Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

Posty: 24   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Makaron
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2017-03-09, 19:35

Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez Makaron » 2017-03-09, 20:00

Witam, postanowiłem ze w okolicach sierpnia kupie Hondę crx III (Del sol).
Na zakup planuje wydać maks 20 000(w tym rejestracja ubezpieczenie) i mam odnośnie tego samochodu kilka pytań.
1.najbardziej ciekawi mnie to czy Silnik Vti występował z Motegi, ponieważ nigdzie nie mogę znaleźć takowego egzemplarza. Są tylko Esi
2. Czy różnica pomiędzy esi a vti jest faktycznie tak duża i na czym ona polega?
Jaki silnik wybrać ?
3.Na co najbardziej zwracać uwagę przy zakupie? Są jakieś fora gdzie można znaleźć zadbane egzemplarze ?
4.Jakies typowe wady? Nie chce żadnych modyfikacji silnika, ponieważ osiągi wystarcza mi w zupełności , wole skupić się na doposażeniu wnętrza.
Nie chce władować się w "bagno" z awaryjnym modelem. Czy za te pieniążki dostanę jakiś egzemplarz, o który nie będę musiał się martwić?
Jeśli sobie o czymś przypomnę to dopisze, a na ta chwile dziękuje wszystkim za cierpliwość i odpowiedzi.

Avatar użytkownika
-venom-
Moderator
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 2008-09-24, 19:46
Lokalizacja: Łódź
Samochód: ED9 B16A1

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez -venom- » 2017-03-09, 20:47

Moim zdaniem 20 tys to odpowiednia kwota na kupno takiego auta. Powinno wystarczyć na zakup dobrej sztuki + duży serwis.
Silnik B16A2 (czyli oznaczenie modelu jako vti) występował na pewno w DAYTONIE, tak więc powinien być również w MOTEGI. Niestety takie egzemplarze zdarzają się rzadko.
Cena Motegi zazwyczaj jest zbliżona (lub niewiele wyższa) od zwykłego ESi/VTi w odpowiadającym stanie. Seria MOTEGI i DAYTONA to końcówka produkcji del Sola (lata 97-98) wyłącznie na rynek europejski. Poza skórzanym wnętrzem auto nie różni się niczym od poliftowego ESi/VTi (obd2 - w ESi silnik D16Y8, tylne hamulce tarczowe, poduszka, abs i nieco lepsze uszczelki dachowe).

Bolączki tych aut... jak każda honda - ruda szmata - nadkola, progi. Trzeba sprawdzić uszczelki dachu, szukałbym również egzemplarza z dachem manualnym, który jest bezawaryjny i zajmuje mniej miejsca niż mechanizm transtopa. Poza tym trzeba sprawdzić silnik - wiadomo. Spójrz też na odbłyśniki przednich lamp.
Możesz szukać auta tutaj, ewentualnie civicklub.pl. Zadbane sztuki zdarzają się również na popularnych portalach typu allegro, olx ale trzeba je dokładnie sprawdzić.
DOHC VTEC

Makaron
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2017-03-09, 19:35

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez Makaron » 2017-03-09, 20:57

Co masz na myśli pisząc Duży serwis?
Skoro vti jest o wiele rzadziej spotykane, to czy warto się wysilać z szukaniem? Zgaduje ze większość tych 160konnych solek jest już dojechana.
Który silnik polecasz? Czy jest duża różnica spalania i prędkości pomiędzy esi i vti ?
Dzięki za odpowiedź

Avatar użytkownika
kid
Forumowicz
 
Posty: 199
Dołączył(a): 2015-02-20, 09:25
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ED9

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez kid » 2017-03-09, 21:40

Większość 125 konnych tez jest dojechana ;) z takim budżetem spokojnie możesz szukać vti, do wakacji na pewno znajdziesz kilka sztuk

Makaron
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2017-03-09, 19:35

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez Makaron » 2017-03-09, 22:21

A jak wyglada:
1. Prędkość maksymalna vti i ile mogę jechać dłuższa trasę bez obaw ze coś siadze( tzn. Z jaka prędkością)
2. Prędkość maksymalna esi i ile mogę jechać dłuższa trasę bez obaw ze coś siadze( tzn. Z jaka prędkością)
3. Optymalna ilość obrotów żeby nie zajechać tego samochodu
Do ilu je kręcicie przy spokojnej jeździe a do ilu przy butowaniu ?
Pierwszy raz będę miał styczność z Japońcem, stad te pytania.

Avatar użytkownika
-venom-
Moderator
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 2008-09-24, 19:46
Lokalizacja: Łódź
Samochód: ED9 B16A1

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez -venom- » 2017-03-09, 22:56

Makaron napisał(a):Co masz na myśli pisząc Duży serwis?
Skoro vti jest o wiele rzadziej spotykane, to czy warto się wysilać z szukaniem? Zgaduje ze większość tych 160konnych solek jest już dojechana.
Który silnik polecasz? Czy jest duża różnica spalania i prędkości pomiędzy esi i vti ?
Dzięki za odpowiedź


Warto szukać, chociaż pewnie się zniechęcisz po kilku tygodniach :) Jeśli chodzi o silnik to nie ma reguły, zależy jak kto jeździł i jak dbał. Za te pieniądze szukałbym tylko VTi (DOHC VTEC). Te auta nie mają jakieś dużej wartości kolekcjonerskiej, VTi da za to dużo przyjemniejsze wrażenia z jazdy (choć sam silnik jest trochę droższy w eksploatacji).

Spalanie może nieznacznie na korzyść sohc, ale niewiele. Jeśli chodzi o prędkość to ja leciałem del solem prawie 200km/h, jednak nie jest to auto na długie autostrady (przynajmniej jak ktoś ma porównanie z "normalnymi" autami.

Bezpieczne wysokie obroty (moim zdaniem) do czerwonego pola - sohc chyba 6750k rpm, dohc ok 8000k rpm, chociaż silniki kręcą się dużo wyżej.
DOHC VTEC

Makaron
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2017-03-09, 19:35

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez Makaron » 2017-03-09, 23:14

Czyli będę polować na vti, w ostateczności dokupie tapicerkę bo ciężko z motegi.
Bezpieczne obroty to 8000? Przecież to max na wskaźniku, mi chodzi tu o to ze jak będę jakaś dłuższa tracą jechał, np. 400km autostrada i dajmy na to nie szkodzić silnikowi to nie przekraczać 3/4/5/6 ?
Słyszałem ze te silniki duża znoszą ale nie chce mi się wierzyć ze mógłbym ciagle pod czerwone pole cisnąć :D
Czemu "nie jest to auto na długie autostrady" ?
Dzięki wam już mam jakiś pewniejszy pogląd na te samochody. Przy zakupie w szczególności zwracać uwagę na progi, nadkola oraz szczelność nadwozia.

Avatar użytkownika
kid
Forumowicz
 
Posty: 199
Dołączył(a): 2015-02-20, 09:25
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ED9

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez kid » 2017-03-09, 23:33

Jak silnik nagrzany to nie ma niebezpiecznych obrotów, ale jak będziesz leciał dwie paki to na stacji pewnie będziesz tankowal benzynę i olej :D
Honda jak honda, przy 100 masz wrażenie, że jedziesz 140, a przy 200 słyszysz każdy element w samochodzie, na wypad nad morze w sam raz, ale jak masz zamiar non stop walić trasy to będziesz wysiadał z auta i spał potem dwa dni

Avatar użytkownika
-venom-
Moderator
 
Posty: 1162
Dołączył(a): 2008-09-24, 19:46
Lokalizacja: Łódź
Samochód: ED9 B16A1

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez -venom- » 2017-03-09, 23:44

Makaron napisał(a):Czyli będę polować na vti, w ostateczności dokupie tapicerkę bo ciężko z motegi.
Bezpieczne obroty to 8000? Przecież to max na wskaźniku, mi chodzi tu o to ze jak będę jakaś dłuższa tracą jechał, np. 400km autostrada i dajmy na to nie szkodzić silnikowi to nie przekraczać 3/4/5/6 ?
Słyszałem ze te silniki duża znoszą ale nie chce mi się wierzyć ze mógłbym ciagle pod czerwone pole cisnąć :D
Czemu "nie jest to auto na długie autostrady" ?
Dzięki wam już mam jakiś pewniejszy pogląd na te samochody. Przy zakupie w szczególności zwracać uwagę na progi, nadkola oraz szczelność nadwozia.


Przy zakupie uwagę musisz zwracać na wszystko :) Autostrada - tak jak pisze kid - powyżej pewnych prędkości słychać wszystko, poza radiem :) Jak masz jeszcze uszczelki w słabym stanie to gwiżdże również dach.
DOHC VTEC

Makaron
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2017-03-09, 19:35

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez Makaron » 2017-03-10, 00:04

Teraz rozumiem, dziękuje
Planuje wszystko i tak wygluszyc, może choć trochę to pomoże.
Zwykle przez weekend wskakuje mi lekko ponad 800km , natomiast w dni robocze nie przekraczam 150/dzień.
Doszły mnie słuchy o apetycie na olej, mam nadzieje ze to nie są jakieś kolosalne ilości. Wiem, ze to zależy od stanu technicznego ale to podobno norma w crx'ach.
Mam również rozumieć ze przed zakupem fajnie podjechać na myjnię sprawdzić szczelność ?
Problem jest tylko z dachem, czy jeszcze gdzieś ciekną ?

Avatar użytkownika
kid
Forumowicz
 
Posty: 199
Dołączył(a): 2015-02-20, 09:25
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: ED9

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez kid » 2017-03-10, 00:13

Bagażnik jeszcze, za fotelami chyba potrafi być mokro. Plus jest taki, że nawet jak bierze 1l/1000km to dalej trzyma fabryczna moc i jak nie zapomnisz dolać oleju to zawiezie Cię na drugi koniec świata. Nie obnos się za bardzo, że masz 20k do wydania to wyhaczysz jakieś zadbane vti za 10-13k i za resztę kasy sobie zrobisz przy aucie co trzeba

Makaron
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2017-03-09, 19:35

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez Makaron » 2017-03-10, 11:48

A jaki silnik spośród tych wybrać ? Jest ich sporo i nie rozumiem różnicy.
D15B7 1,5l 102 hp R4
D16Z6 1,6l
B16A3 1,6l
D16Y7 1,6l
D16Y8 1,6l
B16A3 1,6l
OBD1
B16A2 1,6

Wiem ze są to silniki m.in europejskie, amerykańskie i japońskie. Który z nich jest najlepszy patrząc na to ze chce vti motegi ?

Avatar użytkownika
seku
Forumowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2014-09-13, 15:12
Lokalizacja: Kielce
Samochód: Crx Del Sol

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez seku » 2017-03-10, 12:05

Makaron napisał(a):A jaki silnik spośród tych wybrać ? Jest ich sporo i nie rozumiem różnicy.
D15B7 1,5l 102 hp R4
D16Z6 1,6l
B16A3 1,6l
D16Y7 1,6l
D16Y8 1,6l
B16A3 1,6l
OBD1
B16A2 1,6

Wiem ze są to silniki m.in europejskie, amerykańskie i japońskie. Który z nich jest najlepszy patrząc na to ze chce vti motegi ?


Jezeli chcesz Vti to zostaja CI tylko dwa silniki b16A2 i B16A3.

Makaron
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2017-03-09, 19:35

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez Makaron » 2017-03-10, 12:14

A który z nich jest lepszy ?

Avatar użytkownika
seku
Forumowicz
 
Posty: 84
Dołączył(a): 2014-09-13, 15:12
Lokalizacja: Kielce
Samochód: Crx Del Sol

Re: Silnik a wyposażenie Pierwsza Honda

przez seku » 2017-03-10, 13:23

Te silniki to jest prawie to samo roznia sie osprzetem itp..

  Następna strona
Posty: 24   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest 2024-03-19, 06:11