Demontaż miski olejowej - rady

Posty: 10   •   Strona 1 z 1
Avatar użytkownika
bomert
Forumowicz
 
Posty: 154
Dołączył(a): 2006-06-18, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

Demontaż miski olejowej - rady

przez bomert » 2007-05-28, 10:50

Witam,

Chcę zabrać się za wymianę uszczelki miski olejowej a że niechce zniczczyć uszczelki to proszę o wszelkie rady i sugestie co do tej operacji. Patrzylem na kanale i widzialem ze nieciekawy jest dostep do tych srub od miski. Czy najpierw nalezy zdemontowac te plastiki, ktore są naokoło?

z góry dzieki za wszelkie cenne rady

pozdrawiam

PS. wyszukiwarka jest ostatnio mało efektywna więc proszę o wyrozumiałość :)
[glow=red]1.6i-16V D16Z5[/glow]

Pozdro [you]

Avatar użytkownika
DeatH111
Forumowicz
 
Posty: 444
Dołączył(a): 2005-05-15, 14:57
Lokalizacja: K-Koźle
Samochód: EE8

przez DeatH111 » 2007-05-28, 10:58

Musisz takze wymontowac 2rurke z wydechu bo inaczej jej niewyciagniesz.
CRX nr.1 - Czarna Padaka!
CRX nr.2 - Kawasaki!!!

Avatar użytkownika
bomert
Forumowicz
 
Posty: 154
Dołączył(a): 2006-06-18, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

przez bomert » 2007-05-28, 12:52

DeatH111 napisał(a):Musisz takze wymontowac 2rurke z wydechu bo inaczej jej niewyciagniesz.


aha to raczej moge zapomniec bo to pewnie takie zapieczone ze nie dam rady tego odkrecic :/
[glow=red]1.6i-16V D16Z5[/glow]

Pozdro [you]

Avatar użytkownika
koniu
Forumowicz
 
Posty: 1825
Dołączył(a): 2005-08-08, 12:58

przez koniu » 2007-05-28, 13:06

bomert, Popsikasz dragonem albo WD40 i puści połączenie kolektor-dwururka. Później trzeba odkręcić takie małe oblachowanie w miejscu połączenia skrzyni z silnikiem i w sumie tyle. Reszta to juz srubki/nakretki ktore trzymaja miskę.

Avatar użytkownika
bomert
Forumowicz
 
Posty: 154
Dołączył(a): 2006-06-18, 20:50
Lokalizacja: Warszawa

przez bomert » 2007-05-28, 22:30

a miedzy kolektorem a dwururka jest jakas uszczelka, ktora nalezaloby wymienic jak juz rusze to polaczenie czy obejdzie sie bez wymiany?
[glow=red]1.6i-16V D16Z5[/glow]

Pozdro [you]

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9531
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2007-05-28, 22:37

z moich obserwacji wynika ze :
miedzy kolektorem a rurka jest tak zapieczone i zardzewiale ze nawet nakretki stracily swoj ksztalt - wiec sie nie odkreci
nakretki miski takze sa przerdzewiale i albo sie obkreca do okola albo sie urwa szpilki- trzeba bedzie rozwiercac
no chybaze dobrze ci tam podciekalo i konserwowalo te srubeczki, ogolnie robota przesrana jak cos zapiczeone- albo dziecinnie latwa

sama uszczelka tez moze przyssac sie do bloku czy miski i jak pociagniesz to peknie- rob to delikatnie i podwazaj jak cos- ale ja bym kupil nowa uszczelke w koncu nie sa takie drogie- 50 iles zl chyba placilem, tylko pamietaj ze potem nie mozna dokrecac srub na chama tyko z wyczuciem zeby gumy nie rozplaszczyc bo bedzie lipa i cieklo, do tego sruby dokrecaj podobna metoda jak w glowicy- na przemian skosy, kolka, kwadratu :rotfl:
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

Avatar użytkownika
kukus
Forumowicz
 
Posty: 1667
Dołączył(a): 2004-12-08, 20:41
Lokalizacja: Warszawa - Bielany

przez kukus » 2007-05-28, 22:40

zdejmij caly kolektor bez rozkrecania go. sruby na flanszy wydechu i przy glowicy to zaden problem i nie martwisz sie ze poukrecasz czy ze jakas uszczelka pusci nie pusci. problemem jest zdjecie kolektora bo wielu uwaza ze sie nie da. ja mowie ze da sie bo robilem tak nie raz ale jest to niezly wyczyn :) do zdjecia miski na szczescie nie musisz go wyjmowac z auta tylko mozesz opuscic tak by miske spokojnie zdjac.

plastikow zadnych zdejmowac nie musisz bo wsyztskie sruby widac kwestja nazedzi. jezeli chcesz uzyc do tego plaskiej 10tki to powodzenia :) najlpiej jest uzyc malej grzechotki 1\4" z przelduzka i dluga 10tka.

kolejna przeszkoda jest blacha oslaniajaca kolo samachowe. odkrecasz dwie sruby ktore ja trzymaja do miski i wtedy musisz sie nagimnastykowac by wyjac blache ktora blokuje sie o pol oske ale jak pomchasz torche ponagianasz to wyjdzie a pod nia zobaczysz jeszcze dwie sruby dociskajace miske na uskoku na wal korbowy. sciagasz wsyztsko czyscisz czyscisz czyscisz benzynka i zakladasz nowa uszczelke.

czy smarujesz silikonem czy nie to juz osobista kwestja:) niektorzy sie smieja a niektorzy daja go profilaktycznie bo napewno nie zaszkodzi a moze zalatac jakies male nierownosci 17letniej miski :) /bzdura! nie wolno dawac silikonu pod zadnym pozorem. zepsujecie tylko uszczelke a olej wycieknie./MERFI

zakladasz uczszczelke na miske i micha w gore i skrecasz oby oby uszczelka dotknela bloku. pamietaj o 2 srobach przy zmaachu ktore dokrecamy na koncu po dokreceniu srub ktore maja byc za ta blaszka. gdy Micha juz siedzi dokrecasz sruby tylko na tyle az zauwazysz ze uszczelke zaczyna wypychac na zewnatrz. - NIE MA SILIKONU TO NIE MA WYPYCHANIA I O TO CHODZI!
orginalne uszczelki z przed 17 lat mialy taki genialny wynalazek a mianowicie w dziurach na sruby byly malutkie metalowe podkladki ktore zabezpieczaly przed za mocnym dociagnieciem srubami uszczelki i tym samym przecieciem jej. teraz tego nie ma i trzeba uwazac :) JAK PIPA SIE BIERZE ZA REMONTY TO WSZYSTKO POGUBI ;)

A szalu mozna dostac gdy po wymianie uszczelki widzimy ze trzeba wszystko robic od nowa :nieok: DLATEGO ZE DALES SILIKON!!
Ostatnio edytowano 2007-05-29, 01:10 przez kukus, łącznie edytowano 1 raz
"Był CRX - jest Subaru, lecz jednak sentyment w sercu zostaje..." - Ptasior

Avatar użytkownika
rafisz
Forumowicz
 
Posty: 2289
Dołączył(a): 2005-11-26, 14:47
Lokalizacja: WPR
Samochód: accord 8 gen CW2

przez rafisz » 2007-05-28, 22:53

kukus nic dodac nic ujac dokladnie wszystko opisane, a co do tego kolektora - zgadzam sie w 100% z toba ze da sie go wyciagnac, trzeba troche nim pomanewrowac ale sie da...

Avatar użytkownika
fazer
Forumowicz
 
Posty: 1172
Dołączył(a): 2004-06-10, 12:48
Lokalizacja: tuchola

przez fazer » 2007-05-28, 23:02

kukus napisał(a):
o szalu mozna dostac gdy po wymianie uszczelki widzimy ze trzeba wszystko robic od nowa :nieok:



swieta slowa, znam ten bol, ale nie wiem o jakiej blaszce oslaniajacej kolo piszecie, u mnie jej nie bylo. a co do srubek miski to puszcza raczej nepewno
Honda Turbo :) na zyczenie

NyGaS gaRaz

Avatar użytkownika
merfi vtec
Forumowicz
 
Posty: 1180
Dołączył(a): 2004-03-22, 01:24
Lokalizacja: www.merfiebay.com

przez merfi vtec » 2007-05-29, 01:05

nie smaruje sie silikonem na obwodzie a jedynie na promieniach pod wal. uszczelka nie nasmarowana nie wyjezdza wiec kukus nie pisz głupot ze tak powiem bo to zly przyklad jest.

powtarzam NIE SMARUJEMY ZADNEGO SILIKONU NA OBWODZIE MISKI TYLKO W MIEJSCACH POD WAŁ korbowy.

pierscienie dystansowe sa na szpilkach w bloku i u mnie byl komplet wiec sadze ze kazdy powinien to miec prze dremontem silnika.
dokreca sie uszczelke do poczucia oporu. rownomiernie na calym obwodzie trzeba co chwile sprawdzac dookola tak z 5 razy czy wszystkie sa jednakowo przykrecone.
części tuningowe z USA D,B-series!! zawieszenia ES/sprzęgła/oświetlenie/felgi/rozporki/pierścienie/tłoki/panewki/uszczelki/doloty i wiele innych!!
Pomiary AFR, Gtech obd2/obd1/obd0 Modyfkacja i strojenie komputerów (ulica+hamownia) Crome Pro, Turboedit, Bre, Hondata
---------------
gg:175578, tel:500410476, www.merfiebay.com

Posty: 10   •   Strona 1 z 1

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Teraz jest 2024-03-28, 15:18