Witam. Okazało się że w moim silniczku b16a2, jest kasator do wymiany. Teraz takie pytania, jako że jestem zielony w tym temacie, czy kasator do mojego silniczka jest drogi, ile wymiana by kosztowała, czy zrobiłbym to sam, posiadając niezbędne narzędzia i nabytą tutaj wiedzę? Czy z kasatorem się coś jeszcze wymienia? Proszę o pomoc i zarys sytuacji.
ocies0101, Idziesz do ASO i kupujesz 8 sztuk nowych kasowników sprężynkowych o oznaczeniu 14820-PCB-305 (pare lat temu kosztowały po 45zł/sztuka, teraz nie wiem po ile są).
Na upartego tyle Ci wystarczy. Jak możesz wydać więcej to kup jeszcze uszczelkę pokrywy zaworów i cztery uszczelki pod świece.
Po lewej Twoje obecne (starego typu), po prawej te na które wymieniasz (nowego typu):
Wymiana wymaga rozebrania połowy głowicy żeby się dostać do kasowników, które znajdują się pod środkowymi popychaczami zaworowymi. Tu masz fragment manula który Ci w tym pomoże oraz podpowie Ci z jakim momentem potem skręcać śruby:
images_2ndgen/manual_II_pliki/vtec/06_04_02_engine_cylinderhead_removal.pdf
1. Najpierw zrób karoserie, 2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce, 3. Teraz dopiero możesz modzić silnik. EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE
[ Dodano: 2013-06-13, 14:44 ] Wygooglowałem że z b18 kasowniki kosztują mniej niż do b16 a pasują. I od h serii też pasują tylko podkładkę trzeba dać. Ale chyba wezmę dozbieram do tych od b16.
Nie śpieszę się, bo i tak solka leci na części ale ten silnik będę swapował i chciałem się dowiedzieć ile w jego naprawę włożę i czy sam to zrobię
Jak coś mam solkę na części to pytać, tylko z braku czasu długo mi zajmuję wykręcenie tych części
[ Dodano: 2013-06-21, 16:19 ] Jako że Handzia stoi w garażu nie sprawdzałem jak jedzie, ale sprawdziłem jak pracuje i gdy jest rozgrzany puka na 2-3k obrotów więc raczej kasator, ale co mnie zaskoczyło jest coś jeszcze nie tak, jak jest rozgrzany spadają obroty bardzo nisko i miga tak nie regularnie lampka oleju na niskich, nie wiem co może być przyczyną ;( Też jakoś nie wyczuwałem żeby vtec się włączał jak go kręciłem, ale może nie zauważyłem.
Witam Sorki że odgrzebuję temat ale też jestem w potrzebie. Silnik D16W5 1.6 v-tec z 2003 Honda HRV, bez v-teca niema jazdy , a ostanio zaczęło pukać z okolicy głowicy. Pokrywa zdemontowana , wałek również i podejrzenie padło kasowniki v-tec dwa po wciśnięciu palcem chodzą , jeden próbuje a czwarty w ogóle. Ma ktoś namiar na zamienniki bo o oryginałach nie myślę za dużo wołają 330 do 390 za sztukę , a potrzebuję czterech... koszt nie mały tym bardziej że autko już swoje latka ma...... Dzięki Panowie i Panie za pomoc
Zapytaj, bo często ma rzeczy, których nie ma na stronie. Do d serii myślę że to mniejszy problem znaleźć. Np. do b16 pasują podajże z h serii, po dołożeniu podkładki, a są dużo tańsze i lepsze. Nie wiem jak w twoim silniku, dlatego poczekaj na opinie innych.
I stało w miarę rozbierania silnika wychodzą nowe kwiatki, obrócone panewki - porysowany wał , także koszt reanimacji może przekroczyć porządnej używki. Więc forumowicze może posiada ktoś z was namiar na słupek D16W5 do HRV-ki z vtec. Wielkie dzięki za odpowiedź