diagnostyka SRS - jak?

Posty: 4   •   Strona 1 z 1
mystic
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2017-08-08, 15:28

diagnostyka SRS - jak?

przez mystic » 2017-08-23, 12:38

cześć,

pali mi sie SRS, jak mogę zdiagnozować co padło?
czy ma ktoś oporność taśmy (zwijacza) poduszki?

wszelka pomoc mile widziana

dzięki,
K

Avatar użytkownika
Wenega
Forumowicz
 
Posty: 954
Dołączył(a): 2012-05-22, 10:15
Lokalizacja: Oleśnica

Re: diagnostyka SRS - jak?

przez Wenega » 2017-08-23, 13:51

delsol? pod kierownica powinna być kostka (bodajże żółta i bodajże dwa piny) do diagnostyki srs. jest procedura (nie pamiętam już jak - poszukaj w necie) i pokaże ci blędy
ED9 by Wenega
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=62748

mystic
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2017-08-08, 15:28

Re: diagnostyka SRS del sol - jak?

przez mystic » 2017-08-25, 10:06

Wenega napisał(a):delsol? pod kierownica powinna być kostka (bodajże żółta i bodajże dwa piny) do diagnostyki srs. jest procedura (nie pamiętam już jak - poszukaj w necie) i pokaże ci blędy


tak, del sol.

znalazłem, dzięki, wklejam dla potomnych: (nie jestem autorem, przekleiłem z forum)

Procedura kasowanie kontrolek poduszek ( SRS ) Honda

1. przekręcasz kluczyk w pozycji przed zapłonem - kontrolki się nie świecą
2. Znajdź przewód 2 pinowy (2 kabelki) kabelki bedą zakończone zółtą kostką wpiętą w miejsce obok bezpieczników w tzw puste pole czyli wypinasz z podstawki(tam gdzie sa bezpieczniki) i juz masz na wierzchu złącze SCS
3. będziesz potrzebował jakis przełącznik dwustopniowy typu on /off do przełącznika podłączasz dwa przewody najlepiej zalutuj potem te dwa przewody najlepiej pobielone cyna wpinasz w kostke jeden przewód do jednego i drugi do drugiego ( w ten sposób wykonałes prowizoryczne urządzenie serwisowe SCS) A najbezpieczniej bedziesz jak pójdziesz do pana elektryka i poprosisz go zeby ci zrobił takie coś jak wytłumaczyłem niżej tak zeby była pewnośc ze (on to zwierasz a off rozwierasz styki)

To ta łatwiejsza część

dalej..

4. Przy zwartych końcówkach (czyli przełącznik ustawiony w pozycji on) przewodu załączaczasz kluczyk do momentu aż pokażą się świecące kontrolki na zegarach

5. Kontrolka SRS zaświeci się i po kilku sekundach powinna zgasnąć ... wtedy ustawiasz swój prowizoryczny SCS w pozycje off i czekasz 4 sekundy...

6. teraz bardzo ważna rzecz po zgaśnięciu SRS masz mniej niż cztery sekundy na ponowne zwarcie włączniczka (pozycja on) - więc zwierasz ustawiasz w pozycje On!

7. Teraz SRS znowu się zapali teraz czekasz 3,5-4 sekund (nie przekraczać tych 4 sek) i rozłączasz włącznik (pozycja Off). SRS zgasnie

8.Twój prowizoryczny SCS jest rozłączony czyli pozycja off, teraz kontrolka srs powinna błysnąć 2 razy . oznacza to ze system jest gotowy do pracy.

Pamięc DTC została wykasowana a tym samym problem znika.

BARDZO WAŻNA RZECZ!!!!!!
Musisz pamietać aby przestrzegać norm odnośnie odstępu w czasie przerwań obwodu nie może być 4 sekundy i 1 dziesiąta musi być 4 sekundy najlepiej stoper w ręke.

Jesli kontrolki nie błysną dwa razy musisz powtórzyć procedure uwzględniająć ze popełniłes gdzies błąd czyt. za krótko albo za długo zwlekałeś z zwarciem/rozwarciem twojego prowizorycznego urządzenia serwisowego SCS. W przypadku Gdy kontrolki migną 2 razy a problem znów sie pojawi problem może tkwić w mechanicznym uszkodzeniu systemu poduszek powietrznych SRS ten sam przewód jest złączem diagnostycznym układu SRS, poprzez to złącze możemy przeczytac kod usterki za pomocą diagnostyki. ( w autach młodszych bądź z kontrolką check engine złącze do diagnostyki poduszek znajduje sie obok złącza do diagnostyki silnika czyli pod schowkiem a nad nogami pasażera bardzo łatwo go zlokalizować. w obydwu przypadkach procedura jest taka sama:

Wyjaśniam na czym polega procedura:

1.Nie mając testera który kosztuje zapewne sporo kasy zwieramy kabelek naszym prowizorycznym urządzeniem serwisowym SCS, i czekamy 10 sekund przy wyłączonym zapłonie.

2.Następnie właczamy zapłon, przez 6 sekund lampka powinna się świeci.
3.Teraz po 6 sekundach lampka powinna w jakieś sekwencji gasnąć i zapalać
4.Wyłaczyc zapłon i poczekac 10 sekund. Następnie odłączamy nasz "SCS"

PS ta migająca kontrolka pokaże nam kod błędu danej usterki

tutaj wklejam liste usterek jakie wystepują przy systemie SRS

11 Poduszka kierowcy - przerwa w obwodzie
12 Poduszka kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
13 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie
14 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
15 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
21 Poduszka pasażera - przerwa w obwodzie
22 Poduszka pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
23 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie
24 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
25 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
31 Napinacz pasa kierowcy - przerwa w obwodzie
32 Napinacz pasa kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
33 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie
34 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
35 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
41 Napinacz pasa pasażera - przerwa w obwodzie
42 Napinacz pasa pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
43 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie
44 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
45 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
51-58 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
61-68 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
71-78 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
81-88 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
91 Lampka SRS - usterka sporadyczna
92 Usterka zasilania sterownika SRS
101 Zanotowane dane o zderzeniu - sterownik SRS do wymiany
102 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy
103 Zdetonowana poduszka boczna pasażera
104 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy
105 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna pasażera
106 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy lub pasażera
107 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy lub pasażera.
111 Poduszka boczna kierowcy - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
113 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie
114 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
115 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
121 Poduszka boczna pasażera - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
123 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie
124 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
125 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
131, 132 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka wewnętrzna
133, 134 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka w obwodzie
141, 142 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka wewnętrzna
143, 144 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka w obwodzie

mystic
Forumowicz
 
Posty: 7
Dołączył(a): 2017-08-08, 15:28

Re: diagnostyka SRS - jak?

przez mystic » 2017-09-15, 10:49

wyrzuca mi bład 22 - problem z poduszką pasażera. Sęk w tym, że jej tam nie ma. Historii pojazdu nie znam.
Czego szukać? Gdzie znajdę sterownik SRS?

Posty: 4   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Teraz jest 2024-03-29, 01:01