Strona 2 z 2

PostNapisane: 2014-05-20, 20:05
przez cineq
jak panewki całe to zdejm pokrywę i zobacz czy masz wszystkie kontry na regulacji zaworów.

PostNapisane: 2014-05-20, 22:21
przez Baca
miałem identyczny dzwięk. jak dmuchnąłem 0,3 bara i mi uszczelkę wywaliło i poszła para z rury to po wymianie miałem coś takiego. Przejechałem tak ok 1500km, zero nasilania się (na panewce robi się 200-400km max), przed wymianą silnika, każdy mówił, że to panewka, a jak już miałem na wierzchu, to panewki były ok, wał był pomierzony i był idealny.
Niestety nigdy nie doszedłem co to jest :/

PostNapisane: 2014-05-20, 22:45
przez Pablo575
Wg mnie to panewka, a przyczyną szybkiego wysypania się silnika po remoncie to wał po 1-szym szlifie. Wiele tematów było o tym aby nie robić szlifu tylko szukać używany nominał. Sprawdź jeszcze sobie starą metodę. Ściągaj po jednej fajce ze świec i uruchamiaj silnik, jeżeli przestanie stukać to będziesz wiedział na której korbie stuka.

Re: Panewki ?

PostNapisane: 2016-03-13, 00:42
przez dziobak66
Witam, jako że obecny silnik d16z5 został zatarty przez poprzedniego właściciela (brak oleju), nabyłem używany słupek (ponoć w bdb stanie).
Postanowiłem do niego co nieco zajrzeć - ściągnąłem miskę, podporę wału oraz jeden korbowód.
Pytanie a raczej dwa brzmią:
-zużycie w normie?
-wymieniać panewki?

https://i.imgsafe.org/c2f3eb5.jpg
https://i.imgsafe.org/f92fade.jpg
https://i.imgsafe.org/1a583d7.jpg

Pozdrawiam i z góry dziękuję za odp ;)

Re: Panewki ?

PostNapisane: 2016-03-13, 00:56
przez atom1
zuzycia brak, ale pompe mozesz zrobic inspekcje :-)))

Re: Panewki ?

PostNapisane: 2016-03-13, 15:54
przez LukByt
Raczej złe wieści ale u mnie tak stukała panewa a nie była przekręcona tylko przeszlifowana (brakło oleju). Wyjmij wszystkie i porównaj. Na pewno jedna będzie się różniła bardziej od reszty. Ta ze zdjęcia też nie wygląda jak by miała za sobą tylko 500 km... przy skręcaniu pamiętaj o odpowiednim momencie ;)

Re: Panewki ?

PostNapisane: 2016-03-13, 17:11
przez dziobak66
LukByt

Nie wiem czy nawiązałeś do mojego posta, silnik podobno chodził ok przed wyjęciem, panewek nie było słychać.
Tak czy siak lepiej sprawdzić wszystkie panewki?
Przy zdejmowaniu pompy oleju muszę się liczyć z wymianą uszczelki? Jak ocenić stan pompy?

Re: Panewki ?

PostNapisane: 2016-03-13, 17:22
przez LukByt
dziobak66 napisał(a):
LukByt

Nie wiem czy nawiązałeś do mojego posta, silnik podobno chodził ok przed wyjęciem, panewek nie było słychać.
Tak czy siak lepiej sprawdzić wszystkie panewki?
Przy zdejmowaniu pompy oleju muszę się liczyć z wymianą uszczelki? Jak ocenić stan pompy?


nie.. do 1 posta ale nie spojżałem na datę :rotfl2: ahh co ta tequila robi z głową na drugi dzień :rotfl:

Re: Panewki ?

PostNapisane: 2016-03-13, 17:42
przez atom1
no jak juz jedna zobaczyles to sprawdz wszystkie bo moze nie byc tak kolorowo :-) myslalem ze kazda jest taka jak pokazales

pompe masz w manualu jak sprawdzic

Re: Panewki ?

PostNapisane: 2016-03-13, 18:02
przez dziobak66
Ok, wieczorem sprawdzę resztę. Ostatnie pytanie bo nie mogę znaleźć - przy skręcaniu korbowodów nakrętki i szpilki powinny być odtłuszczone?

Re: Panewki ?

PostNapisane: 2016-03-13, 21:57
przez atom1
wrecz przeciwnie, naoliwione :-)) i sprawdzaj kolejnosc zeby tak samo przykrecic i stopke- momenty masz w manualu, klucz dynamo mam nadzieje ze masz