Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylematy

Posty: 274   •   Strona 14 z 19   •   1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19
Avatar użytkownika
GutkoCrx
Forumowicz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 2008-04-15, 10:04
Lokalizacja: Szczecin

przez GutkoCrx » 2013-01-27, 13:32

Witam :)
Właśnie zacząłem remont mojej ukochanej Hanki bo zaczęła brać olej i teraz dokładnie nie wiem ile bo już dawno nią nie jeździłem ale chmura siwa za mną się robiła, sprawa wygląda tak, zdjąłem cały dół wał mam na stole co do panewek to wydaje mi się że są ok teraz sprawa która mnie męczy chciałem wymienić pierścienie ale zauważyłem że w komorach wylotowych spalin widać jak cieknie olej po zaworach czyli na pewno będą do wymiany uszczelniacze i teraz co radzicie czy wywalać też pierścionki czy tylko uszczelniaczami spróbować ?
fura już śmiga i jest pięknie :D

Avatar użytkownika
Zylka23oln
Forumowicz
 
Posty: 597
Dołączył(a): 2010-04-12, 13:46
Lokalizacja: Olsztyn
Samochód: ED9 B18

przez Zylka23oln » 2013-01-27, 13:39

Rób już wszystko jak rozebrałeś silnik. Jak zostawiała chmure cały czas to i pierścionki do wymiany. ;)
HONDA - Power , not dream

Avatar użytkownika
GutkoCrx
Forumowicz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 2008-04-15, 10:04
Lokalizacja: Szczecin

przez GutkoCrx » 2013-01-27, 13:48

ok dzięki myślałem że się obejdzie bez zwalania góry ale chyba lepiej ogarne wszystko :)
fura już śmiga i jest pięknie :D

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 7842
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-01-27, 15:24

wymieniaj pierscienie a jak chcesz miec naprawde dlugo spokoj to panewki na acl race tez bym zmienil ;-)

Avatar użytkownika
saimon863
Forumowicz
 
Posty: 131
Dołączył(a): 2012-04-18, 20:54
Lokalizacja: Kielce

przez saimon863 » 2013-01-27, 16:36

zasada jest taka jeśli kopci przy dodaniu gazu to znaczy że puszcza olej dołem czyli pierścienie a jak przy odjęciu gazu to idzie uszczelniaczami, tak jak wyżej koledzy pisali jak masz już wyjęte wszystko to może warto już dam mu 2 życie i przy okazji pomierzyć blok czy nie trzeba dać nad wymiarów bo czasami wymiana pierścieni może nic nie dać jeśli kanały już są rozrobione

Avatar użytkownika
GutkoCrx
Forumowicz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 2008-04-15, 10:04
Lokalizacja: Szczecin

przez GutkoCrx » 2013-01-27, 19:54

ok to teraz pytanie gdzie znajdę informację na temat oryginalnych wymiarów bloku? i czy sam mogę go pomierzyć czy muszę dać do jakiegoś szlifierza? a kopcił jak się dodawało gazu a uszczelniacze chyba też do wymiany bo cieknie olej po zaworach... co do panewek zrobiłem tym samochodem jakieś 30 tyś km i patrząc na te panewki co są w nim to są ładne i chyba nie trzeba ich wymieniać jak jutro bede na garażu to wezmę znajomego mechanika i zerknie na te panewki ale jak dla mnie to są ok... a jeszcze jedno pytanie bo ściągając wał spadły mi panewki oporowe i teraz nie jestem pewny czy miały być tymi rowkami w stronę tłoków ?
fura już śmiga i jest pięknie :D

Avatar użytkownika
Karol Trelka
Forumowicz
 
Posty: 721
Dołączył(a): 2011-12-13, 14:10
Lokalizacja: Kłonów/Japonia
Samochód: ED9 turbo

przez Karol Trelka » 2013-01-27, 20:05

sam mozesz pomierzyc tuleje średnicówką , rowkami w strone wału na zewnatrza , płaskim do stałej płaszczyzny ;) stary rób wszystko jak fabryka nakazała

Avatar użytkownika
GutkoCrx
Forumowicz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 2008-04-15, 10:04
Lokalizacja: Szczecin

przez GutkoCrx » 2013-01-27, 22:47

jeszcze pytanie co do uszczelniaczy jak je wymienić ma ktoś jakieś foty z takiej operacji? bo mam ze 2 manuale i po polsku i po angielsku ale niestety ktoś kto je skanował pominął kilka stron i to akurat te co mi potrzebne... Z resztą nie wiem czy na tych brakujących stronach było by akurat to co potrzebuję :) aha i jeszcze jedno co z śrubami od głowicy bo wczoraj mój znajomy mi powiedział że jak on wymieniał uszczelkę to i śruby chyba mu mechanik zmieniał na nowe

[ Dodano: 2013-01-27, 21:56 ]
no i góra i dół zwalone czułem się jak jakiś doktor przy operacji hehe a na tłokach masakra normalnie skorupa się zrobiła jakaś czarna i do tego pierwsza śruba którą luzowałem od głowicy praktycznie nie była wcale mocno dokręcona nawet wysiłku żadnego nie włożyłem w jej odkręcenie czyli pewnie jak bym góry nie ruszał to lada moment miał bym po uszczelce.... jednak jak robić to wsio na raz tylko teraz koszta wzrosły i to mnie wcale nie cieszy i tak ledwo uciułałem na to co już kupiłem a tu jeszcze uszczelniacze uszczelka pod głowice i pod dolotowy ehhh te remonty :razz: ale ważne że zacząłem to już jakoś pójdzie...
fura już śmiga i jest pięknie :D

trzewik
Forumowicz
 
Posty: 32
Dołączył(a): 2012-10-22, 16:39
Lokalizacja: Wrocław

przez trzewik » 2013-01-28, 18:20

Z ciekawości zapytam czy liczyłeś orientacyjnie jakie koszty przy tym zestawie Ci wyjda?

Avatar użytkownika
saimon863
Forumowicz
 
Posty: 131
Dołączył(a): 2012-04-18, 20:54
Lokalizacja: Kielce

przez saimon863 » 2013-01-28, 21:29

uszczelniacze sie są drogie a jak głowica jest wyjęta to nie ma dużo pracy żeby je wymienić, uszczelkę po głowicą to i tak musiał byś kupić ja płaciłem chyba 60 albo 80 zł za reinza, blok to jak kolega pisał średnicówka i wszystko będziesz miał jasne, co do panewek to ja też bym sie składał do wymiany jak już rozebrane są bo później złożysz zakręcisz silnik na zakręcie i będziesz żałował że nie wymieniłeś a i śruby od głowice koniecznie wymień

Avatar użytkownika
GutkoCrx
Forumowicz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 2008-04-15, 10:04
Lokalizacja: Szczecin

przez GutkoCrx » 2013-01-28, 22:20

a więc tak co do kosztów to jeszcze nie liczyłem ale uszczelniacze są za 140-160zł , uszczelka pod głowicę jakieś max 100zł, uszczelka pod dolot jakieś 20zł , pasek rozrządu (powergates czy jakoś tak) trafił mi się w super okazyjnej cenie jedyne 38zł, filtr paliwa i oleju coś koło 40zł za obydwa, aha pierścienie nie wiem po ile są bo jeszcze nie znalazłem może macie jakieś nie drogie i dobre (liczę że w 150zł się zmieszczę) ????? panewek na razie nie ruszam zrobię zdjęcie i wrzucę jak wyglądają to może ktoś ogarnięty podpowie czy wymieniać czy nie... doliczyć planowanie głowicy z tego co dziś się dowiedziałem to 50zł, jakiś olej tak myślałem nad mobil-em jakimś półsyntetykiem to pewnie też z 100-150zł no i uszczelka miski olejowej i pokrywy zaworów jakieś 70-80zł za obydwie no i to chyba by było na teraz aha dzisiaj kupiłem sobie szczelinomierz hehe 8zł
fura już śmiga i jest pięknie :D

Avatar użytkownika
crxJLC
Forumowicz
 
Posty: 928
Dołączył(a): 2009-03-10, 15:29
Lokalizacja: okolice Wrocławia

przez crxJLC » 2013-01-28, 23:45

jeszcze duuuuużo rzeczy pominąłeś żeby to miało ręce i nogi kolego ..
CRX <3

Avatar użytkownika
GutkoCrx
Forumowicz
 
Posty: 130
Dołączył(a): 2008-04-15, 10:04
Lokalizacja: Szczecin

przez GutkoCrx » 2013-01-28, 23:58

crxJLC napisał(a):jeszcze duuuuużo rzeczy pominąłeś żeby to miało ręce i nogi kolego ..

ok zamiast pisać "duuuużo" to lepiej byś napisał kolego dokładniej, ja nie jestem mechanikiem robię ten remont sam bo uważam że dam radę to zrobić, a jeżeli ktoś może coś podpowiedzieć to czekam na to a nie na nic mi nie mówiące komentarze... ;)chcę żeby moja hanka znowu przemierzała drogi i to najlepiej jak najdłużej bez remontów, i tak wyjdzie mnie ten remont dużo więcej niż zakładałem dlatego jak jest coś jeszcze do zrobienia to proszę o podpowiedzi najlepiej jasne i na temat pozdrawiam jutro wrzucę jakieś foty w temacie z moim autem :)
fura już śmiga i jest pięknie :D

Avatar użytkownika
crxJLC
Forumowicz
 
Posty: 928
Dołączył(a): 2009-03-10, 15:29
Lokalizacja: okolice Wrocławia

przez crxJLC » 2013-01-29, 00:07

jak chcesz oszczędzać na panewkach gdzie one są praktycznie jednymi z najwarzniejszych elementów to co ja mam Ci napisać .. ja nie jestem mechanikiem ale też wiem trochę o remoncie i to nie jest taka tania sprawa . jak chcesz to zrobić co powyżej napisałeś to za kilka tys. km będziesz znowu otwierał silnik . Niech się bardziej kumaci wypowiedzą co do cen aktualnych. A co trzeba wymieniać i robić to poczytaj trochę bo wszystko jest na forum i nikt Ci nie będzie pod nos podawał co było wałkowane milion razy . także nie bulwersuj się i szukajka ;)


i nikt Ci po zdjęciu nie powie czy panewki są do wymiany..
nie jesteś mechanikiem to skąd wiesz że nie są do wymiany ?
jak już robić to robić wszystko
CRX <3

Avatar użytkownika
Vincent
Forumowicz
 
Posty: 3263
Dołączył(a): 2011-05-05, 00:45
Lokalizacja: CRX Club WROCŁAW
Samochód: CRX Del Sol

przez Vincent » 2013-01-29, 01:22

crxJLC napisał(a):jak już robić to robić wszystko

X2
Z tematu widac Gutko Crx, że nie robiłeś jeszcze silnika.Trzeba trochę poczytać,już nie mówię mieć praktyki żeby określić co leci na złom ,a co e/w zostaje.Zostawisz spracowane zawory ,to czeka Cię prucie silnika i można tak do bólu.Np zdejmujesz głowicę i leci do remontu ,mozna było by tak pisać jeszcze z 2 godziny.Poczytaj silniki są podobne:
http://forum.samnaprawiam.com/ceramizer ... sztuje.pdf

B.dobrze zrobiony remont samej głowicy to koszt 500-800,- (samo planowanie przy starej 15-20 letniej głowicy to druciarstwo )

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 274   •   Strona 14 z 19   •   1 ... 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 ... 19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Teraz jest 2024-03-29, 07:17