Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylematy

Posty: 274   •   Strona 16 z 19   •   1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19
Avatar użytkownika
rogalike
 
Posty: 1107
Dołączył(a): 2010-09-02, 11:26
Lokalizacja: Warszawa

przez rogalike » 2013-04-25, 22:40

nie ma co sprawdzać bo już sprawdzony, wszędzie tak robią tylko zamiast trytytek jest specjalny ściskacz do sprężyn i zamiast sznurka podpina się kompresor na warsztacie :P

na filmie bardziej taka domowa wersja ale da się zrobić :D
91" Honda CRX ED9 D16Z6 SOHC

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 8211
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-04-25, 22:40

Sam wymieniałem uszczelniacze bez zdejmowania głowicy przy użyciu sznurówki i drutu :D

tytoos, a pierścienie wymieniałeś przy robieniu głowicy?

tytoos
 
Posty: 693
Dołączył(a): 2008-12-06, 17:44
Lokalizacja: Poznań

przez tytoos » 2013-04-25, 23:06

nie, pierścieni nie wymieniałem.
W sumie uszczelka była wymieniana tuż po kupnie auta dlatego, że mechanik zauważył drobne puszczanie pod kolektorem. Mówił, że teoretycznie można tak jeździć, ale wolałem od razu zrobić, zeby mieć spokój.
Niestety zapomniał zrobić pomiar kompresji o czym wspominałem jak oddawałem auto.
Podobno szklanki były OK, sam nie widziałem, ale mam zaufanie do tego mechanika ;)

Teraz muszę zrobić próbę olejową i wtedy sie okaże - mam nadzieję, że jednak uszczelniacze :poklony:

Avatar użytkownika
sebas
Moderator
 
Posty: 8211
Dołączył(a): 2009-01-11, 23:53
Lokalizacja: Kielce

przez sebas » 2013-04-25, 23:31

tytoos napisał(a):nie, pierścieni nie wymieniałem.


No to masz odpowiedź... miałeś zdjętą głowicę. Nie wiele więcej roboty i $ i miałbyś wyremontowany cały silnik i teraz brak problemów... bez sensu robić głowicę bez ruszania pierścieni.

tytoos
 
Posty: 693
Dołączył(a): 2008-12-06, 17:44
Lokalizacja: Poznań

przez tytoos » 2013-04-26, 16:20

Sebas - może masz rację... No ale jeżeli teraz to nie pierścienie to by to nic nie zmieniło ;)
Postaram sie w sobotę zajrzeć do okolicznych mechaników i zrobić próbę olejową i będzie wiadomo.

Tak tylko się zastanawiam, bo przy pierścieniach to wyaje mi się, że przy wyższych obrotach by dymek leciał, a tutaj przy wyzszych obrotach nic nie widzę. Tylko jak chwilę postoi z włączonym silnikiem, tak jakby gromadził się przez chwilę olej i przy dodaniu gazu wypalał, a normalnie przy jezdzie moze na tyle malo go się pojawia, żę nie widać w spalinach... no nie wiem.
Próba olejowa na początek i wtedy będziemy kombinować dalej ;)


tak jeszcze ciagle gmeram po necie i raczej przemawiałoby za uszczelniaczami - trochę na logikę podobnie myślałem, tzn. że pierścienie powinny się pokazywać/dymić przy większym ciśnieniu, czyli wyższych obrotach, a mi dymiło po chwili stania - tak jakby olej ściekał i przy gazowaniu był wypalany.
Takie opisy właśnie znalazłem, że jak dymi na zimnym silniku, po staniu to uszczelniacze.

Swoją drogą w ogóle wypadł mi z głowy pomysł UPG :szok: no ale dymek inny by był i inaczej śmierdział... aczkolwiek jak tylko wroce do domu sprawdzam zbiorniczek, bagnet, korek itp. pod kątem wykluczenia UPG. Odpalę jeszce po długim postoju i jak tylko na początku będzie dymić to się uspokoję, ze to uszczelniacze...

ALe próby olejowej nie odpuszczam... :diabeleknie:

I w związku z próbą olejową prosiłbym o weryfikację kroków jej robienia (niby podjadę do mechanika bo nie mam miernika, ale wolę wiedzieć co i jak powinno wyglądać i zrobić "po swojemu" a nie jak będize chciał mechanik)
1. pomiary na ciepłym silniku
2. oczywiście wszystkie świece wykręcone
3. odłączona cewka
4. gaz na maxa

to raczej nie budzi moich wątpliwości. wątpliwości się zaczynają tutaj: :)
1. odłączyć zasilanie paliwem? Jak, co odłączyć?
2. ile oleju wlewać do cylindrów? gdzieś wyczytałem, że ok. 5cm3 - OK, czy więcej/mniej?

Z góry dziękuję za info ;)

[ Dodano: 2013-04-27, 21:29 ]
OK, nowa obserwacja...
Jak na złość wszyscy mechanicy w okolicy dziś nieczynni, więc nie dałem rady zrobić próby olejowej...

Ale przejechałem się dziś i spostrzeżenia takie:
Nie dymi zaraz po odpaleniu
Nie dymi dopóki się nie nagrzeje...

Coraz bardziej skłaniam się ku uszczelniaczom ;)

Avatar użytkownika
redbul
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 2006-07-09, 18:48
Lokalizacja: Mikstat

przez redbul » 2013-06-30, 22:11

Czy przy wymianie pierścieni konieczne jest honowanie ?
Jak to stwierdzić?

Avatar użytkownika
gilu89
 
Posty: 657
Dołączył(a): 2008-10-20, 18:05
Lokalizacja: Konin WLKP

przez gilu89 » 2013-06-30, 22:47

pomierzyć tuleje czy nie ma owalu.

Avatar użytkownika
redbul
 
Posty: 1007
Dołączył(a): 2006-07-09, 18:48
Lokalizacja: Mikstat

przez redbul » 2013-07-05, 09:06

jak będzie owal to honowanie nie pomoże tylko szlif.

Chodzi o to czy jak nie ma potrzeby szlifu to warto honować przy wymianie pierścieni?

Avatar użytkownika
atom1
Moderator
 
Posty: 9951
Dołączył(a): 2005-12-07, 19:09
Lokalizacja: z Podlasia

przez atom1 » 2013-07-05, 22:56

zawsze warto bo do tego to jest aby sie lepiej ulozylo ze soba
http://demotywatory.pl/6670/MODERATORZY
moj feedback http://www.honda-crx.info/viewtopic.php?f=30&t=19664&p=203599&hilit=atom1#p203599
Mój warsztat: http://www.atomoto.eu

kubacrxed9
 
Posty: 189
Dołączył(a): 2011-01-19, 19:12

przez kubacrxed9 » 2013-07-15, 15:04

Witam panowie niedawno zakupilem w niemczech za pare euro Civica ee9 ktory stał od 2007roku nie jezdzony, przebieg 200tys, zanim przyjechalem nim do polski u kuzyna w niemczech ogarnelem zastane hamulce, wymienilem rozrzad i olej na valvolina 10w60 przez 800km jadac głownie 120-140 km/h wzial moze z 2 setki oleju, i przy ogniowaniu nie bylo widac dymu z tylu, ale teraz ogolnie jak nalaltem nim z 1500km zaczal mi przykapcac tylko na vtecu tak o 6 tys obr widzie dymek z tylu i musze dolewac olej ale tylko gdy latam na ogniu, jak jezdze do 4-5 tys dymu nie ma i oleju nie ubywa, zmienilem uszczelniacze zaworowe na oem honda to przy odcince puscil jakiegos tam bączka niebieskiego ale po 300km zaczal spowrotem kopcic, rochodzil sie silnik i pierscienie olejowe siedza czy prowadnice zawórów?

tytoos
 
Posty: 693
Dołączył(a): 2008-12-06, 17:44
Lokalizacja: Poznań

przez tytoos » 2013-07-15, 16:32

może po prostu zawotry już mają nóżki wyrobione (mniejsza średnica)...

Avatar użytkownika
Adamus84
 
Posty: 943
Dołączył(a): 2007-12-11, 20:00
Lokalizacja: Śląsk - Silesia
Samochód: PRELUDE BB8

przez Adamus84 » 2013-07-18, 12:34

kubacrxed9, Niestety pierścienie do wymiany. Wiem coś na ten temat bo jestem właśnie świeżo po remonciku silniczka i jest miodzio jak dotąd.
Always Outnumbered Never Outgunned....CZARNA DAMA... forum/viewtopic.php?t=33116

Avatar użytkownika
Bedzio
 
Posty: 169
Dołączył(a): 2010-07-18, 17:19
Lokalizacja: Olecko/Olsztyn

przez Bedzio » 2013-08-10, 14:32

Uszczelniacze zaworowe do d16z5 to wymiar 6.6 napewno? Oraz czy uszczelniacze firmy Supertech to sensowny pomysl ?
Aha. I czy zuzyte uszczelniacze moga nie powodowac dymienia podczas odpalania np. po nocy ?

tytoos
 
Posty: 693
Dołączył(a): 2008-12-06, 17:44
Lokalizacja: Poznań

przez tytoos » 2013-08-10, 19:41

z tego co wiem to uszczelniacze tylko oryginalne.. inaczej po kilku tys. km możesz mieć ponownie dymek za autem...
ja po nocy, czy dłuższym postoju auta nie mam żadnego dymka. pojawia się dopiero na rozgrzanym jak stanę na światłach...
na 99% u mnie są uszczelniacze do wymiany - już nawet mam kupione nowe, tylko musze się zabrać za zmianę ;)

Avatar użytkownika
Bedzio
 
Posty: 169
Dołączył(a): 2010-07-18, 17:19
Lokalizacja: Olecko/Olsztyn

przez Bedzio » 2013-08-10, 20:34

Wiec dokladnie taka sama sytuacja co u mnie. Jak stane na swiatlach to, az w oczy szczypie ;) Teraz gdzies na civic forum wyczytalem, ze niby supertech sa lepsze od OEM w co w sumie nie chce mi sie wierzyc.Najgorzej, ze u golema nic nie widze poza supertech.

  Poprzednia strona   Następna strona
Posty: 274   •   Strona 16 z 19   •   1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Teraz jest 2019-09-16, 12:11