Strona 1 z 1

B16A1 - problem z zapłonem? Sonda?

PostNapisane: 2017-02-15, 20:04
przez Karol
Pacjent B16A1

Objawy: Wypadanie zapłonów, zamulenie (brak jakiekolwiek reakcji na pedał gazu) czasami 40 sekund aż obroty spadną do zgaśnięcia, czasami 2 sekundy i jedzie dalej. Usterka pojawia się różnie, raz co 100 metrów (nie da się tak jechać), raz co 5 kilometrów. Na chwilę, na odmulenie pomaga nagle zgaśnięcie i odpalenie. Problem zaraz powraca i tak w kółko.

Wywaliło błąd nr 2, czyli sonda B. Reset kompa, błędu brak, objawy nadal. Po 100 km wyskoczył ponownie błąd, tym razem 43. Inny błąd ale chyba związany też z sondą.

1. Czy sonda może dawać takie objawy?
2. Która z sond to sonda B? Jak sprawdzić czy nie są podłączone odwrotnie. Jedna jest podpięta zwyczajną oem wtyczką, druga przez konektor.
3. Pasować będzie każda sonda jednożyłowa?

Re: B16A1 - problem z zapłonem? Sonda?

PostNapisane: 2017-02-15, 20:11
przez Demolek
co da ci resetowanie ecu jeśli usterka jest nadal, poza tym 43 to układ paliwowy, sprawdź przekaźnik pompy paliwa kiedyś miałem w któjej hondzie takie objawy i poprawienie lutownicą styków pomogło

Re: B16A1 - problem z zapłonem? Sonda?

PostNapisane: 2017-02-15, 20:52
przez Nerwy600rr
Tez tak czasem mam w b16a1 ze tak jak by zapłon wypadał i była bardzo kiepska reakcja na gaz na niskich obrotach, ale żadnych błędów mi nie pokazuje. Jak podczas jazdy wyłączę i włączę zapłon to na chwile się poprawia a czasem nawet na dłużej .

Może syf masz gdzieś w przewodach paliwowych i filtr paliwa się zapycha , jak mi pokazywało 43 a czasem 43-44 i nie chciał przyśpieszać to pomogła wymiana filtra paliwa, potem jeszcze ze 2 razy wymieniałm bo po kilku dniach jazdy problem powracal