Strona 17 z 19

PostNapisane: 2013-08-11, 10:50
przez badam
Bedzio napisał(a):Najgorzej, ze u golema nic nie widze poza supertech.


Zapytaj a zobaczysz... :)

PostNapisane: 2013-08-11, 19:47
przez tytoos
dokładnie - zapytaj. ja jakiś miesiąc, może dwa temu kupiłem u niego za ok 250 PLN komplet - tylko zwróć uwagę które są dolotowe, a które wylotowe!!!!
Z tego co sie orientuję, to w zamiennikach nie ma różnicy, a w oryginalnych jest - newielka, ale robi różnicę :ok:

PostNapisane: 2013-08-11, 21:11
przez Wenega
tytoos napisał(a):dokładnie - zapytaj. ja jakiś miesiąc, może dwa temu kupiłem u niego za ok 250 PLN komplet - tylko zwróć uwagę które są dolotowe, a które wylotowe!!!!
Z tego co sie orientuję, to w zamiennikach nie ma różnicy, a w oryginalnych jest - newielka, ale robi różnicę :ok:


w zamiennikach też jest różnica :)

PostNapisane: 2014-03-10, 21:05
przez tronsek
W moim autku padła uszczelka pod głowicą i zabieram się powoli do jej wymiany. Przy okazji chcę również wymienić pierścienie, bo silnik bierze sporo oleju. Proszę Was o pomoc w doborze najważniejszych części.
Uszczelniacze zaworowe - http://haparts.pl/12210-11-pt2-16.html
Uszczelka głowicy - jaką polecacie? REINZ, ERLING? Czy może OEM, ale cena zabija.
Pierścienie tłoka - http://jdmshop.eu/pierscienie-tlokowe-h ... R-SWH30362
Śruby głowicy - jakiej firmy? Może ktoś coś polecić w przyzwoitej cenie? Czy tylko OEM? http://jdmshop.eu/sruby-glowicy-honda-oem-90006-PG6-003
Z góry serdecznie dziękuję za wszystkie porady i wskazówki.

PostNapisane: 2014-03-10, 22:08
przez atom1
uszczelka elringa moze byc jak nie planujesz duzo mocy :)))

PostNapisane: 2014-03-10, 22:12
przez Ptasior
uszczelniacze zaworowe najlepiej oem
uszczelka pod głowice oem ewentualnie erling, reinza sobie daruj
pierscienie npr są ok
śrub możesz poszukać arp

PostNapisane: 2014-03-10, 22:23
przez tronsek
Ptasior napisał(a):uszczelniacze zaworowe najlepiej oem
Czyli te, które podałem w linku będą OK?

Ptasior napisał(a):śrub możesz poszukać arp
a masz może namiary gdzie je znaleźć? Bo oprócz OEM-owych na razie nic nie znalazłem.

PostNapisane: 2014-03-10, 22:40
przez Ptasior
tronsek napisał(a):W moim autku

napisz dokładniej co to za auto i jaki silnik masz pod maską

PostNapisane: 2014-03-12, 21:42
przez tronsek
Ptasior napisał(a):napisz dokładniej co to za auto i jaki silnik masz pod maską
Sorki. Zapomniałem o tym.
Jest to ROVER 216 Coupe z silnikiem D16A8.

[ Dodano: 2014-03-12, 20:41 ]
Proszę mi powiedzieć, czy w silniku D16A8 występują jakieś problemy z wyjęciem tłoków z silnika, czy wychodzą normalnie górą, bez żadnych problemów.
Dziś dowiadywałem się u mechanika o koszty wymiany uszczelki pod głowicą oraz pierścieni na tłokach. Nie podjął się tego tłumacząc, że wyjmując tłoki, również wychodzą z bloku tuleje i potem trzeba wyciągać blok i po montażu również go szlifować.
Jakoś mi się w to wierzyć nie chce.

PostNapisane: 2014-03-12, 23:37
przez atom1
nic nie wychodzi niech nie pitoli :-) blok pasowaloby tez przeszlifowac ale raczej nic sie nie stanie wystarczy sama glowica

PostNapisane: 2014-03-13, 13:14
przez Vincent
Śmiało lecisz tłokami do góry i tuleje pozostają na miejscu w bloku , etap zawodowy tego mechanika zakończył się na Fiacie 126p , raczej nie oddawaj w ręce takiego człowieka , bo z jego "teorii" wynika , że nigdy nie otwierał silnika Hondy i narobi więcej szkód niż to możliwe .

PostNapisane: 2014-04-25, 19:44
przez tronsek
Już zebrałem większość gratów (OEM) do remontu silnika. Pozostało mi jedynie dobrać pierścienie tłokowe oraz panewki. Co wybrać?
Pierścienie NRP, TPR czy RIKEN ??
Panewki ACL czy TAIHO (ponoć na pierwszy montaż do Hondy)
Silnik D16A8

PostNapisane: 2014-04-25, 20:06
przez Daniel's
ja bym wybrał pierścienie Riken i panewki ACL

PostNapisane: 2014-04-26, 10:47
przez Adamus84
U siebie zmieniałem na Pierścienie NPR i Panewki ACL d16z5

PostNapisane: 2014-04-26, 15:15
przez tronsek
Dzięki Panowie za porady.
Chciałbym jeszcze przy okazji remontu wyczyścić kanały olejowe oraz podnieść trochę ciśnienie (wydajność) pompy oleju, bo ten silnik de facto ma wadę konstrukcyjną z zatykającymi się kanałami olejowymi.
W jaki sposób najlepiej to zrobić ??