Strona 1 z 4

Uczenie się komputera - MIT

PostNapisane: 2007-06-21, 22:04
przez miska
" W jaki sposób komputer się UCZY " ????

Brak mu pamięci RAM - a to chyba jedyna możliwość aby się czegoś nauczył. EEPROM`ów nie jest w stanie w locie programować ;)

PostNapisane: 2007-06-21, 22:25
przez rudzinski
sama odpowiadasz sobie na pytanie a jednak sie pytasz...

moze inaczej... komputer sie nie uczy. ma jedynie mozliwosc minimalnego dostosowywania sie w ramach z gory zaprogramowanego schematu, biorac pod wzglad rozne czujniki przy silniku.

PostNapisane: 2007-06-21, 22:35
przez miska
rudzinski właśnie o to mi chodzi ;) dla mnie był to pytanie retoryczne ale dla innym ...
... miało uświadomić że sami sobie jakieś teorie tworzymy.


Nie ma nawet minimalnej możliwości dostosowywania oczywiście przy wszystkich sprawnych czyjnikach. Nie doszłem jeszcze do tego czy ma tryb awaryjny ale dojdę.

Temat miał na celu uświadomić że TO co do tej pory było mówione o resecie kompa na ODB0 nie ma najmniejszego sensu.

NIKT NICZEGO GO NIE NAUCZY !!

Bajki o jeździe do 3000 obrotów nie mają najmniejszego sensu.

Dla kompa jest to obojętne i tyle ma swój program i nic nam do tego.

Resetu wymaga tylko jakis błąd i to w celu jego kasacji.

PostNapisane: 2007-06-21, 22:38
przez rudzinski
wiem ale kazdy sie na to lapie (lacznie ze mna bo tez kiedys temu holdowalem)
komp ma zapisane mapy i koniec. jedyne co sie zmienia to sygnaly z czujnikow do ktorych ECU sie dostosowujew celu optymalizacji pracy silnika

ps. na przyszlosc pisz na PW ja chcesz zebym otworzyl jakis temat ;)

PostNapisane: 2007-06-21, 22:41
przez miska
rudzinski napisał(a):wiem ale kazdy sie na to lapie (lacznie ze mna bo tez kiedys temu holdowalem)
komp ma zapisane mapy i koniec. jedyne co sie zmienia to sygnaly z czujnikow do ktorych ECU sie dostosowujew celu optymalizacji pracy silnika

ps. na przyszlosc pisz na PW ja chcesz zebym otworzyl jakis temat ;)


OKI spoks

Ja tej teorii hołdowałem do wczoraj ;) ale zastanowiło mnie jedno dataloggingu nie ma a pamięć jest ?? .. rozebrałem ... i figa

PostNapisane: 2007-06-21, 22:44
przez kukus
tryb awaryjny ma
i obajawy sa rozne
ecu 3 map sensor - 1500obr i nie podaje paliwa przy wciskaniu przepustnicy
ecu 4 - max paliwa i nie wiem czy robi cos z zaplonem czy cos ale EGT siega zenitu :) i gasnie
ecu 16 czy 17 ten od wtryskow - sika wiecej paliwa ale normlanie gania i nie wiem czy cos jeszcze ale moc z 180km spada na 175 koni

tak wiec do wyboru do koloru :)

PostNapisane: 2007-06-21, 22:56
przez rudzinski
to sa bardziej efekty kolejnych bledow niz tryb awaryjny ;)

na przykladzie Civic 7gen EP2 (1,6 SOHC VTEC) - tryb awaryjny powodowal ze silnik nie wkrecal sie ponad 4000 rpm a bylo to skutkiem bledu ktory wyswietlal sie na kompie i powodowal przejscie wlasnie w/w tryb

PostNapisane: 2007-06-21, 23:39
przez Krychu
jest wieczór, jestem troche zmeczony i troche gorzej pojmuje niz za dnia ;)
konkretnie to te całą kalibracje kompa mozna olać ?
te ustawianie map paliwa jezdzac najpierw spokojnie do tam 3k rpm, a pozniej na kazdym biegu do odcinki mozna za przeproszeniem o dupe rozczaś ?

PostNapisane: 2007-06-22, 15:57
przez miska
Krychu napisał(a):jest wieczór, jestem troche zmeczony i troche gorzej pojmuje niz za dnia ;)
konkretnie to te całą kalibracje kompa mozna olać ?
te ustawianie map paliwa jezdzac najpierw spokojnie do tam 3k rpm, a pozniej na kazdym biegu do odcinki mozna za przeproszeniem o dupe rozczaś ?


TAK JAK NAJBARDZIEJ - MOZNA OLAC

TO JEST POPROSTU MIT

PostNapisane: 2007-06-22, 19:03
przez Sebastian_O
a dlaczego twierdzisz że nie ma pamięci RAM ????

Skoro jest procesor (czy mikrokontorler) to RAM ma bo mieć MUSI.
Tą pamięć ma wewnątrz scalaka...

Na dowód tego chociażby fakt, że pamięta kody błędów...
Procesor ma cały czas zasilanie, bez względu na włączenie czy wyłaczenie zapłonu.

Ciekawe tylko jak wytłumaczysz, że komputer bez prawidłowego resetu pali na początku sporo więcej, niż zresetowany zgodnie z prawidłami.

PostNapisane: 2007-06-22, 20:35
przez rafisz
no wlasnie seba, jezeli jest jakis mikrokontroler to musi miec pamiec RAM aby mogl sobie cokolwiek zapisac chocby wskaznik stosu, zawartosc jakiegos rejestru czy cos, bez RAMu nie da sie wykonywac zadnego algorytmu, tak dzialaja procesory

PostNapisane: 2007-06-22, 21:19
przez dymek1988
to mit czy nie bo chce zrobic tego reseta i mzoe mi pomozesz bo troche zbyt duzo pali :nieok:

PostNapisane: 2007-06-22, 21:21
przez wonski
ja zawsze robiłęm resety normalnie czyli reset i później normalna jazda( pełna pi..zda) i nigdy ale to nigdy nie palił mi za dużo ani nie był jakiś zamulony czy coś w tym rodzaju więc atak jak MISKA napisał MIT!!!!!!!

PostNapisane: 2007-06-22, 21:38
przez miska
Mapy kompa sa wgrane tylko i jedynie dla danych obrotów czy to się zgadza ?
Nie ma kilku kilkunastu mam w kompie ani nie ma możliwości komputer samemu aktualizowania map więc dla mnie uczenie się komputera TO JEDEN WIELKI MIT.

jeśli ktoś sądzi inaczej niech powie dlaczego i w jaki sposob komp zapisuje sobie dane.
Dokładnie gdzie.
Mikroprocesor ma pamięć oczywiście ale jest ona przeznaczona na dzielanie procesora a nie na zapis danych zewnetrznych

PostNapisane: 2007-06-22, 22:04
przez DŻEJKU
hmm a powiedzcie mi dlaczego są takie różnice w spalaniu crxów? ja tam nie wierze w uczenie kompa zabardzo ale zawsze mnie ciekawiło czemu mój zawsze pali w okolicach 7,5L/100 w mieszanej jeździe mimo że nie oszczędzam go a wiele osób płacze że z 10L nie schodzi... mowa o d16z5 - ktoś tu tak wytłumaczył że to kwestia kompa...
mi to bardziej pachnie kwestią stanu tech silnika i jego regulacją ale nie kumam tych rozbieżności