Strona 18 z 19

PostNapisane: 2014-05-11, 23:54
przez krzysiek127
Ile trzeba zostawić mechanikowi za wymianę uszczelniaczy w B18C4?
Orientacyjnie.

PostNapisane: 2014-05-12, 21:16
przez atom1
to zalezy czy bedzie chcial sciagac glowice czy nie ;P ale pewnie z 2-3 miliony

PostNapisane: 2014-05-12, 21:51
przez krzysiek127
dzieki. pomogłes bardzo.

PostNapisane: 2014-06-03, 22:50
przez Kokor
A więc tak zacząłem walczyć z poborem oleju przez silnik. Zdjąłem kiedyś kolektor dolotowy i na ściankach było pełno oleju(do kolektora jest tylko odma skrzyni korbowej)dodatkowo kopcił przy hamowaniu biegami. Z powyższego wywnioskowałem że problem leży raczej w głowicy niż dole i najpierw wymieniłem same uszczelniacze, nie pomogło to nic :). pomyślałem że może prowadnice mają luz a więc rozebrałem silnik zawiozłem głowice do szlifierza , ten pomierzył i wyszło że prowadnice są OK natomiast mam pogięte zawory ale to inna bajka. No więc myślę sobie jak nie góra to dół zdjąłem tłoki i sprawdziłem luzy na zamkach pierścieni, wyszły w normie, jutro pomierzę jeszcze owal cylindrów.
Jakieś sugestie którędy ten silnik bierze olej?

PostNapisane: 2014-06-03, 22:54
przez atom1
poczekaj na owal :-)

PostNapisane: 2014-06-04, 20:17
przez Kokor
Co jeszcze ciekawe to wydaje mi się charakterystyczny kształt nagaru na tłoku. Na denku tłoka nagar zgromadził się na środku tłoka nie dochodząc do jego ścianek po za tym na ściankach tłoka nie ma śladów przypalonego oleju. Ogólnie tłoki są zaprzeczeniem tych widocznych na tej stronie http://www.spalacz.pl/spo...ontowa-ipartspl

pomierzyłem i tak:
pierwszy cylinder x:6,5;5;3,5 y:3,5;5;5
drugi cylinder x:10;7;5 y:1;4;5
trzeci cylinder x:9;6;5 y:2;5;5
czwarty cylinder x: 7;5;5 y:3;5;4
pomiar w "setkach" od góry do dołu
Ktoś potrafi z doświadczenia zinterpretować te wyniki? jak by co silnik to b18c4

PostNapisane: 2014-06-04, 22:25
przez atom1
niebardzo widze te cyfry ale widze ze nie przekraczaja 5 setek- jak tak to luzik malina,

Re: Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylemat

PostNapisane: 2014-12-28, 22:46
przez nonVtec
Sprawdz odme z tego co piszesz to odma. Olej w kolektorze ssacym, kopcenie przy hamowaniu silnikiem wtedy kiedy jest najwieksze podcisnienie przy niesprawnym separat. olej wpada do kolektora a dalej do komory. Najprosciej umyc ssacy, odpiac odme, zaslepic kolektor i sie przejechac.

Re: Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylemat

PostNapisane: 2015-07-13, 21:21
przez lapeno
Może komuś pomorze moje doświadczenie :)
Moja hondzina brała mi olej tak około 1l na 400km i tak w planach silnik był do remontu ( moje własne widzi mi się :P ) Głowica oddana do roboty łącznie koszt około 600-700 zł ze wszystkim( sprawdzenie szczelności, planowanie, gniazda zaworów dopasowane oraz nowe uszczelniacze które też już były dobrze zużyte) Blok silnika ( sprawdzenie mikropęknięć + planowanie) ceny nie pamiętam ale około 200-300 zł. Teraz wszystko śmiga, nawet przez pierwsze 1000km na docieraniu nie zabrało mi nic oleju.

Re: Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylemat

PostNapisane: 2015-09-01, 14:53
przez filipek91
lapeno napisał(a):Może komuś pomorze moje doświadczenie :)
Moja hondzina brała mi olej tak około 1l na 400km i tak w planach silnik był do remontu ( moje własne widzi mi się :P ) Głowica oddana do roboty łącznie koszt około 600-700 zł ze wszystkim( sprawdzenie szczelności, planowanie, gniazda zaworów dopasowane oraz nowe uszczelniacze które też już były dobrze zużyte) Blok silnika ( sprawdzenie mikropęknięć + planowanie) ceny nie pamiętam ale około 200-300 zł. Teraz wszystko śmiga, nawet przez pierwsze 1000km na docieraniu nie zabrało mi nic oleju.

dzieki, twoja wiedza z pewnoscia sie przyda.

Re: Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylemat

PostNapisane: 2015-09-01, 14:55
przez kaswer21
filipek91 napisał(a):
lapeno napisał(a):Może komuś pomorze moje doświadczenie :)
Moja hondzina brała mi olej tak około 1l na 400km i tak w planach silnik był do remontu ( moje własne widzi mi się :P ) Głowica oddana do roboty łącznie koszt około 600-700 zł ze wszystkim( sprawdzenie szczelności, planowanie, gniazda zaworów dopasowane oraz nowe uszczelniacze które też już były dobrze zużyte) Blok silnika ( sprawdzenie mikropęknięć + planowanie) ceny nie pamiętam ale około 200-300 zł. Teraz wszystko śmiga, nawet przez pierwsze 1000km na docieraniu nie zabrało mi nic oleju.

dzieki, twoja wiedza z pewnoscia sie przyda.

miałam bardzo podobną sytuację.

Re: Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylemat

PostNapisane: 2015-12-18, 18:34
przez marioDelSol
ludziska odebrałem hondę od mechanika głowica była robiona uszczelka pod głowicą i te wszystkie duperele związane z wymianą uszczelki pod głowicą autko było zagrzane i podejrzewam że pierscienie złapało ponieważ teraz wcina olej przedtem w ogole nie brał, i to 1l na 200km mam pytanie czy mogę takim samochodem jeździć? dopiero w styczniu mogę oddać auto mechanikowi

Re: Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylemat

PostNapisane: 2015-12-18, 18:54
przez newuser
Jeździć smialo do remontu możesz, tylko pilnuj oleju bo nie bedzie co remontować ;-)

tapatalknięte

Re: Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylemat

PostNapisane: 2015-12-18, 19:23
przez marioDelSol
a jak go tak szybko zjada to jest jakaś różnica bede wlewal jakiegoś lotosa tanszego czy mobil 1 taki który teraz pije ?

Re: Uszczelniacze zaworów czy pierścienie - remont i dylemat

PostNapisane: 2015-12-18, 22:05
przez atom1
no tak bywa, raczej pierscienie olejowe zapieczone i zaczelo wdupiac jak uszczelniles gore