Z tego co wiem to przy hamowaniu silnikiem jest idealnie domknieta przepustnica, wiec spalnie wnosi praktycznie ). Znacznie mniej niz na luzie. I Honda zaleca wlasnie hamowanie biegami.
mój ojciec ma civica 1,4(90KM) '97r. i jeździ tak do 3 tys obrotów i w zimie nigdy nie przekroczyło spalanie 8litrów a w lato 5,5l(w trasie) do 6,5l a średnio to tak 6,2l(praca-dom-praca-dom-sklep-praca itd.)
nie zgodze sie ze przy hamownaiu silnikiem auto nic nie pali. Jest znaczna roznica w wytracaniu predkosci przy puszczonym gazie a gdu paliwo zostaje odciete. kilka razy sie o tym przekonalem jako uzytkownik gazu takie mialem rozne trudne poczatki
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior
dzisiaj sprawdzalem. 5 przy 50km/h to jest 1.500 obr. niech mi nikt nie mowi ze malo wtedy pali fura. bo padne. to jest masakra dla silnika takie obroty
na forum hondapl org bylo o hamowaniu silnikiem walkowane dlugi czas i kwestii spalania paliwa.
doswiadczenie zrobione przez jednego z forumowiczow bylo proste:
na wtryski podawane jest napiecie, przylaczona zarowka do wtryskow swieci sie.
podczas jazdy puszcza gaz - zarowka nie swieci, dodaje gazu zarowka swieci- proste jak budowa cepa.
przepustnica na biegu jalowym nie jest calkowicie zamknieta niestety, pozostaje zawor powietrza do biegu jalowego.
przy hamowaniu silnikiem jesli obroty silnika spadna ponizej 1 tys /min wtryski sa wlaczane przez kompa,
nieraz kazdy z was doswiadczyl na pewno jak dojezdzal do swiatel ze hamujemy silnikiem i nagle auto zaczyna jechac jak na wolnych obrotach, wlacza sie bieg jalowy wlasnie.
co do gazu to ja mam np sekwencje i komputer gazowy jest sterowany tym od paliwa
wiec hamujac silnikiem gaz mam tez odcinany przez wtryski.
najwazniejsze jest jezdzic ze stala predkoscia, wtedy jest oszczednosc a kazde przyspieszanie czy zwalnianie wytraca kompa z rownowagi podawania optymalnej mieszanki.
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata ---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com
VEN, na benzynie auto nic nie pali przy hamowaniu silnikiem oraz nie gaśnie z oczywistych zasad mechaniki. Rey wszystko bardzo dobrze opisał jak to jest w praktyce
Co do spalania gazu przy hamowaniu silnikiem to jest już inna sprawa. Parownik ma ustawioną ilośc gazu którą podaje i chyba cały czas jest wpuszczana w dolot, tyle że przepustnica jest zamknięta i silnik go nie dostaje. Chociaż z gazem to ja nigdy nie wiem jak to naprawdę działa
Tamat hamowania silnikiem chyba jest już teraz jasny?
nie no chlopaki, przeciez sprawa jest prosta:
co sie stanie jak puszcze gaz? fura stanie?? no przeciez kazdy glupi wie ze bedzie sie powoli toczyc (jechac na sprzegle)
mam puszczony gaz ale fura jedzie. I niech mi ktos udowodni ze wtedy nie bierze paliwa...
Troche mnie śmieszy ta głupia dyskusja na temat czy jak sie hamuje silnikiem to bierze paliwo czy nie!! Każde dziecko wie że jak sie hamuje silnikiem (ale tylko takim który posiada wtysk) to zużycie paliwa wynosi w tym momencie 0. Komputer odcina dopływ paliwa a silnik sie kręci ponieważ jest rozpędzony. A co innego jak wciśniesz sprzęgło WTEDY NIE HAMUJESZ SILNIKIEM i jest oczywisty pobór paliwa jak chłopaki wcześniej nadmienili ok 2L.
pomogę w sprawach wykroczeniowych, karnych oraz odszkodowaniach
http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=70254 <---- mój ED
jak chcecie ekonomi to polecam golfa sdi, crx sluzy do dawania frajdy z jazdy a nie z oszczedzania!!! temat dla mnie jest absurdalny i nigdy nie schodze ponizej 3 tys oczywiscie na cieplym motorze.
1)
1,5 tys obr na 5 biegu to zaden hardcore pod warunkiem, ze nie bedzie się przyspieszać!!! Chodzi o utrzymanie predkosci. Gdyby ceerka wazyla 1500 kg zamiast 900 to co innego. A tak silnik ma wystarczajacy zapas mocy juz na niskich obrotach ze spoko wystarcza do utrzymywania stałej predkosci lekkiego nadwozia. Najgorszy hardcore dla silnika to wciskanie do oporu gazu na wyzszych biegach przy niskich obrotach, pałowanie na zimnym, i wylaczanie silnika po palowaniu od razu.
2)
Kazdy silnik z wtryskiem elektornicznym ( czyli musi miec ECU) ma odciecie doplywu paliwa przy hamowaniu silnikiem. Co innego gaźniki.
3)
A ogolny przepis na ekonomiczna jazde to plynne przyspieszanie, jak najszybsze wbijanie wyzszych biegów i rownoczesnie delikatne operowanie pedalem gazu, a na trasie utrzymywanie stałej prędkosci, i niezbyt szybka jazda (wg mnie najwyzej do ok 3/4 v maxa)
Jako ciekawostka w zeszle wakacje na trasie Polska Anglia z jazda od 120-160 spalanie wychodzilo mi ok 7,5 litra.
W miescie nie moge sie powstrzymac i ponizej 10 nie schodze
Tyle
moje doswiadczenia z jazda ekonomiczna sa podobne co i pozostałych (Del Sol - D16Z6) jeżdząc spokojnie nawet próbojac 5-ki przy 50 itp czy pomiedzy 2000-3000 rpm osiągam spalanie w miescie (większość przy dość krotkich trasach) na poziomie 7,5 litra na 100 km a jezdzac dynamicznie i nie oszczędzając to max 9 litrow w zime czyli róznica w moim przypadku to max 1,5 litraa zazwyczaj to litr = ok 4 zł bo teraz juz musz 98 oktanow ( ) ale i pozałożeniu turbo spalanie jest na tym samym poziomie czego sie obawialem wiec panowie 4 zł na 100 km zeby nie miec frajdyz jazdy !!!!! nigdy
co do spalania po założeniu turbo (jeśli są seryjne wtryski i pompa paliwowa) to ci co maja to wiedzą ze może nawet zmniejszyć spalanie (mi osobiscie sie nie udalo ale znam takiech .... )
Pozdrawiam wszystk i nie żałujcie swoich WYSOKOOBROTOWYCH SILNIKÓW one to KOCHAJĄ !!!!
ps. w niemieckiej technologii czy innych poza naszą róznice w spalaniu są zdecydowanie wieksze, np. od 8 - 18 litrów zależnie od sposobu jazdy wiec oni pewnie prubują oszczędzać ( poza tym pokazcie auto o takich osiagach jak nasze i chwalącym się takim spalaniem !!!! )
nie no zaraz sie zalamie
sory ze sie powtarzam ale niech mi ktos wytlumaczy jak to jest z odcieciem paliwa przy puszczonym gazie
zalozmy ze:
1) stoje
2) wrzucam I bieg, puszczam sprzeglo bez wciskania gazu (wogole puszczam pedaly wszystkie, wystawiam nogi przez szyber )
3) fura zaczyna jechac
no to jak to jest, moze przy niskich obrotach przepustnica sie otwiera i fura juz nie hamuje czy cos?? bo hamujac np z 80kmh na V b. fura zwolni do 40kmh i bedzie sie toczyc wiec musi brac paliwo