Problem z chłodnicą

Posty: 15   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
Bastek
Forumowicz
 
Posty: 1662
Dołączył(a): 2004-11-30, 22:16
Lokalizacja: wziąć kasę na rexa?

Problem z chłodnicą

przez Bastek » 2007-05-18, 14:14

Od momentu jak założyłem chłodnice z Civica Vti zaczęło mi wywalać wode do zbiorniczka wyrównawczego :szok: Po kilku jazdach zawsze zbiorniczek jest pełny, wody w układzie nie ubywa bo jak wleje wode z powrotem do chłodnicy to w zbiorniczku jest poziom max i w chlodnicy też jest max :razz: Chłodnica jest wsadzona pod bardzo lekkim kątem, korek w niej jest na 1.1 a na seryjnej chłodnicy 0.9 Czyżby zmiana ciśnienia na korku robiła takie zamieszanie? :nieok:
Fotografia ślubna, reportażowa i motoryzacyjna
www.sm-foto.pl

Avatar użytkownika
kamilos
Moderator
 
Posty: 1888
Dołączył(a): 2005-04-21, 12:01
Lokalizacja: Lublin

przez kamilos » 2007-05-18, 14:22

korek z wiekszym cisnieniem powoduje to ze plyn pozniej wraca do zbiorniczka wyrownawczego. tzn pozwala utrzymac plyn w ukladzie pod wiekszym cisnieniem bez wyrzucania go do zbiorniczka.

podstawowa kwestia: odpowietrzyles uklad tak jak w manulau napisali?

Avatar użytkownika
Bastek
Forumowicz
 
Posty: 1662
Dołączył(a): 2004-11-30, 22:16
Lokalizacja: wziąć kasę na rexa?

przez Bastek » 2007-05-18, 14:30

kamilos napisał(a):podstawowa kwestia: odpowietrzyles uklad tak jak w manulau napisali?

jasne

Woda podczas jazdy w jakiś sposób wraca do chłodnicy? Czyli można tak jeździć czy nie?
Fotografia ślubna, reportażowa i motoryzacyjna
www.sm-foto.pl

Avatar użytkownika
kamilos
Moderator
 
Posty: 1888
Dołączył(a): 2005-04-21, 12:01
Lokalizacja: Lublin

przez kamilos » 2007-05-18, 14:41

jesli cisnienie plynu spada w ukladzie to brakujacy plyn jest spowrotem odsysany ze zbiorniczka... do momentu az korek nie zamknie ukladu :) pozniej odwrotnie... za duze cisnienie -> ujscie plynu do zbiorniczka.

wydaje mi sie ze poprzez zmieniona pojemnosc ukladu szybciej robi Ci sie wieksze cisnienie i dlatego plyn szybciej jest wywalany do zbiorniczka.

nasuwaja mi sie dwie opcje... za slaby korek do takiego setupu (ale mocniejszy moze narobic wiecej szkod jak cisnienie bedzie za mocne)... albo za malo wydajna chlodnica ktora nie wyrabia z chlodzeniem plynu.

wiatrak Ci sie wlacza?

Avatar użytkownika
Bastek
Forumowicz
 
Posty: 1662
Dołączył(a): 2004-11-30, 22:16
Lokalizacja: wziąć kasę na rexa?

przez Bastek » 2007-05-18, 14:44

Hmmmm ciekawy temat, czekam na wypowiedz Kukusa i ludzi którzy jeżdzą turbawkami na takiej chłodnicy.

kamilos napisał(a):wiatrak Ci sie wlacza?

si
Fotografia ślubna, reportażowa i motoryzacyjna
www.sm-foto.pl

Avatar użytkownika
kamilos
Moderator
 
Posty: 1888
Dołączył(a): 2005-04-21, 12:01
Lokalizacja: Lublin

przez kamilos » 2007-05-18, 14:53

nie sprecyzowales tego ale czy zbiorniczek Ci sie przelewa? plyn wyplywa przez korek od zbiorniczka?

jesli zbiorniczek sie zapelnia ale nie przelewa sie to moim zdaniem jest ok.

ps. nie jestem pewien ale padnieta uszczelka pod glowica moze tez chyba podwyzszac cisnienie w ukladzie chlodzenia?

Avatar użytkownika
Bastek
Forumowicz
 
Posty: 1662
Dołączył(a): 2004-11-30, 22:16
Lokalizacja: wziąć kasę na rexa?

przez Bastek » 2007-05-18, 15:06

kamilos napisał(a):nie sprecyzowales tego ale czy zbiorniczek Ci sie przelewa?

nie przelewa się ale zawsze jest pełny prawie aż pod "korek"
kamilos napisał(a):jesli zbiorniczek sie zapelnia ale nie przelewa sie to moim zdaniem jest ok.

no właśnie nie wiem czy tak można jeździć bo w takim razie w chłodnicy jest mniej wody, wiatrak się załącza jadąc wolno przez kilka km (na zagrzanym silniku) więc jest ok, na starej chłodnicy wiatrak mi sie ani razu nie załączył :szok:

kamilos napisał(a):ps. nie jestem pewien ale padnieta uszczelka pod glowica moze tez chyba podwyzszac cisnienie w ukladzie chlodzenia?

Jak miałem walniętą uszczelkę to płynu z układu obywało
Fotografia ślubna, reportażowa i motoryzacyjna
www.sm-foto.pl

Avatar użytkownika
kamilos
Moderator
 
Posty: 1888
Dołączył(a): 2005-04-21, 12:01
Lokalizacja: Lublin

przez kamilos » 2007-05-18, 20:35

Bastek napisał(a):no właśnie nie wiem czy tak można jeździć bo w takim razie w chłodnicy jest mniej wody, wiatrak się załącza jadąc wolno przez kilka km (na zagrzanym silniku) więc jest ok, na starej chłodnicy wiatrak mi sie ani razu nie załączył :szok:

no skoro piszesz ze uklad odpowietrzony to wody w ukladzie jest tyle samo. wzrost temperatury powoduje ze plyn zwieksza swoja objetosc a jak sie schladza to zmniejsza swoja objetosc. ale uklad jest caly czas wypelniony.

mi sie wydaje ze chlodnica nie jest wystarczajaco wydajna. moze wstawiles za cienka?

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2007-05-18, 21:03

kamilos przestan kombinowac
chlodnica cienka 16mm nic nie wywala nic nie tryska wody w chlodnicy po wrabek a w baniaczku ile trzeba. zadne mneijsze uklady zadne cisnienia 0,9 1,1 itd itp
masz cos skopane skoro Ci wywala. co do grzania to tez spokojnie starcza mimo iz jest schowana za IC.
lepiej powiedz czy gorna krawedz zbiorniczka masz na rowni z korkiem tj czy wezyk leci poziomo czy moze zbiorniczek mas znizej i masz wtedy odp na pytanie.
teoria naczyn polaczonych i gotowe a jak nie to to nie mam pomyslu.
gdybys mial walnieta uszczelke pod glowica moglby plyn wywalac ale mowisz ze plynu nie ubywa i nie tryska ze zbiorniczka jak szalone wiec moze poprostu zle zamontowales zbiorniczek.
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
kamilos
Moderator
 
Posty: 1888
Dołączył(a): 2005-04-21, 12:01
Lokalizacja: Lublin

przez kamilos » 2007-05-18, 22:00

kukus, no a co z tego co napisalem nie moze byc prawda? przeciez nie znam samochodu dlatego sugeruje rozne opcje. napisalem to co pamietam z fizyki :ok:

Avatar użytkownika
Bastek
Forumowicz
 
Posty: 1662
Dołączył(a): 2004-11-30, 22:16
Lokalizacja: wziąć kasę na rexa?

przez Bastek » 2007-05-18, 23:59

kukus napisał(a):lepiej powiedz czy gorna krawedz zbiorniczka masz na rowni z korkiem tj czy wezyk leci poziomo czy moze zbiorniczek mas znizej i masz wtedy odp na pytanie.

jest ciut niżej, dzięki za sygestie :poklony: Zbiorniczek został w "seryjnym" miejscu a chłodnica jest ciut wyżej, jutro to obadam ;)
Fotografia ślubna, reportażowa i motoryzacyjna
www.sm-foto.pl

ateem
Forumowicz
 
Posty: 406
Dołączył(a): 2006-05-16, 17:18
Lokalizacja: Ełk

przez ateem » 2007-05-20, 16:28

pytanie pomocnicze: temperatura silnika trzyma sie w normie czy tez stoi wyzej?
ja u siebie mialem podobne jajo i okazalo sie ze pompa wody siadla, wirniczek obracal sie na osi. silnik mocno sie grzal i ciagle wywalalo wode do zbiorniczka.

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2007-05-21, 09:36

hyh no i ja przeciez mialem cienka chlodnice:) zbiorniczek w seryjnym miejscu ale i wysokosc mojej byla taka sama jak seryjnej- nic mi si enie grzalo wiatraczek sie wlaczal czesto ale temperatura tez nie rosla :) czyli wszystko w normie- jak rowniez plyn w zbiorniczku, moze faktycznie to zle umiejscowienie zbiorniczka stanowi problem
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

ateem
Forumowicz
 
Posty: 406
Dołączył(a): 2006-05-16, 17:18
Lokalizacja: Ełk

przez ateem » 2007-05-22, 15:32

polozenie zbiorniczka nic nie ma do dzialania chlodnicy. plyn nie przelewa sie do zbiorniczka, tylko jest tam wciskany, gdy w chlodnicy powstanie wieksze cisnienie niz 1,1 bara (u ciebie). Takie cisnienie nie jest raczej czule na roznice poziomow.
Plyn sam wraca do chlodnicy? jak tak to nie masz sie co bac. pamietaj zeby sprawdzac na zimnym silniku poziom plynu w zbiorniczku.

Avatar użytkownika
mariusz123
Forumowicz
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 2005-05-30, 20:31
Lokalizacja: Szczerbice(Rybnik)

przez mariusz123 » 2007-05-22, 15:46

ludzie to chyba norma ze jak silnik sie zagrzeje to w zbiorniczku wody przybywa,,,,poto on jest hehehe.ja tez tak mam i jest ok,,,jak jest zimny to mam na min[troche nad min] a jak sie zagrzeje to mam na max.patrzac na te kreski na zbiorniczku...a moze ci korek przepuszcza???uszczelka zgremniala,itp???

Posty: 15   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości

Teraz jest 2024-04-19, 13:12