Dym z przedniego hamulca
Wschodnie granice PL :)

Posty: 9   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
volvox
Forumowicz
 
Posty: 544
Dołączył(a): 2008-02-03, 19:55
Lokalizacja: Puławy
Samochód: CRX ED9 D16Z5

Dym z przedniego hamulca

przez volvox » 2008-05-08, 14:16

Witam, dzis pojawil sie u mnie nastepujacy problem: przy hamowaniu samochod zaczelo sciagac w prawo, pozniej pojawil sie dym spod prawego przedniego kola, po ostudzeniu i wczesniejszym zapobiegawczym gaszeniu woda, (polewane lewe kolo buchalo para, woda gotowala sie zbierajac sie w otworze centrujacym, itp , prawe kolo tez gorace ale znacznie mniej - tylko zasyczalo przy polaniu woda) samochod dalej znosilo w prawo. Załozylem ze to tloczek hamulcowy sie zacial. Pojechalem do warsztatu do Konopnicy ale tam powiedzieli ze rex'a moga obejrzec najwczesniej we wtorek :/
Najdziwniejsze jest to ze po +- godzinnym postoju rex jest w pelni sil, przestal sciagac przy hamowaniu, dotykalem felg i obudowy klockow - wszystkie +- ta sama temperatura (ledwo cieple) i wogole wszystko jest cacy. Moje pytanie brzmi:
-Czy ta usterka to tloczek hamulcowy?
-czy to mozliwe zeby ten tloczek sie samoistnie "naprawil"? (o ile usterka byla spowodowana tloczkiem)
-Jak bardzo realne jest ze w najblizszym czasie znow mi hamulce zaplona?
-W sobote powinienem samochodem jechac do wawy, i teraz nie wiem co robic, naparawiac jutro (tylko gdzie mi by to zrobili "od reki"?)( i w sumie co naprawiac skoro teraz wszystko jest git) czy toczyc sie tempem emeryckim do wawy a naprawiac w przyszlym tygodniu?
Pomozcie koledzy i kolezanki.. z gory dzieki
Było ED9, potem EH6 z sercem EG2, jest ED9

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2008-05-08, 14:21

no nic innego to byc nie moze tylko tloczek lub zasyfione prowadnice, mozesz to rozebrac sam, wystarczy klucz 12 i podnosnik, zdejmij tylko zacisk tam od tylu i sprawdz klocki czy sa gladkie, tarcze czy nie maja rantu na gorze, oraz tam gdzie slizgaja sie klocki wyczysc wszystko papierem albo skrob dlutem a potem papierem zeby klocki lekko sie przesuwaly, na sam koniec zajrzyj pod gumke do tloczka - niech ktos ci naciska pedal hamulca i tloczek niech powoli wychodzi, oczywiscie do pewnego stopnia zeby nie wypadl bo bedzie zbicie:P i odpowietrzanie, sprawdz jego scianki czy sa na nich wzery czy jest gladko, jak gladko to daj smaru pod gumke i skladaj- powinno byc dobrze, tloczek wciniesz 2 srubokretami duzymi plaskimi wsadzajac je w tloczek i zapierajac o zacisk
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
freerider.crx
Forumowicz
 
Posty: 320
Dołączył(a): 2007-07-07, 11:53
Lokalizacja: Jelenia Góra

przez freerider.crx » 2008-05-08, 16:09

po pierwsze nie polewa się wodą jak materiał jest tak zagrzany...sprawdz prowadnice czy bez oporów się zacisk przesuwa...ja bym również zakręcił kołem i posłuchał łożyska...na tłoczek bym nie stawiał bo po pierwsze jest to przód gdzie hamulce pracują cały czas, nie tak jak z tyłu, po drugie jakby się zapiekł to byś cały czas gotował hamulec, ja tydzien temu w swojej Celice właśnie to robiłem tylko z tyłu, miałem zapieczony tłoczek i trzeba bylo rozruszać, i mi cały czas sie gotował

Avatar użytkownika
synek
Forumowicz
 
Posty: 2282
Dołączył(a): 2007-07-25, 11:21
Lokalizacja: Białystok

przez synek » 2008-05-08, 16:20

wydaje mi sie ze mogla sie tez tarcza pokrzywic jak byla rozgrzana a Ty ja woda polales :nieok:

Avatar użytkownika
volvox
Forumowicz
 
Posty: 544
Dołączył(a): 2008-02-03, 19:55
Lokalizacja: Puławy
Samochód: CRX ED9 D16Z5

przez volvox » 2008-05-08, 18:09

no wlasnie wiem ze spalilem akcje z tym polewaniem, ale czekalem z 10 min a to mi sie nadal dymilo, no to pobieglem do sklepu kupilem wode i polalem... mam nadzieje ze ttarcza przetrwala. W kazdym razie dzieki za info.

[ Dodano: 2008-05-10, 11:02 ]
Wiec tak, cylinderek sie nie cofa, zostal wyczyszczony, nasmarowany ale za zadne skarby swiata nie chce sie schowac do srodka teraz. 4 Chlopa probowalo i nic.. Przy Okazji odkryte zostaly niepokojace inne objawy:
1.- Tarcza nie jest przykrecona do hmm.. ?piasty?, widac ze kiedys trzymaly ja dwie sruby ale teraz trzyma sie tylko dzieki srubom na ktore przykreca sie kolo; czy to normalne?
2. - Przy naciskaniu pedalu hamulca obroty silnika spadaja
3. - Po podniesieniu lewego przedniego kola, wlaczeniu silnika i wrzuceniu biegu jalowego - kolo zaczyna sie obracac (wystarczy dotyk reki aby zatrzymac kolo), na wcisnietym sprzegle efekt nie wystepuje (a jesli samochod stoi na kolach i ma wrzucony bieg jalowy to po wcisnieciu sprzegla obroty nieznacznie ida w gore). Ktos wie co to za usterka??
Było ED9, potem EH6 z sercem EG2, jest ED9

Junior
Forumowicz
 
Posty: 1462
Dołączył(a): 2007-01-28, 23:22
Lokalizacja: Rybnik

przez Junior » 2008-05-10, 12:55

punkt2 normalny objaw ?? mam tak samo?
punkt3 normalny objaw?? to normalne ze koła sie lekko kręcą na jałowym przy podniesionych kołach
Zadna obciągara nie da Ci tyle co 1.5 bara !! :D

Bóg dał nam nogi po to, abyśmy doszli tam, gdzie nie dojedziemy na glebie...

Avatar użytkownika
pusty24
Forumowicz
 
Posty: 3487
Dołączył(a): 2006-01-13, 01:35
Lokalizacja: DUB/KRK/N.BRZESKO

przez pusty24 » 2008-05-10, 13:10

ja zawsze delikatnie lizne klocki w miejscu gdzie siedza w prowadnicach pilnikiem lub flexa zeby luzniej chodzily,ale bez przesady :diabeleknie:
prawdopodobnie tloczek sie zapiekl na ament!!!poprawiles to jeszcze woda ;) teraz go wyjmij,w wyczysc,wymien gumki i powinno banglac :ok:
plasko oczkowe 32 w kontakcie z szyba calibry powoduje zamieszanie!

USŁUGI BLACHARSKO LAKIERNICZE
889969661 503499363

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2008-05-10, 21:14

2 i 3 normalka , na jedynke sam sobie odpowiedziales stojącym tloczkiem
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
volvox
Forumowicz
 
Posty: 544
Dołączył(a): 2008-02-03, 19:55
Lokalizacja: Puławy
Samochód: CRX ED9 D16Z5

przez volvox » 2008-05-11, 14:24

Dziki za pomoc, już jest wszystko Cacy :) Tłoczek pordzewial i zapiekl sie na amen, imadlo + mlotek pomogly mu wyjsc. Teraz zostal wyczyszczony nasmarowany, siedzi w nim nowa guma i wszystko jest ok. Dzis przeszedl juz test - 300km - zero wyciekow. :) Takze wielkie dzieki za pomoc - poszlo "pomogl" :)
Było ED9, potem EH6 z sercem EG2, jest ED9

Posty: 9   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest 2024-04-18, 19:47