szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie kabina

Posty: 29   •   Strona 1 z 2   •   1, 2
Kudłaty
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2014-01-05, 08:07
Lokalizacja: Gniezno

szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie kabina

przez Kudłaty » 2014-07-23, 16:39

witam mój problem polega na tym, ze odkąd kopiłem swojego wymarzonego crx-a nie chodzi jak powinien. Jakieś 2-msc po kupnie zaczęły się moje problemy obroty falowały od 700 do 2000 wyczyściłem krokowy przepustnice nie pomogło wiec wymieniłem krokowy i nic w końcu wymieniłem przepustnice obroty ustawiłem i w miarę trzymają się na jakieś 700 ale sa leciutkie skoki 700-750 a nawet czasem na 800 tak na oko i słychać ze silnik pracuje nierówno ale to bylem w stanie znieść tyle tylko ,ze od jakiegoś czasu doszło szarpanie przy dodawaniu i odejmowaniu gazu a i na wolnych trzęsie buda kierownica itd.
teraz chciałbym dokładnie opisać swoje spostrzeżenia i co udało mi się wymienić.
1 dolegliwości te występują zarówno na benie jak i na lpg.
2 w kolektorze dolotowym jest dziura od strony krokowca wygląda to tak jakby ktoś wkręcał kiedyś za długa śrubę przykręcając krokowy i przekręcił kolektor dziura nie jest na wylot ale jest pękniecie od śruby mechanicy twierdza ze to niema nic do rzeczy bo śruba nie przepuści lewego powietrza.
3w aparacie zapłonowym jest przebicie w miejscu które zaznaczyłem na zdjęciu ale znajomy posiadacz crx -a ma przebicie w tym samym miejscu i podmienialiśmy. aparaty i bez zmian.
4 wymieniłem krokowy przepustnice tps ustawiłem napięcie na otwartym zamkniętym wymieniłem przepływomierz , alternator wiec regulator napięcia odpada,

co jeszcze sprawdzać i jak. niedługo wrzucę filmik jak auto szarpie i pracuje silnik oraz zdjęcia świec. Kupiłem mechanizm różnicowy ze wzmocnionym wałeczkiem bo podejrzewam ze to może być przyczyna tego szarpania ale nie chciał bym wymieniać w ciemno bo za rozebranie skrzyni mechanik pewnie sporo zawoła a ja nie mam kanału. Jeśli ktoś podejmie temat będzie chciał jakieś zdjęcia filmiki jestem gotów do współpracy. Niedługo jadę Honda nad Bałtyk i jazda z tak szarpiącym samochodem :wrrr: szalu bym dostał[/quote]

Avatar użytkownika
Karol Trelka
Forumowicz
 
Posty: 721
Dołączył(a): 2011-12-13, 14:10
Lokalizacja: Kłonów/Japonia
Samochód: ED9 turbo

przez Karol Trelka » 2014-07-23, 16:49

Jaki przepływomierz ? Wymieniales przewody świece. ? Skoro masz przebicie na kopulce czemu jej nie wymienisz wraz z palcem rozdzielacza
https://www.facebook.com/pages/JDMgarage/1455694554744375?ref=hl

Kudłaty
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2014-01-05, 08:07
Lokalizacja: Gniezno

przez Kudłaty » 2014-07-23, 18:38

tak w punkcie 4 napisałem ze wymieniłem. Mam jedno pytanie jeżdżąc sprawnymi samochodami np moim drugim autem audi a4 1.8t służbowym vw crafterem gdy takim gwałtownym ruchem dodam lekko gazu i ujmę to lekko szarpnie ale dość płynnie a w hondzie jest szarpniecie i jeszcze potem z 3 razy takie bujanie czy to może być wina poduszek silnika??? co do aparatu to na razie nie chce wymieniać kopułki bo nie wiem jeszcze czy cewka i cala reszta jest ok ;)

[ Dodano: 2014-10-20, 18:19 ]
Witam wracam do tematu wiec tak walczę ze swoja d16a9 która po rozgrzaniu pracuje nierówno na wolnych obrotach silnik przerywa i w kabinie trzęsie się kierownica gałka zmiany biegów itd a podczas jazdy szarpie miedzy 1 a 3 tys obrotów ciężko też się wkręca na dole na wysokich jest już lepiej i teraz co zostało zrobione i oczywiście nie dało efektu : wymieniony krokowy , tps, map sensor , wyregulowane zawory ,sprawdzony rozrząd, podmienione ecu , podmieniony aparat(choć tu nie mam pewności ,żę ten drugi jest sprawny , ale raczej mało realne ze 2 są do dupy :razz: ), czyściłem przepustnice sprawdziłem węzę podciśnienia, sprawdziłem i dokręciłem uszczelkę pod ssącym komp nie wyświetla żadnych błędów jedyne co to jak wejdę na wysokie obroty tzn powyżej 6 tys czasami zapala się check i błąd Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód. Dodam, że szarpanie występuje zarówno na gazie jak i na benzynie ale na gazie bardziej z ciekawostek to np przy zapalonych światłach i dmuchawie na 2 biegu na benzynie mam ustawione obroty na około 850 -900 jak przełączam na lpg to obroty spadają na około 600 . Wiem, że temat przewijał się na forum milion razy ale jak widzicie wszystko co wyczytałem na forum sprawdzałem i wymieniałem. Może ktoś ma jeszcze jakieś pomysły, albo może ktoś jest z okolic Gniezna kto ma pojecie z góry dziękuje za pomoc ;)

[ Dodano: 2014-10-20, 19:11 ]
a zapomniałem dodać wymieniłem tez przewody WN

Kudłaty
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2014-01-05, 08:07
Lokalizacja: Gniezno

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez Kudłaty » 2014-11-05, 16:36

????????

Avatar użytkownika
Ptasior
Forumowicz
 
Posty: 1827
Dołączył(a): 2007-09-19, 17:46
Lokalizacja: WGM
Samochód: Subaru

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez Ptasior » 2014-11-05, 21:17

Pierwsza moja myśl jest taka, że masz problem z zapłonem. Ale skoro sprawdziłeś aparat i wymieniłeś kable WN (świece też by sie przydało) to zasugerowałbym sie błądem który wywala komputer. Możesz mieć coś spaprane w układzie dolotowym. Albo lewe powietrze albo zasyfiona przepustnica. Na Twoim miejscu zdemontowałbym ją i przeczyścił (w szczególności te cieknie kanaliki). Jak nie pomoże to pojedź do gazownika.
1. Najpierw zrób karoserie,
2. Potem zadbaj o zawieszenie i hamulce,
3. Teraz dopiero możesz modzić silnik.
EE8 -> Subaru GF8 -> ED6 + BB9 -> Subaru GRF
http://www.youtube.com/watch?v=OwwaZjWcMOE

Avatar użytkownika
KubsonNH
Forumowicz
 
Posty: 328
Dołączył(a): 2010-01-12, 14:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: EE8 & Rally ED9

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez KubsonNH » 2014-11-05, 23:00

- układ paliwowy odpada bo na gazie by chodził normalnie, gdyby z PB było cos nie tak
- mocowanie silnika (poduszki) maja wpływ na drgania i nawet szarpanie przy dodawaniu gazu, ale nie w takim stopniu
- czy rozrzad jest napewno dobrze ustawiony, nigdzie nie przeskoczył pasek ?
- ustawienie zapłonu + sprawdzenie kompresji
- jeśli to wszystko jest cacy nie liczac rzeczy które zrobiłeś to faktycznie tak jak pisze Ptasior trzeba coś podłubac przy dolotowym kolektorze

Avatar użytkownika
pirul
Moderator
 
Posty: 5603
Dołączył(a): 2006-12-11, 10:01
Lokalizacja: Kraków

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez pirul » 2014-11-06, 08:00

Nie czytałem wszystkiego dokładnie bo się spieszę, ale co do szarpania budą przy przyspieszaniu to rzuć sobie okiem na przeguby wewnętrzne czy nie mają dużych luzów zanim wymienisz różnicówkę.
del Sol Captiva Blue Baby 190KM/220Nm @ 0,55bar SOLD
ITR DC2 #2079 196KM/201Nm SOLD
CB600F HORNET '10 SOLD
cvc 8gen FK3 glasstop EXECUTIVE @ DESMOND REGAMASTER - 180KM/407Nm SOLD
w garażu MX-5 NA '90, XJ6N i Hornet 600 Cafe Ricer Project

Kudłaty
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2014-01-05, 08:07
Lokalizacja: Gniezno

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez Kudłaty » 2014-11-06, 21:13

świece też już wymieniałem i krokowy i przepustnice wymieniłem i czyściłem a sam dolotowy odkręciłem przepłukałem dokręciłem dokładnie i te zabiegi nic nie dały. Faktycznie muszę sprawdzić kompresje . Gdy go kupiłem komprecha była super ale od tego czasu założyłem LPG i jeżdżę już rok, więc dużo mogło się zmienić. Teraz ma jeszcze jedno tzn 2 kwestie pierwsza z dolotu do serva idzie waż czy nim może łapać lewiznę i druga sprawa jakie napięcie powinno być na kabelkach dochodzących do czujnika na walku wylot bo u mnie jest 0.03 . A i tak na marginesie dzięki za zainteresowanie tematem bo długo pisałem sobie monolog już myślałem, że jakiegoś bana dostałem czy coś takiego .Wiem, że wiele osób ma podobny problem wiele podobnych tematów w sieci zostało niedopowiedzianych , niedomkniętych ja jeśli tylko uda mi się uporać z problemem od razu napisze co było przyczyną

Avatar użytkownika
KubsonNH
Forumowicz
 
Posty: 328
Dołączył(a): 2010-01-12, 14:08
Lokalizacja: Kraków
Samochód: EE8 & Rally ED9

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez KubsonNH » 2014-11-06, 21:35

zacznij od tej kompresji :) bo rozdłubiesz pół auta a sie moze okazac uwalony zawór. Podobny problem miałem w Hondzie Crv, do tego dochodziło falowanie obrotów na jałowym biegu pomiedzy 800-1100 obrotów. Nie dało się ustawic zapłonu bo znaki skakały jak szalone, szybka operacja która wyklucza awarię jednostki napędowej :)

Avatar użytkownika
Karol Trelka
Forumowicz
 
Posty: 721
Dołączył(a): 2011-12-13, 14:10
Lokalizacja: Kłonów/Japonia
Samochód: ED9 turbo

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez Karol Trelka » 2014-11-07, 18:15

Masz nieszczelnośc w układzie dolotowym oringi na krokowym gumy pod wtryskami , uszczelka pod ssakiem , dziwne masz objawy jak byś miał jebniety zawór fitv ale ty go nie masz...
https://www.facebook.com/pages/JDMgarage/1455694554744375?ref=hl

Kudłaty
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2014-01-05, 08:07
Lokalizacja: Gniezno

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez Kudłaty » 2014-11-11, 22:09

No mam FITV ale on raczej odpowiada za takie objawy na ssaniu a nie na ciepłym silniku

Avatar użytkownika
Karol Trelka
Forumowicz
 
Posty: 721
Dołączył(a): 2011-12-13, 14:10
Lokalizacja: Kłonów/Japonia
Samochód: ED9 turbo

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez Karol Trelka » 2014-11-12, 11:37

Jeśli jest uszkodzony zawór fitv będzie na ciepłym bujal silnikiem jak chce bo daje dodatkowe powietrze a komputer daje inna dawkę , lepiej go rozbierz ten zawór i możliwe ze membrana się poluzowala (plastikowy stozek ) jeśli to to masz koniec problemu ;)
https://www.facebook.com/pages/JDMgarage/1455694554744375?ref=hl

Kudłaty
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2014-01-05, 08:07
Lokalizacja: Gniezno

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez Kudłaty » 2014-11-13, 19:36

tzn nie mam tak do końca fitv tylko Fast Idle Solenoid ale rozebralem go i tam się nie da regulować tak jak w fitv może mi ktoś napisać jak to ustrojstwo działa i czy da się to jakoś wyregulować???

GoLo
Forumowicz
 
Posty: 59
Dołączył(a): 2011-10-13, 13:59

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez GoLo » 2014-12-14, 13:01

ja miałem takie objawy przy wyrwanej poduszcze silnika od strony skrzyni ;) poelcam sprawdzic wszystkie poduszki

Kudłaty
Forumowicz
 
Posty: 159
Dołączył(a): 2014-01-05, 08:07
Lokalizacja: Gniezno

Re: szarpanie prz dodawaniu i ujmowaniu gazu trzesaca sie ka

przez Kudłaty » 2014-12-14, 15:44

sprezanie sprawdzone 12 na wszystkich cylindrach rowniutko

  Następna strona
Posty: 29   •   Strona 1 z 2   •   1, 2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 5 gości

Teraz jest 2024-04-19, 14:00