Strona 1 z 1

Moment dokrecania szpilek glowicy ??

PostNapisane: 2012-08-06, 01:12
przez Karlik
Witam :)
Z jaka sila nalezy dokrecic glowice i czy po jakims czasie trzeba ja dociagnac ??
Czy uszczelke pod glowica daje sie na jakims kleju ( kupilem glowice i tam uszczelka byla mocno przyczepiona).
Dziekuje i pozdrawiam :)

PostNapisane: 2012-08-06, 01:22
przez sebas
- odpowiedni moment do ed9 dohc d16z5 d16a9 itp to 85Nm tak jak dla B serii
- nie trzeba jej później dociągać
- nie używa się żadnych kleji, silikonów itp!

Oryginalna uszczelka po prostu z czasem się przykleiła sama z siebie ;)

PostNapisane: 2012-08-06, 07:47
przez Karlik

PostNapisane: 2012-08-06, 08:30
przez M!R@S
ja mam takiego elringa w wersji metalowej i puki co po 500km nic nie wysrało się ;)

Co do dokręcania głowicy to ja zawsze dokręcam +5-10NM więcej niż w pdf'ach i przez 7lat jak piłuje reksa nigdy mi uszczelki nie wypaprało ale 85NM w zupełności wystarczy ;] www.j-parts.pl tam kolega ściągał mi tą metalową więc zagadaj chyba że do wieczora czekasz to dam znać co i za ile ma ;)

PostNapisane: 2012-08-06, 08:35
przez Karlik
nie musisz sie pytac bo mam juz takiego elringa

PostNapisane: 2012-08-06, 08:38
przez sebas
uszczelka będzie ok, dokręcaj 85Nm i ani trochę więcej ani mniej :) kliknij pomógł pod postem hehe

PostNapisane: 2012-08-06, 09:09
przez Karlik
dobra tylko powiedz mi jaka maja miec dlugosc szpilki glowicy w d16z5 ??

PostNapisane: 2012-08-06, 09:11
przez sebas
Karlik, wszystko jest na forum -> forum/printview.php?t=40385&start=0 :P 155mm

Teraz mi wisisz pomógł 2 razy :rotfl:

PostNapisane: 2012-08-06, 09:14
przez Karlik
Dzieki Sebas i M!R@S Leci Pomógł

[ Dodano: 2012-08-06, 09:26 ]
a czy zmiesci sie blok z glowica i czy mozna bedzie potem ustawic rozrzad jak silnik bedzie w srodku bo teraz mam sam slupek i sie zastanawiam ?

PostNapisane: 2012-08-06, 20:26
przez Karol Trelka
Karlik u stawienie rozrzadu na miejscu to jest ,, lodzio miodzio ,, z dostępem podstawiasz podstawke pod silnik zdejmujesz łape prawa i juz wszystko skręcasz uszczelka głowica wałki panewki wałków i rozrzadzik , znaki masz wszystko w manualu , dostep bardzo dobry pobawisz sie 6 min jak jesteś wprawiony i rozrzad ustawiony napinasz naciagniety i odpalony później wiadomo pokrywa klawiatury osłony rozrzady koło pasowe , łapa i co tam jeszcze masz :ok: pomógł plis :razz:

PostNapisane: 2012-08-06, 22:46
przez Karlik
jak dasz mi manual to bedzie pomogl

PostNapisane: 2012-08-07, 00:01
przez sebas
Karlik, http://www.freepdfdownload.net/1991-hon ... anual.html eh kolego nic google nie używasz :P klikaj kolejny raz :rotfl:

Re: Moment dokrecania szpilek glowicy ??

PostNapisane: 2017-07-15, 20:24
przez ptyk05
Czy do montażu głowicy używacie nowych szpilek?
Zdejmowałem głowicę, była planowana. Nowa uszczelka z Elringa.
Moment na instrukcji pisało 30 i 73 nm. Niestety wpada duża ilość wody do cylindrów i kopci na biało. Zastanawiam się czy dokręcic ją mocniej tak jak piszecie na te 85 nm.

Re: Moment dokrecania szpilek glowicy ??

PostNapisane: 2017-07-15, 22:33
przez atom1
no probuj, dobrze wyczysciles i przeleciales gwintownikiem otwory na szpilki w bloku ? jak zlozyles stare to zapewne tez byly w mazucie i tez nalezy je wyczyscic a potem skladac na olej, dopilnowales tego:)? dokrec i patrz co sie dzieje, bardziej juz nie zepsujesz

Re: Moment dokrecania szpilek glowicy ??

PostNapisane: 2017-07-16, 01:19
przez ptyk05
Gwintownikiem nie pomyślałem, żeby przelecieć :/ ale czyszczone w srodku z syfu otwory, sruby na glanc ogarniete gwinty i na oleju składane. Mam drugi słupek, ale skoro ten juz w aucie to poeksperymentuje. W poniedziałek to podokręcam i zobacze czy się coś poprawi :)