Czy ktoś przerabiał temat przejścia z obd0 na obd1 z aparatem z h22 td-60u ? Podobno działa bez problemu i pasują dwie z trzech łapek, jednak u mnie są jakieś problemy. Czy kolejność kabli zostaje stara czy ta z h22a ? czy mogę dalej używać czujnika na wałku wydechowym ? Liczę na podpowiedzi.
To jest ten patent z aparatem od H22 w D serii DOHC na wiązde OBD1? Bardzo chętnie obadam temat bo te aparaty są tańsze od td43u. Nie prościej przerobić mocowanie aparatu od choćby D15B7? Chyba podobna przeróbka a cześci do D15B7 są tanie i dostępne.
Kable zrobione, auto jak by juz prawie lapalo ale nie zapala. Domyslam sie ze przerobka aparatu polega na przerobieniu osi by skompesowac obrocenie aparatu . ktos potwierdzi ?
osi nie, ale przez to ze lapy nie pasuja nie mozna odpowiedniego kata ustawic, mam jakis aparat ale nie pamietam od czego od d czy h ale tam tylko jedno ucho pasowalo wiec pewnie brakuje ci regulacji
Oczywiście znowu nie doczekałem się pomocy ze strony osób wtajemniczonych i musiałem sam dochodzić, aczkolwiek ja lubię się dzielić wiedzą więc podzielę się i tym razem.
Żeby przerobić aparat z H-serii pod D16Z5 / A6 trzeba przewiercić ośke aparatu pod innym kontem by kółeczko które dotyka wałek rozrządu było inaczej przekręcone względnym serii . Zaznaczamy sobie cyche na obudowie jak na oryginalnym (linia czerwona) td43u obd1 d16z5 a krzywke czujnika CYP ustawiamy ok 135 stopni przed czujnikiem. Kółeczko które dotyka wałka rozrządu ustawiamy tak by kreska na nim pokrywała się z cychą na obudowie. I tak mniej więcej mamy wywiercić nowy otwór.
Ostatnio edytowano 2015-10-15, 00:14 przez pablo__89, łącznie edytowano 1 raz
Górne trzeba rozwiercić w dół o kilka mm bo jest za wysoko. Ważne by nawiercić otwór w ośce idealnie lub bardziej pod tym kątem by można było później go rozwiercać w stronę opóźniania zapłonu bo jeśli nawiercimy tak że będzie za późny to będzie trzeba zaspawać kawałek otworu. Ważne: kolejność kabli jest jak w preludzie czyli od znacznika A na kopułce, a nie C jak w crx. Można to zmienić wykorzystując ośkę z innego aparatu w którym po ustawieniu cychy kółeczka, palec wskazuje gniazdo w kopułce C. Lub inaczej: gdy krzywka będzie ustawiona 135 stopni przed czujnikiem i palec wskazuje gniazdo w kopułce C.
adami napisał(a):To jest ten patent z aparatem od H22 w D serii DOHC na wiązde OBD1? Bardzo chętnie obadam temat bo te aparaty są tańsze od td43u.
Chciałbym się upewnić: w porównaniu z TD-60U, gdzie trzeba modyfikować wałek, TD-43U powinien pasować plug'n play do D16Z5? OBD1 już mam, tylko wcześniej miałem przerobiony przez nawiercenie wałka TD-60U, który się posypał i chciałbym się dowiedzieć czy TD-43U pójdzie z marszu