Strona 1 z 1

Niestabilne auto po zmianie opon

PostNapisane: 2017-11-15, 08:19
przez clk200k
z letnich 215 zmiana na nowe 175.
Auto pływa delikatny ruch auto jedzie w lewo lub prawo.
Wszystkie drążki gumy sworznie wymienione. Na letnich można powiedzieć bez zarzutu. Czy na prostej równej drodze wąskie zimowe opony są bardziej podatne na niesprawność w układzie kierowniczy lub zawieszeniu? Prosze szybka podpowiedź nie wiem czy reklamować opny
Opony to interstate duration 30 z tego roku

Moja Galeria

Re: Niestabilne auto po zmianie opon

PostNapisane: 2017-11-15, 09:29
przez suchozaur
Hej,
Nie ma większego sensu zakładania węższych opon na zimę no chyba że że jeździsz w kopnym śniegu i potrzebujesz się w niego wgryzać. Podczas jazdy po asfalcie zimą na wąskich oponach masz mniejszą powierzchnię styku opony z podłożem więc i gorszą trakcję... na gorsze prowadzenie wpływ ma twardość gumy która w przypadku opon zimowych jest dużo mniejsza oraz bieżnik składający się z dużo większej liczby lameli które również nie pomagają na suchym asfalcie, ale dzięki temu opona się "klei" do jezdni w niskich temperaturach.

Re: Niestabilne auto po zmianie opon

PostNapisane: 2017-11-16, 14:23
przez Masny
Ja mam letnie 16' 225 a zimowe 14' 175.
Przechodząc z letnich na zimowe również odczuwam mniejsza stabilość, to całkiem normalne, że wąskie małe kółka sa gosze pod tym względem od szerokich i duzych : d

Re: Niestabilne auto po zmianie opon

PostNapisane: 2017-11-17, 19:56
przez yoyek
Co pol roku uczycie sie jezdzic na nowo :D

Re: Niestabilne auto po zmianie opon

PostNapisane: 2017-11-17, 23:45
przez Masny
Coś w tym jest ;) za kazdym razem jak przesiadam się na 14" to mam wrażenie, że chyba wspomaganie się zalaczylo ;)

Ale już powoli działam i ujednolicam wszystko. 16" niedługo będą tutaj na sprzedaż i idę w optymalny środek - 15 na lekkim balonie ;d

Re: Niestabilne auto po zmianie opon

PostNapisane: 2017-11-28, 17:42
przez Mibars
Wyższa opona, miękka ścianka i auto pływa

Re: Niestabilne auto po zmianie opon

PostNapisane: 2017-11-28, 18:48
przez dj-napster
Na oponie fabrycznej 14" i profilem chyba 60mm + maglownica bez luzów = w koleinach kierownice można trzymać jednym palcem.
Mój były ED9 też delikatnie zjeżdżał z drogi, jednak po zmianie magla na idealny bez luzów auto jechało perfekcyjnie na wprost na tych właśnie balonowych kołach. W zakrętach oczywiście miękki flak.

Re: Niestabilne auto po zmianie opon

PostNapisane: 2017-11-29, 09:57
przez Mibars
U mnie na wąskich 14-tkach na seryjnych felgach też pięknie jedzie w koleinach, gdy na 15-stkach z ET przesuniętym o 10mm i szerszych o 30mm przy przyspieszaniu i hamowaniu wyrywało kierownicę, dlatego wspomaganie załozyłem.

Ale wracając do opon - 14-stki na koleinach się dobrze spisują, ale czuc różnicę w tym jak auto reaguje na nagłe ruchy kierownicą jak ścianka opony jest wyższa