Jak dostać się do mechanizmu szyby
Wszystkie sprawy techniczne dotyczące naszych kochanych ceerek.

Posty: 10   •   Strona 1 z 1
SzymekCRX
Forumowicz
 
Posty: 247
Dołączył(a): 2006-02-14, 14:59
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Jak dostać się do mechanizmu szyby

przez SzymekCRX » 2007-05-04, 16:02

Witam

Jak w temacie - co trzeba odkręcić ? Czy trzeba zdejmować drzwi ? Zdjąłem boczki drzwi, ale nie widziałem tam wiele śrub (mam maty wygłuszające). Potrzebuję sprawdzić, dlaczego szyba strasznie cięzko się opuszcza.

Avatar użytkownika
giscrx
Forumowicz
 
Posty: 1833
Dołączył(a): 2006-05-24, 11:22
Lokalizacja: Kraków

przez giscrx » 2007-05-04, 16:34

Drzwi nie trzeba zdejmować, zdejmij boczek, aby wykręcić mechanizm, najpierw musisz odkręcić prowadnice lub szynę jak tam kto woli od szyby (2 śrubki), tylko żeby Ci szyba nie spadła! Później zostaje Ci tylko wykręcić mechanizm (chyba 3-4 śrubki)

Zanim jednak zaczniesz wyciągać mechanizm to zobacz te boczne prowadnice, może szyba wyszła z jednej i dlatego cięzko chodzi

Dawno już to rozbierałem, więc moje słowa mogą się różnić trochę od realiów
części do japońców firm: 555, TRW, CTR, SIR, SKF, FEBI, REINZ, CORTECO; raparaturki błotników UWAGA: masz problem z progami, jest teraz na to sposób, pojawiły się na rynku progi dedykowane do CRXa, cena 165,00zł za szt.

SzymekCRX
Forumowicz
 
Posty: 247
Dołączył(a): 2006-02-14, 14:59
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

przez SzymekCRX » 2007-05-04, 16:39

Nie da się odkręcić tej całej części drzwi, na której osadzony jest mechanizm z szybą, głośnik, itp - tak jakbym chcial przeprowadzić klepanie drzwi, albo przykleić tam w środku matę wygłuszającą.

Coś szyba mi strasznie dziwnie się chowa - przy opuszczaniu, aż widać jak się drzwi od wewnątrz lekko odginają i trzeba użyć strasznie dużo siły, żeby ją opuścić

[ Dodano: 2007-05-04, 16:46 ]
http://www.crxsi.com/resources/spal/trying.jpg

A może to jest odwrotnie - to, czym osadzone jest to wszystko co widać jest zawieszone na zawiasie i patrząc z innej strony można odkręcić od tej całości drzwi z jednej strony boczek, a z drugiej blachę zewnętrzną ?

Może coś pokręciłem
żwawy diesel

Avatar użytkownika
giscrx
Forumowicz
 
Posty: 1833
Dołączył(a): 2006-05-24, 11:22
Lokalizacja: Kraków

przez giscrx » 2007-05-04, 17:11

SzymekCRX napisał(a):Nie da się odkręcić tej całej części drzwi, na której osadzony jest mechanizm z szybą, głośnik, itp - tak jakbym chcial przeprowadzić klepanie drzwi, albo przykleić tam w środku matę wygłuszającą.


Nie da się, te elementy są zgrzane ze sobą (nitowane)

SzymekCRX napisał(a):Coś szyba mi strasznie dziwnie się chowa - przy opuszczaniu, aż widać jak się drzwi od wewnątrz lekko odginają i trzeba użyć strasznie dużo siły, żeby ją opuścić


Nie rozumiem o co Ci teraz chodzi, co się wygina? Sprawdź te prowadnice boczne, tak jak pisałem, może szyba wyskoczyła z nich i nie porusza się tak jak powinna
części do japońców firm: 555, TRW, CTR, SIR, SKF, FEBI, REINZ, CORTECO; raparaturki błotników UWAGA: masz problem z progami, jest teraz na to sposób, pojawiły się na rynku progi dedykowane do CRXa, cena 165,00zł za szt.

SzymekCRX
Forumowicz
 
Posty: 247
Dołączył(a): 2006-02-14, 14:59
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

przez SzymekCRX » 2007-05-04, 17:14

Jak zdjąłem boczek drzwi i opuszczałem szybę to przy prawie końcowym opuszczeniu, jak trzeba użyć dużej siły, aby ją opuścić do końca to widać jak szyba rozpycha metal i dlatego ciężko chodzi
żwawy diesel

Avatar użytkownika
giscrx
Forumowicz
 
Posty: 1833
Dołączył(a): 2006-05-24, 11:22
Lokalizacja: Kraków

przez giscrx » 2007-05-04, 17:38

kurcze, nie wiem co Ci napisać, musiał bym to widzieć, bo nie potrafię sobie tego zobrazować
części do japońców firm: 555, TRW, CTR, SIR, SKF, FEBI, REINZ, CORTECO; raparaturki błotników UWAGA: masz problem z progami, jest teraz na to sposób, pojawiły się na rynku progi dedykowane do CRXa, cena 165,00zł za szt.

SzymekCRX
Forumowicz
 
Posty: 247
Dołączył(a): 2006-02-14, 14:59
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

przez SzymekCRX » 2007-05-05, 09:58

A jakby mi się szyba zbiła i musiałbym się dostać tam do środka ?
żwawy diesel

badam
Forumowicz
 
Posty: 2337
Dołączył(a): 2005-01-25, 14:59
Lokalizacja: Wrocław

przez badam » 2007-05-05, 10:09

szybe sie wsadza z gory z wyejciem uszczelek

to VW nowsze maja wyciaganie plyty drzwiowe a niektore audi sciaganie blachy zewnetrzne

[ Dodano: 2007-05-05, 10:09 ]
maska jak kelepiesz te znie odkrecasz ozebrowania

Avatar użytkownika
giscrx
Forumowicz
 
Posty: 1833
Dołączył(a): 2006-05-24, 11:22
Lokalizacja: Kraków

przez giscrx » 2007-05-05, 10:20

masz wszystko na schemacie, okręcasz 2 śrubki przy szynie do szyby (najpierw spuść szybę na dół), a później w górę ją, troche wygibasów i szyba wychodzi, trzeba chyba jeszcze prowadnice (te na zielono) popuścić, aby ją wyciągnąć.
głównym powodem twojego problemu mogą być właśnie te prowadnice, lubią się wyginać i szyba z nich wychodzi.
a jak Ci ktoś szybę rozpieprzy to ją odkurzaczem wyciągniesz ;)

Avatar użytkownika
DŻEJKU
Forumowicz
 
Posty: 687
Dołączył(a): 2005-03-08, 20:04
Lokalizacja: Jarosław

przez DŻEJKU » 2007-05-05, 11:04

żeby wyciągnać szybę nie trzeba zadnej prowadnicy odkręcac. wystarczy wykręcic 2 sruby trzymajace szybę od dołu - i poprostu wyjąć ją górą - nie jest to trudne - trzeba poprostu robic delikatnie żeby szyby nie upuścić ;)
sprawdż czy nie ma tam czegoś co przeszkadza się szybie opuścić np. masz niestandardowe głośniki które za głęboko siedzą lub ktos namieszał coś i poprostu zawadza podczas opuszczenia. oczywiście najpierw sprawdź, jak juz pisali wczesniej, czy szyba leży w prowadnicach, lub spróbuj popuścić ją na dolnych śrubach i ustaw tak, żeby szła do góry gładko bo może ona siedzieć poprostu krzywo w prowadnicy i podczas opuszczania czy podnoszenia może ją hamowac...
był crx ed9, del sol, AR 156 , coupe ej6 jest prelude bb9:)

Posty: 10   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest 2024-04-24, 02:25