Prelude IV USDM (będzie kiedyś EE8!) edit: i jest EE8 :)
Jeśli jestesmy włascicielami innych samochodów spod znaku Hondy to tutaj. I tutaj dajemy tez opisy pojazdów innych marek oraz jednosladów, itp

Posty: 115   •   Strona 7 z 8   •   1 ... 4, 5, 6, 7, 8
Avatar użytkownika
krzysiek127
Forumowicz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 2013-04-07, 10:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: CRX Del Sol

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez krzysiek127 » 2015-11-14, 18:57

orzech007 napisał(a):
krzysiek127 napisał(a):Co to takiego EDFC ?

Lenistwo bo inaczej tego nazwac nie można :nieok: Na zdjęciu jest kartonik na którym jest napisane Electronic Damping Force Controller a mało tego Napster rzucił linkiem, który przenosi nas do sklepu gdzie w Naszym ojczystym języku masz ten skrót wytłumaczony :)


Ty, ty, mundry :)
Nie każdy jest alfa i omega. Sama nazwa niewiele mi mówi, chciałbym wiedzieć co to takiego.
Napster ma tez ściemniacz świateł przednich i opisywał zasadę działania dosc rozlegle, plus dał zdjecia.
Nie wiedzieć i zapytać to chyba nie grzech, co orzech? ;)
Moja delSol --> viewtopic.php?t=62809

Avatar użytkownika
orzech007
Forumowicz
 
Posty: 640
Dołączył(a): 2011-05-06, 23:17
Lokalizacja: Warmia Mazury
Samochód: CRX EE8

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez orzech007 » 2015-11-14, 19:51

krzysiek127 napisał(a):
orzech007 napisał(a):
krzysiek127 napisał(a):Co to takiego EDFC ?

Lenistwo bo inaczej tego nazwac nie można :nieok: Na zdjęciu jest kartonik na którym jest napisane Electronic Damping Force Controller a mało tego Napster rzucił linkiem, który przenosi nas do sklepu gdzie w Naszym ojczystym języku masz ten skrót wytłumaczony :)


Ty, ty, mundry :)
Nie każdy jest alfa i omega. Sama nazwa niewiele mi mówi, chciałbym wiedzieć co to takiego.
Napster ma tez ściemniacz świateł przednich i opisywał zasadę działania dosc rozlegle, plus dał zdjecia.
Nie wiedzieć i zapytać to chyba nie grzech, co orzech? ;)


Żadnych mądrości do tego nie potrzeba, wystarczy przeczytać ze zrozumieniem :) Więc tak na chlopski rozum, te całe EDFC to Zestaw do sterowania twardością zawieszenia za pomocą kontrolera, który jest zamontowany w środku auta ;) Takie cacko to wygoda bo nie musisz robić tego manualnie na kazdym z amorkow ;)
Części EE8/EE9

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez dj-napster » 2015-11-14, 23:24

Dobra spoko, myślałem że to wiecie ale teraz patrze ze do CRX gwintu Teina nawet nie ma dostępnego.
W Prelude takie coś było nawet w latach 90' stosowane przez Mugena, trzy tryby ustawiania były.

Normalnie regulacja twardości odbywa się manualnie, pod maską łatwo dojść ale już w bagażniku trzeba boczki mocno odginać lub wyjmować.
Jeśli jeździ sie cały czas na twardym to można ładować na tym gwincie po dziurach itp, mając pewność że auto nie będzie nurkowało i nie dobije, nie przytrze koło, przód nie pocałuje asfaltu

Ja w praktyce przetestowałem że jak się za często jeździ na twardym to odechciewa się auta i nachodzą myśli na sprzedaż, bo puszka tłuczaca.
Ustawienie na miękko pozwala całkiem komfortowo przemieszczać się po mieście, różnica jest duża! ale teraz jak chcemy sobie przycisnąć po zakrętach albo pojechać na nie równej drodze szybciej np 160+ to lepiej zeby było twardo bo auto na miekkim pływa jak statek na morzu :D regulacja z kabiny pozwala na szybką korektę twardości dopasowanej do celu kierowcy.

Druga sprawa jest taka że jak do bagażnika naładuje się czegoś na full i z tyłu ktoś usiądzie to szybciej będzie tarło z tyłu, wystarczy dopasować w kilka sekund twardość i ogień! to samo jak chcemy jechać po byle jakiej drodze np 100km/h, twardo i ogień! auto wtedy nie nurkuje w dziurach.


Moja opcja jest najtańsza, sa jeszcze EDFC do teina za kilka tysi z GPS https://www.youtube.com/watch?v=_LqG_eUICAg



krzysiek127 napisał(a):Napster ma tez ściemniacz świateł przednich i opisywał zasadę działania dosc rozlegle, plus dał zdjecia.



o kurde ja to mam? :D mam tylko DRL czyli światła do jazdy dziennej a o ściemniaczu nic nie wiem :P ale chyba o DRL chodziło. Jest oczywiście OEM z 1992 roku ;)

Avatar użytkownika
krzysiek127
Forumowicz
 
Posty: 144
Dołączył(a): 2013-04-07, 10:03
Lokalizacja: Łódź
Samochód: CRX Del Sol

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez krzysiek127 » 2015-11-15, 21:04

Tak jest, o DRL mi chodziło. Nie czepiajcie sie moich uproszczeń, ja prosty chłopak na Fiacie wychowany :)

Dzięki za objaśnienie i oczywiscie gratulacje kolejnego rarytasu w aucie.
Wątek czyta sie na prawde z podziwem za wkład pracy i niemałej kasy.
Moja delSol --> viewtopic.php?t=62809

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez dj-napster » 2016-03-08, 03:13

Nie było gdzie zamontować z sensem sterownika EDFC, jednak wymyśliłem najlepsze miejsce i zrobiłem to porządnie,

przerobiłem popielniczkę bo i tak nie palę, użyłem frezarki CNC która daje idealną geometrię. popielniczka fabrycznie jest ustawiona pod kątem co ułatwia dostęp do sterownika i widoczność wyświetlacza

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Z tyłem popielniczki było gorzej, żeby zachować mocowania musiałem odpowiednio pociąć tył popielniczki co niestety nie było łatwe bo całe urządzenie wchodzi tam na styk i poszły dwie popielniczki (tworzywo z jakiego jest wykonana popielniczka pęka przy obróbce) ale się udało metoda ręczną wyciąć tak żeby "popielniczka EDFC" była mocowana P&P

plastik jest bardzo twardy i tarcze tnące sie zużywały w kilka sekund, nabyłem więc konkretne metalowe którymi udał się pociąć tył popielniczki
Obrazek

i siedzi :cool:
na tym zdjęciu od zakupu oryginalnie była tylko kratka nawiewu, a teraz:
- głośnik DSP JDM
- panel climatronic JDM
- radio BOSE z CD+emulator zmieniarki mp3
- panel ACC USDM
- EDFC TEIN
Obrazek

Obrazek


następnie zająłem się planowanym wyciszeniem przelotowego wydechu EL-TEC, wymyśliłem że zrobię wydech aktywny, patent miedzy innymi z BMW, czyli przepustnica na jednej rurce na wylocie.
ceny nowych przepustnic szokują! -> http://e-katalog.intercars.com.pl/#/ofe ... 94,928586/

więc biorę używkę z BMW, znalazłem cały tłumik 70 km od domu i pojechałem swoim dupowozem marki Volvo S80 D5, który bardzo zachwalam :ok:
o takie coś:
Obrazek
wreszcie zaczyna wozić to co potrzebne czyli graty do Prelude :)

Obrazek

Obrazek


średnica mojej rurki wylotowej
Obrazek

jak sie okazało przepustnica idealnie wejdzie w rurke, w dodatku średnice wewnętrzna ma identyczna ja u mnie w tłumiku czyli 43mm
Obrazek

no to po raz drugi Volvo i w drogę :D
Obrazek

przeróbki
Obrazek

Obrazek

i siedzi
Obrazek

Obrazek

Obrazek

idealnie schowało eis pod zderzak
Obrazek

zakupiłem 6 metrów wężyka gumowego w oplocie
Obrazek

puszczony z przewodami obrysówek przez auto prawą stroną tak jak idzie wiązka
Obrazek

wykorzystany nieużywany fabryczny zaworek od dolotu
Obrazek

podciśnienie pożyczone za pomocą trójnika a przycisk do uruchamiania zaworka to ten od tempomatu na desce (bo mialem wolny a tempomat mam na panelu pod radiem)
Obrazek

Efekt jaki uzyskałem to wyciszenie niskich tonów o połowę, myślałem że będzie całkowicie wyciszone jak w przypadku kiedy jedną rurkę zatkałem szmatą, wtedy wydech był dokładnie jak seria, niestety tu chyba chodzi o to że przepustnica jest metalowa i nie pochłania tak dźwięku jak materiał oraz przepustnica nie jest tak szczelna jak szmatka w rurce. Jednak modyfikacji nie żałuję bo jest ciszej, wydech aktywny :) , na pełnym otwarciu jest pomruk, na zamkniętej rurce pomruk znika i robi się ciszej. Głównie będę tego używał w trasie na 5 biegu.

Dzięki wykorzystaniu fabrycznej instalacji, poniżej 5.000rpm mam możliwość przyciszania wydechu i zwiększania ciśnienia w układzie, powyżej 5.000rpm przepustnica otwiera się zawsze automatycznie, co zwiększa przepustowość na wysokich obrotach i nie trzeba pamiętać o guziku.

chudzina
Forumowicz
 
Posty: 166
Dołączył(a): 2012-11-07, 18:25
Lokalizacja: Tarnów / małopolska

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez chudzina » 2016-03-08, 19:10

chylę czoła i całuję w pierścień. to auto to największy sztos, jaki widziałem w zakresie projektów.

Avatar użytkownika
Miniol
Forumowicz
 
Posty: 599
Dołączył(a): 2008-11-24, 23:10
Lokalizacja: Poznań

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez Miniol » 2016-03-10, 16:53

Przeglądałem tematy na volvo forum, a tam dj-napster chwali się swoją d5tką :D

Chylę czoła stary dla Twojej roboty, wiele EE8ek wypada blado przy tej pralce ;)
Jeden Wielki Szacun :poklony: :poklony: :poklony:
Czasami na drodze spotyka sie szaleńców, pędzą na złamanie karku, wbrew rozsądkowi... naprawde.. czasami aż ciężko ich wyprzedzić.

Avatar użytkownika
qba_21
Forumowicz
 
Posty: 1786
Dołączył(a): 2007-02-17, 21:09
Lokalizacja: Ołobok/Świebodzin
Samochód: CRXEE8

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez qba_21 » 2016-03-14, 20:56

gratuluje fury i podziwiam modyfikacje robione samemu:) zarypiście to wszystko wygląda
Najpiękniejszy widok dla oka.......... piękna kobieta w CRXie...... a jaka kobieta w CRXie nie jest piękna:D

mrcrx
Forumowicz
 
Posty: 135
Dołączył(a): 2015-01-25, 12:02
Lokalizacja: Tarnów
Samochód: ED9

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez mrcrx » 2016-03-26, 16:21

niektóre rarytasy są aż zaskakujące, nigdy bym nie pomyślał że niektóre z nich w ogóle mogą istnieć. To auto jest bardziej dojebane jak nie jeden wóz z salonu. . . Kupa pracy. . . Nie chce myśleć co by było gdyby jednak to EE8 wpadło w Twoje ręce :)

Gratulacje i powodzenia w dalszych modach!!!

Avatar użytkownika
eithray
Forumowicz
 
Posty: 1015
Dołączył(a): 2011-10-13, 15:53
Lokalizacja: Okolice ZG/Gliwice
Samochód: EE8 1.8i-VT

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez eithray » 2016-03-28, 21:03

Podoba mi się jak działasz z Prelude. Nie przesadź tylko, bo okaże się, że po przesiadce do wymarzonego EE8 będziesz kręcił głową :rotfl: ;)

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez dj-napster » 2016-03-28, 23:27

eithray napisał(a):Podoba mi się jak działasz z Prelude. Nie przesadź tylko, bo okaże się, że po przesiadce do wymarzonego EE8 będziesz kręcił głową :rotfl: ;)


Już dawno przesadziłem :D
EE8 jak pisałem ma tylko bryłę nietypową, reszta to słabizna w porównaniu do Prelude.
Do CRX nie ma nawet gwintu z regulacją twardości a na taczce długo bym nie wytrzymał i bym sprzedał. Koza też nie może być.

Od niedawna mam też Volvo S80, niby duży sedan co waży 1600kg, ale prowadzenie ma lepsze i pewniejsze niż Prelude, S80 ma wielowahacz przód i tył + stabilizatory + fabryczna rozpórka na kielichach, koła 225/50/17, bardzo dobra reakcja na gwałtowne ruchy kierownicą,
poznałem co znaczy większa masa, jak dla mnie same plusy (nie używam samochodów do ścigania się). W dodatku ocynk sprawia że to może stać latami bez garażu i nic nie rdzewieje. No ale to nie klasyczne coupe niestety

Jeśli będę kupował coś gorszego to będzie EE8, jeśli coś lepszego to będzie klasyk z lat 1990-1993, póki co mnie nie stać bo zakup ładnego to 50tyś i dużo to spala, w trasie ok 10/100 ale jak bym chciał zaszaleć to jest to kandydat:

Mitsubishi 3000GT
masa ok 1700kg
silnik 3.0 V6 BiTurbo, 300KM i ponad 400Nm dostępne z dołu
0-100 w 6 sekund
skrzynia: manual 6 biegowy
prawdziwy napęd 4x4
tylne koła skrętne
aktywny układ wydechowy
aktywne spoilery
aktywne zawieszenie ECS
itp

tak jeździ https://www.youtube.com/watch?v=7K4ESCXZKdg
Obrazek



Miniol napisał(a):Przeglądałem tematy na volvo forum, a tam dj-napster chwali się swoją d5tką :D

Chylę czoła stary dla Twojej roboty, wiele EE8ek wypada blado przy tej pralce ;)
Jeden Wielki Szacun :poklony: :poklony: :poklony:


:D

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

kalix
Forumowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2010-05-05, 22:15

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez kalix » 2016-03-29, 18:10

fachowo wykonana robota
crx i tylko crx

Avatar użytkownika
MarO
Forumowicz
 
Posty: 299
Dołączył(a): 2011-03-06, 20:07

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez MarO » 2016-04-12, 15:47

3000GT, zwłaszcza vr4 to auto o którym tez sobie po cichutku... jak nikt nie patrzy... marzę :D
Jedyna alternatywa dla CRX :)
Temat z moim EE8
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=67693

Avatar użytkownika
dj-napster
Forumowicz
 
Posty: 1301
Dołączył(a): 2011-04-05, 01:44
Lokalizacja: Piła - okolice

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez dj-napster » 2016-04-13, 07:29

MarO napisał(a):3000GT, zwłaszcza vr4 to auto o którym tez sobie po cichutku... jak nikt nie patrzy... marzę :D
Jedyna alternatywa dla CRX :)


tutaj nie ma co owijać w bawełne, po prostu CRX w porównaniu do 3000GT VR4 to przepaść, puszka coupe VS sportowy samochód
CRX wygrywa tylko pod względem ekonomii bo mitsu niestety kosztuje i spala sporo więcej

Bobik
Forumowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 2015-11-11, 23:16
Lokalizacja: Wołomin
Samochód: CRX VTEC

Re: Prelude IV USDM (i tak będzie kiedyś EE8!)

przez Bobik » 2016-04-13, 07:45

Ale dla kogoś ta PUSZKA COUPE jest zajebistym nietypowym samochodem z charakterem, bo nie każdemu tak jak Tobie zależy na wyposażeniu, full elektryce i reszcie pierdoł w samochodzie na weekend. Tak masz racje nie ma co porównywać z Mitsu 3000GT, bo to niebo, a ziemia.. To nie ta klasa samochodu co budżetowy CRX, ale nie musisz w co drugim poście porównywać CRX do gówna, tym bardziej, że jestes na tym forum. Tak samo Twoja Prelude nie dorasta do pięt 3000GT. Podziwiam Cie za prace, czas i pieniądze włożone przy Twoim projekcie, ale komentarze o CRX byś mógł sobie darować :)

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 115   •   Strona 7 z 8   •   1 ... 4, 5, 6, 7, 8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości