jaki komputer dla silnika d16a9??

Posty: 18   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
speedoo
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2005-01-29, 12:27
Lokalizacja: BŁAŻOWA

jaki komputer dla silnika d16a9??

przez speedoo » 2007-07-07, 11:54

Cześć
Małe proste pytanie :)
Jakie oznaczenie ma komputer dla silnika d16a9 ??
Pytam bo mój komputer cały czas wywala mi błąd sondy lambda a te silniki nie maja sondy.
najprawdopodobniej mam komputer z innego silnika i dlatego pytam
Mój ma oznaczenie PM7 czy to jest dobry komputer pod ten silnik ??
Z góry dzięki za odpowiedzi

Avatar użytkownika
koniu
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 2005-08-08, 12:58

przez koniu » 2007-07-07, 12:12

Ważne jest oznaczenie będące po PM7. D16A9 z IMA (bez sondy) powinno mieć oznaczenie PM7-E04 lub PM7-E020. Natomiast jeśli masz PM7-X04 lub PM7-X030 to masz opcje:
-zmiana kompa
-założenie emulatora sondy lambda
-wspawanie tulejki w wydech lub zmiana kolektora i założenie sondy
-wyłączenie sondy w sterowniku (chip)

speedoo
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2005-01-29, 12:27
Lokalizacja: BŁAŻOWA

przez speedoo » 2007-07-07, 12:39

Komputer który mam wpięty ma oznaczenie pm7-X030 (czyli ten zły)
posiadam jeszcze jeden komputer z oznaczaniem pm7-B04 ten tez nie bedzie pasowal ??

Mi sie wydaje ze poprzedni właściciel zmienił silnik ale już osprzętu nie zmienił.

i właśnie przy tym moim komputerze miąłem jeszcze takie coś co nie wiem do czego mogę to podpiąć nie wiesz co to jest ??

Avatar użytkownika
koniu
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 2005-08-08, 12:58

przez koniu » 2007-07-07, 14:26

speedoo napisał(a):Komputer który mam wpięty ma oznaczenie pm7-X030 (czyli ten zły)
posiadam jeszcze jeden komputer z oznaczaniem pm7-B04 ten tez nie bedzie pasowal ??

Mi sie wydaje ze poprzedni właściciel zmienił silnik ale już osprzętu nie zmienił.

i właśnie przy tym moim komputerze miąłem jeszcze takie coś co nie wiem do czego mogę to podpiąć nie wiesz co to jest ??

To co pokazałeś to jest właśnie IMA (idle mixture adjustment) czyli potencjometr do ustawienia mieszanki na wolnych obrotach. Jeśli miałeś wypiętą wtyczkę, to po prostu wpinasz ją ponownie w wiązkę, jeśli masz uciętą końcówkę to trzeba będzie dolutowywać się. Oczywiście najpierw załóż oryginalny sterownik - nie wiem czy B04 to jest ten który powinien być, ale nic nie szkodzi sprawdzić ;)

powinno to wyglądać tak:
Obrazek

speedoo
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2005-01-29, 12:27
Lokalizacja: BŁAŻOWA

przez speedoo » 2007-07-07, 14:47

Oki już doczytałem co to jest i do czego służy
Czy jak podłącze ten potencjometr to nie wyskoczy już błąd sondy ??
Jeżeli tak to teraz pozostaje pytanie jak ja mam to podłączyć ??

[ Dodano: 2007-07-07, 13:57 ]
wsadziłem komputer z oznaczeniem B04 i:
nie pokazał sie błąd 1
pokazał sie błąd 11 czyli potencjometr CO lub jego obwód

Z tego wynika ze komputer chyba będzie pasował do tego silnika

Tylko pozostaje problem jak wpiąć ten potencjometr jak nie mam nawet wtyczki w tej wiązce ??

Czytałem wypowiedz na forum ze można go podpiąć bezpośrednio do kompa w miejsce pinów C12,C13 i B20 probował ktoś tak ??

Avatar użytkownika
koniu
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 2005-08-08, 12:58

przez koniu » 2007-07-07, 15:30

speedoo napisał(a):Czytałem wypowiedz na forum ze można go podpiąć bezpośrednio do kompa w miejsce pinów C12,C13 i B20 probował ktoś tak ??

Spróbuj poszukać po przewodach idących od tych pinów. Jeśli wychodzą z wtyczki to gdzieś się muszą kończyć ;). Jeśli nie, to trzeba będzie lutować.

speedoo
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2005-01-29, 12:27
Lokalizacja: BŁAŻOWA

przez speedoo » 2007-07-07, 16:30

@koniu czyli jeżeli nie znajdę tej wtyczki do czujnika to mogę śmiało się wpiąć w te piny tak ??

Auto na starym kompie zaczynało jechać dopiero od 3tyś. obrotów a teraz jak założyłem B04 to ciągnie od samego dołu mam nadzieje że to zdrowy objaw ??
Pytam bo nie jestem do końca pewny czy to dobry komp do tego silnika.

Avatar użytkownika
koniu
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 2005-08-08, 12:58

przez koniu » 2007-07-07, 17:36

speedoo napisał(a):@koniu czyli jeżeli nie znajdę tej wtyczki do czujnika to mogę śmiało się wpiąć w te piny tak ??

Tak jak pisałem, najpierw poszukaj przewodów które odchodzą od tych pinów z wtyczek, bo do nich będzie się łatwo dolutować. Jeśli przewodów nie będzie, to pinów we wtyczce też nie będzie, no i wtedy trzeba będzie kombinować ;).

Auto na starym kompie zaczynało jechać dopiero od 3tyś. obrotów a teraz jak założyłem B04 to ciągnie od samego dołu mam nadzieje że to zdrowy objaw ??

niewątpliwie zdrowy ;)

speedoo
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2005-01-29, 12:27
Lokalizacja: BŁAŻOWA

przez speedoo » 2007-07-07, 17:43

znalazłem te kable od tych pinów co pisałem są tych samych kolorów co kable wychodzące z tego potencjometru :) niestety nie wiem gdzie dalej lecą te kable bo musiałbym rozwalać cała wiązkę, najwyżej rozetnę te kable od wiązki i tam wlutuje ten potencjometr. Chyba sie nic sie skwasi ??


A i znalazłem jeszcze jedna wtyczkę w okolicach komputera. Na 6 pinów z czego 4 zajęte ale tam lecą całkiem inne kolory. To chyba od poprzedniej wersji silnika nie wiem.

Avatar użytkownika
koniu
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 2005-08-08, 12:58

przez koniu » 2007-07-07, 17:56

No chyba tak łatwo nie będzie. Potencjometr IMA jest zasilany z tych samych pinów co TPS, więc musisz się wpiąć w odpowiednie miejsce (nie przy wtyczce do ECU).

Zobacz sobie jak to jest na schemacie - tylko brązowy przewód idzie bezpośrednio do wtyczki.

Najlepiej by było wziąć miernik i pomierzyć odpowiednie sygnały. Chwila roboty, a przynajmniej będzie wiadomo na czym się stoi. Bo dziwna sprawa, że masz wiązkę bez wtyczki pod IMA, a z drugiej strony nie masz lambdy. Być może jest tam jakaś rzeźba?

schemat elektryki:
Obrazek

speedoo
Forumowicz
 
Posty: 26
Dołączył(a): 2005-01-29, 12:27
Lokalizacja: BŁAŻOWA

przez speedoo » 2007-07-07, 19:38

@koniu dzięki za wspaniałe schematy :):)
połączyłem potencjometr według Twojego schematu i błąd zniknął

jeszcze w poniedziałek podjadę na stacje diagnostyczna żeby mi wyregulowali mieszankę i będzie git

A dla Ciebie wielkie PIWO :):) i oczywiście plus :)

Opłaciło sie dzień przy tym podłubać bo a autko lepiej śmiga
Jeszcze raz serdecznie dziękuje :):)

Avatar użytkownika
Geiser
Forumowicz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2007-10-05, 00:52
Lokalizacja: Olsztyn

przez Geiser » 2007-10-15, 02:44

Rowniez bardzo dziekuje za pomoc i schematy.Mam d16a9,komp Bo21,podlutowalem czujnik i blad zniknol.Jeszcze raz dzieki!!

Avatar użytkownika
chesmar
Forumowicz
 
Posty: 503
Dołączył(a): 2007-11-22, 11:24
Lokalizacja: Lublin / Krasnystaw

przez chesmar » 2007-12-21, 19:10

a gdzie takie cos jak IMA mozna dostac?

Avatar użytkownika
koniu
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 2005-08-08, 12:58

przez koniu » 2007-12-23, 12:22

W sklepie elektronicznym prosisz o potencjometr 10kOhm (np. http://www.nikomp.com.pl/opisy/PNA00/PNA510AP.htm ), dolutowujesz się i gotowe ;). Wstępnie ustawiasz położenie na połowie zakresu potencjometru (4-6kOhm), a reszta to kwestia 'dostrojenia'.

Avatar użytkownika
chesmar
Forumowicz
 
Posty: 503
Dołączył(a): 2007-11-22, 11:24
Lokalizacja: Lublin / Krasnystaw

przez chesmar » 2007-12-23, 13:01

wielkie dzieki koniu :poklony: :poklony: :poklony:

  Następna strona
Posty: 18   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 6 gości

Teraz jest 2024-03-28, 22:07