Hamulec ręczny
Wszystko co zwiazane z przygotowaniem rexow
1/4 mili, kjsy i inne

Posty: 15   •   Strona 1 z 1
saviola93
Forumowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2012-11-03, 23:24
Lokalizacja: okolice Leszna

Hamulec ręczny

przez saviola93 » 2014-05-19, 00:29

Witam chciałem rozpocząć tu dyskusje na temat ręcznego bo jak wiadomo w kjs'ach często się on przydaje na ciasnych nawrotach itp a nasze tylne zaciski nas nie rozpieszczają. nawet po regeneracji po jakimś czasie znacznie słabną i skuteczność zablokowania tylnych kół strasznie spada. Założenie Hydraulicznej homologowanej łapy nie jest możliwe w naszych crx. a jak ktoś założy hydro łapę to czasami na bk są problemy. może założenie z tyłu bębnów rozwiązuje problem bo wiadomo na bębnach ręczny jest mocniejszy z powodu dźwigni,
A może skonstruować wielką wajchę w kabinie która będzie ciągnęła linki z duża siłą. za pomocą dźwigni.
Jak wy macie to u siebie rozwiązane, czy to się sprawdza, jakie napotkaliście problemy ile was to kosztowało, czy ktoś się czepiał na bk lub przeglądzie ? napiszcie jak to u was jest.

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2014-05-19, 01:43

U mnie są tarcze 260mm na tyle i ręczny bez problemu blokuje na suchym R1R ;) Porządnie zregenerowane zaciski, trochę przedłużone te dźwignie od linek ręcznego i linki mocno naciągnięte i daje rade ;)

saviola93
Forumowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2012-11-03, 23:24
Lokalizacja: okolice Leszna

przez saviola93 » 2014-06-03, 20:25

A aby założyć na tył 260mm do ed9 wystarczą zaciski z jarzmami od CIVIC VI tarcze i klocki ? wszystko jest plug&play ?

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2014-06-03, 22:49

ta
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2014-06-03, 23:12

Nie od Civica VI tylko od VII i nie jest całkiem plug & play bo zaciski trzeba zakładać na odwrót lewy z prawym. Przez to są założone do góry nogami i trzeba je demontować i odwracać wkładając coś w nie zamiast tarczy w celu odpowietrzenia.

Ja u siebie mam zaciski z Integry Type R i one są p&p.

Avatar użytkownika
Dymek
Forumowicz
 
Posty: 1333
Dołączył(a): 2009-06-16, 20:58
Lokalizacja: Wrocław/Ostrowiec Św

przez Dymek » 2014-06-04, 11:28

Ewentualnie, zrobić drugi, hydrauliczny obieg ręcznego zamiast linki, albo na dodatkowych zaciskach :) ale to już kombinowanie :)
Obrazek

saviola93
Forumowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2012-11-03, 23:24
Lokalizacja: okolice Leszna

przez saviola93 » 2014-06-04, 18:36

tylko teraz pytanie czy mając z przodu orginalne hamulce a z tyłu wieksze (260mm) to zaburzamy siłę hamowania przód-tył

Avatar użytkownika
Dymek
Forumowicz
 
Posty: 1333
Dołączył(a): 2009-06-16, 20:58
Lokalizacja: Wrocław/Ostrowiec Św

przez Dymek » 2014-06-04, 18:54

Nie, bo rozkład sił hamowania jest ten sam. Tyle, że są skuteczniejsze.
Obrazek

Avatar użytkownika
Maniek93
Forumowicz
 
Posty: 1076
Dołączył(a): 2013-03-29, 16:39
Lokalizacja: Kraków

przez Maniek93 » 2014-06-04, 19:44

Ale jak to nie zaburzamy? Większa tarcza to większa siła hamowania - większa siła hamowania - zmieniają się proporcje udziału przód/tył..

saviola93
Forumowicz
 
Posty: 88
Dołączył(a): 2012-11-03, 23:24
Lokalizacja: okolice Leszna

przez saviola93 » 2014-06-04, 20:38

no właśnie o te proporcje przód/tył się zmieniają ? bo seryjnie jest chyba 70/30 a po zamontowaniu większych tarcz z tyłu to się zmieni ? bo na chłopski rozum korektor siły hamowania będzie nadal tak samo podawał ale tył będzie skuteczniej czyt. (mocniej) hamował niż na seri.teoretycznie jeśli na seri przy hamowaniu na łuku, zakręcie przód hamuje mocniej a tył słabiej to tył łatwiej ucieka, a jeśli tył będzie hamował tylko troszkę gorzej niż przód to tył będzie bardziej dociążony i nie będzie tak uciekać przy hamowaniu na łuku, zakręcie oczywiście
trochę to zawiłe ale dobrze kombinuje czy może ktoś ma inne zdanie . bo po zamontowaniu 260 na tył to z tyłu mam większe tarcze niż przodu ale kolektor siły hamowania nadal mniej będzie podawał na tył.

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2014-06-04, 21:56

Nie potrzebnie sobie tym głowę zawracasz. Będzie dobrze.

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2014-06-04, 22:15

co to ma do rzeczy jak tyl sprawny a tarcze potrafia rdzewiec bo tak slabo bierze:D- na bank taka operacja nie utrudni hamowania
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
Dymek
Forumowicz
 
Posty: 1333
Dołączył(a): 2009-06-16, 20:58
Lokalizacja: Wrocław/Ostrowiec Św

przez Dymek » 2014-06-05, 11:21

Rdzewieją, jak się jeździ powoli i tył nie pracuje. Jak się jeździ szybciej i mocniej hamuje i nadal rdzewieją, no to coś wtedy jest nie tak. A przy zmianie z 239 na 260 na tyle, zmieni się to, że ręczny ma większą powierzchnię tarcia, a tarcze 260 lepiej magazynują i oddają ciepło, co na przodzie ma znaczenie, na tyle średnio... bo tyłu nie jesteś w stanie aż tak przegrzać w crx żeby były potrzebne tarcze 260. Ale rozkład sił hamowania się nie zmieni, zacisk nie będzie mocniej naciskał na klocek, zostanie rozkład 80/20 :)
Obrazek

Avatar użytkownika
wrobellos
Moderator
 
Posty: 3342
Dołączył(a): 2008-03-04, 00:45
Lokalizacja: Łódź
Samochód: crx

przez wrobellos » 2014-06-05, 12:04

przegrzac jak przegrzac ale zaciski z crxa sa tak zjebane ze dziwie sie ze fabrycznie ktos je tam zalozyl, wszystkie bolaczki zacisku crx sa wyeliminowane w 262 z ep/mc/dc, jak masz 282 na przodzie to rozklad sie nie zmienia, a jak twierszisz ze sie zmienia to masz jeszcze korektor sily hamowania ktorym tez mozna sobie podlubac, co do P&P zacisku z EP, polecam nabyc jarzma z ep3 i zacisk z MC2 wtedy otrzymujemy taki hebel jak ma sebas (zaciski sa te same ale maja odpowietrzniki po ludzku a jarzma po to bo te z mc maja kijowe osadzenie)

u mnie na 262 reczny blokuje przy kazdej sytuacji na 3cim zabku i to przy pelnym srodku

Avatar użytkownika
Dymek
Forumowicz
 
Posty: 1333
Dołączył(a): 2009-06-16, 20:58
Lokalizacja: Wrocław/Ostrowiec Św

przez Dymek » 2014-06-05, 12:35

tak czy siak chcesz lepszy ręczny ? :D

Obrazek
Obrazek

Posty: 15   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Teraz jest 2024-03-29, 01:17