ekonomia
Wszystkie sprawy techniczne dotyczące naszych kochanych ceerek.

Posty: 87   •   Strona 6 z 6   •   1, 2, 3, 4, 5, 6
Avatar użytkownika
kruku85
Forumowicz
 
Posty: 1011
Dołączył(a): 2006-07-13, 20:34
Lokalizacja: Kielce

przez kruku85 » 2007-05-28, 00:28

jazda na luzie nie jest zbytnio bezpieczna

Malcolm Feth
Administrator
 
Posty: 2740
Dołączył(a): 2004-02-03, 19:07
Lokalizacja: Emigrant!
Samochód: Honda Civic Type-R

przez Malcolm Feth » 2007-05-28, 00:55

kruku85, stanie na luzie tez nie :ok:

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-28, 09:16

Dokładnie, trzeba stać na gazie :ok:

Avatar użytkownika
TJ
Forumowicz
 
Posty: 801
Dołączył(a): 2006-03-12, 09:58
Lokalizacja: Kraków

przez TJ » 2007-05-28, 09:24

jazda na luzie nie jest zbytnio bezpieczna


Nie wyobrażam sobie mocniejszego hamowania na śniegu lub mokrej nawierzchni bez redukowania tak żeby silnik miał w miarę wysokie obroty - dzięki temu hamulec nie zblokuje mi kół. Hamowanie na luzie grozi blokadą kół, a w przednim napędzie można silnik wykorzystać do zabezpieczenia przed blokadą, o ile trzyma się silnik na takich obrotach żeby hamulce nie mogły się mu przeciwstawić. Pamiętacie stłuczkę Davidsa sprzed roku - był na niższych obrotach i hamulec zgasił mu silnik, co spowodowało trwałą blokadę kół. Trzeba więc na to uważać, ale trzymanie silnika przy hamowaniu na obrotach co najmniej 2500-3000 powoduje, że w deszczu nigdy mi nie blokują się koła.

Przy spokojniejszym zwalnianiu, hamowanie samym silnikiem jest wygodniejsze i unika się przegrzewania hamulców na długiej trasie.

Co do smarowania to w maluchach ewidentnie smarowanie było gorsze na biegu jałowym, może w Hondach nie stanowi to problemu, ale może niech się wypowie ktoś kto ma wskaźnik ciśnienia oleju? :)
Stock music for videos - http://tj.krakow.pl/muzyka/

abuszajke
Forumowicz
 
Posty: 117
Dołączył(a): 2007-04-09, 23:05
Lokalizacja: piaseczno

przez abuszajke » 2007-05-28, 09:52

TJ słusznie prawi, ale promowana przezeń metoda wymaga przyzwyczajenia się do hamowania lewą nogą
abuszajke i jego fura kłaniają się forumowiczom

Avatar użytkownika
qba_21
Forumowicz
 
Posty: 1786
Dołączył(a): 2007-02-17, 21:09
Lokalizacja: Ołobok/Świebodzin
Samochód: CRXEE8

przez qba_21 » 2007-05-28, 11:52

zgadzam sie z tym co napisał TJ, trzeba jeszcze dodać żę trzeba umieć jeździć na luzie ;)
Najpiękniejszy widok dla oka.......... piękna kobieta w CRXie...... a jaka kobieta w CRXie nie jest piękna:D

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-28, 13:54

abuszajke napisał(a):TJ słusznie prawi, ale promowana przezeń metoda wymaga przyzwyczajenia się do hamowania lewą nogą
A co ma do tego lewa noga :razz:

Przy zwalnianiu lewa noga nie jest konieczna.

Avatar użytkownika
xi0nc
Forumowicz
 
Posty: 1563
Dołączył(a): 2006-05-02, 22:02
Lokalizacja: BHW

przez xi0nc » 2007-05-28, 14:16

Malcolm Feth napisał(a):jesli chodzi o najekonomiczniejsza jazde
zasada jest zawsze prosta
najmniejsze obroty = najmniejsze spalanie



Tu sie nie zgodze .... biorac pod uwage jazde pasatem 1,9 tdi z miernikiem chwilowego spalania
jadac 70 na 5 biegu palil mi 6,7 a na 4 biegu 4,9 ...
Zasada jest taka ... najnizsze obroty w miare nie meczace silnika i moment musi byc dosc spory.
Podpis już chyba dawno nieaktualny :D
ed9 -> ee9 -> what next ??? =]
www.beerhondawawa.pl
www.arsperformance.ksu.pl

Avatar użytkownika
Haro
Forumowicz
 
Posty: 1008
Dołączył(a): 2007-02-09, 11:50
Lokalizacja: Inowrocław

przez Haro » 2007-05-28, 14:22

xi0nc napisał(a): najnizsze obroty w miare nie meczace silnika i moment musi byc dosc spory.


W B16 o ile sie nie myle to taka jazda w miare ekonomiczna to właśnie koło 2500 obr/min. Analogicznie mozna to sobie wyobrazić tak jak ktoś napisał o rowerze. Jedziemy na tej przerzutce na jakiej w miare najłatwiej jechać. trzeba pamiętać też o redukowaniu biegu w jeździe pod górkę.

Avatar użytkownika
xi0nc
Forumowicz
 
Posty: 1563
Dołączył(a): 2006-05-02, 22:02
Lokalizacja: BHW

przez xi0nc » 2007-05-28, 14:25

Haro napisał(a):
xi0nc napisał(a): najnizsze obroty w miare nie meczace silnika i moment musi byc dosc spory.


W B16 o ile sie nie myle to taka jazda w miare ekonomiczna to właśnie koło 2500 obr/min. Analogicznie mozna to sobie wyobrazić tak jak ktoś napisał o rowerze. Jedziemy na tej przerzutce na jakiej w miare najłatwiej jechać. trzeba pamiętać też o redukowaniu biegu w jeździe pod górkę.


Dokladnie ... Co po najwyzszym przelozeniu jak nogi nie maja sily tego rozkrecic :)

PS : wczoraj z5 jechalem z kumplem 650 km -- zrobilismy to na jednym baku czyli 40 litrach 95% trasa i srednia predkosc 110-115. spalanie wyszlo jakos 6,15 :ok:

"Bo jezdzic to cza umić" jak to mowia :rotfl:
Podpis już chyba dawno nieaktualny :D
ed9 -> ee9 -> what next ??? =]
www.beerhondawawa.pl
www.arsperformance.ksu.pl

Avatar użytkownika
Haro
Forumowicz
 
Posty: 1008
Dołączył(a): 2007-02-09, 11:50
Lokalizacja: Inowrocław

przez Haro » 2007-05-28, 14:31

A potem sie dziwią, że im pali 10 litrów :rotfl: Ekonomiczna jazda wcale nie musi oznaczać wolnej jazdy. Tak jak napisaeś ===> " Cza umić " 8)

Malcolm Feth
Administrator
 
Posty: 2740
Dołączył(a): 2004-02-03, 19:07
Lokalizacja: Emigrant!
Samochód: Honda Civic Type-R

przez Malcolm Feth » 2007-05-28, 15:58

ja narazie crxem 1st genem ZC zrobilem najnizse spalanie 4.7 literka na 100 :)
predkosc na trasie okolo 90-100km/h :)

  Poprzednia strona
Posty: 87   •   Strona 6 z 6   •   1, 2, 3, 4, 5, 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Teraz jest 2024-03-28, 22:04