Strona 1 z 1

rozrząd przestawiony?

PostNapisane: 2007-05-25, 11:18
przez bomert
Witam,

czy jezeli oznaczenia "UP" na kołach rozrządu nie sa skierowane ku górze w tym samym momencie to znaczy ze rozrząd przeskoczył? na moje oko to tak o 2 ząbki ale CHeck ENGINE nie wyskakuje wiec troche dziwne. Wieczorkiem postaram się umieścić foto. Może właśnie przez ten rozrząd tak słabiutko u mnie z mocą (Forester automat idzie rowno ze mna)

załączam fotkę. niestety nie wiedzialem jak mam przesunąć rozrząd, dopiero w domu się dowiedziałem, ze trzeba podniesc kolo lewarkiem i na V biegu obracac kołem. Mimo wszystko może ktoś stwierdzi na oko czy mam przestawiony.
Obrazek

z góry dzieki za odpowiedz

PostNapisane: 2007-05-25, 13:43
przez szumal
:szok: przestawiony i to sporo. az dziw ze nic nie stuknelo.
strzalki powinny byc obie ku gorze, naciecia na kółkach mniej wiecej - - - - tak poziomo w jednej linii a celownik na obudowie rozrzadu powinien celowac w pojedyncze naciecie na kole pasowym. jak masz zdjetą pokrywe to mozesz jeszcze kolki ustalajace włożyc przez celowniki w oba walki rozrzadu tuz za kółkami.
pozatym sprawdz czy masz wszystkie zeby na pasku albo napinacz dobry bo to az niemozliwe zeby tyle przeskoczyl

PostNapisane: 2007-05-25, 14:03
przez bomert
zeby na pasku sa wszystkie. To moze mechanik spieprzyl sprawe przy wymianie paska i mu sie cos przestawilo. Jak moge to przestawic? dam rade sam czy koniecznie musze jechac z tym do jakiegos magika(i znow martwic sie ze cos bedzie nie tak)

Czy jeżeli do tej pory tak jezdzilem a bedzie juz jakies pol roku i silnik nadal pracuje i wg mnie tylko zaworki klepia i nic pozatym nie stuka to czy moglo sie cos zlego stac z silnikiem czy poprostu efekt uboczny takiej konfiguracji rozrządu jest taki, ze wydaje mi sie ze ciut przy malo mocy jest i dzwiek taki jakby czegos zaduzo dostawal(podobny mialem w romecie kadecie jak sie zalewal:Dtaki lekko gluchy)i to ze sporo pali (10,3L/100km miasto)

tak wogole to macie jakiegos dobrego mechanika co zna CRXa jak wlasna kieszen? z wawy najlepiej lub bliska okolica. na PW bede wdzieczny :)

PostNapisane: 2007-05-25, 15:16
przez merfi vtec
chwila chwila..........
to co pokazujesz na zdjeciu o niczym nie swiadczy, a co jest na dole na wale ustawione?

jesli strzalka na obudowie pokrywa sie z gmp czyli pierwszym znakiem po prawej na kole pasowym i tak to wyglada na gorze to jest przestawiony na obu walkach identycznie.

byc moze ustwiles kolo pasowe w pozycji zaplonu czyli 15stoppni przed gmp i masz zonka, bo walek rorzadu nie jest w pozycji gmp walu. czyli przestawiony o 7-8 stopni bo jak wiadomo jeden obrot walu to 1/2 obrotu walka rozrzadu.

najpierw ustawiasz gmp na wale a potem na walkach, popuszczasz wczesniej napinacz i przestawiasz pasek.

PostNapisane: 2007-05-25, 15:46
przez szumal
ehh dokładnie merfi. myslalem że to foto jest jak znaki na kole pasowym sie pokrywają, ale widze, że nie koniecznie. Kolego najpierw wceluj pojedynczym nacięciem na kole pasowym w celownik na obudowie i wtedy zobacz jak jest na kółkach.

PostNapisane: 2007-05-25, 16:21
przez Walter
Nie wiem chłopaki gdzie wy patrzycie ale te kółka wyglądaja na dobrze ustawione :razz:

Oczywiście tak jak Merfi napisał, wałki powinno się przekręcić na znaki i sprawdzic czy znaki na wale pasują.


A kolega mógł sie postarac i zrobic zdjęcie w połozeniu prawidłowym a nie z przekręconymi kołami :dupa:

PostNapisane: 2007-05-25, 16:28
przez szumal
walter ale ja myślałem ze to jest ustawienie kółek w momencie gdy znaki na kole pasowym sie pokrywaja. przynajmniej wg mnie tak sie sprawdza ustawienie calego rozrzadu.

PostNapisane: 2007-05-25, 16:29
przez bomert
Walter napisał(a):A kolega mógł sie postarac i zrobic zdjęcie w połozeniu prawidłowym a nie z przekręconymi kołami :dupa:


laik ze mnie. nie wiedzialem jak ruszyc walkami ;] bez internetu jak bez głowy ;]

PostNapisane: 2007-05-25, 16:33
przez Walter
bomert napisał(a):laik ze mnie. nie wiedzialem jak ruszyc walkami ;] bez internetu jak bez głowy ;]
Łapiesz łapką za kolo pasowe i kręcisz a tak profesionalnie to zakładasz klucz na śrubę od koła pasowego i też kręcisz.

PostNapisane: 2007-05-25, 16:37
przez koniu
Przeciez wałki mają na sobie takie miejsce gdzie sie chwyta kluczem płaskim i można nimi kręcić. Tak na oko rozrząd jest ok, jesli dol sie zgadza :]

PostNapisane: 2007-05-25, 18:12
przez mariusz123
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pel ... 42df5.html
jak tak masz to masz dobrze.

[ Dodano: 2007-05-25, 18:14 ]
masz jakis problem,,dawaj na gg pomoge co moge.. ;)

PostNapisane: 2007-05-25, 23:30
przez sailence
nie kręć wałkami tylko kołem pasowym bo pasek na bank przeskoczy

i przy kręceniu wykręć świece - będzie o wiele łatwiej :)

PostNapisane: 2007-05-25, 23:39
przez EasyRider
czesc
chlopaki z tego zdjecia na gorze nic nie wynika,
po pierwsze nie wiadomo gdzie jest wal,a raczej nie jest w tym momencie w GMP,
po drugie moze byc przestawiony o jeden zabek(choc niby wyglada ze sie zbiegnie gdzie ma zbiec).
Tak jak w poprzednim poscie jest zdjecie ma byc z tym ze ty masz rozrzad skrecony i musisz patrzec na celownik GMP ktory jest na obodowie rozrzadu (a wyzej jest pokazane jak to wyglada bez obudowy i znaki na kole zebatym walu musze sie pokryc ze znakiem na pompie olejowej).
Klucz do walkow to 27 ale nie uzywal by go do krecenia on jest tylko do odkrecania i dokrecania uzywamy, wez zdejmij oslone kola pasowego i grzechotka ale mocna rozmiar 17 krec az ustawisz na celowniku, a kolka rozrzadu musza sie zbiegac do siebie wewnetrzne z gorna linia glowicy, zewnetrze znaki nie sa idealnie w pozomie.
pozdro.

PostNapisane: 2007-05-26, 13:28
przez mariusz123
nie sa idealnie do siebie,ale jak przekrecisz o jeden zabak to bedziesz wiedzial ze jest zle,,,