ekonomia
Wszystkie sprawy techniczne dotyczące naszych kochanych ceerek.

Posty: 87   •   Strona 3 z 6   •   1, 2, 3, 4, 5, 6
Avatar użytkownika
ciastosz
Forumowicz
 
Posty: 364
Dołączył(a): 2004-07-08, 11:11
Lokalizacja: Białystok/Gdynia

przez ciastosz » 2006-02-03, 17:46

Z tego co wiem to przy hamowaniu silnikiem jest idealnie domknieta przepustnica, wiec spalnie wnosi praktycznie ). Znacznie mniej niz na luzie. I Honda zaleca wlasnie hamowanie biegami.
prawie jak JDM

Avatar użytkownika
maka178
Forumowicz
 
Posty: 131
Dołączył(a): 2005-07-30, 22:04
Lokalizacja: Jaworzno

przez maka178 » 2006-02-03, 18:45

mój ojciec ma civica 1,4(90KM) '97r. i jeździ tak do 3 tys obrotów i w zimie nigdy nie przekroczyło spalanie 8litrów a w lato 5,5l(w trasie) do 6,5l a średnio to tak 6,2l(praca-dom-praca-dom-sklep-praca itd.)

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2006-02-03, 18:55

nie zgodze sie ze przy hamownaiu silnikiem auto nic nie pali. Jest znaczna roznica w wytracaniu predkosci przy puszczonym gazie a gdu paliwo zostaje odciete. kilka razy sie o tym przekonalem jako uzytkownik gazu :) takie mialem rozne trudne poczatki :rotfl2:
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
ciastosz
Forumowicz
 
Posty: 364
Dołączył(a): 2004-07-08, 11:11
Lokalizacja: Białystok/Gdynia

przez ciastosz » 2006-02-03, 19:49

Przeciez byla mowa, ze nie dotyczy to uzytkownikow gazu...i pali NAPRAWDE praktycznie nic!
prawie jak JDM

Avatar użytkownika
Majlo
Forumowicz
 
Posty: 1965
Dołączył(a): 2004-12-26, 23:15
Lokalizacja: BHW

przez Majlo » 2006-02-03, 23:11

dzisiaj sprawdzalem. 5 przy 50km/h to jest 1.500 obr. niech mi nikt nie mowi ze malo wtedy pali fura. bo padne. to jest masakra dla silnika takie obroty
TAJPAR in da haus

Avatar użytkownika
merfi vtec
Forumowicz
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 2004-03-22, 01:24
Lokalizacja: www.merfiebay.com

przez merfi vtec » 2006-02-03, 23:51

na forum hondapl org bylo o hamowaniu silnikiem walkowane dlugi czas i kwestii spalania paliwa.
doswiadczenie zrobione przez jednego z forumowiczow bylo proste:
na wtryski podawane jest napiecie, przylaczona zarowka do wtryskow swieci sie.
podczas jazdy puszcza gaz - zarowka nie swieci, dodaje gazu zarowka swieci- proste jak budowa cepa.
przepustnica na biegu jalowym nie jest calkowicie zamknieta niestety, pozostaje zawor powietrza do biegu jalowego.
przy hamowaniu silnikiem jesli obroty silnika spadna ponizej 1 tys /min wtryski sa wlaczane przez kompa,

nieraz kazdy z was doswiadczyl na pewno jak dojezdzal do swiatel ze hamujemy silnikiem i nagle auto zaczyna jechac jak na wolnych obrotach, wlacza sie bieg jalowy wlasnie.
co do gazu to ja mam np sekwencje i komputer gazowy jest sterowany tym od paliwa
wiec hamujac silnikiem gaz mam tez odcinany przez wtryski.

najwazniejsze jest jezdzic ze stala predkoscia, wtedy jest oszczednosc a kazde przyspieszanie czy zwalnianie wytraca kompa z rownowagi podawania optymalnej mieszanki.
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata
---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com

Avatar użytkownika
kamilos
Moderator
 
Posty: 1888
Dołączył(a): 2005-04-21, 12:01
Lokalizacja: Lublin

przez kamilos » 2006-02-04, 00:03

VEN, na benzynie auto nic nie pali przy hamowaniu silnikiem oraz nie gaśnie z oczywistych zasad mechaniki. Rey wszystko bardzo dobrze opisał jak to jest w praktyce :)

Co do spalania gazu przy hamowaniu silnikiem to jest już inna sprawa. Parownik ma ustawioną ilośc gazu którą podaje i chyba cały czas jest wpuszczana w dolot, tyle że przepustnica jest zamknięta i silnik go nie dostaje. Chociaż z gazem to ja nigdy nie wiem jak to naprawdę działa ;)

Tamat hamowania silnikiem chyba jest już teraz jasny? :)

Avatar użytkownika
Baca
Forumowicz
 
Posty: 520
Dołączył(a): 2005-07-10, 21:39
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

przez Baca » 2006-02-04, 15:02

nie no chlopaki, przeciez sprawa jest prosta:
co sie stanie jak puszcze gaz? fura stanie?? no przeciez kazdy glupi wie ze bedzie sie powoli toczyc (jechac na sprzegle)
mam puszczony gaz ale fura jedzie. I niech mi ktos udowodni ze wtedy nie bierze paliwa...
Baca kręci do 14000 :D

chcesz fajne zdjęcia? fotografia ślubna, reklamowa

Avatar użytkownika
cineq
Forumowicz
 
Posty: 253
Dołączył(a): 2005-09-07, 21:58
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Samochód: Honda CRX ED9

przez cineq » 2006-02-04, 17:14

Troche mnie śmieszy ta głupia dyskusja na temat czy jak sie hamuje silnikiem to bierze paliwo czy nie!! Każde dziecko wie że jak sie hamuje silnikiem (ale tylko takim który posiada wtysk) to zużycie paliwa wynosi w tym momencie 0. Komputer odcina dopływ paliwa a silnik sie kręci ponieważ jest rozpędzony. A co innego jak wciśniesz sprzęgło WTEDY NIE HAMUJESZ SILNIKIEM :zaskoczony: i jest oczywisty pobór paliwa jak chłopaki wcześniej nadmienili ok 2L.
pomogę w sprawach wykroczeniowych, karnych oraz odszkodowaniach

http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=17&t=70254 <---- mój ED

psikacz
Forumowicz
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2006-01-09, 18:51

przez psikacz » 2006-02-04, 19:42

jak chcecie ekonomi to polecam golfa sdi, crx sluzy do dawania frajdy z jazdy a nie z oszczedzania!!! temat dla mnie jest absurdalny i nigdy nie schodze ponizej 3 tys oczywiscie na cieplym motorze.

Avatar użytkownika
szumal
Forumowicz
 
Posty: 273
Dołączył(a): 2005-06-23, 11:31
Lokalizacja: łorsoł

przez szumal » 2006-02-04, 20:49

1)
1,5 tys obr na 5 biegu to zaden hardcore pod warunkiem, ze nie bedzie się przyspieszać!!! Chodzi o utrzymanie predkosci. Gdyby ceerka wazyla 1500 kg zamiast 900 to co innego. A tak silnik ma wystarczajacy zapas mocy juz na niskich obrotach ze spoko wystarcza do utrzymywania stałej predkosci lekkiego nadwozia. Najgorszy hardcore dla silnika to wciskanie do oporu gazu na wyzszych biegach przy niskich obrotach, pałowanie na zimnym, i wylaczanie silnika po palowaniu od razu.

2)
Kazdy silnik z wtryskiem elektornicznym ( czyli musi miec ECU) ma odciecie doplywu paliwa przy hamowaniu silnikiem. Co innego gaźniki.

3)
A ogolny przepis na ekonomiczna jazde to plynne przyspieszanie, jak najszybsze wbijanie wyzszych biegów i rownoczesnie delikatne operowanie pedalem gazu, a na trasie utrzymywanie stałej prędkosci, i niezbyt szybka jazda (wg mnie najwyzej do ok 3/4 v maxa)
Jako ciekawostka w zeszle wakacje na trasie Polska Anglia z jazda od 120-160 spalanie wychodzilo mi ok 7,5 litra.
W miescie nie moge sie powstrzymac i ponizej 10 nie schodze :D
Tyle :D

juri
Forumowicz
 
Posty: 47
Dołączył(a): 2005-10-20, 13:14

przez juri » 2006-02-04, 21:06

widzę że kolega przemierzył tą samą trasę co ja moją CRką :D

mi przy prędkościach ok 150 km/h po ok 1000 km wyszlo spalanie poniżej 7 l

Avatar użytkownika
Mati79
Forumowicz
 
Posty: 464
Dołączył(a): 2005-05-17, 22:52
Lokalizacja: BeerHondaWawa

przez Mati79 » 2006-02-04, 22:52

moje doswiadczenia z jazda ekonomiczna sa podobne co i pozostałych (Del Sol - D16Z6) jeżdząc spokojnie nawet próbojac 5-ki przy 50 itp czy pomiedzy 2000-3000 rpm osiągam spalanie w miescie (większość przy dość krotkich trasach) na poziomie 7,5 litra na 100 km a jezdzac dynamicznie i nie oszczędzając to max 9 litrow w zime czyli róznica w moim przypadku to max 1,5 litraa zazwyczaj to litr = ok 4 zł bo teraz juz musz 98 oktanow ( :diabelek: ) ale i pozałożeniu turbo spalanie jest na tym samym poziomie czego sie obawialem wiec panowie 4 zł na 100 km zeby nie miec frajdyz jazdy !!!!! nigdy
co do spalania po założeniu turbo (jeśli są seryjne wtryski i pompa paliwowa) to ci co maja to wiedzą ze może nawet zmniejszyć spalanie (mi osobiscie sie nie udalo ale znam takiech .... )
Pozdrawiam wszystk i nie żałujcie swoich WYSOKOOBROTOWYCH SILNIKÓW one to KOCHAJĄ !!!!

ps. w niemieckiej technologii czy innych poza naszą róznice w spalaniu są zdecydowanie wieksze, np. od 8 - 18 litrów zależnie od sposobu jazdy wiec oni pewnie prubują oszczędzać ( poza tym pokazcie auto o takich osiagach jak nasze i chwalącym się takim spalaniem !!!! :D )
ET 13,1 @ 218 ps STREET RWD

ET 12,6 @ 1,1 bara STREET FWD

D16Z6 -> D16Z6 T -> D16A9 -> B18C4 -> B18C TURBO -> K20 RWD :)

Avatar użytkownika
Baca
Forumowicz
 
Posty: 520
Dołączył(a): 2005-07-10, 21:39
Lokalizacja: Warszawa/Łomianki

przez Baca » 2006-02-05, 00:40

nie no zaraz sie zalamie
sory ze sie powtarzam ale niech mi ktos wytlumaczy jak to jest z odcieciem paliwa przy puszczonym gazie

zalozmy ze:
1) stoje
2) wrzucam I bieg, puszczam sprzeglo bez wciskania gazu (wogole puszczam pedaly wszystkie, wystawiam nogi przez szyber :) )
3) fura zaczyna jechac
no to jak to jest, moze przy niskich obrotach przepustnica sie otwiera i fura juz nie hamuje czy cos?? bo hamujac np z 80kmh na V b. fura zwolni do 40kmh i bedzie sie toczyc wiec musi brac paliwo
Baca kręci do 14000 :D

chcesz fajne zdjęcia? fotografia ślubna, reklamowa

Avatar użytkownika
Majlo
Forumowicz
 
Posty: 1965
Dołączył(a): 2004-12-26, 23:15
Lokalizacja: BHW

przez Majlo » 2006-02-05, 00:51

czy palowaniem mozna nazwac przyspieszanie na 5 od 2500obr??
TAJPAR in da haus

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 87   •   Strona 3 z 6   •   1, 2, 3, 4, 5, 6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Teraz jest 2024-04-18, 12:54