiel zakupiony u chińczyka, początkowo myślałem że to wina tej tuleji. CRX po tej wymianie prowadził się jak nowy, najmniejszego luzu nie było a w koleinach kierownica jednym palcem.

Polecam wymianę magla na bezluzowy.

Avatar użytkownika
PifPafSratatata
Forumowicz
 
Posty: 645
Dołączył(a): 2009-09-10, 22:20
Lokalizacja: Szamotuły
Samochód: CRX ED9

Re: Wymiana tulejki magla

przez PifPafSratatata » 2016-11-10, 22:34

Jeszcze tego tematu nie ogarnąłem, ale bardzo cenne są Wasze wskazówki Panowie. Sprawa wygląda tak ze magiel zaczął napierdzielać bardzo głośno po tym jak jakiś dziadziu hujundjem wymusił mi pierwszenstwo i na zablokowanych i skręconych kołach przeorałem zapadniętą kratke kanalizacyjną przy krawęzniku. Po zsunieciu gumy osłonowej normalnie szarpałem ręką góra dół i latało luźno. Tulejke mam już z jdm shop. I wciąż nie dostałem odpowiedzi jak zdemontować drązki kierownicze od maglownicy, i przy okazji nie stracić zbierzności. Tam widziałem jakieś drązki kuliste i były w bdb stanie, ale nie widziałem jak to odczepić.
NO HONDA - NO LIFE

SĄ OSIĄGI - JEST IMPREZA:)

http://reksikk.fotosik.pl/zdjecia/8
http://www.youtube.com/watch?v=6jcBv0jrgHs&feature=related

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3342
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx

Re: Wymiana tulejki magla

przez wrobellos » 2016-11-10, 23:22

moze byc pomocne: viewtopic.php?f=40&t=68162

Avatar użytkownika
PifPafSratatata
Forumowicz
 
Posty: 645
Dołączył(a): 2009-09-10, 22:20
Lokalizacja: Szamotuły
Samochód: CRX ED9

Re: Wymiana tulejki magla

przez PifPafSratatata » 2016-11-19, 23:41

Wrobel bardzo pomocny temat. Jak szukałem to jakoś na niego nie trafiłem. Widze ze nie obejdzie sie bez zdejmowania końcówki drązka i tu pojawia sie problem bo choć mam ściągacz do drązków, taki niby od rumuna z targu, ale masywny i mocny, tylko ze nie da sie go nasunć bo ma za grube ucho i nie miesci sie miedzy gumą, a uchem zwrotnicy. Kupił bym inny na necie, ale nie chce kupić drugiego który nie bedzie pasował. Macie jakiś pewny patent na to??? Albo sciągacz który mozecie polecić bo wiecie ze pasuje??
NO HONDA - NO LIFE

SĄ OSIĄGI - JEST IMPREZA:)

http://reksikk.fotosik.pl/zdjecia/8
http://www.youtube.com/watch?v=6jcBv0jrgHs&feature=related

Avatar użytkownika
Dzemor
Forumowicz
 
Posty: 302
Dołączył(a): 2013-10-14, 19:22
Lokalizacja: Koszalin

Re: Wymiana tulejki magla

przez Dzemor » 2016-11-20, 01:07

PifPafSratatata napisał(a):Wrobel bardzo pomocny temat. Jak szukałem to jakoś na niego nie trafiłem. Widze ze nie obejdzie sie bez zdejmowania końcówki drązka i tu pojawia sie problem bo choć mam ściągacz do drązków, taki niby od rumuna z targu, ale masywny i mocny, tylko ze nie da sie go nasunć bo ma za grube ucho i nie miesci sie miedzy gumą, a uchem zwrotnicy. Kupił bym inny na necie, ale nie chce kupić drugiego który nie bedzie pasował. Macie jakiś pewny patent na to??? Albo sciągacz który mozecie polecić bo wiecie ze pasuje??


Masz ->tutaj<- przyrząd specjalistyczny którego musisz ŚMIAŁO użyć na ramieniu zwrotnicy (być może kilka razy) po odkręceniu śruby sworznia tak aby zabezpieczała gwint śruby przed tymże przyrządem :D Przydało by się też trochę wprawy aby nie użyć przyrządu na gumie sworznia.

Posty: 8   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Teraz jest 2024-03-28, 17:58