Strona 1 z 2

Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-09, 20:00
przez Makaron
Witam, postanowiłem ze w okolicach sierpnia kupie Hondę crx III (Del sol).
Na zakup planuje wydać maks 20 000(w tym rejestracja ubezpieczenie) i mam odnośnie tego samochodu kilka pytań.
1.najbardziej ciekawi mnie to czy Silnik Vti występował z Motegi, ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć takowego egzemplarza. Są tylko Esi
2. Czy różnica pomiędzy esi a vti jest faktycznie tak duża i na czym ona polega?
Jaki silnik wybrać ?
3.Na co najbardziej zwracać uwagę przy zakupie? Są jakieś fora gdzie można znaleźć zadbane egzemplarze ?
4.Jakies typowe wady? Nie chce żadnych modyfikacji silnika, ponieważ osiągi wystarcza mi w zupełności , wole skupić się na doposażeniu wnętrza.
Nie chce władować się w "bagno" z awaryjnym modelem. Czy za te pieniążki dostanę jakiś egzemplarz, o który nie będę musiał się martwić?
Jeśli sobie o czymś przypomnę to dopisze, a na ta chwile dziękuje wszystkim za cierpliwość i odpowiedzi.

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-09, 20:47
przez -venom-
Moim zdaniem 20 tys to odpowiednia kwota na kupno takiego auta. Powinno wystarczyć na zakup dobrej sztuki + duży serwis.
Silnik B16A2 (czyli oznaczenie modelu jako vti) występował na pewno w DAYTONIE, tak więc powinien być również w MOTEGI. Niestety takie egzemplarze zdarzają się rzadko.
Cena Motegi zazwyczaj jest zbliżona (lub niewiele wyższa) od zwykłego ESi/VTi w odpowiadającym stanie. Seria MOTEGI i DAYTONA to końcówka produkcji del Sola (lata 97-98) wyłącznie na rynek europejski. Poza skórzanym wnętrzem auto nie różni się niczym od poliftowego ESi/VTi (obd2 - w ESi silnik D16Y8, tylne hamulce tarczowe, poduszka, abs i nieco lepsze uszczelki dachowe).

Bolączki tych aut... jak każda honda - ruda szmata - nadkola, progi. Trzeba sprawdzić uszczelki dachu, szukałbym również egzemplarza z dachem manualnym, który jest bezawaryjny i zajmuje mniej miejsca niż mechanizm transtopa. Poza tym trzeba sprawdzić silnik - wiadomo. Spójrz też na odbłyśniki przednich lamp.
Możesz szukać auta tutaj, ewentualnie civicklub.pl. Zadbane sztuki zdarzają się również na popularnych portalach typu allegro, olx ale trzeba je dokładnie sprawdzić.

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-09, 20:57
przez Makaron
Co masz na myśli pisząc Duży serwis?
Skoro vti jest o wiele rzadziej spotykane, to czy warto się wysilać z szukaniem? Zgaduje ze większość tych 160konnych solek jest już dojechana.
Który silnik polecasz? Czy jest duża różnica spalania i prędkości pomiędzy esi i vti ?
Dzięki za odpowiedź

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-09, 21:40
przez kid
Większość 125 konnych tez jest dojechana ;) z takim budżetem spokojnie możesz szukać vti, do wakacji na pewno znajdziesz kilka sztuk

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-09, 22:21
przez Makaron
A jak wyglada:
1. Prędkość maksymalna vti i ile mogę jechać dłuższa trasę bez obaw ze coś siadze( tzn. Z jaka prędkością)
2. Prędkość maksymalna esi i ile mogę jechać dłuższa trasę bez obaw ze coś siadze( tzn. Z jaka prędkością)
3. Optymalna ilość obrotów żeby nie zajechać tego samochodu
Do ilu je kręcicie przy spokojnej jeździe a do ilu przy butowaniu ?
Pierwszy raz będę miał styczność z Japońcem, stad te pytania.

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-09, 22:56
przez -venom-
Makaron napisał(a):Co masz na myśli pisząc Duży serwis?
Skoro vti jest o wiele rzadziej spotykane, to czy warto się wysilać z szukaniem? Zgaduje ze większość tych 160konnych solek jest już dojechana.
Który silnik polecasz? Czy jest duża różnica spalania i prędkości pomiędzy esi i vti ?
Dzięki za odpowiedź


Warto szukać, chociaż pewnie się zniechęcisz po kilku tygodniach :) Jeśli chodzi o silnik to nie ma reguły, zależy jak kto jeździł i jak dbał. Za te pieniądze szukałbym tylko VTi (DOHC VTEC). Te auta nie mają jakieś dużej wartości kolekcjonerskiej, VTi da za to dużo przyjemniejsze wrażenia z jazdy (choć sam silnik jest trochę droższy w eksploatacji).

Spalanie może nieznacznie na korzyść sohc, ale niewiele. Jeśli chodzi o prędkość to ja leciałem del solem prawie 200km/h, jednak nie jest to auto na długie autostrady (przynajmniej jak ktoś ma porównanie z "normalnymi" autami.

Bezpieczne wysokie obroty (moim zdaniem) do czerwonego pola - sohc chyba 6750k rpm, dohc ok 8000k rpm, chociaż silniki kręcą się dużo wyżej.

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-09, 23:14
przez Makaron
Czyli będę polować na vti, w ostateczności dokupie tapicerkę bo ciężko z motegi.
Bezpieczne obroty to 8000? Przecież to max na wskaźniku, mi chodzi tu o to ze jak będę jakaś dłuższa tracą jechał, np. 400km autostrada i dajmy na to nie szkodzić silnikowi to nie przekraczać 3/4/5/6 ?
Słyszałem ze te silniki duża znoszą ale nie chce mi się wierzyć ze mógłbym ciagle pod czerwone pole cisnąć :D
Czemu "nie jest to auto na długie autostrady" ?
Dzięki wam już mam jakiś pewniejszy pogląd na te samochody. Przy zakupie w szczególności zwracać uwagę na progi, nadkola oraz szczelność nadwozia.

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-09, 23:33
przez kid
Jak silnik nagrzany to nie ma niebezpiecznych obrotów, ale jak będziesz leciał dwie paki to na stacji pewnie będziesz tankowal benzynę i olej :D
Honda jak honda, przy 100 masz wrażenie, że jedziesz 140, a przy 200 słyszysz każdy element w samochodzie, na wypad nad morze w sam raz, ale jak masz zamiar non stop walić trasy to będziesz wysiadał z auta i spał potem dwa dni

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-09, 23:44
przez -venom-
Makaron napisał(a):Czyli będę polować na vti, w ostateczności dokupie tapicerkę bo ciężko z motegi.
Bezpieczne obroty to 8000? Przecież to max na wskaźniku, mi chodzi tu o to ze jak będę jakaś dłuższa tracą jechał, np. 400km autostrada i dajmy na to nie szkodzić silnikowi to nie przekraczać 3/4/5/6 ?
Słyszałem ze te silniki duża znoszą ale nie chce mi się wierzyć ze mógłbym ciagle pod czerwone pole cisnąć :D
Czemu "nie jest to auto na długie autostrady" ?
Dzięki wam już mam jakiś pewniejszy pogląd na te samochody. Przy zakupie w szczególności zwracać uwagę na progi, nadkola oraz szczelność nadwozia.


Przy zakupie uwagę musisz zwracać na wszystko :) Autostrada - tak jak pisze kid - powyżej pewnych prędkości słychać wszystko, poza radiem :) Jak masz jeszcze uszczelki w słabym stanie to gwiżdże również dach.

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-10, 00:04
przez Makaron
Teraz rozumiem, dziękuje
Planuje wszystko i tak wygluszyc, może choć trochę to pomoże.
Zwykle przez weekend wskakuje mi lekko ponad 800km , natomiast w dni robocze nie przekraczam 150/dzień.
Doszły mnie słuchy o apetycie na olej, mam nadzieje ze to nie są jakieś kolosalne ilości. Wiem, ze to zależy od stanu technicznego ale to podobno norma w crx'ach.
Mam również rozumieć ze przed zakupem fajnie podjechać na myjnię sprawdzić szczelność ?
Problem jest tylko z dachem, czy jeszcze gdzieś ciekną ?

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-10, 00:13
przez kid
Bagażnik jeszcze, za fotelami chyba potrafi być mokro. Plus jest taki, że nawet jak bierze 1l/1000km to dalej trzyma fabryczna moc i jak nie zapomnisz dolać oleju to zawiezie Cię na drugi koniec świata. Nie obnos się za bardzo, że masz 20k do wydania to wyhaczysz jakieś zadbane vti za 10-13k i za resztę kasy sobie zrobisz przy aucie co trzeba

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-10, 11:48
przez Makaron
A jaki silnik spośród tych wybrać ? Jest ich sporo i nie rozumiem różnicy.
D15B7 1,5l 102 hp R4
D16Z6 1,6l
B16A3 1,6l
D16Y7 1,6l
D16Y8 1,6l
B16A3 1,6l
OBD1
B16A2 1,6

Wiem ze są to silniki m.in europejskie, amerykańskie i japońskie. Który z nich jest najlepszy patrząc na to ze chce vti motegi ?

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-10, 12:05
przez seku
Makaron napisał(a):A jaki silnik spośród tych wybrać ? Jest ich sporo i nie rozumiem różnicy.
D15B7 1,5l 102 hp R4
D16Z6 1,6l
B16A3 1,6l
D16Y7 1,6l
D16Y8 1,6l
B16A3 1,6l
OBD1
B16A2 1,6

Wiem ze są to silniki m.in europejskie, amerykańskie i japońskie. Który z nich jest najlepszy patrząc na to ze chce vti motegi ?


Jezeli chcesz Vti to zostaja CI tylko dwa silniki b16A2 i B16A3.

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-10, 12:14
przez Makaron
A który z nich jest lepszy ?

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

PostNapisane: 2017-03-10, 13:23
przez seku
Te silniki to jest prawie to samo roznia sie osprzetem itp..