Bezpośredni wlot ze zderzaka. Pomaga czy szkodzi?

Posty: 47   •   Strona 2 z 4   •   1, 2, 3, 4
Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2006-10-01, 12:09

a ja podłaczyłem odkurzacz do dolotu że powietrze waliło do silnika i jest różnica, też sie zastanawiam nad takim dolotem tylko są plusy i minusy

+ silnik jest silniejszy
+ pali tyle co palił
+ może nawet mniej palić :P

- wszystkie farfloki z powietrza woda itd. przedostają sie do filtra, od prędkośći bez wątpienia woda sie tam dostanie
- powoli zaczyna sie zapychać to.

Ogólnie mówiąc jak przetestowałem to naprawde czuć różnice, tylko niewiem jak to zrobić :P
Obrazek

Pablito_iP
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 2006-10-01, 00:07
Lokalizacja: w-wa

przez Pablito_iP » 2006-10-01, 13:17

Sprawa jest naprawdę prosta, a efekt odczuwalny. Przede wszystkim zeby mozliwy byl dolot zimnego powietrza ze zderzaka trzeba wyjac puszkę wygłuszającą z nad nadkola. Należy odkręcić przedni zderzak (w tym celu - odkrecash kierunki przednie na zderzaku, pod kierunkami zauważysz dwa stelaże od zderzaka przykręcone na 4 sruby. W celu demontazu zderzaka wystarczy tylko odkręcić po 1 srubie (srodkowe) z lewego i prawego stelaza mocujace bezposrednio zderzak do stelazy. Od spodu są dwie male srubki centralnie pod zderzakiem. Zderzak przymocowany jest jeszcze do takich wsuwek przy przednich nadkolach, dla ulatwienia mozna wykrecic te srubki jak nie bedzie mozna wysunac zderzaka.

Ta puszka wygluszajaca przykrecona jest na 2 sruby. Po jej wyjeciu mozna przeprowadzic juz rure zasilajaca powietrze (mi udalo sie tam przeprowadzic "power rure" o srednicy 10cm ale to ze wzgl na jej elastycznosc). Wycinasz płytkę ktora zaslepia miejsce dla halogenu (jest wyjatkowo miekka wiec nawet wystarczy dosc ostry noz).

No i rzecz jasna te fabryczne rury zasialajace cipelne powietrze z okolic silnika i chlodnicy tez wywalilem.

Avatar użytkownika
TJ
Forumowicz
 
Posty: 801
Dołączył(a): 2006-03-12, 09:58
Lokalizacja: Kraków

przez TJ » 2006-10-01, 13:26

A gdyby zamiast montować rurę od zderzaka, po prostu wyciąć w rezonatorze otwór naprzeciwko otworu w zderzaku? Jak tak właśnie zamierzałem zrobić, są jakieś przeciwwskazania?

Mówicie że przy stożkach nie było problemu z wodą, a co przy zachowaniu zwykłego dolotu i szczelnej konstrukcji?

Ktoś jeździł z takim dolotem w zimie?
Stock music for videos - http://tj.krakow.pl/muzyka/

ateem
Forumowicz
 
Posty: 406
Dołączył(a): 2006-05-16, 17:18
Lokalizacja: Ełk

przez ateem » 2006-10-01, 13:47

a co sadzicie o wlocie na masce? nie mysle o nacieciach na masce tylko takim lapaczu cos ala amerikan masl kars.

Avatar użytkownika
kamilos
Moderator
 
Posty: 1888
Dołączył(a): 2005-04-21, 12:01
Lokalizacja: Lublin

przez kamilos » 2006-10-01, 13:55

Endrju napisał(a):
kamilos napisał(a):trochę źle sprecyzowałem. opcja o jaką mi chodzi to oryginalna puszka z filtrem tylko zamiast rezonatora i ramienia pod maską do puchy wchodzi bezpośrednio ta widoczna na zdjęciu rura. powiedzmy że jest szczelna z puszką a więc w dolocie może się tworzyć jakieś większe ciśnienie.
chodzi mi o wpływ tego ciśnienia na pracę silnika :)


Bardzo dobry pomysł i często praktykowany. Zostawiasz seryjną puszkę - nie ciągnie gorącego powietrza zpod maski a równocześnie ma sporo powietrza do zassania. O AFR się nie martw. Do 14.7:1 daleko mu w przypadku serii więc nie będzie żadnego ryzyka ;)

skoro AFR będzie ok to wszystko wporządku :)

_TrotyL_ napisał(a):Wydaje mi sie ze na AFR nie ma to znaczenia, masz przeciez czujnik na dolocie jakby przeplywomierz, na tej podstawie ile powietrza jest zasysane czy "wepchane" komputer decyduje o wlasciwiej ilosci paliwa dostarczanego przez wtryski.....4500rpm, wiecej powietrza = komp daje wiecej paliwa=auto jedzie szybciej... na tej zasadzie dziala przeciez turbo ze tloczy powietrze.....inna sprawa ze z regoly przestraja sie komputer....ale z takiej rury napewno nie bedzie takiego cisnienia jak z turbiny...

tak właśnie myślałem ale nie byłem do końca przekonany czy komp sobi poradzi.

jedyne co zostaje do wymyślenia to jakieś dodatkowe zabezpieczenie przed syfem tego wlotu. może jakaś bardzo drobna siateczka przez którą nie przelecą przynajmniej kamienie i inne większe brudy :)

Avatar użytkownika
TJ
Forumowicz
 
Posty: 801
Dołączył(a): 2006-03-12, 09:58
Lokalizacja: Kraków

przez TJ » 2006-10-01, 15:38

No ja myślę właśnie siateczką zakleić dziurę którą wytnę w zderzaku, a sam wlot zrobić przez rezonator, wtedy będzie łatwiej demontować zderzak niż jakby szła bezpośrednio od niego rura.
Stock music for videos - http://tj.krakow.pl/muzyka/

Avatar użytkownika
gabeczka
Forumowicz
 
Posty: 812
Dołączył(a): 2005-12-08, 20:50
Lokalizacja: Mwek

przez gabeczka » 2006-10-01, 21:56

ja mam zrobione tak

galeria/details.php?image_id=16180

moze malo estetycznie ale to ma sluzyc a nie wygladac.zadnych problemow z tym wynalazkiem niemialem ponczocha od babci chroni skutecznie przed owadami itp :rotfl: W zime tez niezauwazylem zadnych problemow,ktos kiedys mowil ze sie wolniej nagrzewa ale niewiem czy to parwda

Avatar użytkownika
kamilos
Moderator
 
Posty: 1888
Dołączył(a): 2005-04-21, 12:01
Lokalizacja: Lublin

przez kamilos » 2006-10-01, 23:13

pomysł z pończochą jest chyba najlepszy :)

Avatar użytkownika
STACH
Forumowicz
 
Posty: 126
Dołączył(a): 2005-03-08, 19:59
Lokalizacja: GDAŃSK

przez STACH » 2006-10-02, 00:01

Badałem sprawę na hamownii, ale trochę w inny sposób choć zastosowanie te same. Postawiliśmy samochód na rolkach, otworzyliśmy maseczke :D , na stożek z dolotem założyliśmy rure spiro tak, że cały filtr wchodził do środka, potem maska w dół,następnie rura została podłączona do dmuchawy, która tłoczyła powietrze. I wiecie jakie były różnice. +6KM i +6NM maxymalne wartości poszły do góry, w stosunku do tego co było bez nadmuchu. Uważam, że operacja jak nabardziej wskazana. Poprostu obniżamy temperaturę zasysanego powietrza i oczywiście jest go więcej. Niemam wykresu, żeby wam pokazać różnice w całym przedziale obrotów, ale wierzcie mi na słowo,to zdaje egzamin.
D16Z6 on board !!!

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2006-10-02, 00:14

Według mnie lepszy egzamin zda seryjny filtr... pończochy babci trzeba zajumać :P, ja jutro też coś poćwicze, powierce, potne :P. Dam relacje fotek jutro ;]
Obrazek

Avatar użytkownika
xi0nc
Forumowicz
 
Posty: 1563
Dołączył(a): 2006-05-02, 22:02
Lokalizacja: BHW

przez xi0nc » 2006-10-02, 00:22

U mnie na hamowni... jak byl ustawiony nawiew tylko na chlodnice to wynik byl o 3,5KM i 8Nm nizszy niz jak dmuchalo w rure w zdarzaku ...
Podpis już chyba dawno nieaktualny :D
ed9 -> ee9 -> what next ??? =]
www.beerhondawawa.pl
www.arsperformance.ksu.pl

Avatar użytkownika
M!R@S
Forumowicz
 
Posty: 7693
Dołączył(a): 2006-03-18, 15:43
Lokalizacja: Polkowice

przez M!R@S » 2006-10-02, 00:41

bo wiadomo że im więcej powietrza sie przedostanie do silnika tym silniejszy ;] po to sie montuje turbine aby był jeszcze bardziej silny :P Tutaj chodzi o użycie małych środków pieniężnych, ja nadal zostane przy wentylatorze który będzie dmuchał w środku powietrze do wnętrza.
Obrazek

Avatar użytkownika
gabeczka
Forumowicz
 
Posty: 812
Dołączył(a): 2005-12-08, 20:50
Lokalizacja: Mwek

przez gabeczka » 2006-10-02, 18:52

kamilos napisał(a):pomysł z pończochą jest chyba najlepszy


najprostrze rozwiazanai sa najlepsze:)i wazne ze sie sparwdza :rotfl:

Avatar użytkownika
piotrwicha
Forumowicz
 
Posty: 1184
Dołączył(a): 2005-12-24, 11:10
Lokalizacja: PULAWY

przez piotrwicha » 2006-10-02, 18:55

a może słyszał ktoś o takim czymś...obiło mi sie o uszy czy to coś da nie mam pojęcia!!! "podłączyć pod wlot przewód który będzie leciał tlen np wziąść butle z erki

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2006-10-02, 19:02

najlepiej sobie odrazu odkurzacz do lisci podlacz...........
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 47   •   Strona 2 z 4   •   1, 2, 3, 4

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości

Teraz jest 2024-04-25, 12:19