Witam. Niedawno, bo jakieś dwa miesiące temu, kupiłem sobie HONDE CRX z 1991r. O historii auta wiem niewiele. Ale do rzeczy - w aucie cały czas świeci sie lampka CHECK ENGINE, ale mimo to jakoś nie zauważyłem żeby auto miało jakiś problem z czymkolwiek. No, ale ciekawość wzięła góre i postanowiłem sprawdzić kod samodiagnostyki. Wychodzi na to, ze Honda mówi do mnie "28", ale nigdzie nie mogę znaleźć informacji co taki kod oznacza. Pomozecie? : ) PS1. Kody patrzyłem tutaj http://www.hondacrx.co.uk/technical/faq/errorcodes.htm PS2. Filmik z moim błędem https://www.youtube.com/watch?v=zSvENTN1Rps //EDIT - po zabawie z akumulatorem bład zmienił się na taki http://youtu.be/1N2DzU0Irso
Ostatnio edytowano 2015-01-07, 14:24 przez Masny, łącznie edytowano 1 raz
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE
tu juz niech sie wypowiedza inni ja tam napewno widze 8 i cos z tymi jedynkami nie tak bo pokazuje dwie po sobie, a jak nagrywał bedziesz filmik bez muzy - posłuchamy przy okazji silnika
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE
Jeśli masz d16z5 i seryjny komputer to błędy są sygnalizowane tylko krótkimi mignięciami diody. W b16 były długie i krótkie mignięcia. Tak jak koledzy doradzali, skasuj błędy przejedź się samochodem i odczytaj wtedy. Bo te aktualne wskazanie jest trochę dziwne. Komp pokazuje nr 1 potem znowu nr 1, na końcu nr8 a powinno być coś w stylu nr1, nr8, nr1, nr 8 itd.
OK, dopiero co wstałem, więc jeszcze nic z samochodem nie robiłem, ale odnośnie resetowania komputera to mogę się wypowiedzieć, bo już raz to chciałem zrobić. Wyciągnąłem bezpiecznik od ECU na kilka sekund i.... nic. CHECK ENGINE jak było, tak jest. Absolutnie żadnych zmian, nawet godzina w zegarku się nie zresetowała. Dzisiaj w takim razie odepnę akumulator.
odepnij akumulator, u mnie tez nie pomagało wyciagniecie bezpiecznka, potem go odpal i zostaw na wolnych zeby sie zagrzał i zerknij co bedzie pokazywał
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE
No wiec jestem - akumulatora nie odpinalem dzisiaj, bo samochód mi zamarzł (drzwi) i nie moglem sie do srodka dostac. Teraz jest juz ciemno wiec chyba nic nie bede majstrować, dopiero jutro z rana. Ale odnosnie akumulatora - obojetnie który 'wtyk' odepne? Tzn ja wiem, ze tak czy siak przerwę obwód, więc prąd przestanie płynąć, ale dla pewności wolę spytać : > A tutaj macie jeszcze filmik z tego jak samochód odpala http://youtu.be/9Nzrv3IxH3Q
Zrobione, akumulator odpięty i podpiety ponownie. Teraz pokazuje coś takiego: http://youtu.be/1N2DzU0Irso <--- wychodzi albo 8, albo 17. 8TDC Position (Top Dead Centre Sensor) defective circuit or unplugged / defective sensor <--- nie mam zielonego pojecia co to oznacza 17VSS (Vehicle Speed Sensor) defective circuit or unplugged / defective sensor<--- to by pasowało. Samochod miał tam jakieś problemy z prędkościomierzem, ale oddałem do mechanika juz jakiś czas temu i działa normalnie, więc nie wiem czemu ten błąd się wyświetla...
Ostatnio edytowano 2015-01-07, 14:43 przez Masny, łącznie edytowano 1 raz
mi to wyglada tylko na błąd nr 8 i wg mnie jest to 8. Czujnik GMP lub jego obwód
Ostatnio edytowano 2015-01-07, 15:23 przez bar_oo, łącznie edytowano 2 razy
...B16A1 zamknięte w EE8... FOG LIGHTS+GATHERS 1.8 DIN+WIND DEFLECTORS+MAP LIGHT+ARMREST+MUD FLAPS+REMUS+PERSONAL BOX+MIRROR'S COVERS+HEADLIGHT WASHER+BUMPER POLE
To by bylo chyba to. Jednak z tego co czytam, to nie można wymienić samego sensoru na nowy (bo jest "nieserwisowalny") i trzeba wymienic cały dyngs. Problem własnie, ze nie wiem czym jest ten "dyngs", jak sie nazywa i gdzie go dostać: >
Czujnik ten znajduje się w aparacie zapłonowym. Składową tego czujnika jest cewka, która lubi się odklejać od rdzenia i mielić się o obracającą się obok krzywkę. W tym poście viewtopic.php?t=27251 jest opisane dokładnie co się uszkadza. Jest to czujnik znajdujący się obok twojego, ale oba wyglądają identycznie (różnią się tylko krzywką na wałku aparatu) Po za tym w manualu http://media.honda.co.uk/car/owner/medi ... 0/6-32.pdf masz opisane jakie piny sprawdzić.