1.Chciałem się dowiedzieć jakim sposobem najlepiej puścić przewody zasilające i sterujące ?
2. Ile mniej więcej może to zająć i czy dużo z tym roboty ?
3. Skąd najlepiej złapać masę w bagażniku ?
4. Jak przymocować skrzynie basową w bagażniku aby "nie latała po zakrętach" ?
1. przewód zasilający mam puszczony prawym progiem. tzn mamy taka fajna dziurkę pod nogami pasażera (na sciance od silnika) jest zaslepiona gumowa zaslepka i wlasnie tamtedy najlepiej moim zdaniem puscic przewód zasilajacy do wzmaka , sterujace czyli "czincze" mam puszczone srodkiem pod plastikami i wykladzina az do bagaznika.
2. jak chcesz to zrobic tak zeby to wygladalo a nie na odpierdziel to moze to potrwac caly dzien
3. ja mase mam z pasow bezpieczenstwa (tych zapiec do pasow) tez mysle ze nie glupi pomysl.
4. tego ci nie powiem bo sam sie glowie nad tym bo lata po calym bagolu co nie jest fajne przy ostrzejszej jezdzie na zakretach
z tego co pamietam to ona sobie poprostu lezy musisz sciagnac plastik na progu i tamtedy puscic kabel no po progu a dalej jak najblizej tego schowka z tylu kolo kanapy a dalej masz juz bagaznik proste jak drut
nie wiesz czy masz z tylu pasy ??? to kto ma to wiedziec ??
na rzepy ?? hmm zalezy jaka to skrzynka pewnie bys musial pokleic cala skrzynke tymi rzepami
Określ najpierw zapotrzebowanie wzmacniacza(-czy) na prąd i długosc przewodu zasilającego jaką bedziesz potrzebował, na tej podstawie dobierasz odpowiednią średnicę przewodu, która pozwoli ograniczyć ci spadki napiecia.
Masa najlepiej także z aku, aby zapewnic najlesze przewodzenie, w wersji bardziej ekonomicznej, można wpiąć się pod śrubę z pasów, bądz mocowania zapasówki, zostaje jeszcze tylna grodź, lub nawiercić otwór bądź znaleźć inny, dokładnie przeczyscić i wpiąć sie do budy, to nie bedzie miało już wiekszego znaczenia, nie zapominaj że przewód masowy jest tak samo ważny jak plusowy, więc stosuj taka samą średnicę.
Na plusowym 30cm od klemy obowiązkowo bezpiecznik, którego amperaż bedzie zależał od średnicy zastosowanego przewodu...
Sygnał odrazu kup dobrej jakosci, polecam kabelki eagle'a, oehlbach, jeżeli chcesz zrobic budżetowo to uzywki pojawiaja sie w przyzwoityych cenach...
Jak będziesz układał zasilanie, jak kolega wyżej pisał przez przepust gumowy po stronie pasażera, prawym progiem i dalej do bagaja, sygnałówki najlepiej połóż środkowym tunelem, bądź drugim progiem, unikaj pompy paliwa.
Wybierając przewody bez przewodu sterującego, jeżeli zdecydujesz się dokupić, to połóż go z zasilaniem, czasami ten zalany w RCA potrafi namieszać.
Na skrzynkę znajdziesz własny patent, w zależnosci gdzie dokładnie w bagaju jest usytuowana, możesz przykręcić 2 uchwyty po lewej i prawej stronie skrzynki do tylnej kanapy i zrobić zapiecia na elastycznej lince bądz pasach.
Co do pompy to jest dokładnie jak crxJLC pisze, jeżeli bilans na zapotrzebowanie pieca wyszedł 16A to przy długości 4-5m wystarczyłby 6mm, więc spokojnie pchaj 10mm, większa średnica może tylko pomóc, szczegónie jak w przyszłości zmienia sie piec na bardziej prądożerny
do przewodu 10mm max wartość bezpiecznika to 60A, proponuję zalożyć największy dopuszczalny aby ograniczyć spadki, ktore moim zdaniem mogą wystąpić przez przepływ małej blaszki topnika w bezpieczniku, możesz wrzucić 50A bardzo bezpiecznie ale 25 to trochę mało przy przekroju 10mm...może go przepalać zbyt często.
[ Dodano: 2011-12-16, 16:00 ] Nie wiem czy zrozumialem i czy pytałeś o wartość bezpiecznika jaką można zastosować na przewodzie...
Ja w poprzednim aucie, przyszyłem rzepy zszywkami tapicerskimi do suba, oparcia kanapy i podłogi, do tego dosunąłem mocno do tylnej kanapy i dobrze trzymało.