rozrząd przestawiony?

Posty: 14   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
bomert
Forumowicz
 
Posty: 154
Dołączył(a): 2006-06-18, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

rozrząd przestawiony?

przez bomert » 2007-05-25, 11:18

Witam,

czy jezeli oznaczenia "UP" na kołach rozrządu nie sa skierowane ku górze w tym samym momencie to znaczy ze rozrząd przeskoczył? na moje oko to tak o 2 ząbki ale CHeck ENGINE nie wyskakuje wiec troche dziwne. Wieczorkiem postaram się umieścić foto. Może właśnie przez ten rozrząd tak słabiutko u mnie z mocą (Forester automat idzie rowno ze mna)

załączam fotkę. niestety nie wiedzialem jak mam przesunąć rozrząd, dopiero w domu się dowiedziałem, ze trzeba podniesc kolo lewarkiem i na V biegu obracac kołem. Mimo wszystko może ktoś stwierdzi na oko czy mam przestawiony.
Obrazek

z góry dzieki za odpowiedz
[glow=red]1.6i-16V D16Z5[/glow]

Pozdro [you]

Avatar użytkownika
szumal
Forumowicz
 
Posty: 273
Dołączył(a): 2005-06-23, 11:31
Lokalizacja: łorsoł

przez szumal » 2007-05-25, 13:43

:szok: przestawiony i to sporo. az dziw ze nic nie stuknelo.
strzalki powinny byc obie ku gorze, naciecia na kółkach mniej wiecej - - - - tak poziomo w jednej linii a celownik na obudowie rozrzadu powinien celowac w pojedyncze naciecie na kole pasowym. jak masz zdjetą pokrywe to mozesz jeszcze kolki ustalajace włożyc przez celowniki w oba walki rozrzadu tuz za kółkami.
pozatym sprawdz czy masz wszystkie zeby na pasku albo napinacz dobry bo to az niemozliwe zeby tyle przeskoczyl
Bye bye honda.

Avatar użytkownika
bomert
Forumowicz
 
Posty: 154
Dołączył(a): 2006-06-18, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

przez bomert » 2007-05-25, 14:03

zeby na pasku sa wszystkie. To moze mechanik spieprzyl sprawe przy wymianie paska i mu sie cos przestawilo. Jak moge to przestawic? dam rade sam czy koniecznie musze jechac z tym do jakiegos magika(i znow martwic sie ze cos bedzie nie tak)

Czy jeżeli do tej pory tak jezdzilem a bedzie juz jakies pol roku i silnik nadal pracuje i wg mnie tylko zaworki klepia i nic pozatym nie stuka to czy moglo sie cos zlego stac z silnikiem czy poprostu efekt uboczny takiej konfiguracji rozrządu jest taki, ze wydaje mi sie ze ciut przy malo mocy jest i dzwiek taki jakby czegos zaduzo dostawal(podobny mialem w romecie kadecie jak sie zalewal:Dtaki lekko gluchy)i to ze sporo pali (10,3L/100km miasto)

tak wogole to macie jakiegos dobrego mechanika co zna CRXa jak wlasna kieszen? z wawy najlepiej lub bliska okolica. na PW bede wdzieczny :)
[glow=red]1.6i-16V D16Z5[/glow]

Pozdro [you]

Avatar użytkownika
merfi vtec
Forumowicz
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 2004-03-22, 01:24
Lokalizacja: www.merfiebay.com

przez merfi vtec » 2007-05-25, 15:16

chwila chwila..........
to co pokazujesz na zdjeciu o niczym nie swiadczy, a co jest na dole na wale ustawione?

jesli strzalka na obudowie pokrywa sie z gmp czyli pierwszym znakiem po prawej na kole pasowym i tak to wyglada na gorze to jest przestawiony na obu walkach identycznie.

byc moze ustwiles kolo pasowe w pozycji zaplonu czyli 15stoppni przed gmp i masz zonka, bo walek rorzadu nie jest w pozycji gmp walu. czyli przestawiony o 7-8 stopni bo jak wiadomo jeden obrot walu to 1/2 obrotu walka rozrzadu.

najpierw ustawiasz gmp na wale a potem na walkach, popuszczasz wczesniej napinacz i przestawiasz pasek.
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata
---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com

Avatar użytkownika
szumal
Forumowicz
 
Posty: 273
Dołączył(a): 2005-06-23, 11:31
Lokalizacja: łorsoł

przez szumal » 2007-05-25, 15:46

ehh dokładnie merfi. myslalem że to foto jest jak znaki na kole pasowym sie pokrywają, ale widze, że nie koniecznie. Kolego najpierw wceluj pojedynczym nacięciem na kole pasowym w celownik na obudowie i wtedy zobacz jak jest na kółkach.
Bye bye honda.

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-25, 16:21

Nie wiem chłopaki gdzie wy patrzycie ale te kółka wyglądaja na dobrze ustawione :razz:

Oczywiście tak jak Merfi napisał, wałki powinno się przekręcić na znaki i sprawdzic czy znaki na wale pasują.


A kolega mógł sie postarac i zrobic zdjęcie w połozeniu prawidłowym a nie z przekręconymi kołami :dupa:

Avatar użytkownika
szumal
Forumowicz
 
Posty: 273
Dołączył(a): 2005-06-23, 11:31
Lokalizacja: łorsoł

przez szumal » 2007-05-25, 16:28

walter ale ja myślałem ze to jest ustawienie kółek w momencie gdy znaki na kole pasowym sie pokrywaja. przynajmniej wg mnie tak sie sprawdza ustawienie calego rozrzadu.
Bye bye honda.

Avatar użytkownika
bomert
Forumowicz
 
Posty: 154
Dołączył(a): 2006-06-18, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

przez bomert » 2007-05-25, 16:29

Walter napisał(a):A kolega mógł sie postarac i zrobic zdjęcie w połozeniu prawidłowym a nie z przekręconymi kołami :dupa:


laik ze mnie. nie wiedzialem jak ruszyc walkami ;] bez internetu jak bez głowy ;]
[glow=red]1.6i-16V D16Z5[/glow]

Pozdro [you]

Avatar użytkownika
Walter
Forumowicz
 
Posty: 1160
Dołączył(a): 2004-12-30, 01:35
Lokalizacja: Gdansk

przez Walter » 2007-05-25, 16:33

bomert napisał(a):laik ze mnie. nie wiedzialem jak ruszyc walkami ;] bez internetu jak bez głowy ;]
Łapiesz łapką za kolo pasowe i kręcisz a tak profesionalnie to zakładasz klucz na śrubę od koła pasowego i też kręcisz.

Avatar użytkownika
koniu
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 2005-08-08, 12:58

przez koniu » 2007-05-25, 16:37

Przeciez wałki mają na sobie takie miejsce gdzie sie chwyta kluczem płaskim i można nimi kręcić. Tak na oko rozrząd jest ok, jesli dol sie zgadza :]

Avatar użytkownika
mariusz123
Forumowicz
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 2005-05-30, 20:31
Lokalizacja: Szczerbice(Rybnik)

przez mariusz123 » 2007-05-25, 18:12

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 42df5.html
jak tak masz to masz dobrze.

[ Dodano: 2007-05-25, 18:14 ]
masz jakis problem,,dawaj na gg pomoge co moge.. ;)

Avatar użytkownika
sailence
Forumowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 2005-01-16, 23:41
Lokalizacja: Szczecin

przez sailence » 2007-05-25, 23:30

nie kręć wałkami tylko kołem pasowym bo pasek na bank przeskoczy

i przy kręceniu wykręć świece - będzie o wiele łatwiej :)

EasyRider
Forumowicz
 
Posty: 55
Dołączył(a): 2006-02-26, 23:44
Lokalizacja: płn.wlkp.

przez EasyRider » 2007-05-25, 23:39

czesc
chlopaki z tego zdjecia na gorze nic nie wynika,
po pierwsze nie wiadomo gdzie jest wal,a raczej nie jest w tym momencie w GMP,
po drugie moze byc przestawiony o jeden zabek(choc niby wyglada ze sie zbiegnie gdzie ma zbiec).
Tak jak w poprzednim poscie jest zdjecie ma byc z tym ze ty masz rozrzad skrecony i musisz patrzec na celownik GMP ktory jest na obodowie rozrzadu (a wyzej jest pokazane jak to wyglada bez obudowy i znaki na kole zebatym walu musze sie pokryc ze znakiem na pompie olejowej).
Klucz do walkow to 27 ale nie uzywal by go do krecenia on jest tylko do odkrecania i dokrecania uzywamy, wez zdejmij oslone kola pasowego i grzechotka ale mocna rozmiar 17 krec az ustawisz na celowniku, a kolka rozrzadu musza sie zbiegac do siebie wewnetrzne z gorna linia glowicy, zewnetrze znaki nie sa idealnie w pozomie.
pozdro.

Avatar użytkownika
mariusz123
Forumowicz
 
Posty: 1345
Dołączył(a): 2005-05-30, 20:31
Lokalizacja: Szczerbice(Rybnik)

przez mariusz123 » 2007-05-26, 13:28

nie sa idealnie do siebie,ale jak przekrecisz o jeden zabak to bedziesz wiedzial ze jest zle,,,

Posty: 14   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Teraz jest 2024-03-28, 18:10