Wenega napisał(a):delsol? pod kierownica powinna być kostka (bodajże żółta i bodajże dwa piny) do diagnostyki srs. jest procedura (nie pamiętam już jak - poszukaj w necie) i pokaże ci blędy
tak, del sol.
znalazłem, dzięki, wklejam dla potomnych: (nie jestem autorem, przekleiłem z forum)
Procedura kasowanie kontrolek poduszek ( SRS ) Honda
1. przekręcasz kluczyk w pozycji przed zapłonem - kontrolki się nie świecą
2. Znajdź przewód 2 pinowy (2 kabelki) kabelki bedą zakończone zółtą kostką wpiętą w miejsce obok bezpieczników w tzw puste pole czyli wypinasz z podstawki(tam gdzie sa bezpieczniki) i juz masz na wierzchu złącze SCS
3. będziesz potrzebował jakis przełącznik dwustopniowy typu on /off do przełącznika podłączasz dwa przewody najlepiej zalutuj potem te dwa przewody najlepiej pobielone cyna wpinasz w kostke jeden przewód do jednego i drugi do drugiego ( w ten sposób wykonałes prowizoryczne urządzenie serwisowe SCS) A najbezpieczniej bedziesz jak pójdziesz do pana elektryka i poprosisz go zeby ci zrobił takie coś jak wytłumaczyłem niżej tak zeby była pewnośc ze (on to zwierasz a off rozwierasz styki)
To ta łatwiejsza część
dalej..
4. Przy zwartych końcówkach (czyli przełącznik ustawiony w pozycji on) przewodu załączaczasz kluczyk do momentu aż pokażą się świecące kontrolki na zegarach
5. Kontrolka SRS zaświeci się i po kilku sekundach powinna zgasnąć ... wtedy ustawiasz swój prowizoryczny SCS w pozycje off i czekasz 4 sekundy...
6. teraz bardzo ważna rzecz po zgaśnięciu SRS masz mniej niż cztery sekundy na ponowne zwarcie włączniczka (pozycja on) - więc zwierasz ustawiasz w pozycje On!
7. Teraz SRS znowu się zapali teraz czekasz 3,5-4 sekund (nie przekraczać tych 4 sek) i rozłączasz włącznik (pozycja Off). SRS zgasnie
8.Twój prowizoryczny SCS jest rozłączony czyli pozycja off, teraz kontrolka srs powinna błysnąć 2 razy . oznacza to ze system jest gotowy do pracy.
Pamięc DTC została wykasowana a tym samym problem znika.
BARDZO WAŻNA RZECZ!!!!!!
Musisz pamietać aby przestrzegać norm odnośnie odstępu w czasie przerwań obwodu nie może być 4 sekundy i 1 dziesiąta musi być 4 sekundy najlepiej stoper w ręke.
Jesli kontrolki nie błysną dwa razy musisz powtórzyć procedure uwzględniająć ze popełniłes gdzies błąd czyt. za krótko albo za długo zwlekałeś z zwarciem/rozwarciem twojego prowizorycznego urządzenia serwisowego SCS. W przypadku Gdy kontrolki migną 2 razy a problem znów sie pojawi problem może tkwić w mechanicznym uszkodzeniu systemu poduszek powietrznych SRS ten sam przewód jest złączem diagnostycznym układu SRS, poprzez to złącze możemy przeczytac kod usterki za pomocą diagnostyki. ( w autach młodszych bądź z kontrolką check engine złącze do diagnostyki poduszek znajduje sie obok złącza do diagnostyki silnika czyli pod schowkiem a nad nogami pasażera bardzo łatwo go zlokalizować. w obydwu przypadkach procedura jest taka sama:
Wyjaśniam na czym polega procedura:
1.Nie mając testera który kosztuje zapewne sporo kasy zwieramy kabelek naszym prowizorycznym urządzeniem serwisowym SCS, i czekamy 10 sekund przy wyłączonym zapłonie.
2.Następnie właczamy zapłon, przez 6 sekund lampka powinna się świeci.
3.Teraz po 6 sekundach lampka powinna w jakieś sekwencji gasnąć i zapalać
4.Wyłaczyc zapłon i poczekac 10 sekund. Następnie odłączamy nasz "SCS"
PS ta migająca kontrolka pokaże nam kod błędu danej usterki
tutaj wklejam liste usterek jakie wystepują przy systemie SRS
11 Poduszka kierowcy - przerwa w obwodzie
12 Poduszka kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
13 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie
14 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
15 Poduszka kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
21 Poduszka pasażera - przerwa w obwodzie
22 Poduszka pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
23 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie
24 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
25 Poduszka pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
31 Napinacz pasa kierowcy - przerwa w obwodzie
32 Napinacz pasa kierowcy - za wysoka rezystancja w obwodzie.
33 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie
34 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
35 Napinacz pasa kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
41 Napinacz pasa pasażera - przerwa w obwodzie
42 Napinacz pasa pasażera - za wysoka rezystancja w obwodzie.
43 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie
44 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
45 Napinacz pasa pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
51-58 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
61-68 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
71-78 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
81-88 Usterka wewnętrzna sterownika SRS
91 Lampka SRS - usterka sporadyczna
92 Usterka zasilania sterownika SRS
101 Zanotowane dane o zderzeniu - sterownik SRS do wymiany
102 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy
103 Zdetonowana poduszka boczna pasażera
104 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy
105 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna pasażera
106 Zdetonowana poduszka boczna kierowcy lub pasażera
107 Zdetonowana poduszka/napinacz pasa/poduszka boczna kierowcy lub pasażera.
111 Poduszka boczna kierowcy - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
113 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie
114 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
115 Poduszka boczna kierowcy - zwarcie w obwodzie do masy
121 Poduszka boczna pasażera - przerwa lub za wysoka rezystancja w obwodzie
123 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie
124 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do plusa zasilania
125 Poduszka boczna pasażera - zwarcie w obwodzie do masy
131, 132 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka wewnętrzna
133, 134 Czujnik zderzeń bocznych po stronie kierowcy - usterka w obwodzie
141, 142 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka wewnętrzna
143, 144 Czujnik zderzeń bocznych po stronie pasażera - usterka w obwodzie