Akcja "Tor Lublin"
Wschodnie granice PL :)

Posty: 1   •   Strona 1 z 1

Pomożecie?

Ankieta wygasła 2010-11-08, 12:03
pomożemy!
2
100%
Może, ale..
0
Brak głosów
nie i kropka
0
Brak głosów
 
Liczba głosów : 2
Avatar użytkownika
AWEK
Forumowicz
 
Posty: 330
Dołączył(a): 2009-03-21, 21:28
Lokalizacja: Shanghai, China

Akcja "Tor Lublin"

przez AWEK » 2010-10-25, 12:03

Sprawa przedstawia się tak. Motocykliści wzieli się do roboty, śledziłam ich wątek i naprawdę fizycznie coś robią aby wybudowac tor. Narazie zbieramy podbisy (2 tygodnie, więc się nie ociągać!).


Barti napisał(a):Głownia inicjatywa na razie polega na zebraniu jak największej liczby podpisów i jak najliczniejszym przybyciu na konferencje która zostanie zorganizowana wkrótce.

Myślę że większość z was jest za powstaniem takiego toru wiec proszę o pomoc w zbieraniu podpisów i poparcie projektu.

Tu jest LISTA gotowa do druku.

Wszelkie pytania proszę kierować na adres grzesiek@moto-gp.pl.

Zapraszam również do lektury na
Lubelskie Forum Motocyklowe  Link do forum

A tu zamieszczam bardziej szczegółowy opis lecz jeszcze w fazie prac:

W odpowiedzi na rosnące zainteresowanie sportami motorowymi, czynnym uczestnictwem w zawodach i aktywnym spędzaniem czasu oraz doskonaleniem techniki jazdy motocyklem i samochodem, postanowiliśmy zawiązać inicjatywę społeczną, która ma swoimi działaniami doprowadzić do powstania obiektu szkoleniowo-sportowego w naszym regionie – województwie lubelskim. Projekt ten nosi obecnie roboczą nazwę „Tor Lublin”, chociaż zdajemy sobie sprawę, że lokalizacja obiektu może, a nawet powinna znajdować się poza granicami miasta i być usytuowana w taki sposób, aby swoim istnieniem nie utrudniała życia mieszkańcom, znajdującym się w jej bezpośrednim sąsiedztwie. Uważamy, że dobrym pomysłem byłoby umiejscowienie toru w okolicach powstającego lotniska w Świdniku. Ułatwiłoby to znacznie komunikację zawodnikom i kibicom odwiedzającym obiekt oraz umożliwiło korzystanie z hoteli i dróg dojazdowych przygotowanych na potrzeby portu lotniczego.
W tym momencie mamy w Polsce tylko dwa tory wyścigowe: Tor Poznań i Tor Kielce, przy czym ten drugi jest używany w ograniczonym stopniu, z racji tego, że część okrążenia przebiega po krajowej drodze publicznej. Są to obiekty przestarzałe, wybudowane w latach siedemdziesiątych, bez odpowiednich trybun i miejsc dla publiczności.
Wybudowanie w województwie lubelskim profesjonalnego toru wyścigowego wraz z całą infrastrukturą, zapleczem technicznym, medycznym, gastronomią i hotelami spowoduje, że nasz region odniesie wiele korzyści.
Można podzielić je na kilka kategorii:
1. Promocja miasta i regionu
Doświadczenia z Toru w Poznaniu i od naszych południowych sąsiadów pokazują, że na tego typu obiektach, praktycznie przez cały rok, organizowane są zawody różnej rangi, począwszy od Mistrzostw Europy, poprzez mistrzostwa kraju, na amatorskich zmaganiach i zlotach przeróżnych pojazdów kończąc. Nasze korzystne usytuowanie geograficzne może spowodować, iż przyjadą do nas zawodnicy i kibice zarówno z Zachodniej i Południowej Europy, jak też ze wschodu, gdzie również brakuje tego typu obiektów. Relacje z imprez będą emitowane przez media z całego świata. Lublin w 2016 ma aspiracje zostać Europejską Stolicą Kultury, rozgłos, jaki nasze miasto uzyska dzięki powstaniu pierwszego profesjonalnego toru w kraju, pomoże mu ten laur zdobyć.
2. Finanse publiczne
Mądrze zarządzany i dobrze zorganizowany obiekt sportowo – szkoleniowy, jakim ma być Tor Lublin to przysłowiowa „kura znosząca złote jajka”. Organizatorzy wyścigów, treningów, szkoleń i zlotów płacą duże pieniądze za możliwość skorzystania z obiektu, a z obserwacji innych torów np. na Słowacji (Slovakiaring) i w Czechach (Brno, Most) obłożenie imprezami jest bardzo duże. Również firmy produkujące pojazdy oraz media motoryzacyjne często korzystają z torów, jako poligonu doświadczalnego do różnego rodzaju testów. Część z tych pieniędzy mogłaby zasilić budżet województwa lub gminy, na której terenie byłby ten obiekt usytuowany.
3. Dodatkowe miejsca pracy
Obsługa toru i obiektów towarzyszących to zatrudnienie dla kilkudziesięciu, a nawet kilkuset osób. Będzie praca na długie lata dla menedżerów, sędziów, trenerów, mechaników, hotelarzy i innych, co w obecnej sytuacji rynkowej jest niezaprzeczalnym plusem.
4. Korzyści dla firm z regionu
Każdy prężnie działający biznes tworzy sieć naczyń połączonych, dzięki temu możliwość rozwoju zyskują podmioty z branż pokrewnych. Nasz region został prawie pominięty w przygotowaniach do Euro 2012 (jedynie w Puławach będzie centrum pobytowe), dlatego budowa toru byłaby świetnym katalizatorem gospodarczym dla regionu. Pójdą za tym kolejne inwestycje, powstaną drogi dojazdowe, będzie możliwość pozyskania dodatkowych środków z Unii Europejskiej, która ostatnimi czasy bardzo wspiera ścianę wschodnią.
5. Bezpieczeństwo
Statystyki i badania dowodzą, że lawinowo rośnie liczba zdających na prawo jazdy na motocykle i młodych kierowców samochodów oraz liczba wypadków z ich udziałem. Odpowiedzialne za to są między innymi: braki w szkoleniu z techniki jazdy, niewystarczająca ilość lub wręcz całkowity brak miejsc, gdzie młodzi ludzie w bezpiecznych warunkach mogą najeździć się do woli, doskonalić umiejętności lub spróbować swoich sił w wyścigach. Zaspokojenie ambicji sportowych oraz konfrontacja z innymi na torze skutkuje mniejszą brawurą w normalnych warunkach drogowych oraz większą świadomością własnych możliwości.
6. Rozwój sportu
Tor wyścigowy powinien być zaprojektowany i wykonany tak, aby udało się skonfigurować go w kilku wariantach, odpowiednich zarówno dla wyścigów motocyklowych, samochodowych, kartingowych, supermoto, driftu czy wyścigów na ¼ mili. Mamy wielu zdolnych zawodników w tych dyscyplinach, a ich wyniki będą jeszcze lepsze, w momencie kiedy będą mogli na co dzień trenować na torze z prawdziwego zdarzenia. Idealnym rozwiązaniem jest zbudowanie w pobliżu toru wyścigowego, również toru do motocrossu (takie rozwiązanie są spotykane w Europie i na świecie), gdyż można wtedy wykorzystać wspólną bazę noclegową i zaplecze techniczne. Biorąc pod uwagę znaczące osiągnięcia zawodników z naszego regionu startujących w rajdach terenowych i duże doświadczenie lubelskiego klubu KM Cross Ekoklinkier w organizacji zawodów motocrossowych, dysponując odpowiednim obiektem, moglibyśmy organizować eliminacje Mistrzostw Świata i Europy w tej dyscyplinie. Zagospodarowując otoczenie toru można wykorzystać je jako miejsce na pole golfowe (tak jest np. w Brnie), czy przystosować do innych form rekreacji.
7. Rozwiązanie problemu toru przy Zemborzyckiej
Od kilku lat trwają przepychanki pomiędzy mieszkańcami bloków przy ulicy Fulmana a PZM, który zarządza torem kartingowym. Zmiana lokalizacji toru zadowoli zapewne obie strony. Mieszkańcy zyskają upragniony spokój, a PZM będzie miał większe pole do popisu, dysponując obiektem o światowym standardzie.

Oczywiście, jest to tylko część korzyści, jakie może zyskać miasto i całe województwo lubelskie realizując projekt budowy ośrodka sportowo-szkoleniowego „Tor Lublin”.
Wszystkich, którzy chcą i mogą pomóc wcielić ten projekt w życie, a szczególnie polityków , radnych i osoby decyzyjne, prosimy o pomoc.

Rozpoczęliśmy zbieranie głosów poparcia dla projektu budowy toru wyścigowego na Lubelszczyźnie. W tym celu przygotowałem formularz, który wyślę każdemu kto napisze maila na adres torlublin@moto-gp.pl. W temacie wiadomości napisz "Lista poparcia". Formularz jest również do pobrania na początku tematu. Po otrzymaniu formularza, wydrukuj go i zbierz głosy znajomych, rodziny i wszystkich tych którzy zechcą przyłączyć się do naszej akcji. Wypełnione listy wyślij lub przynieś osobiście do siedziby Moto-GP, ul. Nałęczowska 73, 20-701 Lublin. Również u nas na miejscu będziesz mógł oddać swój głos. Im więcej podpisów uda nam się zebrać tym większą siłę przebicia będzie miał nasz pomysł.

Jeśli chcesz wziąć udział w spotkaniu z politykami i mediami wyślij maila na adres torlublin@moto-gp.pl (temat wiadomości "Spotkanie", w mailu podaj swoje imię nazwisko i telefon). Pozwoli to zorientować się na jaką frekwencję możemy liczyć oraz poinformować Cię gdzie i kiedy takie spotkanie będzie miało miejsce.

Jeśli masz jakiekolwiek pytania w tej sprawie napisz torlublin@moto-gp.pl lub zadzwoń 723-004-300.


Grzegorz Sprawka
Moto-GP


Nie dostałam jeszcze odp. czy podbisy tylko ludzi z Lubelszczyzny mają być zbierane, ale raczej z całej PL się liczą

Posty: 1   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Teraz jest 2024-03-28, 23:16