Uczenie się komputera - MIT

Posty: 60   •   Strona 4 z 4   •   1, 2, 3, 4
Dzida
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2009-06-08, 11:50

przez Dzida » 2010-09-12, 12:23

M!R@S napisał(a):O JA PETOLE :O ale kotleta dokopałeś :P



Przyklejony jest, miałem coś do napisania, to odkopałem...[/quote]

M!R@S napisał(a):O ECU już każdy wie chyba wszystko


Najwidoczniej nie...

M!R@S napisał(a):kiedyś każdy myślał o tym resetowaniu itd. Przerabiałem to setki razy i nic to nie daje


Ja robiłem to do tej pory kilka razy, ale widać, że daje. Głupi przykład to falujące jałowe obroty, probem ustaje po zresetowaniu ECU...

M!R@S napisał(a): Po co sie zmienia mapy w autku ? BY były inne, nasz ECU nie ma zapisu więc niepoprzerabia se przez te resetowania nic PROSTE...


Gdyby nie miał zapisu, to by nie miał zapisu, a jakoś sobie jednak czasy wtrysków wydłuża i skraca. Po co zmienia sie mapy? Bo komputer ma możliwośc takiej adaptacji tylko w pewnym zakresie i nie zawsze robi to idealnie, czasami głupieje wychodzą cpoza zakres możliwości korekty.

M!R@S napisał(a):ja testowałem i zawsze te same spalania i osiągi wiec to bezsensu i szkoda marnować paliwo 30min ;p ;)


Ja siedziałem dosyć długo z laptopem na kolanach, wypaliłem dziesiątki litrów paliwa żeby dojść do czegoś. Najwyżej nasze wnioski i odczucia są inne.

Sebas napisał(a):Ecu ma stałą mapę w której sam sobie nic nie zmieni koniec i kropka!


No tak, czyli te zmieniające się czasy wtrysków to moje porno-sny?

Vermilion napisał(a):Dzida twoja teoria może co najwyżej dotyczyć jakiegoś silnika Eco - Hybrydo - Kosmicznego, np. tego z Hondy CR-Z. Silniki typu D16 i inne z CRX'ów/Prelude/Civic to kontrukcje obmyślane w latach 80'tych gdy 8mb pamięci RAM to był szczyt techniki.


Wszystko co napisałem było przeze mnie walczone na silniku D16Z2 w Civicu 4 generacji.

Avatar użytkownika
mr073k
Forumowicz
 
Posty: 894
Dołączył(a): 2009-01-25, 19:48
Lokalizacja: Barczewko k.Olsztyna

przez mr073k » 2010-09-12, 14:29

gdyby ECU nie mial pamieci, i by lecial na jednej mapie, to nie potrzebowal by czujnikow, bo po co mu cos, z czego nei korzysta. Dlaczego jak odpalam samochod w lato, to mam obroty na ssaniu 2 tysie, a jak zima przy minus 20 to mam juz 3 tysie ?? przeciez korzysta jak uwazacie z jeden mapy ?? to co ma o tyle wiecej tlenu w powietrzu, ze powoduje to taki wzrost obrotow, poprzez skuteczniejsze spalanie ??? napewno ma to wplyw, ale czujnik temp zasysanego powietrza, daje sygnal to ECU ze pizdzi jak w kieleckim i trzeba sie szybko nagrzac, dlatego zwieksza dawke paliwa.
Dalej, skoro ECU sie nie uczy, korzysta z jednej mapy, zaplonu wtrysku, to dlaczego po przestawieniu zaplonu aparatem na pracujacym silniku, silnik np nabiera obrotow, jesli wyprzedzamy zaplon, i po chwili ECU ustabilizuje obroty na takie same jak przed przestawieniem zaplonu, a jesli za mocno wyprzedzimy zaplon zaczyna falowac, bo kat wyprzedzenia zaplonu, jest juz na tyle duzy, ze silnik ma ciezko, podaje paliwo, obroty rosna, ale ECU nie jest w stanie juz sam zmienic o tak duzy kat zaplonu, i ustabilizowac obroty, wiec odcina na chwile wtryski, obroty spadaja, do dolej granicy pracy, w okolice 800 i ECU znowu otwiera wtryskil, i zaczyna sie, obroty rosna do 2 tysi, ECU nie moze sobie z tym poradzic, bo przeciez wie, ze czujnik polozenia przepustnicy nie daje sygalu o tej otwarciu, wiec znowu odcina wtryski.
jest pare takich przykladow, na ktorych da sie udowodnic, ze ECU ma pamiec, i nie korzysta z jeden mapy, jest to dla niego podstawa, ale jest w stanie ja zmieniac, w niewielkim zakresie, i zapamietac ustawienia. Przynajmniej ja tak uwazam. POZDRO ;d :)

Avatar użytkownika
Mibars
Forumowicz
 
Posty: 1780
Dołączył(a): 2006-09-05, 21:41
Lokalizacja: Nadarzyn
Samochód: AP1 + GGA

przez Mibars » 2010-09-12, 14:36

Tak czytam i chyba podstawowym błędem w myśleniu jest "zapisywanie" parametrów - On po prostu przechowuje je w pamięci RAM, inaczej by ich nie tracił po odłączeniu zasilania i wyczerpaniu ładunku z kondensatorów.

Wytłumaczenie z poprzedniej strony jest dla mnie jak najbardziej sensowne - Komputer ma coś w stylu "mapy podstawowej" do której wprowadza poprawki na podstawie sygnałów z czujników. Dlatego też nie poleje odpowiednio przy uturbionym silniku, jeśli sonda lambda cały czas będzie wysyłać, że za ubogo, bo dla kompa polanie np 50% więcej paliwa jest poza możliwym zakresem zmian. Komputer na bieżąco wprowadza sobie poprawkę tak, by podstawowe parametry pracy silnika trzymały się kupy, a żeby nie skakało to wszystko w te i nazad przy jakiś zakłóceniach i anomaliach, oraz, żeby za każdym razem był w stanie te poprawki wprowadzić, o sobie przechowuje wartość powiedzmy "współczynnika korekcyjnego" dla np. silniczka krokowego, zapłonu, czy wtrysków.

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2010-09-12, 15:40

Eh czekam aż Przema tu wpadnie i obali wasze mity :P Wiadomo że komp odczytuje info z różnych czujników i na podstawie tego podlewa więcej paliwa itp ale robi to za pomocą mapy która jest jedna i sam nic w niej nie zmieni...

Dzida
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2009-06-08, 11:50

przez Dzida » 2010-09-12, 15:45

sebas napisał(a):Eh czekam aż Przema tu wpadnie i obali wasze mity


Nie nazywaj mitem rzeczy, które są zbadane, policzone i doświadczone. Może my to źle nazywamy, ale ECU na bank koryguje jakos dawki paliwa, tego jestem pewien. A czy zapisuje to s Cache swojego EPROMU, w romie ramie, pamieci L1 L2 L3, w przestrzeni albo na naklejce od ecu - srednio mnie to interesuje ;)

Avatar użytkownika
SUHY
Forumowicz
 
Posty: 45
Dołączył(a): 2010-03-14, 15:28

przez SUHY » 2011-01-06, 13:06

Wszystko zależy od tego co tak naprawdę nazywamy uczeniem się .
Jeśli stwierdzeniem „uczy się „ chcemy opisać stan w którym za pomocą czujników zbiera informacje dostosowując mieszanke afr, po czym korzysta z tych danych po zgaszeniu i ponownym odpaleniu
STANOWCZO NIE. (do 1995 r produkcji , crx ,civic i pochodne )
Co prawda w pewnym przedziale obroty/ obciążenie koryguje mieszankę ale jest to dosyć wąski przedział i wartości nie są zapisywane .
w zasadzie dzieje się tak tylko przy stałym obciążeniu ( jazda na trasie równym tempem , utrzymanie stałych obrotów i obciążenia ,bieg jałowy) i proces zaczyna się na nowo przy zmianie parametrów obciążenia .
Powyżej pewnego otwarcia przepustnicy ju niestety , lane jest jak zostało zadane +korekta temperatury powietrza /obciążenie .
Lekko Inaczej się ma w wozach po 95r .(i wcale na dobre to nie wychodzi ) zgoła taki sam system ecu poszerzono o jeden blok „korygujący „ .
Mianowicie , ecu na podstawie danych zebranych przy biegu jałowym koryguje całą mapę, ale nie zapisując inne wartości tylko zmienia liczbę wedle której ustala czas otwarcia wtrysku.
Np. przy zmianie wydechu dolotu powodujemy że na biegu jałowym mamy inne czasy wtrysku potrzebne do uzyskania wolnych obrotów .
Ecu mylnie „interpretuje” to jako zmianę ilości tlenu w dawce powietrza (inna wysokość npm, wilgotność )
i w tych modelach to właśnie jest zapamiętane ale nie w mapie tylko w” elemencie” obsługi sądy lambda
d16z6 5G & b18c4 6G
0-200km/h
http://www.youtube.com/watch?v=lhZpz0JpK_4

grafix
Forumowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2006-10-24, 18:56
Lokalizacja: Kraków

przez grafix » 2011-02-28, 15:59

ECU oprócz mapy paliwa, zapłonów ma również coś takiego jak Tabele kompensacyjne/korekcyjne (crome: advanced tables)... i to dzięki nim i dostarczanym sygnałom z czujników dostosowuje się do aktualnych warunków latając po tabelach i kompensując wartości do tych wpisanych na stałe w mapie.

Obrazek

Pozdrawiam.

robert.pajdzinski
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2013-11-07, 14:23

Re: Uczenie się komputera - MIT

przez robert.pajdzinski » 2015-05-11, 15:07

jeżeli to nie działa to rozgrzejcie silnik, zresetujcie kompa ,odpalcie i zobaczcie jak fajnie odpala na drugi dzień rano z zimnego - szczególnie w zimę : )

Avatar użytkownika
Berbo
Forumowicz
 
Posty: 2013
Dołączył(a): 2008-07-16, 20:18
Lokalizacja: Warszawa
Samochód: Cyber ED9

Re: Uczenie się komputera - MIT

przez Berbo » 2015-05-11, 19:48

co to za odgrzebanie wątku <szok>!
EE8 https://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=70671
ED9 https://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=37274
http://empireracing.pl/forum/viewtopic.php?f=7&t=254&p=1440&hilit=berbo#p1440

grafix
Forumowicz
 
Posty: 27
Dołączył(a): 2006-10-24, 18:56
Lokalizacja: Kraków

Re: Uczenie się komputera - MIT

przez grafix » 2015-05-11, 21:04

w dodatku znowu jakieś szarlataństwo ;]

robert.pajdzinski
Forumowicz
 
Posty: 46
Dołączył(a): 2013-11-07, 14:23

Re: Uczenie się komputera - MIT

przez robert.pajdzinski » 2015-05-13, 08:12

Haha faktycznie, powinienem dostac zlota lopate za wykopalisko roku xd

lapeno
Forumowicz
 
Posty: 42
Dołączył(a): 2013-07-31, 14:22

Re: Uczenie się komputera - MIT

przez lapeno » 2017-04-12, 20:58

U mnie w Hondzie było tak że trzeba była ja po odpieciu aku. Odpalic na zimnym silniku i czekac tak do właczenia chłodnicy. Inaczej obroty mi falowały

Avatar użytkownika
akMe
Administrator
 
Posty: 2051
Dołączył(a): 2009-03-19, 17:43
Lokalizacja: Irl

Re: Uczenie się komputera - MIT

przez akMe » 2017-04-12, 22:41

bo pewnie miales krokowca zasranego...

kryplos
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2018-03-21, 17:16
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: mercedes cls

Re: Uczenie się komputera - MIT

przez kryplos » 2018-03-21, 17:18

pomocny post, pozdro

shogun1
 
Posty: 1
Dołączył(a): 2018-05-03, 21:50
Samochód: Bmw x6

Re: Uczenie się komputera - MIT

przez shogun1 » 2018-05-03, 21:52

dzięki za tego posta

  Poprzednia strona
Posty: 60   •   Strona 4 z 4   •   1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Teraz jest 2024-03-28, 23:39